تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۱۴
کد مطلب : ۲۵۸۸۰۳

بحث‌ها و حرف‌های تند مسئولان در جلسه استانداری؛ از ۵۵ کارگری که بیکار می‌شوند تا تکلیف نامعلوم ۱۱ میلیارد تومان تسهیلات

۱
۰
کبنا ؛تخلیه گلخانه‌ها از داخل فرودگاه یاسوج و تکلیف ۱۱ میلیاردی که کشاورزان برای احداث این گلخانه‌ها گرفته اند، موضوع پر بحثی بود که امروز در جلسه استانداری کهگیلویه و بویراحمد اتفاق افتاد.

به گزارش کبنا، امروز جلسه‌ای اختصاصی در خصوص مشکلات گلخانه‌های فرودگاه یاسوج و اجرای احکام قانونی مربوط به آن، به ریاست محنایی، معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد و با حضور مدیران فرودگاه یاسوج، معاونین ادارات کل ستادی حقوقی و بازرگانی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، اکرمیان، عضو هیئت مدیره شرکت، رئیس سازمان جهاد کشاورزی و  سایر نهادهای ذیربط و ذینفعان پروژه، در استانداری برگزار شد.
 
عضو هیئت مدیره شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور نیز در این نشست با بیان اینکه توسعه فرودگاه می‌تواند موتور محرکه توسعه این استان باشد، اظهار داشت: هدف اصلی کارکنان ناوگان هوایی در کشور حفظ امنیت پروازها و خدمت به مردم است.

حسین اکرمیان با بیان اینکه ما نیز نگران وضعیت فعلی این گلخانه داران هستیم، عنوان کرد: فرودگاه‌ها نیز زیر ذره بین سازمان‌های نظارتی هستند و برای هر عمل خود باید پاسخگوی مراجع قانونی باشیم.

وی با تاکید بر اینکه وجود مجتمع گلخانه‌ای مشکلات امنیتی برای فرودگاه یاسوج ایجاد می‌کند، تصریح کرد: تشخیص استقرار یا عدم وجود گلخانه‌ها در محیط فرودگاه با هئیت تشخیص است و اجرای حکم هیئت تشخیص مبنی بر تخلیه گلخانه‌های موجود در فرودگاه یاسوج الزامی است.

چه کسی باید پاسخگوی ۱۱ میلیارد تسهیلات این جوانان باشد؟

در این نشست جعفر گوهرگانی پس از شنیدن سخنان حسین اکرمیان عضو هیأت مدیره شرکت فرودگاه‌های کشور در خصوص تخلیه گلخانه‌ها از داخل فرودگاه یاسوج اظهار کرد: همه ما مسلمان هستیم و دیانت داریم و باید پایبند به قانون و همچنین دیانت خود باشیم.
وی با انتقاد شدید از اینکه قرار است با تخلیه فرودگاه یاسوج از گلخانه‌ها تعداد زیادی افراد بیکار و ورشکسته شوند و همچنین ۱۱ نفر که تسهیلات میلیاردی برای این کار گرفته‌اند با مشکل روبرو شوند، افزود: در ابتدا و انتهای فرمایشات آقای اکرمیان زاویه‌های زیادی دیده می‌شد.
این مسوول گفت: آقای اکرمیان؛ شما که امروز از قانون سخن می‌گوید و از لزوم تخلیه و تعطیلی گلخانه‌ها در فرودگاه سخن می‌گویید چرا در‌‌ همان روزهایی که عضو هیأت تشخیص در فرودگاه‌ها بودید قانون را رعایت نکردید و اجازه دادید که چنین گلخانه‌هایی در فرودگاه راه‌اندازی شود.
وی بیان کرد: در مقطعی اشتباهی انجام دادید و اجازه فعالیت در فرودگاه به این‌ها داده شد و و امروز هم به صورت یک طرفه به دنبال ملغی کردن آن هستید.
گوهرگانی با طرح این سوال که آیا تنها تشخیص شما منطقی است و به دیگر افکار اهمیتی نمی‌دهید تصریح کرد: تکلیف این ۱۱ نفری که روزی با دستورات شما‌ها این گلخانه‌ها را بنا نهادند و هر کدام یک میلیارد تومان وام گرفتند چه می‌شود و چه کسی باید جوابگوی ضرر و زیان آن‌ها باشد.
گوهرگانی با بیان اینکه تخلیه شما قانونی نیست تصریح کرد: تشخیص‌ از ابتدا در این مورد غلط بوده است و امروز هم نباید درآمد فرودگاه یاسوج را با درآمد در فرودگاه مهرآباد و سایر نقاط دیگر مقایسه کنید.!
وی گفت: چرا در گذشته مسؤولان فرودگاه‌ها جوگیر شدند و چنین تصمیمی گرفتند که امروز ۱۱ نفر که تسهیلات ۱۸ میلیارد تومانی برای این کار دریافت کرده‌اند بدبخت شوند. چه کسی پاسخگوی ۱۸ میلیارد تومان تسهیلات پرداختی است.
وی به موضوع اشتغال‌زایی این طرح‌ها نیز اشاره کرد و گفت: ۱۱ تا ۵ نفر هم بخواهید حساب کنید تعداد ۵۵ نفر بیکار می‌شوند که این کار نه با قانون و نه با عرف و نه با اخلاق سازگار نیست.
در نهایت باید گلخانه‌ها از فرودگاه یاسوج انتقال یابند
محنایی معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این جلسه به کاهش نرخ بیکاری استان نسبت به سال گذشته اشاره کرد و گفت: نرخ بیکاری فصلی در استان پایین تر از میانگین کشوری است.
وی با بیان اینکه هدف اصلی ما ایجاد اشتغال است، بیان کرد: به طور قطع ما نیز بر روی این مسائل حساسیت داریم و نگران هستیم.
محنایی با اشاره به اینکه در نهایت باید گلخانه‌ها از فرودگاه یاسوج انتقال یابند ابراز داشت: هیئتی تحت عنوان پسا تخلیه با حضور نمایندگان حوزه‌های مشخص شده تشکیل شود و دو کمیته اجرایی و کمیته حقوقی نیز در این راستا فعال شوند که کمیته اجرایی ظرف یک هفته و کمیته حقوقی ظرف یک ماه فعال شود و اقدامات لازم انجام شود.
در حالی که همه می‌دانیم مسئله تولید و ایجاد اشتغال پایدار نقش مهمی در توسعه یافتگی هر جامعه و ایجاد روحیه امید به زندگی در مردم دارد اما متاسفانه در این استان به علت عدم هماهنگی و همکاری بین برخی از دستگاه‌های اجرایی و مشاجرات مدیران نه تنها این امر محقق نمی‌شود بلکه تعطیلی برخی از طرح‌های تولیدی و اقتصادی نمک دیگری بر زخم بیکاران استان است که انتظار می‌رود مسئولان با تدبیر و برنامه‌ریزی مدون برای رفع این مشکلات و اشتغال‌زایی در استان چاره اندیشی کنند.
بیکاری ۵۵ جوان در پی بی‌تدبیری مسئولان
رئیس اتحادیه گلخانه داران کهگیلویه و بویراحمد در این نشست تاکید کرد: در آن سال با این دلیل که کار در آینده در حریم فرودگاه مشکلات امنیتی ایجاد می‌کند با احداث  مجتمع گلخانه داران در محل فرودگاه یاسوج مخالفت کردم ولی کسی به حرف‌های من بهایی نداد.

عباس علی موسوی فرد با بیان اینکه برخی از مسئولان در آن بازه زمانی جوگیر شدند، گفت: آنها اطمینان دادند که هیچ مشکلی ایجاد نمی‌شود و اکنون حاصل آن اطمینان بدهی ۱۸ میلیاردی سرمایه گذاران این طرح به بانک‌های عامل استان است.

وی افزود: گلخانه داران برای دریافت این تسهیلات حدود ۶۰ وثیقه را در گرو بانک گذاشتند و به طور قطع با تعطیلی این مجتمع نه تنها حدود ۱۱ خانواده به طور مستقیم دچار خسران مالی می‌شوند بلکه حدود ۵۵ کارگر بیکار می‌شوند.

موسوی با اشاره به اینکه انتقال این واحد تولیدی به مکان دیگری نیازمند صرف زمان، هزینه و زیرساخت‌های زیادی است، بیان کرد: در سالی که به سال اشتغال نامگذاری شده است این تصمیم هیئت تشخیص با عرف و اخلاق سنخیتی ندارد.

وی گفت: براساس سمت قانونی خود باید در زمان‌های مشخص از گلخانه‌ها نظار ت کنم ولی هربار برای ورودم با ممانعت مسئولان فرودگاه رو به رو می‌شوم.

موسوی فرد تصریح کرد: این مسائل را بهانه کرده اند وگرنه می‌توان درب مشترک بین فرودگاه و گلخانه را بست و مسیر تردد را از مسیر تردد فرودگاه به راحتی جدا کرد.

وی با تاکید بر اینکه تا کنون برای حفظ حرمت مسئولان استان این موضوع را رسانه‌ای نکرده بودیم، اظهار داشت: مسئولان بدانند اگر این مشکل حل نشود به طور قطع برای تخلیه این مجتمع باید از روی جنازه این ۱۱ جوان و ۵۵ کارگر این واحدهای تولیدی رد شوند.

حسینی یکی از بانوان فارغ التحصیل رشته کشاورزی و گلخانه داران این فرودگاه نیز مسئولان فرودگاه را خطاب قرار داد و گفت: چرا ما باید تاوان بی‌تدبیری تصمیم جهادکشاورزی، فرودگاه و استانداری وقت را بدهیم.

وی گفت: کسانی که دم از اجرای قانون می‌زنند، آیا آن زمان همین قانون برای رعایت امنیت فرودگاه وجود نداشت؟ و اگر وجود داشته چرا سال ۸۸ اجرایی نشد؟

این گلخانه دار بیان کرد: مسئولان فرودگاه یاسوج برای ایجاد دکل زندان یاسوج و یا کاشت درختانی که در پروازها اختلال ایجاد می‌کردند؛ مشارکتی نداشتند ولی همین مسئولان در ایجاد مجتمع گلخانه‌ای با آگاهی کامل از قوانین و مسائل امنیتی با این تصمیم موافقت کردند و اکنون با مخالفت خود چوب حراج به زندگی ما می‌زنند.

همچنین بنا به درخواست مسئولان استان و به دلیل جلوگیری از تبعاتی مانند بیکار شدن کارگران و بهره برداران، بر اثر اجرای حکم تخلیه، مقرر شد ظرف یک ماه آینده جلسات کار‌شناسی توسط هیاتی مشترک جهت بررسی راهکارهای قانونی و حمایتی برگزار گردد
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
امسال سال اشتغال هست ولی در بسیاری از جاهها دارند کارگرا را از کار بیکار میکنند بیایید شهرداری سی سخت رو ببینید با این غرفه داران سوغات محلی شهر سی سخت چکار کرده حدود چهل تا پنجاه خانواده را از بیکار کرده خدایی به داد اینا هم برسید
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1