تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۹
کد مطلب : ۲۵۸۷۵۵

لزوم ایجاد منطقه آزاد گردشگری دنا

۳
۰
کبنا ؛نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی خواستار ایجاد منطقه آزاد گردشگری دنا با محوریت شهرستان‌های بویراحمد و دنا شد و گفت: بدون شک، ایجاد این منطقه نقش بسیار مهمی در توسعه اقتصادی استان کهگیلویه و بویراحمد و رونق صنعت گردشگری کشورخواهد داشت.

به گزارش روابط عمومی دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی، غلام‌محمد زارعی در نطق  امروز در صحن علنی مجلس گفت: من از سرزمین غیرت، آب و آفتاب، از دیار همیشه استوار و سرسبز کهگیلویه وبویراحمد و به بنا به اعتماد مردم فهیم شهرستان‌های بویراحمد و دنا سخن می‌گویم و معدودی از اولویت‌های حوزه انتخابیه‌ام را به استحضار می‌رسانم و امیدوارم که رئیس‌جمهور محترم و اعضای دولت عزیز برای رفع این مشکلات اهتمام جدی را معمول دارند.
 
وی افزود: مشکل عمده و اساسی که امروزه بیش از پیش مردم مومن، مظلوم و نجیب کهگیلویه و بویراحمد را آزار می‌دهد و دغدغه جدی همه خانواده‌های استان محسوب می‌شود بیکاری جوانان به‌خصوص قشر تحصیلکرده دانشگاهی است، بطوریکه بالا بودن نرخ بیکاری در استان منجر به حاکم شدن فضای یأس و ناامیدی و به حاشیه بردن جوانان عزیز، خلاق و مستعد منطقه گردیده است.
 
نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: درخواست می‌شود که که سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال در اولویت دولت دوازدهم در این استان قرار گیرد و شرکت‌های بزرگ اقتصادی و سازمان‌های صنعتی وابسته به دولت مانند سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی (ایمدرو) و شرکت سرمایه‌گذاری سازمان تأمین اجتماعی (شستا) که تاکنون با وجود قابلیت‌های فراوان، هیچگونه سرمایه‌گذاری در این استان محروم نداشته‌اند، در راستای رفع محرومیت‌های گوناگون و  بهبود وضعیت اشتغال جوانان استان اقدامات جدی را به عمل آورند.
 
زارعی ضمن تشکر از وزیر نیرو به لحاظ فراهم شدن مقدمات آغاز دوباره عملیات اجرائی سد تنگ سرخ یاسوج، گفت: امیدوارم که قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) به عنوان مجری این پروژه مهم و حیاتی، با روحیه جهادی و همانند حماسه‌آفرینی‌های گذشته در اجرای طرح‌های بزرگ، این پروژه را به سرعت عملیاتی و به انجام برساند.
 
وی با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد دارای ظرفیت‌های طبیعی، گردشگری و اقلیمی بسیار خوبی است که باید در حوزه توسعه‌بخشی به صنعت گردشگری و ایجاد رونق اقتصادی به آنها توجه شود، تصریح کرد: شهرستان‌های  بویراحمد و دنا واقع در دامنه رشته‌کوه دنا با دارا بودن چشم‌اندازهای بسیار زیبا و طبیعت دل‌انگیز دارای ظرفیت‌های فوق العاده‌ای در زمینه توسعه گردشگری است، بطوریکه سالانه بیش از دو میلیون گردشگر داخلی و خارجی از این ظرفیت بهره‌مند می‌شوند.
 
زارعی گفت: از آقای ترکان دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی تقاضا دارم که با درخواست ایجاد منطقه آزاد گردشگری دنا با محوریت شهرستان‌های بویراحمد و دنا موافقت نمایند.
 
نماینده مردم شهرستان‌های بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی افزود: بدون شک ایجاد منطقه ویژه و آزاد گردشگری دنا نقش بسیار مهمی در توسعه اقتصادی استان و رونق صنعت گردشگری کشورخواهد داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما

دکتر محرابی دولت اباد
United States
درود بر نماینده دغدغه مند و دلسوز مردم شریف بویراحمد و دنا، زنده باد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
خوشحال وابیم که آخرش وزبون آمدی.
محمد
Iran, Islamic Republic of
درود بر غیرتمند بویراحمد احسنت
اختلاف 49 میلیونی حقوق این دو نفر

اختلاف 49 میلیونی حقوق این دو نفر

جلسات بررسی حداقل دستمزد کارگران در حالی این روزها برگزار می‌شود که رقم‌ها به نظر می‌آید ...
آیا آمریکا همچنان مدینه فاضله جهانی است؟

آیا آمریکا همچنان مدینه فاضله جهانی است؟

دوره حضور دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا در قدرت، با این کشور کاری کرده که دیگر ...
ترامپ: من رئیس‌جمهورم پای بایدن به کاخ سفید نخواهد رسید / ترس واشنگتن از هواداران مسلح ترامپ

ترامپ: من رئیس‌جمهورم پای بایدن به کاخ سفید نخواهد رسید / ترس واشنگتن از هواداران مسلح ترامپ

 در صورتي که جنگي در منطقه رخ دهد همه توجه‌ها به اين جنگ منعطف خواهد شد و بالطبع توجه ...
1