تاریخ انتشار
چهارشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲۷
کد مطلب : ۲۵۸۷۳۴

جولان موسسات مالی غیرمجاز در بازار کهگیلویه و بویراحمد / افزایش عوارض پرداختی به شهرداری‌ها / معتادان و کارتن‌خواب‌ها در گچساران صاحب مکان شدند / برگزاری همایش استانی اجلاس نماز

۱
۰
کبنا ؛

خبرهای استان کهگیلویه و بویراحمد /
رشد قارچ‌گونه موسسات مالی غیرمجاز در کهگیلویه و بویراحمد
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیویه و بویراحمد گفت: در راستای شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی صحیح فهرست بانک‌ها و موسسات اعتباری و سایر نهادهایی که مجوز تاسیس آنها توسط بانک مرکزی صادر شده از طریق دفتر اقتصادی استانداری استان اعلام شود.
مجید محنایی  در نشست کارگروه اقتصادی با اشاره به پرداخت بیش از ۳ هزار فقره تسهیلات در زمینه‌های مختلف از سوی بانک‌های استان گفت: در سال گذشته بیش از ۳ هزار فقره تسهیلات توسط بانک‌ها پرداخت شده که انتظار می‌رود این مقدار در سال جاری افزایش پیدا کند.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ۱۰۰ میلیارد تسهیلات در همه زمینه‌ها پرداخت شده در حالی که بانک‌ها موظف هستند ۴۶۰ میلیارد تومان براساس مصوبه سفر ریاست جمهوری به استان پرداخت کنند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به رشد قارچ‌گونه موسسات مالی غیرمجاز در استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: در راستای شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی صحیح به هموطنان و همشهریان فهرست بانک‌ها و موسسات اعتباری و سایر نهادهایی که مجوز تاسیس آنها توسط بانک مرکزی صادر شده و تحت نظارت قرار گفته‌اند از طریق دفتر اقتصادی استانداری استان اعلام شود.
این مسؤول تصریح کرد: برای ثبات اقتصادی قطعا دولت از ادامه فعالیت موسسات نامعتبر و غیرمجاز جلوگیری می‌کند و جلوی رشد قارچ‌گونه این موسسات گرفته خواهد شد.
محنایی اضافه کرد: شهرداری از فعالیت این موسسات خودداری کند، ضمن اینکه این موسسات باید نظارت و کنترل شوند.
معاون استاندار کهگلویه و بویراحمد در بخش پایان سخنان خود به بالا رفتن ضریب بیمه محصولات کشاورزی در استان خبر داد و اظهار کرد: با فرهنگ‌سازی در زمینه بیمه شاهد بیمه شدن بیشتر محصولات کشاورزی، مراتع، مزارع پرورش ماهیان سردآبی و گرمابی در استان باشیم.
برخی دستگاه‌ها باعث ایجاد ناامنی شغلی در یاسوج می‌شود
رئیس اتاق اصناف یاسوج گفت: برخی دستگاه‌ها رسالت خود را فراموش کرده‌اند و خود را متولی اشتغال کرده‌اند که این موضوع باعث ایجاد ناامنی شغلی می‌شود.
نادر موسوی قوام آباد در نشست خبری با خبرنگاران افزود: هر متر مربع فضای خالی در آبشار یاسوج یک میلیون تومان اجاره داده می‌شود.
وی با اشاره به لزوم توجه و نظارت به توزیع محصولات و میوه‌ها توسط وانت بار‌ها بیان کرد: فعالیت این وانت‌ها گرچه برای این افراد ایجاد اشتغال می‌کند اما برای افراد و اصناف دارای مجوز و شناسنانه دار امنیت شغلی را از بین می‌برند.
رئیس اتاق اصناف یاسوج با اشاره به جابه جایی عمده فروشان شهر یاسوج تصریح کرد: عمده فروشان حدود ۸ سال پیش نسبت به خرید زمین اقدام کردند و چند سال طول کشید تا تغییر کاربری این زمین‌ها گرفته شود.
موسوی اضافه کرد: ساخت این مغازه‌ها و واحد‌ها با پیشرفت مناسبی توسط مالکین در حال انجام است.
عوارض پرداختی به شهرداری های کهگیلویه وبویراحمد ۲۰درصد افزایش یافت
مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه وبویراحمد گفت که میزان عوارض پرداختی به شهرداری ها و دهیاری های این استان از محل مالیات بر ارزش افزوده در سه ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته حدود ۲۰ درصد افزایش یافت.
کهگیلویه وبویراحمد دارای ۱۷شهر و بیش از ۴۰۰ دهیاری است و سال گذشته افزون بر۴۲۵میلیارد ریال از محل مالیات برارزش افزوده و عواض آلایندگی به شهرداری ها ودهیاری های این استان پرداخت شد.
محمدعلی غفاری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا میزان اعتبار تامین شده در سال جاری برای پرداخت به شهرداری ها و دهیاری ها از محل مالیات برارزش افزوده را حدود ۱۱۰میلیارد ریال ذکر کرد و اظهار داشت: بیش از ۸۲ میلیارد ریال از این میزان در فروردین و اردیبهشت سال جاری توزیع شده است.
وی با بیان اینکه پرداخت مالیات نقش موثری در تامین منابع پایدار، توسعه اقتصادی با رویکرد عدالت اقتصادی و اجتماعی دارد، تصریح کرد که با برنامه ریزی سازمان امور مالیاتی و اجرای طرح های مطلوب از جمله طرح جامع اصلاح نظام مالیاتی توفیقات خوبی دراین عرصه بوجود آمده است.
مدیرکل امور مالیاتی کهگیلویه وبویراحمد اظهارکرد: افزایش درآمدهای پاک مالیاتی در حالی است که سازمان امور مالیاتی با تسهیل کردن فرایند وصول مالیات و پیش بینی برخی معافیت های قانونی تعامل خوبی با مودیان دارد.
وی همچنین ضمن تبریک هفته مالیات از ۱۶ تا ۲۳ تیرماه، تصریح کرد: این ایام فرصت خوبی است تا با اجرای برنامه های متنوع و پر محتوا در راستای اطلاع رسانی عمومی و ترویج فرهنگ مالیاتی گام های مهمی برداشته شود.
اعتبارات ۲۷٫۵ میلیارد تومانی شهرداری دوگنبدان
فرماندار گچساران گفت: امسال ۱۱۴ میلیارد تومان اعتبارات شهرستان گچساران است که از این مبلغ ۲۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به شهرداری دوگنبدان اختصاص داده شد.
عبدالرحیم رحیمی در همایش تجلیل از بهبود یافتگان اعتیاد در گچساران که با حضور مسوولان استانی و شهرستانی در سالن اجتماعات بهزیستی گچساران برگزار شد، اظهار کرد: با تمام مشکلاتی که اداره بهزیستی در انجام وظایف خود دارد اما در زمینه پیشگیری از اعتیاد و کاهش آسیب‌های اجتماعی در شهرستان گچساران به خوبی فعالیت کرده است.
وی با اشاره به برگزاری کارگروه مبارزه با مواد مخدر گفت: این کارگروه که در فرمانداری برگزار می‌شود یکی از فعالیت‌ترین کارگروه‌هایی است که در فرمانداری برگزار می‌شود.
فرماندار گچساران با اشاره به مبارزه با مواد مخدر در این شهرستان گفت: شهرستان گچساران به دلیل واقع شدن در شاهراه چهار استان همجوار و نزدیکی آن به بنادر جنوبی در معرض آسیب‌ها قرار گرفته که در این زمینه نیروی انتظامی در مبارزه با مواد مخدر خوب توانسته عمل کند.
رحیمی تصریح کرد: با توجه به تاثیر منفی اعتیاد بر پیکره جامعه و کاهش رشد و توسعه از طریق آن، در طی سال‌های اخیر دولت به شدت به دنبال مبارزه با این پدیده شوم است و در این راستا با ایجاد مراکز ترک اعتیاد اقدام به کاهش تعداد معتادان و افزایش رفاه عمومی کرده است.
وی تاکید کرد: اعتیاد به مواد مخدر عامل بسیاری از معضلات اجتماعی از قبیل طلاق، کودک آزاری، سرقت و قتل می‌باشد بنابراین با مقابله گسترده با آن می‌توان آمار معضلات اجتماعی را کاهش داد.
رحیمی با اشاره به بهبود یافتگان از دام اعتیاد اذعان کرد: امروز خوشحال هستم که در جمع افرادی قرار گرفته که از یک بلای خانمان سوز رهایی یافته‌اند و دوباره به آغوش خانواده بازگشته‌اند.
وی با اشاره به اینکه رهایی از اعتیاد لزوم استمرار کار فرهنگی است، ابراز کرد: دستگاه های مرتبط به ویژه نهادهای فرهنگی باید نسبت به تداوم و استمرار ترک اعتیاد و مراقبت بیشتر از بهبود یافتگان از اعتیاد اهتمام جدی داشته باشند.
وی با اشاره به مشکلات شهرستان گچساران بیان کرد: خوشحال هستم که در شهرستان گچساران کارتن خواب و افراد معتاد در خیابان‌ها به ندرت پیدا می‌شود.
رحیمی با اشاره به افزایش اعتبارات شهرستانی خاطرنشان کرد: برای داشتن شهری با نشاط باید اعتبارات بیشتری در زمینه ایجاد فضای سبز و تجهیز و تکمیل ورزشگاه‌ها اختصاص داده شود تا جوانان ما از ابتلا شدن به این دام جانمان سوز کم شود.
فرماندار گچساران با اشاره به اهمیت ورزش در داشتن جامعه‌ای سالم گفت: ورزش ضامن سلامت جامعه و نشاط است.
رحیمی با اشاره به اعتبارات اختصاص یافته به شهرستان گچساران عنوان کرد: امسال ۱۱۴ میلیارد تومان اعتبارات شهرستان گچساران است که از این مبلغ ۲۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به شهرداری دوگنبدان اختصاص داده شد.
 
 
معتادان و کارتن‌خواب‌ها در گچساران صاحب مکان شدند/راه‌اندازی اولین «شلتر» در کهگیلویه و بویراحمد
رئیس بهزیستی گچساران از افتتاح اولین مرکز سرپناه شبانه در سطح استان در شهرستان گچساران خبر داد.
سید مهران کشاورز ظهر امروز در حاشیه همایش تجلیل از بهبود یافتگان اعتیاد در گچساران که با حضور مسؤولان استانی، شهرستانی و بهبود یافتگان از دام اعتیاد در گچساران که در سالن اجتماعات بهزیستی گچساران برگزار شد، اظهار کرد: اولین مرکز (شلتر) پناهگاه شبانه در سطح استان در شهرستان گچساران امروز افتتاح شد.
رئیس بهزیستی گچساران ادامه داد: این مرکز جهت اسکان شبانه کارتن‌ خواب‌ها و افراد معتادی است که به دلیل نداشتن پناهگاه در خیابان‌ها به سر می‌برند، افتتاح شده است.
وی با بیان اینکه این مرکز در طول شبانه‌روز معتادان کارتن‌خواب را پذیرش می‌کند، بیان کرد: این شلتر با مشارکت بخش خصوصی و کمک ۳۰ میلیون تومانی بهزیستی تجهیز و راه‌اندازی شده و با مشارکت بهزیستی فعالیت رسمی خود را از امروز آغاز کرد.
این مسئول تصریح کرد: پناهگاه شبانه (شلتر) بهزیستی در زمینه درمان معتادان فعالیت نمی‌کنند؛ بلکه تنها مکانی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی بوده که غالب فعالیت آنها در زمینه ساماندهی معتادین کارتن خواب و آسیب دیدگان اجتماعی بی‌سرپناه است.
کشاورز با اشاره به خدمات این سرپناه اذعان کرد: در این سرپناه خدماتی مانند یک وعده غذای گرم، صبحانه، استحمام، خدمات پزشکی و آموزشی در راستای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌هایی چون ایدز، هپاتیت و غربالگری ارائه می‌شود.
وی زمان شروع فعالیت این مرکز را از ساعت ۷ غروب تا ۷ صبح اعلام و خاطرنشان کرد: در طی این مدت به افراد کارتن خواب، معتادان بی سرپناه و افراد بی‌خانمان خدمات لازم ارائه می شود.
رئیس بهزیستی گچساران با اشاره به ظرفیت این پناهگاه گفت: این پناهگاه با ظرفیت اسمی ۵۰ تخت است که در حال حاضر به ۲۰ تخت مجهز شده است و در آینده نیز افزایش داده خواهد شد.
وی هدف از ایجاد پناهگاه را کاهش آسیب‌های اجتماعی، جلوگیری از بیماری‌های واگیردار برشمرد.
 
انجام بیش از ۲ هزار ماموریت امداد و نجات پایگاه‌های شهری و بین جاده‌ای در گچساران
سرپرست شبکه بهداشت و درمان گچساران گفت: طی سه ماهه نخست امسال تعداد دو هزار و ۲۷۱ ماموریت توسط اورژانس و مرکز فوریت‌های پزشکی گچساران صورت گرفته است.
هایده حافظ قرآن در جمع خبرنگاران با اشاره به عملکرد پایگاه‌های اورژانس و مرکز فوریت‌های پزشکی گچساران اظهار کرد: از ابتدای سالجاری تا پایان خردادماه دو هزار و ۲۷۱ مأموریت توسط پایگاه‌های اورژانس شهری و جاده‌ای و همچنین چادر سلامت در گچساران صورت گرفته است.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان گچساران با اشاره به تعداد پایگاه‌های اورژانس شهری و جاده‌ای این شهرستان افزود: در حال حاضر شهرستان گچساران دارای ۷ پایگاه اورژانس شهری و جاده‌ای و یک پایگاه اورژانس هوایی است.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان گچساران با اشاره به حوادث ترافیکی تصریح کرد: در سه ماهه ابتدای سال تعداد ۴۰۸ نفر بر اثر حوادث ترافیکی در بیمارستان این شهرستان بستری شده‌اند.
حافظ قرآن عنوان کرد: از این تعداد در سه ماهه نخست سالجاری تعداد چهار نفر نیز بر اثر تصادف فوت شده که از این تعداد دو نفر در حوزه شهری و دو نفر در حوزه جاده‌ای بوده است.
این مسوول با اشاره به افتتاح و راه‌اندازی پایگاه اورژانس هوایی در شهرستان گچساران خاطرنشان کرد: از زمان افتتاح پایگاه امداد هوایی در گچساران تاکنون این پایگاه تعداد ۴ ماموریت را انجام داده است.
حافظ قرآن در ادامه با اشاره به کمبود پرسنل در زمینه امداد جاده‌ای و شهری اذعان کرد: با توجه به استاندارد نیرو در اورژانس گچساران در مجموع هشت پایگاه امداد جاده‌ای و هوایی باید ۵۴ پرسنل فعالیت کنند که در این زمینه در حال حاضر۳۴ نفر در پایگاه‌های اورژانس این شهرستان مشغول به خدمت هستند.
وی با بیان اینکه اورژانس شهرستان گچساران با کمبود نیرو مواجه است، افزود: لیکن تاکنون این مجموعه عملکرد بسیار خوبی در زمینه امداد و نجات در شهرستان گچساران داشته است.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان گچساران با بیان اینکه تعداد هفت آمبولانس‌ در پایگاه‌های امداد و نجات این شهرستان موجود است، عنوان کرد: از مجموع هفت آمبولانس تعداد ۵ دستگاه در حوزه جاده‌ای و ۲ دستگاه در حوزه شهری فعالیت می‌کنند.
حافظ قرآن اضافه کرد: یک فروند بالگرد در حوزه امداد اورژانس هوایی در گچساران وجود دارد.
 
 
رشد ۲۰ درصدی پیک بار مصرف برق در کهگیلویه/مصرف برق در ادارات مدیریت شود
رئیس شرکت توزیع برق کهگیلویه با اشاره به رشد ۲۰ درصدی پیک بار مصرف برق در خرداد ماه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، گفت: لازم است مصرف برق در ادارات مدیریت شود.
خسرو پرویزی اظهار داشت: پیک بار مصرف برق در تابستان امسال از بحران عبور خواهد کرد.
رئیس شرکت توزیع برق کهگیلویه تصریح کرد: به علت کمبود برق تولیدی و رعایت نشدن الگوی مصرف از سوی مشترکان، امسال در تابستان خاموشی با برنامه خواهیم داشت.
وی با بیان اینکه برق شهرستان در سال ۹۴ از دو فیدر تغذیه می‌شد، افزود: با تلاش‌های انجام شده دو فیدر دیگر به خط برق افزوده و نقاط مانور خوبی بین فیدرها ایجاد شده است.
پرویزی خاطرنشان کرد: در مواقعی که یکی از فیدرها دچار مشکل شود، امکان انتقال بار از یک فیدر به فیدر دیگر وجود دارد و خاموشی‌ها را کمتر می‌کند.
این مسؤول در مقایسه نسبی مصرف برق در خرداد ماه امسال و سال گذشته، یادآور شد: سال ۹۶ در خرداد ماه با رشد بار ۲۰ درصدی مواجه بودیم و این نشان می‌دهد تیر ماه پیک بار از مرز ۷۰ مگاوات بالاتر خواهد رفت.
پرویزی با بیان اینکه ظرفیت ایستگاه دهدشت تکمیل شده است، از مدیران ادارات خواست در ساعات پیک بار مصرف برق را مدیریت، به پایداری برق کمک و از خاموشی‌ها جلوگیری کنند.
به گفته پرویزی پیک بار ادارات از ساعت ۱۱ تا ۱۵ بوده و نرخ تعرفه در این ساعات گران‌تر است.
وی به پروژه کاهش تلفات شهری در دهدشت اشاره کرد و گفت: این پروژه با ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی هم اکنون در مرحله سیم کشی است و برای تکمیل به خاموشی‌های با برنامه در روزهای تعطیل نیاز دارد.
 
۷۲ درصد داوطلبان کنکور سراسری کهگیلویه در رشته تجربی رقابت می‌کنند
مدیر اموزش و پرورش کهگیلویه با بیان اینکه قریب به چهار هزار داوطلب در پنج گروه آزمایشی کنکور با هم رقابت می‌کنند، گفت: ۷۲ درصد این داوطلبان در رشته تجربی شرکت دارند.
سید لطف‌الله فروزان با اشاره به برگزاری همزمان آزمون سراسری کنکور در حوزه‌های شهرستان اظهار داشت: قریب به چهار هزار داوطلب در پنج گروه آزمایشی روز پنج شنبه و جمعه با هم رقابت می‌کنند.
مدیر آموزش و پرورش کهگیلویه تصریح کرد: از مجموع ۱۸ هزار و ۵۰۰ داوطلب کنکور در استان، سه هزار و ۹۲۱ نفر در شهرستان کهگیلویه در این آزمون شرکت دارند.
وی خاطرنشان کرد: دو هزار و ۸۸۷ دانش‌آموز شرکت کننده در کنکور امسال در رشته تجربی شرکت دارند که از این تعداد یکهزار و ۵۸۵ نفر خانم و یکهزار و ۳۰۲ نفر آقا هستند.
فروزان تصریح کرد: رشد صعودی گرایش به سمت رشته تجربی طی سال‌های اخیر درصد شرکت کنندگان در این رشته را در آزمون امسال ۷۲ درصدی کرده است.
برای برگزاری پروژه ملی کنکور لازم است همه دستگاه‌ها همکاری داشته باشند.
وی با بیان اینکه تمهیدات لازم جهت برگزاری این آزمون اندیشیده شده است به برودت هوا اشاره کرد و گفت: با توجه به شدت گرما و ضرورت تأمین سیستم‌های سرمایشی در حوزه‌های آزمون شرکت برق همکاری کند برق شهرستان در این روزها قطع نشود.
فروزان، افزود: جهت حفاظت آزمون و تأمین نظم و امنیت مسؤولانی که قصد بازدید از حوزه‌ها را دارند باید با هماهنگی قبلی حضور پیدا کنند.
 
برگزاری همایش استانی اجلاس نماز با موضوع «نماز و فضای مجازی» در کهگیلویه و بویراحمد
رئیس ستاد اقامه نماز کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری همایش استانی اجلاس نماز با موضوع «نماز و فضای مجازی» در اوایل نیمه دوم سال جاری در استان خبر داد.
سید الیاس چراغ‌زاده اظهار کرد: اجلاس سراسری نماز هر سال با پیام مقام معظم رهبری در کشور برگزار می‌شود.
رئیس ستاد اقامه نماز کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: در راستای برگزاری اجلاس سراسری نماز و با هدف تببین بیشتر اهمیت و نقش نماز همایش استانی آن نیز در استان‌ها برگزار می‌شود.
وی از برگزاری همایش استانی اجلاس نماز با موضوع «نماز و فضای مجازی» در سال جاری در استان خبر داد و گفت: این همایش در اواخر مهر ماه و یا اوایل آبان ماه سال ۹۶ در استان برگزار خواهد شد.
این مسوول بدون بیان زمان و مکان برگزاری این همایش، گفت: مکان و زمان برگزاری این همایش هنوز مشخص نشده و در آینده با برگزاری جلسات ویژه این موضوع مکان و زمان آن مشخص و متعاقبا از طریق رسانه‌ها اعلام خواهد شد.
چراغ‌زاده در ادامه با اشاره به توسعه و تسلط فضای مجازی در دنیای امروز، خاطرنشان کرد: فضای مجازی فرصت و زمان زیادی از مردم را گرفته و صرف خود می‌کند.
رئیس ستاد اقامه نماز کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه امروز اغلب مردم از پیر، جوان، نوجوان و حتی کودکان در این فضا سیر می‌کنند، گفت: باید از این ظرفیت استفاده بهینه کرده و از آن در راستای توسعه و ترویج فرهنگ نماز استفاده کنیم.
وی ایجاد تعامل و ارتباط با اقشار مختلف مردم به خصوص نسل جوان از طریق فضای مجازی را از مهم‌ترین اهداف این همایش عنوان کرد و بیان داشت: باید استعداد، توانمندی و ظرفیت‌های مربوط به این موضوع را شناسایی و از آنها برای ارائه راهکارهای موثر در این حوزه استفاده کرد.
این مسوول فرهنگ و ارشاد، سپاه، مخابرات، صدا و سیما و اصحاب رسانه را از عوامل و ابزارهای تاثیرگذار در این حوزه بیان کرد و یادآور شد: باید زیرساخت‌های لازم برای فعالیت در حوزه فضای مجازی با همکاری و مشارکت همه مسوولان و دستگاه‌های مرتبط فراهم شود.
چراغ‌زاده، گفت: جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی برای برگزاری این همایش مهم در آینده‌ای نزدیک با حضور ائمه جمعه استان در دفتر امام جمعه یاسوج برگزار و تصمیمات لازم برای برگزاری باشکوه این برنامه اتخاذ خواهد شد.
موفقیت طرح اصلاح نژاد گاوهای شیری بومی و دورگ در کهگیلویه و بویراحمد/ تولد نخستین گوساله

مدیر امور دام جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از اصلاح نژاد گاوهای شیری بومی و دورگ در استان کهگیلویه و بویراحمد با استفاده از اسپرم نژاد سیمنتال خبر داد.


علی داراب‌نژاد در جمع خبرنگاران اظهار کرد:  پروژه اصلاح نژاد گاوهای شیری بومی کهگیلویه و بویراحمد در مرداد ماه سال قبل با تامین سه هزار  دوز اسپرم گاو دومنظوره سیمنتال از سوی  معاونت بهبود تولیدات دامی اجرایی شده است.

مدیر امور دام جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: این اقدام مهم با همکاری مامورین تلقیح مصنوعی و با هدف ارتقاء کمیت و کیفیت گوشت، افزایش ضریب تبدیل، سرعت رشد در نتاج آمیخته، بهبود کیفیت لاشه و افزایش کمی و کیفی شیر انجام شده است.

وی افزود: بهبود صفات عملکردی مانند تولید مثل، کاهش فاصله گوساله‌زایی، کاهش سخت‌زایی، کاهش ابتلا به ورم پستان، استفاده حداکثری از نهاده‌های تولیدی موجود و افزایش درآمد و سود خالص تولیدکنندگان روستایی در استان از دیگر اهداف این طرح است.

داراب‌نژاد با اشاره به توان علمی کارشناسان حوزه دام این استان تأکید کرد: اولین گوساله‌های حاصل از این پروژه اصلاح نژادی در اردیبهشت ماه ۹۶ به دنیا آمده‌اند که قدم موثری در نظام تولید این استان خواهد بود.

وی یادآور شد: با توجه به مقاوم بودن این نژاد به شرایط آب و هوایی و خصوصیات مادری مناسب و همچنین ضریب تبدیل و راندمان تولید گوشت بالا و پایین بودن سخت‌زایی، می‌تواند نقش موثری در روند اقتصادی کردن تولید در واحدهای روستایی داشته باشد.




نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
افزایش اعتبار خوبه ولی مهمتر از اون تلاش برای جذب اعتبار هستظ وگرنه اینکه اسما اعتبار به نام شهرستان باشه ولی رسما نباشه این چیزی رو حل نمیکنه
انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
رویای ناتمام نامزد حزبی

رویای ناتمام نامزد حزبی

در انتخابات ۱۴۰۰ «کاندیدای اختصاصی» داریم؛ این جمله ای است که این روزها از سوی برخی احزاب ...
قصاص‌های بدون اقرار

قصاص‌های بدون اقرار

انکار می‌کردند، اما قصاص شدند. یکی نقاش بود، دیگری عاشق، آن یکی هم دلداده. هر سه اعتراف ...
1