تاریخ انتشار
سه شنبه ۱۳ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۱۴
کد مطلب : ۲۵۸۶۵۱

از دانشکده‌ای که لنگ زمین است تا کاهش ۸۶ درصدی سرقت مسلحانه و تنها استانی که فاقد خانه جوان است

۱
۰
کبنا ؛خبرهای رسانه‌های کهگیلویه و بویراحمد /
احداث دانشکده داروسازی یاسوج لنگ زمین/برخی با غوغاسالاری می‌خواهند زمین دانشگاه را تصاحب کنند

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد از اخذ مجوز دانشکده داروسازی در یاسوج خبر داد و گفت: برای احداث ساختمان این دانشکده با مشکل کمبود زمین روبه‌رو هستیم در حالی برخی با غوغاسالاری چشم طمع به زمین دانشگاه دارند.
اورنگ ایلامی اظهار داشت: طی سفری که به وزارتخانه داشتیم و با مکاتبات صورت گرفته مجوز احداث دانشکده داروسازی یاسوج از سوی وزیر بهداشت و درمان صادر شد.
وی با بیان اینکه کمبود فضای فیزیکی یکی از مشکلات اصلی این پروژه است،عنوان کرد: دانشگاه از نظر داشتن زمین مناسب با مشکلاتی روبه‌رو بوده که امیدواریم با همکاری استانداری، منابع طبیعی و دیگر دستگاه‌های متولی بتوانیم با آماده شدن زمین عملیات اجرایی این پروژه را آغاز کنیم.
ایلامی با تاکید بر اینکه متاسفانه برخی از ارگان‌ها با نظر داشتن به زمین‌های دانشگاه و با اقدامات غوغا سالارانه سعی بر انجام اقداماتی دارند تاکید کرد: ما نیز همکاری‌های لازم را انجام داده که مقرر شد زمینی معوض به دانشگاه داده شود، چرا که دانشگاه خود را مجزا از دیگر ادارات ندانسته و مسائل استان برای ما نیز مهم است و انتظار می‌رود این مشکلات به روش معقول و مسالمت آمیز رفع شوند.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد همچنین از صدور مجوز مجتمع آموزشی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج خبر داد و افزود: ساختمان این مجتمع در دست احداث بوده و در آینده‌ای نزدیک افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
ایلامی با بیان اینکه این مجتمع آموزشی در مهر ماه امسال از خانواده‌های کارکنان دانشگاه در مقطع ابتدایی ثبت نام می‌کند تصریح کرد: از عموم مردم نیز با داشتن معدل بالا و شرکت در آزمون، نام نویسی می‌شود.
۲۸۰ پروژه در دست اجرا در حوزه سلامت استان
وی با اشاره به پروژه‌های عمرانی طرح تحول سلامت در استان کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: بیمارستان باشت دومین بیمارستانی بوده که در استان پس از ۲۰ سال به مرحله بهره برداری می‌رسد، که امیدواریم تا پایان مرداد ماه امسال عملیات اجرایی این پروژه به اتمام برسد.
ایلامی با تاکید بر اینکه پروژه‌های عمرانی پس از افتتاح با ۱۰۰ درصد ظرفیت خود کار نمی‌کنند، خاطرنشان کرد: تجهیز و راه اندازی پروژه‌های بزرگ زمان بر بوده و ممکن است در ابتدا با ۲۰ درصد ظرفیت خود شروع به ارائه خدمت کنند و با گذشت زمان و به صورت تدریجی ظرفیت اجرایی خود را به ۱۰۰ درصد برسانند.
وی ادامه داد: فاز دوم بیمارستان بهمئی کلید خورد و بیمارستان نرگسی گچساران با پیشرفت فیزیکی خوب و بیمارستان ۲۸۰ تخت خوابی شهید جلیل یاسوج ساختار فیزیکی معقولی داشته و امیدواریم تا پایان نیمه اول سال ۹۶ به بهره برداری و تا پایان سال به صورت ۱۰۰ درصدی راه اندازی شود.
سرپرست دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه ۲۸۰ پروژه عمرانی در طرح تحول سلامت به استان اختصاص داده شده است، تصریح کرد: امیدواریم تا پایان مرداد ماه سال جاری ۳۵ پروژه به بهره برداری برسد و از ۵۵ پروژه کلنگ زنی شده ۸ مورد پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد،۲۱ مورد بین ۲۵ تا ۵۰ درصد و ۱۲ مورد بین ۵ تا ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و ۱۴ مورد در دست پیگیری است.
ایلامی گفت: کلینیک تخصصی شهر یاسوج با توجه به اعتباری که به آن تخصیص داده شده در آینده‌ای نزدیک شاهد بهره برداری از آن نیز هستیم.
وی با اشاره به خدمات طرح تحول سلامت به بیماران خاص در استان افزود: بخش شیمی درمانی بیمارستان شهید رجایی یاسوج در دو شیفت صبح و عصر به بیماران ارائه خدمت می‌کند که در ابتدای سال تحصیلی جدید پزشک آنکولوژی(سرطان شناسی) به پزشکان حاضر در این بخش فعالیت می‌کند.
ایلامی عملکرد حوزه بهداشت در طرح تحول سلامت در چهار دهه اخیر را کم نظیر دانست و گفت: مهم ترین دستاورد این حوزه در طرح تحول افزایش سرانه روستائیان بوده که سبب بهبود وضعیت پزشکان، نیروی انسانی و تیم سلامت در مراکز شده است.
وی عنوان کرد: افزایش ماندگاری پزشکان و تیم پیراپزشکی در مناطق روستایی، افزایش پایگاه‌های سلامت در سطح استان، راه اندازی پایگاه‌های سلامت مناطق حاشیه شهر، افزودن رشته‌های جدید تغذیه و بهداشت روان در دانشگاه، اضافه شدن خدمات بهداشتی دهان و دندان و توزیع خودرو، دارو و مکمل‌های دارویی در همه مراکز از عملکردهای حوزه بهداشت در طرح تحول نظام سلامت است.
ایلامی با بیان اینکه در ۸۰ درصد مراکز درمانی استان پزشکان در شیفت‌های عصر و شب نیز به بیماران ارائه خدمت می‌کنند، اظهار داشت: ۱۶ مرکز شبانه روزی در استان، ۱۲۶ پزشک شاغل دربرنامه پزشک خانواده روستایی، ۹۱ مامای شاغل، ۳۱ دندان پزشک، ۳۱ دندانپزشک،۳۴ آزمایشگاه فعال دولتی در مراکز مجری، ۹ واحد رادیولوژی فعال، ۱۷ دارو خانه دولتی فعال و ۶۳ مرکز روستایی با ۴۵۱ هزار نفر جمعیت تحت پوشش به مردم در سطح استان ارائه خدمت می‌دهند.
وی خاطرنشان کرد: مجموع اعتباراتی که سال گذشته در بحث پزشک خانواده روستایی حدود ۴۴ میلیارد تومان هزینه شد و امیدواریم در ادامه این طرح شاهد به بار نشستن پروژه‌های عمرانی کلنگ زنی شده در استان باشیم.
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با بیان اینکه خریداری دو دستگاه یونیت سیار دندانپزشکی از برنامه‌های این دانشگاه برای خدمات رسانی به مناطق روستای و عشایری صعب العبور است ادامه داد: خانم‌های باردار و افراد زیر ۱۴ سال گروه هدف این برنامه بوده که به صورت رایگان درمان می‌شوند.
پرونده الکترونیک سلامت یکی ازابعاد دولت الکترونیک
ایلامی با اشاره به اینکه پرونده الکترونیک سلامت به صورت جامع یکی از ابعاد دولت الکترونیک است، تصریح کرد: بیش از ۶۷۵ هزار نفر یعنی افزون‌بر بر ۹۵ درصد از جمعیت استان در سامانه سیب تشکیل پرونده داده که ۵ درصد باقی مانده از کل جمعیت استان که در سامانه سیب عضو نیستند را جمعیت حومه و حاشیه نشین تشکلیل می‌دهد.
وی با بیان اینکه تاکنون ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار خدمت در این سامانه ثبت شده است، عنوان کرد: ۸۸۸ کاربر فعال در سامانه که بهورزان، مراقبان سلامت، پزشکان و همه ارائه دهندگان خدمت بوده که می‌توانند خدمات مختلف پزشکی، دندان پزشکی، مامایی، روانشناسی، تغذیه، مراقبت زنان، مادران و کودکان را در این سامانه ثبت کنند.
ایلامی از اخذ مجوز احداث بیمارستان محلی در پاتاوه خبر داد و گفت: احداث بیمارستان محلی پاتاوه و بیمارستان سی سخت در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد است.
کهگیلویه و بویراحمد تنها استان فاقد خانه جوان در کشور/لزوم همکاری اداره کل راه و شهرسازی جهت واگذاری زمین برای احداث خانه جوان در استان
مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمدبا اشاره به اینکه استان ما تنها استان فاقد خانه جوان در کشور است، بر توجه و همکاری اداره کل راه و شهرسازی جهت واگذاری زمین برای احداث خانه جوان تاکید کرد.
سید محمدتقی علوی اظهار کرد: جوانان قشر موثر و مهم هر جامعه بوده و باید زیرساخت‌های مطلوب برای فعالیت آنها فراهم شود.
مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص توجه ویژه به جوانان، افزود: دولت توجه خاصی به حوزه جوانان داشته و سعی می‌کند با اقدامات لازم مشکلات آنها را رفع کند.
وی با بیان اینکه رفع مشکلات و نیازهای نسل جوان نیازمند مشارکت، همکاری و تعامل همه دستگاه‌ها است، خاطرنشان کرد: مسوولان و دستگاه‌ها باید در کنار هم کار کرده و با تعامل با همدیگر زمینه را برای شکوفایی و استفاده از استعدادهای جوانان فراهم کنند.
این مسوول عدم وجود خانه جوان در کهگیلویه و بویراحمد را مانعی مهم برای توسعه و شکوفایی استعدادهای جوانان عنوان کرد و بیان داشت: احداث خانه جوان در استان ما از ضروریات است.
علوی با اشاره به اینکه همه مسوولان باید در این حوزه احساس مسئولیت کرده و کار کنند، گفت: جوانان دارای انرژی و توانمندی‌های بالایی هستند که اگر مورد توجه قرار نگرفته و استفاده درست از آنها نشود ممکن است منجر به بروز رفتارهای نادرست در جامعه شود.
مدیرکل ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه استان ما تنها استان فاقد خانه جوان در کشور است، بر توجه و همکاری اداره کل راه و شهرسازی جهت واگذاری زمین برای احداث خانه جوان تاکید کرد.
وی، گفت: راه و شهرسازی باید قطعه زمینی حداقل با متراژ ۵۰۰ متر مربع معین و برای ساخت خانه جوان در اختیار ما قرار دهد تا بتوانیم با احداث چنین مرکزی گامی هر چند ناچیز در راستای خدمت به جوانان برداریم.
این مسوول با عنوان اینکه خانه جوان از موارد ضروری و مورد نیاز در استان است، گفت: ادارات مربوطه باید به این موضوع توجه کرده و همکاری لازم برای احداث چنین مکانی را داشته باشند.
علوی، گفت: ۱۵ میلیارد ریال برای ساخت خانه جوان در استان اختصاص یافته که ابتدا باید زمین آن مشخص و سپس مواردی مانند فضا، متراژ، ابعاد، امکانات و تجهیزات آن طبق شاخص‌های مورد نظر مسوولان کشوری ساخته شود و اگر در وقت معین زمین برای ساخت این مرکز واگذار و کار ساخت آغاز نشود اعتبار تخصیص داده شده برگشت خواهد خورد.
 
برنامه راهبردی ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد تدوین شود
معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر ضرورت تدوین برنامه راهبردی و مدون یکساله ورزش و جوانان این استان گفت: فراهم سازی زیرساخت‌های عمرانی، آموزشی، تفریحی و ورزشی برای جوانان نیاز اولیه است.
فتاح محمدی در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: ایجاد روحیه امید به آینده و نشاط در میان جوانان، از اولویت‌های دولت و وظیفه دستگاه‌های اجرایی است.
وی عنوان کرد: جوانان سرمایه بزرگی برای کشور بوده و با توجه به اینکه دوران نوجوانی و جوانی هویت بخشی صورت می‌گیرد، نحوه عملکرد و برنامه ریزی ما می‌تواند در شکل گیری شخصیتی و هویتی جوانان تاثیر گذار باشد.
محمدی ابراز کرد: بحران هویت موجود سبب چند برابر شدن وظایف دولت در این زمینه می‌شود و در این میان برنامه ریزی مدون می‌تواند در امیدبخشی و هویت بخشی به جوانان تاثیرگذار باشد.
وی بر ضرورت تدوین یک برنامه مدون و عملی یکساله در ابتدای سال ۹۶ تاکید کرد و افزود: فراهم سازی زیرساخت‌های عمرانی، آموزشی، تفریحی و ورزشی برای جوانان نیاز اولیه است.
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: توسعه آموزشی، بسترسازی تحصیل نوجوانان و جوانان و تعلیم و تربیت آنان، ایجاد فرصت‌های شغلی و سیاستگذاری اشتغال در سطح ملی و استانی و بستر سازی در راستای تسهیل ازدواج جوانان با توجه به مشکلات موجود در این زمینه از جمله وظایف دولت در حوزه جوانان است.
محمدی بر ضرورت تبیین برنامه‌های قابل اجرا در راستای وظایف دولت در برنامه یک ساله تاکید کرد و گفت: با اجرای برنامه‌های عملی در این زمینه‌ها روحیه امیدواری به آینده و نشاط در جامعه ایجاد می‌شود.
وی با اشاره به ضرورت تامین مکانی مخصوص جوانان با عنوان خانه جوان، ادامه داد: برای ایجاد خانه جوان می‌توان از ظرفیت مازاد دستگاه‌های اجرایی استفاده کرد و یا راهکاری برای تأمین آن اندیشید.
محمدی بر استفاده بهینه از ظرفیت‌‌های موجود برای تقویت حس میهن‌دوستی و وطن‌‌پرستی جوانان به منظور مدیریت و پیشگیری از بحران هویت در این قشر تاکید کرد و افزود: جوانان سرمایه‌های بالقوه هر منطقه بوده و باید با تلاش و اجرای برنامه‌‌های مطلوب زمینه شکوفایی استعدادها و تبدیل سرمایه‌های بالقوه به بالفعل را فراهم کنیم.
وی دوران جوانی را دوران هویت ‌بخشی دانست و خاطرنشان کرد: جوانان در این دوران نیازمندی‌ها و مطالباتی دارند، ضمن اینکه تهدیدها و آسیب‌های زیادی نیز متوجه آنهاست.
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: وجود این تهدیدها و آسیب‌ها ممکن است منجر به بحران هویتی در جوانان شود که مسئولان باید اقدامات و برنامه‌های اساسی برای رفع مشکلات جوانان انجام دهند.
محمدی بر استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود برای تقویت حس میهن ‌دوستی و وطن ‌پرستی جوانان به منظور مدیریت و پیشگیری از بحران هویت در این قشر تاکید کرد و گفت: جوانان بزرگترین سرمایه‌‌های ملی بوده و حفظ این سرمایه ‌ها از موارد ضروری و مورد نیاز است.
 
۲۷۰ هزار میلیارد ریال طرح صنعتی در کهگیلویه و بویراحمد در حال اجراست
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد ۴۴۴ طرح صنعتی با سرمایه گذاری افزون بر ۲۷۰ هزار میلیارد ریال در این استان در حال اجراست.
داریوش دیودیده در نشست خبری اظهار داشت که میانگین پیشرفت فیزیکی این طرح‌ها بین ۱۰ تا بالای ۹۵ درصد است.
وی میزان اشتغال‌زایی این طرح را نیز ۱۸ هزار و ۱۸۸ نفر ذکر کرد و گفت که پیشرفت فیزیکی ۳۸ واحد از این طرح ها بالای ۸۰ درصد است.
دیودیده میزان اشتغال‌زایی و سرمایه گذاری این ۳۸ طرح صنعتی را به ترتیب یک هزار و ۱۷ نفر و ۲ هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت که این طرح‌ها تا پایان سال جاری به بهره برداری می‌رسند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد تعداد کل واحدهای صنعتی دارای پروانه بهره برداری در استان را نیز ۶۴۳ مورد ذکر کرد و گفت که ۵۷۲ مورد از این تعداد فعال هستند.
وی همچنین شمار واحدهای معدنی در حال اجرا در استان را ۷۷ مورد با میزان سرمایه گذاری ۲۶۰ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی ۷۷۰ نفر ذکر کرد.
دیودیده با اشاره با اهتمام ویژه دولت یازدهم برای رونق واحدهای تولیدی و صنعتی گفت که سال گذشته ۱۱۶ مورد مجوز تأسیس واحدهای صنعتی در استان صادر شد.
وی گفت که میزان سرمایه گذاری این تعداد طرح‌ها با ۲۰۰ درصد رشد نسبت به سال ۹۴ افزون بر ۳۳ هزار میلیارد ریال است.
پرداخت مطالبات جوکاران استان
پنج میلیارد و ۳۵۰ میلیون ریال از مطالبات کشاورزان جو درکهگیلویه و بویراحمد پرداخت شد.
رئیس شرکت پشتیبانی امور دام استان گفت: این اعتبار برای خریدپرداخت مطالبات جوکاران استان تضمینی ۵۱۲ تن محصول جو به کشاورزان کهگیلویه و بویراحمدی پرداخت شده است.
سید علی لاهوتی با اشاره به اینکه ۴ مرکز خرید تضمینی جو در کهگیلویه و بویراحمد پیش بینی شده است افزود: قیمت هر کیلوگرم جو استاندارد از کشاورزان استان ۱۰ هزار و ۳۰۰ ریال است که به ازای هر درصد کاهش شرایط استاندارد ۱۰ ریال از قیمت اصلی کم می‌شود.
وی با بیان اینکه محصول جو بهره برداران کهگیلویه و بویراحمد در بورس به قیمت هشت هزار و ۵۰۰ ریال به فروش رسیده و بهای آن پرداخت شد ادامه داد: باقی مانده آن از سوی دولت تامین اعتبار و به زودی به کشاورزان پرداخت می‌شود.
لاهوتی گفت: ۵۲۷ تن محصول جو در شهرستان‌های گرمسیری گچساران، باشت، بهمئی و دهدشت و ۳۸ تن نیز در شهرستان‌های سردسیری بویراحمد و دنا به صورت تضمینی خریداری شده است.
وی با اشاره به اینکه کار خرید محصول جو در مناطق گرمسیری کهگیلویه و بویراحمد پایان یافته و پیش بینی می‌شود که ۱۰۰ تن دیگر در مناطق سردسیری خریداری شود افزود: بیشترین خرید محصول جو در شهرستان‌های گچساران و باشت با ۲۵۲ تن بوده است.
سال گذشته ۹۰۰ تن محصول جو از کشاورزان کهگیلویه و بویراحمدی خریداری شد.
سالانه ۸۰۰ هزار تن محصول کشاورزی در استان تولید و روانه بازارهای مصرف می‌شود.
 
 
نخبگان فضای مجازی را به مکانی برای انتقال پیام انقلاب اسلامی تبدیل کنند
مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد، بر محتوابخشی به فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی تاکید کرد و گفت: نخبگان می توانند فضای مجازی را به مکانی برای انتقال پیام انقلاب اسلامی تبدیل کنند.
حجت ‌الاسلام حمید برازش، مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد به توسعه فضای مجازی و افزایش شبکه های اجتماعی اشاره و به خبرنگار خبرگزاری شبستان در یاسوج، گفت: این فضا به شدت در حال گسترش بوده به گونه ای که کودکان نیز روز به روز اوقات بیشتری را در این وادی می گذانند و با دستورات سلبی و ایجابی نمی توان این فضا را آن طور که شایسته است، مدیریت کرد.
وی با بیان اینکه این فضای گسترده هم فرصت است و هم تهدید، اظهار داشت: نخبگان فرهنگی و اجتماعی باید هرچه سریعتر دست به کار شده و به صورت عمیق و ظریف آن را مدیریت کنند.
برازش، عنوان کرد: برای محتوابخشی به فضاهای مجازی و شبکه های اجتماعی باید اقدامات ریشه دار و گسترده ای توسط روانشناسان و متخصصان دینی و فرهنگی انجام شود و راه نفوذ برنامه های مخرب و ناامن بسته شود.
این مسئول فرهنگی و تبلیغی کهگیلویه و بویراحمد، یادآور شد: در فضای مجازی انسان‌ ها بدون مرز به سر می ‌برند و این فضا سرزمینی است که فرهنگ ‌های گوناگون، افکار و سلایق متعدد در آن فعالیت می کنند.
وی خاطرنشان کرد: دسترسی سریع به گروه وسیعی از افراد در یک لحظه و امکان برقراری ارتباط نوشتاری و شنیداری با افراد متعدد به ‌صورت هم ‌زمان با نقاط دوردست جهان از مزایت ‌های فضای مجازی است.
مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد، با بیان اینکه امروز فضای مجازی و اینترنت در زندگی روزمره مردم وارد شده، اضافه کرد: نخبگان می توانند فضای مجازی را به مکانی برای انتقال پیام انقلاب اسلامی تبدیل کنند.
برازش با شاره به اینکه فضای مجازی به ما این امکان را می ‌دهد که بتوان افکار و عقایدمان را به دنیا معرفی کنیم، ابراز داشت: اگر این فضاها توسط دلسوزان جامعه تغذیه نشود و همین طور برنامه های منفی و انحرافی دامنه دار در بین نسل ها گسترش یابد، تهدید بسیار جدی است.
وی ضمن تاکید بر اینکه در ادامه این مسیر هدایت و آگاهی بخشی مثمر ثمر واقع نمی شود، از دانشگاهیان و حوزه های علمیه خواست تا در این زمینه به صورت جدی وارد عرصه شده و این فضاها را به فرصت و محیط های امن، علمی و فرهنگی تبدیل کنند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد، این فضا را تهدید و در عین حال فرصت دانست و از نخبگان خواست با آموزش های ضروری و ارائه راهکارهای مناسب، آن را هدایت کنند.
برازش، گفت: امید است همه کاربران از این فرصت به دست آمده به خوبی استفاده و با ایجاد پایگاه هایی ارزشمند و در شأن خود در حوزه های مختلف علمی، فرهنگی و اجتماعی از این فضا بهره مند شوند.
 
استقبال مسافران از هوای لذتبخش این روزهای یاسوج
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: یاسوج، مرکز استان در صدر لیست شهرهای مهاجرپذیر کشور قرار دارد.
سیدموسی خادمی ضمن تبریک ۱۴تیر ماه روز شهرداری ها و دهیاری‌ها، افزود: بالا رفتن سطح رفاه شهری و میل به مهاجرت به شهرها بخصوص به مرکز استان، چندین سال متوالی است که یاسوج را در صدر لیست شهرهای مهاجر پذیر کشور قرار داده است.
وی ضمن ابراز نگرانی از افزایش پدیده حاشیه نشینی در شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مهاجرت از یک طرف روستاها را که مراکز تولید هستند با چالش کمبود نیروی انسانی رو به رو کرده و از طرفی دیگر منجر به ظهور و شدت یافتن پدیده حاشیه نشینی در اطراف شهرهای استان شده است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: توسعه فرهنگ شهرنشینی و ایجاد بسترهای توسعه پایدار از دیگر مؤلفه ‌هایی است که در کُند شدن روند مهاجرت به شهرهای بزرگ مؤثر بوده و این وظیفه مهم بردوش دستگاه‌های اجرایی تصمیم گیر استان گذاشته شده است.
خادمی تصریح کرد: توزیع عادلانه امکانات در مناطق شهری و روستایی، ایجاد اشتغال و افزایش نشاط در سایه حمایت از تولید روند مهاجرت به شهرهای این استان را کُند می ‌کند.
وی ادامه داد: دهیاری‌ها باید با ایجاد بستری مناسب و تلاش بیش از پیش در افزایش سطح رفاه در روستاها برای حفظ منابع انسانی بکوشند که این تلاش چه ‌بسا به مهاجرت معکوس از شهرها به روستا منجر شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: مدیریت خرده فرهنگ‌ هایی که به ‌واسطه حضور بیش از حد نفوس انسانی با افکار و فرهنگ ‌های متفاوت در شهرها ایجاد می ‌شود، از یک سو توان خدمات رسانی به‌ تمامی شهروندان و از سوی دیگر می ‌تواند از اثرات مخرب این مهاجرت بکاهد.
خادمی با بیان اینکه در صورتی که پدیده مهاجرت مدیریت نشود، باعث بروز مشکلات عدیده‌ ای خواهد شد، اضافه کرد: کنترل مهاجرت تهدیدات را تبدیل به فرصت می کند و در این زمینه شهرداری ‌ها می‌ توانند به ‌خوبی نقش آفرینی کنند.
 
معاون اقتصادی: پروژه مدیریت نشانی مکان محور در استان عملیاتی می شود
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: پروژه مدیریت نشانی مکان محور«جی نف» در یاسوج، دهدشت و برخی از روستاهای استان امسال به اجرا در می آید.
مجید محنائی افزود: در راستای اجرای برنامه های اقتصاد مقاومی در سال جاری فاز دوم پروژه مدیریت نشانی مکان محور (G-NAF) در ۷۶ شهر و یکهزار روستای کشور پیاده سازی و اجراء می گردد که شهرهای یاسوج و دهدشت و تعدادی از روستاهای استان در این زمره قرار می گیرند.
وی اظهار داشت: در حال حاضر دستگاه ها یا افراد نشانی خود را به اشکال مختلف در اختیار دیگران قرار می دهند اما با اجرای نظام آدرسی استاندارد و یکسان ملی ایرانیان این مشکل ها برطرف و آدرس یابی آسان و یکسانی سازی نشانی همه مکان های کشور پیاده سازی می شود.

برنامه راهبردی ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد تدوین شود
معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر ضرورت تدوین برنامه راهبردی و مدون یکساله ورزش و جوانان این استان گفت: فراهم سازی زیرساخت‌های عمرانی، آموزشی، تفریحی و ورزشی برای جوانان نیاز اولیه است.
فتاح محمدی در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: ایجاد روحیه امید به آینده و نشاط در میان جوانان، از اولویت‌های دولت و وظیفه دستگاه‌های اجرایی است.
وی عنوان کرد: جوانان سرمایه بزرگی برای کشور بوده و با توجه به اینکه دوران نوجوانی و جوانی هویت بخشی صورت می‌گیرد، نحوه عملکرد و برنامه ریزی ما می‌تواند در شکل گیری شخصیتی و هویتی جوانان تاثیر گذار باشد.
محمدی ابراز کرد: بحران هویت موجود سبب چند برابر شدن وظایف دولت در این زمینه می‌شود و در این میان برنامه ریزی مدون می‌تواند در امیدبخشی و هویت بخشی به جوانان تاثیرگذار باشد.
وی بر ضرورت تدوین یک برنامه مدون و عملی یکساله در ابتدای سال ۹۶ تاکید کرد و افزود: فراهم سازی زیرساخت‌های عمرانی، آموزشی، تفریحی و ورزشی برای جوانان نیاز اولیه است.
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: توسعه آموزشی، بسترسازی تحصیل نوجوانان و جوانان و تعلیم و تربیت آنان، ایجاد فرصت‌های شغلی و سیاستگذاری اشتغال در سطح ملی و استانی و بستر سازی در راستای تسهیل ازدواج جوانان با توجه به مشکلات موجود در این زمینه از جمله وظایف دولت در حوزه جوانان است.
محمدی بر ضرورت تبیین برنامه‌های قابل اجرا در راستای وظایف دولت در برنامه یک ساله تاکید کرد و گفت: با اجرای برنامه‌های عملی در این زمینه‌ها روحیه امیدواری به آینده و نشاط در جامعه ایجاد می‌شود.
وی با اشاره به ضرورت تامین مکانی مخصوص جوانان با عنوان خانه جوان، ادامه داد: برای ایجاد خانه جوان می‌توان از ظرفیت مازاد دستگاه‌های اجرایی استفاده کرد و یا راهکاری برای تأمین آن اندیشید.
محمدی بر استفاده بهینه از ظرفیت‌‌های موجود برای تقویت حس میهن‌دوستی و وطن‌‌پرستی جوانان به منظور مدیریت و پیشگیری از بحران هویت در این قشر تاکید کرد و افزود: جوانان سرمایه‌های بالقوه هر منطقه بوده و باید با تلاش و اجرای برنامه‌‌های مطلوب زمینه شکوفایی استعدادها و تبدیل سرمایه‌های بالقوه به بالفعل را فراهم کنیم.
وی دوران جوانی را دوران هویت ‌بخشی دانست و خاطرنشان کرد: جوانان در این دوران نیازمندی‌ها و مطالباتی دارند، ضمن اینکه تهدیدها و آسیب‌های زیادی نیز متوجه آنهاست.
معاون سیاسی و اجتماعی استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: وجود این تهدیدها و آسیب‌ها ممکن است منجر به بحران هویتی در جوانان شود که مسئولان باید اقدامات و برنامه‌های اساسی برای رفع مشکلات جوانان انجام دهند.
محمدی بر استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود برای تقویت حس میهن ‌دوستی و وطن ‌پرستی جوانان به منظور مدیریت و پیشگیری از بحران هویت در این قشر تاکید کرد و گفت: جوانان بزرگترین سرمایه‌‌های ملی بوده و حفظ این سرمایه ‌ها از موارد ضروری و مورد نیاز است.
 
۲۷۰ هزار میلیارد ریال طرح صنعتی در کهگیلویه و بویراحمد در حال اجراست
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد ۴۴۴ طرح صنعتی با سرمایه گذاری افزون بر ۲۷۰ هزار میلیارد ریال در این استان در حال اجراست.
داریوش دیودیده اظهار داشت که میانگین پیشرفت فیزیکی این طرح‌ها بین ۱۰ تا بالای ۹۵ درصد است.
وی میزان اشتغال‌زایی این طرح را نیز ۱۸ هزار و ۱۸۸ نفر ذکر کرد و گفت که پیشرفت فیزیکی ۳۸ واحد از این طرح ها بالای ۸۰ درصد است.
دیودیده میزان اشتغال‌زایی و سرمایه گذاری این ۳۸ طرح صنعتی را به ترتیب یک هزار و ۱۷ نفر و ۲ هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت که این طرح‌ها تا پایان سال جاری به بهره برداری می‌رسند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد تعداد کل واحدهای صنعتی دارای پروانه بهره برداری در استان را نیز ۶۴۳ مورد ذکر کرد و گفت که ۵۷۲ مورد از این تعداد فعال هستند.
وی همچنین شمار واحدهای معدنی در حال اجرا در استان را ۷۷ مورد با میزان سرمایه گذاری ۲۶۰ میلیارد ریال و اشتغال‌زایی ۷۷۰ نفر ذکر کرد.
دیودیده با اشاره با اهتمام ویژه دولت یازدهم برای رونق واحدهای تولیدی و صنعتی گفت که سال گذشته ۱۱۶ مورد مجوز تأسیس واحدهای صنعتی در استان صادر شد.
وی گفت که میزان سرمایه گذاری این تعداد طرح‌ها با ۲۰۰ درصد رشد نسبت به سال ۹۴ افزون بر ۳۳ هزار میلیارد ریال است.
 
سرقت مسلحانه در کهگیلویه وبویراحمد ۸۶درصد کاهش یافت
فرمانده انتظامی کهگیلویه وبویراحمد گفت که شمار سرقت های مسلحانه و خشن در این استان از اوایل سال جاری تاکنون حدود ۸۶درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است.
سردار مهدی انصاری بدون اشاره به آمار اظهار داشت که میزان سرقت عادی و خرد در استان نیز در این مدت با کاهش ۱۶ درصدی مواجه بود.
وی با بیان اینکه میزان تجاوز به عنف در این مدت حدود ۵۸ درصد کاهش داشته، تصریح کرد که کاهش میزان جرائم در استان نتیجه همکاری و مشارکت مردم و تلاش شبانه روزی نیروهای پلیس در انجام ماموریت های خود بوده است.
سردار انصاری یکی از معضلات و چالش های فرارو در حوزه تامین امنیت کهگیلویه وبویراحمد را نزاع های فردی و دسته جمعی دانست و گفت که میزان نزاع های دسته جمعی در استان در سه ماه گذشته سال جاری بیش از ۱۰ درصد کاهش یافته است.
** افزایش ۹۰درصدی کشفیات مواد مخدر
فرمانده انتظامی کهگیلویه وبویراحمد همچنین گفت که میزان کشفیات انواع مواد مخدر در این استان از اوایل سال جاری تاکنون حدود ۹۰درصد افزایش یافته است.
سردار انصاری ابراز داشت که میزان کشفیات مواد مخدر در استان در این مدت افزون بر یک تن و ۱۰۷ کیلوم گرم بوده است.
وی میزان کشفیات مواد مخدر در مدت مشابه سال قبل را حدود ۵۰۷ کیلوگرم ذکر کرد.
سردار انصاری یادآور شد که ۴۳۲ کیلوگرم از این میزان ظرف یک هفته گذشته و در هشت عملیات پلیسی توسط نیروهای پلیس مبارزه با مواد مخدر استان بوده است.
وی ابراز داشت: همچنین نیروهای پلیس مبارزه با مواد مخدر استان در مدت ۴۵ روز گذشته سال جاری موفق شدند ۸۹ خودرو را توقیف و ۵۰۸ قاچاقچی را در سطح جاده های ارتباطی استان دستگیر کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
محض رضای خدا یه دانشکده علوم پزشکی هم در گچساران بزنید تا از علم متخصصهامون استفاده کنیم که مهاجرت نکنن به خارج استان
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1