تاریخ انتشار
جمعه ۱۶ تير ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۳۳
کد مطلب : ۲۵۸۶۱۹

کمربند سبز یاسوج در معرض نابودی و تصرف!

۰
کبنا ؛سعید طاهری‌فر
چندسالی است که با نام گذاری استان کهگیلویه وبویراحمد به عنوان پایتخت طبیعت ایران، که انصافاً نامگذاری به حقی نیز بوده، هم تواسته ایم فرهنگ خود را به ایران و دنیا معرفی کنیم و هم توانسته‌ایم در این زمینه جذب گردشگر داشته باشیم که به قول کارشناسان اقتصادی سود حاصل از گردشگری می‌تواند از شاخصه‌های اصلی درآمد هر کشوری محسوب شود.
گرچه کل طبیعت استان ما علی الخصوص جنگل‌ها، در معرض تصرف و آتش سوزی در این فصل گرم سال هستند، اما خاصه توجه در اینجا به شهر یاسوج است که در این فصل به خاطر اقلیم خاص خود گردشگر فراوانی را در خود جای می‌دهد.
شهر یاسوج به خاطر دارابودن نوار سبز جنگل بلوط به صورت کمربند دور خود، وجود رودخانه بشار، داشتن آبشار در شهر، مجاورت با شهر توریستی سی سخت و خلاصه داشتن شرایط خاص آب وهوایی می‌تواند نام بهشت جنوب را به خود داشته باشد. متاسفانه پیرو تصرفات قبلی که به صورت مکرر در اطراف شهر یاسوج جنگل‌ها ریشه کن و به اماکن مسکونی، اداری و زمینهای کشاورزی تبدیل می‌شوند، این بار طرح آبیاری بارانی زمین های در یکی از روستاهای بویراحمد جنگل‌های بلوط اطراف و حاشیه خود را هکتار، هکتار تصرف، بدین صورت که ابتدا بین درختان را شخم، ریشه‌های آن‌ها را از زمین بیرون آورده و درخت در طول یکی دوسال از بین می‌رود. بدین ترتیب فرآیند نابودی جنگل‌هایی که نماد اصلی پایتخت طبیعت ایران هستندصورت می‌گیرد.
کمربند سبز پایتخت طبیعت ایران در معرض نابودی و تصرف است. مسئولین محترمی که ۹۸ درصد آتش سوزی جنگل‌های استان راعوامل انسانی میدانید، عوامل تصرفات جنگل‌ها در این روستا ۱۰۰ درصد انسانی و به وضوح قابل رویت و شناسایی هستند و قانون نیز حامی شما...
 
نام شما

آدرس ايميل شما

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1