تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۳
کد مطلب : ۲۵۸۳۵۹

تاجگردون به نشست های شبانه رقبایش واکنش نشان داد/به کوچه های مظلوم سادات، لبنان و رادک بروید

۵۰
۰
کبنا ؛.

هفته نامه توازن با صاحب امتیازی غلامرضا تاجگردون منتشر شد.
در شماره بیستم این هفته نامه، تاجگردون به ارائه گزارشی از یک هفته حضور خود در حوزه انتخابیه گچساران و باشت و همچنین سفر به ژنو سوئیس پرداخته است.
پیش گفتار؛
از ابتدای فعالیتم در کسوت نمایندگی مردم شریف گچساران و باشت یکی از مهم‌ترین استراتژی‌هایی که انتخاب کرده و بیشترین هزینه و زحمت را برای خودم داشته و دارد بالا بردن انتظارات مردم بود. انتظاراتی که بنا به طبع انسان پایان‌ناپذیر است و روزبه‌روز افزایش پیدا می‌کند. انتخاب این استراتژی مبنای علمی و تجربی دارد و بسیاری از کشورها و مناطق با استفاده از این استراتژی رشد کرده و به جایگاه‌های مناسب رسیدند.
"تاگه ارلندر" نخست‌وزیر سوئد طی سال‌های ۱۹۴۶ تا ۱۹۶۶ که مؤسس مرکز مطالعات بین‌المللی صلح بوده با اشاره غیرمستقیم به این مضمون هشدار به سوءاستفاده کنندگانی می‌دهد که با رشد دولت رفاه از نارضایتی مردم سوءاستفاده می‌کنند. او می‌گوید با افزایش انتظارات به دلیل مباحث روان‌شناختی افزایش نارضایتی هم‌شکل می‌گیرد. مردم با دریافت خدمت یا چیزی که ندارند لحظاتی خوشحال خواهند شد ولی سپس مطالبه چیزی را خواهند کرد که ندارند. سطح زندگی بالاتر خواهد رفت و انتظارشان نیز بیشتر خواهد شد. آب، راه، گاز و این‌گونه امکانات فراهم می‌شود تا جایی که نیاز به یکسری اصلاحات بسیار جدی در زندگی احساس می‌شود. در این مسیر آنانی که مدیر توسعه هستند باید ظرفیت تحمل بیان نارضایتی‌های جدید را داشته باشند و به‌عنوان موتور محرک کار از آن بهره ببرند. به همین دلیل است که بسیاری از حاکمان و مدیران سعی می‌کنند مردم و توقع آنان را در سطح پایینی از زندگی نگه‌داشته تا منفعت تداوم حکومت و یا حتی آسودگی غر نزدن را داشته باشند.
مثال بارز سطور بالا، منطقه ما و مردم ماست که آنان را مدت‌ها به زندگی بدعادت داده بودند. اگر از روز اول دیدارم در باباکلان توقع آنان را در سقف تأمین همان مخزن آب مسجد همچون گذشتگان نگه‌داشته بودیم و نهایت خدمتمان به آنان پذیرفتن مهمانی آنان بود امروز از من و دولتمردان مطالبه آب کشاورزی و اینترنت و از این جنس مطالبات نداشتند. این وضعیت را در گوشه گوشه شهر و روستاهای منطقه می‌بینیم. تحمل این افزایش انتظارات سخت است ولی اگر توسعه منطقه را می‌خواهیم باید همگان تلاش کنیم. دقت شود که «تاگه ارلندر» این حرف را زمانی زد که دنیا در حال خروج از جنگ بود و امروز سوئد چیز دیگریست. درست پنجاه سال پیش یعنی سالی که من به دنیا آمدم.
از ژنو تا سفره‌ی افطار باباکلان؛
طبق روال گذشته، گزارش کارم را در تعطیلات مجلس به مردم و موکلینم گزارش می‌دهم.
روزهای آخر کار و قبل از تعطیلی مجلس، بر اساس مأموریتی که محول شده بود به همراه وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی عازم ژنو (سوئیس) شدم. اجلاس جهانی کار سالانه در قالب دولت، کارگران و کارفرمایان در ژنو مرکز سازمان ملل برگزار می‌شود. از مهم‌ترین برنامه‌های این دوره برگزاری انتخابات برای هیئت‌مدیره بود که ایران دو سال بود موفق شده بود عضو هیئت‌مدیره شود و اگر امسال موفق می‌شدیم در بعد از انقلاب اولین بار است که سه سال متوالی ایران عضو هیئت‌مدیره می‌شود.
طبق معمول تمامی اجلاس‌های جهانی بازهم کارشکنی برخی از کشورها من‌جمله کشورهای منطقه برای عدم دستیابی ایران به این افتخار وجود داشت. برنامه‌ریزی و مدیریت ایران در این موضوع قابل‌تقدیر بود و خوشبختانه به نتیجه رسید.
برگزاری جلسات و دیدار با گروه‌های دیگر سایر کشورها که امسال سطح این کشورها بالا رفته بود از دیگر برنامه‌ها بود. سال‌های گذشته دیدار با کشورهای مطرح تقریباً منتفی شده بود ولی امسال بخصوص بعد از جایگاه‌های جدید بین‌المللی کاملاً ارتقاء سطح مذاکرات مشهود بود. خوشبختانه مذاکرات و صحبت‌ها هم نشان از وجود نگاه جدید به ایران می‌کرد. سخنرانی وزیر و متن ایشان نشان از یک برتری قابل محسوس ایران نسبت به خیلی از موضوعات می‌کرد و در ارتقای جایگاه ایران تأثیر داشت.

 
فرصتی شد از ساختمان اصلی سازمان ملل و سالن مذاکرات برجام و محل اجلاس حقوق بشر که همیشه یک‌طرف بحث ایران است بازدید کنیم. اثر ایران از منظر هنر و نقش‌آفرینی در گوشه گوشه مقر سازمان ملل مشهود بود...
ایام ماه مبارک رمضان بود و متأسفانه توفیق روزه داشتن را نداشتیم ولی شب قدر در بلاد بیرون هم حال خودش را داشت.
امروز ژنو فردا جاده باباکلان؛
فردای آن روز که از ژنو برگشتیم عازم گچساران شدم. شنبه بود و با پرواز گچساران آمدم. برخلاف انتظار پرواز خلوت بود یکی از دوستان به شوخی گفت از موقعی که داعش به مجلس حمله کرده پرواز خلوت شده چون دیگه مجلس مراجعه نمی‌کنند.
بازدید از جاده‌های گچساران؛
تفاوت دمای گرمای دل‌چسب گچساران با هوای ژنو قابل‌مقایسه نبود ولی هیچ جا واسه من گچساران نمیشه.
فردا یکشنبه اول صبح عازم بازدید از راه‌های در حال احداث از گچساران به سمت جنوب شدیم.
در محور گچساران به سمت گناوه پیمانکاران سه قطعه از این مسیر مشغول به کار بودند و دو قطعه هنوز به مناقصه نرفته است. عملیات راه‌سازی در این مسیر به دلیل حجم بالای تأسیسات نفتی خیلی مشکل است. مجبورند چند مسیر را تا مدتی مسدود کنند که کمی مشکلات به وجود میاورد بخصوص نزدیک روستای قلعه گلاب که امیدوارم مردم همکاری کنند. گردنه بعد از روستا که معروف به گردنه عزرائیله نیاز به بستن دارد که شاید مردم به مشکل بخورند و کاریش هم نمیشه کرد. برای ساختن باید قدری تحمل کرد؛ که امیدوارم مردم همکاری داشته باشند. وقتی از روستای دژسلیمان عبور کردم و دیدم از پمپاژ دژ سلیمان که خیلی روی آن مردم و دستگاه‌های اجرایی زحمت‌کشیده بودند و الآن به هر دلیلی ازش استفاده نمیشه خیلی ناراحت شدم. باید مردم و دولت روش جدید استفاده از این نوع امکانات را یاد بگیرند و از سرمایه‌ها استفاده کنند.
به یاد دارم وقتی تازه کاندیدای مجلس شده بودم مردم خوب و شریف دژسلیمان چند درخواست داشتند و وقتی از آنجا عبور کردم آن روزها را مرور کردم. حل مسئله پمپاژ آب، بهسازی و آسفالت معابر روستا، اورژانس، انتقال لوله‌های خطرناک گاز و مسئله تبعیض در بکار گیری نیرو در نفت ازجمله موضوعات مهم مردم بود. خوشحال هستم حداقل سه موضوع اول انجام‌شده و مسئله لوله‌ها را امیدوارم شه انجام داد و موضوع تبعیض هم که فقط می‌توان امیدوار بود که روزی حل شود...
در بازدید از جاده‌ها، تصمیم گرفته شد هر قسمت از جاده که آماده میشه عبور داد تا مردم استفاده کنند.
* جاده بهبهان؛
قطعه اول جاده گچساران به سمت بهبهان تا پاسگاه عبدالهی خوشبختانه عبور داده شد. جاده‌ای با کیفیت بالا و سرعت عمل خوب ساخته شد و فکر می‌کنم رضایت‌مندی مردم هم از این جاده بالاست. ادامه عملیات هم خیلی خوب و با سرعت در حال انجام است. هماهنگی در طرح در این قسمت کار مشهود است و امیدوارم به‌زودی شاهد بهره‌برداری از ادامه طرح باشیم. در این قطعه از طرح در آن روز که بدون هماهنگی بازدید داشتم قریب به شصت ماشین‌آلات سنگین راه‌سازی در حال فعالیت بودند و قریب به دویست نفر در این طرح در حال کار بودند.
* جاده گچساران به سمت باباکلان؛
از جاده گچساران به سمت باباکلان هم بازدید داشتم. از شهر تا روستای کمبل تقریباً به‌جز پلان زیر عبور بود و دو قطعه دیگر در حال فعالیت بود. به دلیل محدودیت مسیر محور بسته‌شده بود و مردم و وسایل نقلیه شرکت نفت مجبورند از مسیر سد چم شیر تردد کنند. حجم عملیات بسیار زیاد و فکر می‌کنم ۶-۷ ماه این محور بسته باشد تا بتوان اولین گردنه را حذف کنند. بیش از هفتاد متر ارتفاع می‌بایستی خاک‌برداری شود و معمولاً از طریق انفجار انجام می‌شود و همکاری شرکت نفت در این محور قابل‌تقدیر است و البته صبر مردم عزیز روستاهای بعد از آبشیرین هم ستودنیست ولی چون می‌دانند این کار برای آنان است تحمل می‌کنند. امیدوارم روزی نه‌چندان دور شاهد این باشیم محور دهدشت-باباکلان و بعد هدایت به سمت بندر گناوه عملیاتی شده و شاهد رونق مجدد محور باشیم.
دو قطعه از این محور هم هنوز به مناقصه نرفته است که تلاش می‌کنم متناسب با منابع مالی این مهم نیز به انجام برسد.
هوا خیلی گرم بود و فکر کنم دما در هوای باز بالاتر از ۵۰ درجه بود و به کسانی که در این ساعات برای مردم خدمت می‌کنند می‌بایست دست‌مریزاد گفت.
جلسه با منتخبین جدید؛
بعد از انتخابات شورای شهر فرصتی نشده بود منتخبین مردم در شورای شهر دوگنبدان را ببینم. فرصتی شد و جلسه‌ای و افطاری در کنار هم بودیم. اگرچه گمانه‌زنی رسانه‌ای و اینکه در آن جلسه چی گفته شد و چه تصمیمی گرفته شد زیاد بود ولی هیچ خبری نبود. خوشحال شدم بانی خیری شدم که منتخبین یکجا باهم بنشینند و حرف بزنند و اتفاقاً جلسه خوبی بود و حرف‌هایی زده شد که مشخص شد این نوع نشست‌ها باید تا قبل از آغاز کار شورا تکرار شود تا بهتر بتوانند کار کنند.

جلسه با شورای شهر؛
با شورای شهر فعلی هم جلسه داشتم. در طول دوران وکالتم معمولاً یک تا دوماهی یک‌بار با این عزیزان جلسه داشتم و طرح‌های شهر را بررسی می‌کردیم. این جلسه هم خسته نباشید به آقایان بود و هم بررسی آخرین وضعیت طرح‌های درون‌شهری از روحیه این عزیزان بهره بردم و انصافاً جمع خوبی بودند و ترکیبشان ضعف همدیگر را پوشش می‌داد و من هم دوستان خوبی در بین آنان پیدا کردم. مرحوم خوان پایه کسی که بالاترین رأی دور قبل را داشت و در اولین جلسه ما بود و در این جلسه نبود جایش خالی بود.
هواشناسی باشت؛
مدت‌ها بود مجوز احداث مرکز هواشناسی باشت اخذشده بود و خدا را شاکرم در این سفر کلنگ این مرکز به زمین زده شد. وجود مرکز هواشناسی از ضروریات بسیار مهم باشت است. باشت از قطب‌های خوب کشاورزی استان است و در آینده نقش آن در کشاورزی بیشتر خواهد شد و توضیحات مدیرکل محترم هواشناسی استان این نکته را بیشتر نشان می‌داد. هوا خیلی گرم بود و در این گرما فرصتی شد چنددقیقه‌ای با مهمانان صحبت کنم.

افطار در باشت؛
بعد از کلنگ زنی هواشناسی باشت و دیدار با امام‌جمعه محترم باشت در مسجد صاحب‌الزمان باشت بر سر سفره افطار همراه با افراد تحت پوشش کمیته امداد نشستیم. فضای صمیمی خوبی بود ولی به نظرم کمیته امداد بهتر می‌توانست این سفره بابرکت را که هدیه رهبری در آن بود برگزار می‌کرد.

جلسه شورای اداری و برنامه ۴ ساله؛
با آغاز به کار دوره جدید مجلس با زحمت زیادی که کشیده شد یک برنامه جامع چهارساله برای توسعه شهرستان تهیه کردم و در یک جلسه شورای اداری در سال گذشته ارائه دادم. خدا رحمت کند مرحوم خواجه‌زاده در آن جلسه بود و بعدازآن جلسه چندین بار با من در تماس بود و پیگیر این موضوع...
بعد از گذشت یک سال جلسه بررسی برنامه را داشتیم. جلسه خیلی جدی بود. به نظرم فاصله زیادی با آنچه می‌خواهم باشیم داریم. از جلسه و نتیجه آن ناراضی بودم. از چند حال خارج نیست. یا برنامه من بلند پروازانه است، یا مدیران نمی‌دانند چکار کنند، یا مدیران ضعیف هستند، یا نتوانستم درست برنامه را توجیه کنم و یا نظارت ضعیف بود. سرجمع جلسه خوبی نبود و حتماً راهکاری برای عبور از این مشکلات پیدا خواهم کرد. اندیشمندان را به کمک خواهم گرفت و همواره این نظریه قابل‌اثبات است که دولت‌ها نمی‌توانند به‌تنهایی توسعه را پدید آورند.
افطار گچساران؛
مراسم افطاری با مددجویان دستگاه‌های حمایتی که خداوند میزبانشان بود خیلی باصفا و باشکوه بود. حدود هزار عزیز شرکت داشتند. این برنامه تقریباً به روش‌های مختلف هرساله برگزار می‌شود و انصافاً ازجمله برنامه‌های خوب است که باید تقویت شود. نمی‌دانم چرا برخی از عزیزان با این برنامه مشکل دارند. مگه یک فرد مستضعف چگونه می‌تواند وکیل یا رئیس یک اداره را ببیند؟ اینکه فرصتی فراهم شود تا در این ضیافت الله آنان را ببینند کار ارزشمندی است که تلاش خواهم کرد سال‌به‌سال گسترش دهم...

دیدار و جلسه با کاندیداهای شورای شهر باشت و گچساران؛
ایام انتخابات شورای شهر و روستا و دیدار با کاندیداهای شورای شهر بر این باور رسیدم نیروهای ارزشمندی در سطوح مختلف داریم که می‌شود از آنان استفاده خوب کرد و اندیشه آنان را برای بهبود امور بکار برد. بعد از انتخابات مترصد فرصتی بودم تا تمامی کاندیداهای شورای شهر را در کنار هم قرار دهم و با شکل‌گیری آنان مجمع مشورتی برای شهرشکل دهم. فرصتی فراهم شد و با همکاری فرماندار محترم از کاندیداهای شهرهای باشت و دوگنبدان دعوت کردم. جلسه بسیار خوبی بود و حدود ۵۶ کاندیدا حضور پیدا کردند. ایده خودم را بیان کردم انصافاً انسان‌های ارزشمندی بودند و همگی دارای نظرات ارزشمندی بودند. بعد از صحبت بسیار و دریافت نظریه اول آنان قرار شد مجمع مشورتی عمران شهر را تشکیل دهیم. گروهی از بین خودشان مأموریت پیدا کردند تا اساسنامه‌ای برای این مجمع تهیه تا انشالله جلسه بعد ارائه و کار را شروع کنیم. فکر کنم اگر از این ظرفیت خوب استفاده کنیم شهرمان بهتر و آرام‌تر اداره شود.

سد چم شیر؛
در مسیر به سمت باباکلان به دلیل بسته شدن جاده از کارگاه سد بزرگ چم شیر عبور کردیم. یاد سال ۷۲ افتادم وقتی‌که رئیس سازمان برنامه‌وبودجه استان بودم اولین بار در یک تابستان گرم پیاده در این قسمت آمدیم. مشاور تهران سحاب که مشاور طرح جامع آب استان بودند و این نقطه را برای سد شناسایی کردند. آن روزها هوا خیلی گرم و داغ بود و تصور اینکه روزی اینجا سد ساخته خواهد شد سخت بود. چند سال بعد در سفر ریاست‌جمهوری وقت مرحوم هاشمی رفسنجانی به این مشاور که این نقطه را شناسایی کرده بودند هدیه‌ای داده شد. امروز سد عظیمی در حال ساخت است که آینده منطقه و جنوب را تحت تأثیر جدی قرار خواهد داد. روزهای اول خدمتم از عملیات اجرایی سد بازدید داشتم و امروز عظمتی پیش روی خودم می‌دیدم و حتماً آیندگان عظمت این سد را بیشتر خواهند دید. از همه مهم‌تر خوشحالم که توانستیم به همت این دولت محترم تخصیص آب این سد و رودخانه، بازنگری شده تا مردم گچساران از مواهب این سد بیشتر بهره‌مند شوند. چیزی که حقشان بود و متأسفانه درگذشته از سد چم شیر فقط کارگری آن برای منطقه دیده‌شده بود.

بازدید از بی‌بی حکیمه و روستای بی‌بی حکیمه؛
خلوتی امامزاده بی‌بی حکیمه و کاکا مبارک در گرمای ۵۰ درجه حال خاص خودش را داشت به‌جز ما بی‌بی مهمان نداشت و فضا دل‌چسب بود. بعد از دریافت گزارش خادمین بی‌بی و زیارت همراه با آرامش به سمت روستای بی‌بی حکیمه رفتیم که مردم و بزرگان عزیز روستا در مسجد بی‌بی منتظر بودند. مردم مشکلات عمومی و شخصی خودشان را مطرح کردند. کارهای خوبی انجام‌شده بود و چند کار خوب که می‌بایستی انجام می‌شد انجام‌نشده بود. این روستا منطقه خاص است و باید کار خاص شود. در همان محل با مدیرکل محترم بنیاد مسکن صحبت کردم و قرار شد دو سه روز آینده به منطقه تشریف بیاورند و بعد از دو سه روز هم آمدند و گزارشی هم دادند که امیدوارم با همکاری فرماندار و بخشدار محترم مابقی کارها را امسال انجام دهند. چند کار دیگر مانده است که قول دادم به‌زودی پیگیری کنم.
مرور خاطرات گذشته در هر روستا برایم جالب است... روزهای اول که برای تبلیغات به روستای بی‌بی حکیمه و کاکا مبارک آمدم یکی از آقایانی که در هر دوره انتخابات با یکی است و آن دور به خاطر منافعش با من همراه شده بود حرفی به من زد که عذر میخوام از مردم بی‌بی حکیمه که آن روز با آن فرد برخورد نکردم و حجب آن روز مانع از برخورد با آن فرد شد و امروز هم عذر می‌خواهم که آن را تکرار می‌کنم. فقط می‌خواهم بگویم که بعضی از افرادی که آن روزها بر سر سفره آنان می‌نشست و رأی بالای روستا را می‌گرفتند چه دیدگاهی نسبت به مردم بزرگ بی‌بی داشتند. مردمی که از بچگی آنان را می‌شناختم و برخی هم در مناسبات اجتماعی با آنان ارتباط داشتم. آن آقای شریف! به من گفت خودتو برای رأی مردم روستا خسته نکن. رأی این مردم رو دو سه روز قبل از انتخابات با چند میلیون میشه جمع‌وجور کرد!! خیانت به شعور مردم یعنی این... خوشحالم حداقل در هر هفته سه چهار پیامک از مردم روستای بی‌بی دارم و دردشان را می‌شنوم، خوشحالم به حرف توهین‌آمیز آن فرد توجه نکردم و اکنون در کنارم نیست، خوشحالم از اینکه مردم بامتانت می‌نشینند و حرفشان را می‌زنند، خوشحالم از اینکه مردم با من احساس غریبی نمی‌کنند و خوشحالم از اینکه مردم روستای بی‌بی بدون اینکه کسی به آنان مراجعه کند قدرشناس بودند و بیش از ۷۰ درصد به دولتی که برای آنان خدمت کرد رأی پاک دادند. امیدوارم برنامه‌های مورد درخواستشان به‌زودی عملی شود...
بازدید از روستای بن پیر؛
هنگام رفتن به سمت بی‌بی حکیمه مردم سر راه منتظر بودند؛ خدمتشان عرض کردم برگشتن زیارتشان می‌کنم. دیدار با مردم بی‌بی حکیمه به درازا کشید و با تأخیر رسیدیم. تقریباً وقت اذان بود و برخی از مردم عصبانی بودند و طبق معمول باید عصبانیت این عزیزان بخصوص آنانی که حرفشان از روی درد است و منفعت‌طلب نیستند را تحمل کرد و نگذاریم دردی به دردهایشان اضافه شود. عضو محترم شورا و دو نفر از بزرگان مطالبشان را مطرح کردند. هم رک و با عصبانیت حرف زدند و هم با منطق درخواست‌های به حقشان را بیان کردند. اگرچه وقت اذان گذشته بود و مردم در باباکلان منتظر بودند ولی نشستم تا حرف‌هایشان را بشنوم. انشالله به‌زودی قسمت‌هایی از مشکلات آنان به همت مسئولین رفع خواهد شد.
افطار در باباکلان؛
به دلیل نشستن با مردم شریف روستاهای بی‌بی حکیمه و بن پیر و شنیدن درد دل و مشکلات آنان با تأخیر بر سر سفره افطار رسیدیم. مردم همه منتظر بودند تا ما برسیم. صحنه بسیار دل‌نشینی بود و در یک محوطه باز سفره افطار انداخته‌شده بود و این صحنه‌ها در ذهن من و مردم قطعاً به خاطره خواهد ماند. بین مردم و جوانان نشستم تا کمی بتونم احساس بیشتری نسبت به مردم منطقه داشته باشم. در طول دوران خدمتم هرگاه از باباکلان بازدید داشتم هم خوشحال می‌شدم و هم روحیه می‌گرفتم. منطقه بسیار محرومی که سال‌ها به نظرم به فراموشی سپرده‌شده بودند. در چند سال گذشته چند کار اصلی برای این منطقه انجام و یا در حال انجام بود و انشالله چند کار خوب هم در آینده نزدیک انجام خواهد شد.
طرح بزرگ گازرسانی به باباکلان که تقریباً جزء طرح‌های غیرممکن بود انجام‌شده بود و آبرسانی آب شرب که از مشکلات مردم این منطقه است در حال انجام است و سال گذشته فقط ۵ میلیارد تومان تأمین اعتبار شد و تا ابشیرین رسیده و انشالله فاز دوم آن به‌زودی آغاز خواهد شد و مابقی فعالیت‌ها هم در حال انجام است و در سال گذشته فقط برای آسفالت معابر روستای باباکلان بیش از دو میلیارد تومان هزینه شد و روستا اصطلاحاً بر و رویی گرفته است و اگر بتوانیم آب کشاورزی منطقه را فراهم کنیم زندگی به روستا بر خواهد گشت و انشالله در آینده نزدیک انجام خواهد شد.
در سخنانم با مردم عزیز باباکلان خاطره‌ای را تعریف کردم؛ اولین باری که در مسجد روستا با مردم باباکلان دیدار داشتم مهم‌ترین خواسته آنان برایم جالب بود. تأمین یک مخزن برای مسجد! موضوعی که آن سال با دویست هزار تومان از جیبم تأمین شد...
خوشحالم توقع مردم را آن‌قدر بالا بردم که چنین چیزهایی را از مسئولین مطالبه نمی‌کنند. از ما آبرسانی کشاورزی را می‌خواهند که حداقل پانزده میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. آب شرب می‌خواهند که حداقل ده میلیارد دیگر می‌خواهد و در این روز مهم‌ترین درخواست جوانانش از من اینترنت بود و فشار بر من زیاد است ولی خوشحالم. نمی‌دانم آنانی که درگذشته حرف این مردم را نشنیدند و به بازی قومی مشغولشان کردند و چند سالی یک‌بار سراغشان را گرفتند و شنیدم اخیراً مجدد تحریکات قومی را پدید میاورند چه جوابی به آیندگان و وجدان خود خواهند داشت.
در جاده‌های خاکی آمدند، در سرمایشان به خانه‌های نمورشان توجه نکردند، باغات خشک‌شده آنان را ندیدند، پیچ‌های تند جاده را ندیدند، خیابان‌ها و کوچه‌های پر از چاله و خاکی را ندیدند، شب‌های تاریک روستا را ندیدند، درد عشایر و روستاییان را که هرازگاهی تمامی دام‌هایشان به سرقت می‌رفت ندیدند و ده‌ها درد آنان را ندیدند و فقط رأی دیدند و بازی قومی...
به‌هرحال شب خوبی در کنار مردم بر سر سفره افطار داشتیم و امیدوارم خداوند توفیق تکرار آن را نصیب ما کند.

جلسه شورای برنامه‌ریزی استان؛
جلسه شورای برنامه‌ریزی جلسه خاص و موضوعش توزیع اعتبار بین شهرستان‌ها بود. معمولاً این جلسات همیشه باکمی بحث انجام می‌شود ولی این بار از حاشیه زیادی برخوردار بود. امسال خوشبختانه اعتبارات استان از رشد خوبی برخوردار شده بود و توانسته بودم در کمیسیون تلفیق با همکاری اعضاء کمیسیون سهم استان‌ها را بالا ببریم. به دلیل توجه به مناطق محروم و همچنین افزایش سهم دو درصد نفت به سه درصد و تغییر فرمول محاسبه آن، سهم استان از رشد خوبی برخوردار شده بود. چند سالی بود این‌گونه قطعی شد که سهم یک‌سوم از دو درصد و اکنون از سه درصد اختصاصاً متعلق به مناطق نفت‌خیز باشد و در استان ما گچساران و بهمئی شامل آن می‌شوند، چون اعتبار رشد قابل توجهی کرده بود بیشتر به چشم می‌خورد و به نظرم برخی از مسئولین غیر مطلع درون استان حاشیه درست می‌کردند و سعی کردند تلاش دیگر همکاران من در مجلس را به حاشیه بکشند. بحث‌های خوبی مطرح شد و من هم نکات قانونی این تصمیم را بیان کردم. اگرچه حرف‌ها کاملاً قانونی زده می‌شد ولی برخی دوست نداشتند به این حرف‌ها توجه کنند. از دیوان محاسبات کشور و سازمان برنامه هم استعلام کرده بودند که هر دو مرجع رسماً اعلام کردند که این اعتبار صرفاً متعلق به مناطق نفت‌خیز است.
علاوه بر بحث‌های حقوقی و قانونی یک حرف جدی زدم. اول اینکه هیچ منطقه‌ای دوست ندارد حق منطقه دیگری را ضایع کند و دوم اینکه حتی اگر قانون هم به این صراحت ننوشته شده بود وقتی‌که این سه درصد را به دو قسمت دوسوم و یک‌سوم تقسیم می‌کنند و دوسوم را به دیگر مناطق می‌دهند طبیعی است یک‌سوم متعلق به مناطق نفتی است و چطور ممکن است این اعتبار در دیگر مناطق هزینه شود و اجازه دهید مردم گچساران که دود نفت را می‌خورند حقشان تضییع نشود و اعتباری که سال‌ها از آنان دریغ می‌شد و چند سالی است حقشان اداء می‌شود به حقشان برسند.
نکته جالب برای من این بود در شب و روزی که در مرکز استان به دنبال مطالبه حق منطقه‌ام بودم در شهرم گروهی در گرد هم جمع شده بودند باهم وحدت کنیم تا این جریان تلاش در گچساران متوقف شود. گرد هم جمع شده بودند تا یک‌بار دیگر چرخ تلاش را بخوابانند و سهم اعتبار شهرستان را از بیست درصد به ده درصد برگردانند و هفتاد درصد سهم یک‌سوم نفت را به هوا دهند، جمع شده بودند تا یک‌بار دیگر به نام اصولگرایی و اصلاح‌طلبی فضا را آلوده کنند و کارهای خودشان را انجام دهند. در این خصوص در آینده نزدیک با مردم بیشتر صحبت خواهم کرد که آنان چه می‌خواهند و ما چه میگوییم.
وقت نشست‌های شبانه تمام‌شد، به کوچه‌های مظلوم سادات و رادک و لبنان بروید که هیچ‌گاه روز این مناطق را ندیدید و شبانه عبور کردید. دوستان اصولگرایم را با همین یادداشت دعوت می‌کنم در یک تور دوروزه و صمیمانه حضور پیدا کنید تا نشان دهم آن چیزی که شما به دنبال آن هستید نان و آبادانی برای مردم نمی‌شود...

دیدار با مدیران گچسارانی در یاسوج؛
بعد از جلسه صبح شورای برنامه‌ریزی در استانداری که از صبح تا حدود ساعت دو به طول کشید در هنگام افطار با مدیران همشهری‌ام که در مرکز استان مسئولیت دارند طبق روال حسنه هرساله دیدار و جلسه خوبی داشتم. در این نشست جناب آقای زارع نماینده محترم بویراحمد هم حضور داشتند. حرف‌های خوبی زده شد و من هم نکاتی که ضرورت داشت با آنان بیان کردم و از آنان درخواست داشتم تا می‌توانند کار کنند و آبروی شهرشان باشند. به وحدت توجه کنند و اسیر حاشیه نشوند. ختم کلامم این بود: از ما گذشته تمام تلاشتان را بکنید و برای مردم مستضعف خالصانه خدمت کنید، منفعت‌طلبان را از هر سلیقه‌ای از خود دور کنید و برای آخرتمان توشه برداریم.
بازدید از طرح‌های درون شهر؛
در این ایام متناسب با وقت از طرح‌های درون شهر بازدید کردم. طرح‌های عمران شهری در حال انجام است و خوشبختانه نگذاشتیم طرح‌ها متوقف شود. بازدید از پارک بزرگ در حال احداث دریاچه‌ای شهر، طرح‌های بافت فرسوده و از همه مهم‌تر انجام فعالیت‌های آسفالت در سطح معابر شهری ازجمله طرح‌های بازدیدی بود. در اواخر سال گذشته سهمیه چهار هزار تن قیر برای دوگنبدان و هزار تن برای باشت اخذ کردیم. خوشبختانه شهرداری باشت در همان اوایل سال کار خودش را انجام داد و شهر دوگنبدان با تأخیر شروع شد ولی با تقسیم‌کاری که انجام شد در اکثر نقاط شهر کار در حال انجام است. مناطق رزمندگان، ۱۰۸، کارکنان دولت، پانصد دستگاه، سه‌راهی و تقریباً میشه گفت همه نقاط در حال کار است. این کار را همه مردم می‌بینند و نیاز به شعار نیست. وقت هیچ انتخاباتی هم نیست که بگوییم برای رأی است. از شهردار خواستم لطف کند و یکی دو تن از این صاحب‌منصبانی که مرتب غر می‌زنند و شاید روشون نشه با من بیایند دستشان را بگیر و در سطح شهر در همه‌جا بچرخند تا ببیند کار می‌شود و این‌قدر غر نزنند. جواب جالبی داد گفت آقای تاج گردون ناراحت نشو شما زحمت خودت را می‌کشی و مردم می‌بینند، آنانی هم که خودشان را به خواب می‌زنند نمی‌شود بیدار کرد.
موضوع منابع طبیعی و واگذاری‌ها؛
در طول بازدیدهای پراکنده‌ام طبق معمول بازهم به پدیده زشت زمین‌خواری و سوءاستفاده از قوانین را مشاهده کردم. هر جا هم‌دست می‌گذاریم جیغ یکی بالا می‌رود. تاکنون بی‌صدا جلوی چند کار غیرقانونی را گرفتیم ولی تمام‌شدنی نیست. اگر یک روزی بخواهم لیست آنانی که روزی در این شهر جایگاه داشتند و از خوان نعمت این شهر بهره کامل بردند و الآن هم کوتاه نمیان را ببرم مردم تعجب خواهند کرد و متوجه خواهند شد چرا بعضی‌ها روی هر موضوعی جیغ می‌کشند و آدرس غلط می‌دهند و جلسه وحدت گروهی می‌دهند تا این وضع
تداوم نیابد چون دکان دونبششان تعطیل شد...
* کار شخصی، اداری و خانوادگی داشتم و زودتر از موعد برگشتم. شیراز مطابق رویه هرساله‌ام توفیق زیارت حرم پاک حضرت احمد بن موسی و مزار حافظ شیرازی را داشتم.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

واقع بين
Netherlands
خسته نباشید دلاور
به قرآن بعد از غلامرضا تاجگردون آدمی پیدا نخواهد شد که فکر و نگاه اینچنینی به توسعه گچساران داشته باشد
مردم گچساران و باشت فریب خناسانی که همیشه به دنبال منافع خود هستند را نخورید و تا تاجگردون هست همراهی کنید ایشان را تا بتواند حق و حقوق شما را به شما برگرداند
بعضی ها مرضن یعنی هنرشان چوب لای چرخ حرکت افرادی مثل تاجگردون در شهرستان و استان هستند هر چه ما در این سالها به نام محرومیت کشیدیم ناشی از وجود این افراد می باشد.
انالیزور
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر تاج گردون تلاش بسیاری برای عمران و آبادانی شهر گچساران انجام میدی اما اشتغال جوانان شهر یادت نره...ممنون
باوی
Iran, Islamic Republic of
جان خودت بگو غیر از این حرف رادک ،لبنان چیزدیگری هم میدونی مردم همه دیگه عاقل شدن تو برو دیگه عمر سیاسیت تموم شده
سرآبننیز
Iran, Islamic Republic of
برو از برادرزاده ات سوال کن دیگه این حرفها برای تو خوب نیست دیگه چکار کردی که خانواده ات هم از دستت عصبانی میباشند
شورا
Iran, Islamic Republic of
تاج بای بای ........ دیگه تمومی جوانان گچساران لیچاره کردی
ایل باوی
Iran, Islamic Republic of
خسته نباشی شیر مرد باوی...ایل باوی حمایتت خواهد کرد همراه بااقوام بویراحمد وترک ????
ژنو
Iran, Islamic Republic of
الان اینا کجاش به درد مردم بدبخت و ساده میخوره
بویراحمد
با سلام ایشان خیال می‌کنه همه باید تحت امر شان باشند خیال می‌کنه با مظلوم نمایی در ماه رمضان و افطاری دادن میشه مردم مظلوم گول زد ،دلیل ندارد افرادی در جایی تشکیل جلسه بدن و ایشان واکنش نشان بده من تعجب میکنم کسی نیست بگه چرا نباید مردم از جلسات شما واکنش نشان بدم آن مردانی که به شما رای دادن ولی الان حتی جواب تلفنشان نمیدی
Iran, Islamic Republic of
درجواب سرابننیزبفرمااین برادرزاده اش کیه تاماهم بدانیم درضمن خودت هم میدانی هروقت تاج به صحنه بیادشک نکن تومجلسه اخه عده ای منافعشون بدلیل فرصت طلبی همیشه درخطره میخوادترک باشه لرباشه برادریاخواهرتاج باشه و۰۰۰
دانشجویان ورودی 94 عمران دهدشت
Iran, Islamic Republic of
خوایی عدل هاشمی ول معطله
Iran, Islamic Republic of
به تاجگردون میگیم ازش خواهش میکنیم درانتخابات شرکت نکنه تاافرادی مثل خورشیدی فولادی و۰۰۰به مجلس راه یابنداخه درداینه که مردم قبولشان ندارند
سید
Iran, Islamic Republic of
خوب باشه برا جلسه بعدی ازت اجازه بگیرن .آدم نباید اینقدر مغرور و خودخواه باشه
سادات محله
United States
درایت وهوشمندی مردم خیلی بالاترازاینه که بخوان یکباردیگه عقب گردداشته باشندتاجگردون یعنی پیشرفت ونگاه به جلوتاجگردون یعنی عمران وآبادی
کهگیلویه و بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
اینها همان اف افرادی هستند که در سخنرانی اصولگرا در حضور نمایندشان به زنان گچساران اهانت کردند اینها طبل توخالی تاج کارت بکن ما هستیم مردم مثل انتخابات ریاست جمهوری جواب خواهند داد کاندیدا امتحان پس دادهاند بگذار شبانه روز جلسه بگیرند
منصف
Iran, Islamic Republic of
دکتر جان شما وام دار اصول گرایان هم هستی چرا به اونها حمله می کنی آیا حمایت های آقای جعفری قاضی فر رضا پور اسماعیلی و.... مردم خوب اصول گرای منطقه دیل آرو اسپر مارین نازمکان لیشتر خیر آباد ....را فراموش کردی یا می خواهی با این حرفهات کامل از مدیریت شهرستان آنها را حذف کنی کما این که حذف کرده ای نمک نشناس نباش شما که آدم کدخدا زاده ای بودی چی شد
ناشنامحمدس
Iran, Islamic Republic of
من اصولگرا هستم ودر هیچ انتخاباتی به غیر اصولگرا رای نداده ام اما فکر می کنم اگر غلام تاجگردون را تحسین نکنم در روز قیامت مواخذه خواهم شد . هر وقت او رادیدم و هرگاه نوشته هایش را خواندم علاقه بیشتری به او پیدا کردم . عقب ماندگی های تاریخی ایران با مدل نگرش او که اتفاقا در میان اصولگرایان هم طرفداران بسیاری دارد قابل جیران خواهد بود .
یورد خالی
هیچکس مبرا از اشتباه نیست اما از قافله مردم عقب مانده ها بدانند برای همیشه محو شده اند دکتر تاجگردون ستاره ای تابناک برتارک کشور واستانمان خواهد درخشید اقلیتی گماشته مسلک سالها با اشغال صندلی نمایندگی بله قربان گو اربابشان در تهران بودند وتوجهی به منطقه نداشتند رمز ماندگاری تاجگردون در مدیریت باج ندادن به یاوه گو ورانت خوار وادمهای چند جهره بوده مهم نیست طرف برادرزاده یاهرکس دیگر اب در هاون نکوبید بی فایده است
عشق به تولید
Iran, Islamic Republic of
جناب تاج گردون ... از روزی که تشریف آوردی مدیرانت تولید را نابود کردند .. چه اقدامی برای کارآفرینان و تولید کنندگان کردی .. مهم یک شهر و کشور تولید میباشه که فقط شعار میدهید ... وگرنه ما کاری به تاج نداریم
بیطرف
Iran, Islamic Republic of
مشکلات ما را سفر به کشورهای خارجی حل نمیکنه ... مشکل خود مسولین تاجگردون است که مشکلات ما را حل که نمیکنند بلکه خرابی هم میکنند .. جناب تاج به گوش باشید به حرف ۱۰ تا لیدر فقط گوش نکن.. شکم گرسنه کاری به ژنو ندارد
سالاردیل
Iran, Islamic Republic of
اسالارحقگودیل احسنت پهلوان خسته نباش قهرمان .بخاطر کارهای بزرگی انجام دادی دوست دارن.
تقی
Iran, Islamic Republic of
اقایه دکتر شما ۶ سال هست دارید از رادک میگید ولی هیچ کاری نشده میخوایم من بیام به داد رادک برسم؟
سراب‌ننیزی آگاه
Iran, Islamic Republic of
در جواب سراب ننیزی باید گفت شما انتظار دارید شخصیتی بزرگ مثل دکتر تاجگردون کار برنامه‌ریزی مملکت را رها کند و خانه به خانه برای رای به یک شخص خاص در شورای شهر دنبال شما راه بیفتد.
متاسفیم برای این تفکر و این انتظار بیجا
سلام . طلبه
Iran, Islamic Republic of
سلام . جناب تاجگردون بی زحمت یه استفتا از دفتر مرجع تقلیدتون بکنید ، با توجه به اینکه سفر کردن ، مقدمه شغل شماست و ماموریت های مجلس هم جزئی از شغل شماست ، احتمالا در سفر ژنو ، روزه داشتید و باید روزه می گرفتین ،، حالا شما هم از دفتر مرجع تقلیدتون بپرسید ، میتونید از ائمه محترم جمعه شهرهای گچساران و باشت هم بپرسید ..
کارمند استانداری
Iran, Islamic Republic of
برو عامو دست خدا .مثل احمدی نژاد فقط پوپولیستی کار میکنی .مردم بیکارن .کار میخان
همراز
باسلام باعث افتخاراین استان بخصوص حوزه انتخابیه ات گچساران وباشت هستی دوستت دارم انشالا بتونی بیشتربه این مردم خدمت کنی
همشهری
Iran, Islamic Republic of
با سلام
در قوی بودن و بلد بودن تاجگردون شکی نیست،اما هر کدوم از نماینده های مجلس رو بذارن رئیس کمیسیون محاسبات مجلس به راحتی میتونه از وزرا بودجه برا استانش بگیره نه فقط حوزه انتخابیه اش.
ضمنا جناب تاجگردون مردم رای دادن به شما که تشریف ببرید مجلس و مشکلاتشون رو به عنوان وکیل مردم حل کنید دیگه این تبلیغات هوشمندانه چه معنی میده؟؟
بعضی اوقات گزارش کارن میدن که مردم حوزه مطلع باشن نه تبلیغات بشه برای نماینده محترم کار شما از گزارش دادن گذشته
اکبری مقدم
Iran, Islamic Republic of
خسته نباشید .خدا قوت .دست مریزاد جناب دکتر . تا کور شود هرکه نتواند دید...
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
آقای تاج گردون اگه این وقتی که شما تو این ۶ سال بر ا تبلیغات .. کردی نصف شو صرف کار و عمران آبادی میکردی گچساران و باشت گلستان میشد.خواهشا بس کن دیگه
سعیدمحمدی شاهبهرام.باشت
Iran, Islamic Republic of
جناب تاجگردون دوستت داریم خداپشت و پناهت
گرمسیری
Iran, Islamic Republic of
خدا عاقبت این شهررو بخیر کنه :اگه به تصاویر اعضای شورای جدید نگاه کنید حتی عکس گرفتن وایستادنشون واز نماینده تقلید کردن چه برسه برا تصمیماتی که بخوان برا این شهر بگیرنشهر تمام مدیران باوی :گرمسیریها واقعا .ن که رای دادین : مثالی هست گه میگن نه سیر خبر از گرسنه داره نه ساره ازپیاده ، سفر خارجه چه ربطی به ببکاری این جوونهای شهر داره
باشت - گشین
خدا قوت.جلسات شبانه دید هیچ شخص عاقلی را تغییر نخواهد داد.تنها شخصی که توانایی بیرون کشیدن این دو شهرستان را از منجلاب مشکلات دارد، حاج غلامرضا تاجگردون خواهد بود.ناعادلانه قضاوت کنیم.
سادات
ترسم ازروزیست که تصمیم بگیری دیگراینجانباشی،آنوقت مردن برماواجب است
احسان حاتمی پور
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه نوشتن مار با کشیدن شکل مار برای مردم بی سواد در قدیم خیلی فرق داشت اما در قرن ۲۱ هستیم با اگاهی ۵۰درصدی مردم
روزبه
Iran, Islamic Republic of
دکتر جان شما هم اگر همه وابستگانتون رفتن سر کار یه سری به جوانان بیکار دیگه هم بزنید به جای اینکه بگید مسئول شغل کسی نیستید
نفتي هوادار تاجگردون
Iran, Islamic Republic of
درود بر سردار سازندگی
سلام بر میرشکال شهرم
بزرگی و با افتخار
تحولگرایی و با وقار

تنها کاری که میتوانیم برایت انجام دهیم دعای سلامتی ات هست.

خدا یا از خلقت تاجگردون متشکریم.
مردم دهستان دیل
Iran, Islamic Republic of
اچرا اقای تاجگردون این دهستان را فراموش کردن ان سه دهستان لیشتر امام زاده جعفر باباکلان چندین بار با مسولین استانی بازدید نمودند ولی دهستان بویر احمد گرمسیر که بالاترین ارا داشت فراموش کردند حالا این انصاف است حتی مسولین شهرستان واستان هم نمی ایند نباید فرق بگذارند مردم ناراحت هستند امید واریم این متن را بخوانند واقدام کنند
اهالی خیابان مدرس غربی
Iran, Islamic Republic of
سلام بر دکتر تاجگردون با توجه به اینکه به نشست های شبانه رقبایت واکنش نشان می دهید و به کوچه های مظلوم سادات، لبنان و رادک توجه داردید لطفا به خیابان زادگاه خودت خیابان مدرس غربی بوی کانال فاضلاب -وپیاده رو درب داقون خودتون هم توجه کنید . با تشکر اهالی خیابان مدرس غربی
منتظر پیگیری هستیم ؟
بی صاحب
Iran, Islamic Republic of
جناب دکتر دست مریزاد واقعا زحمت های شما ستودنیست. اما نمیدونم چرا در دعوت از همشریان مدیر در یاسوج به عده ای بی توجهی میکنید. متاسفانه بعضی از همراهانتون را در دوسال متوالی به این نشست های دوستانه دعوت نمیکنید دوستان سراغ گرفتند گفتند شخص اقای تاجگردون لیست دعوت کنندگان مدیر را داده
باشت
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای تاجگردون شما که مفت مفت دوبار بواسطه رای این مردم عامی بر کرسی مجلس نشستی دیگه چرا به برگزاری جلسات شبانه اعتراض می کنی !!!!!!!!!!!!!!!!!!
همین ها بودند که که شما را بالا بالا یار والا بالا کشیدن دیگه چی می خای تازه شما که برای خودت تو تهران کسی هستی نباید نگران باشی ....
باشت
Iran, Islamic Republic of
... چه سخنرانی هااااای میکرد به زمین و زمان ...کرده بود مثل همین الان که میگن.... تو ذات ای. است ... با هم فرقی ندارند... هر دو فرصتها را می سوزانند و هیچ کاری نمی کنند.....
باشت
Iran, Islamic Republic of
طرفداران فتنه ۸۸ نابود خواهند شد
۱۳۹۶
Iran, Islamic Republic of
محضر مبارک جناب آقای دکتر عزیز عرض سلام وخسته نباشید دارم دکتر عزیز تو گل سر سبدی در حقیقت نور چشم مردم صادق وبدور از سیاسی کاری وسیاست زدگی هستی تو بنده عزیز خدا ومحبوب قلب های مردم حوزه انتخابیه هستی در حقیقت عده ای اندک منفعت طلب وسیاست زده به خاطر منفعت شخصی دست به تحرکاتی که مردم هم قبولشان ندارند می زنند وراه به جایی نخواهند برد ولی مدتی است ازوضعیت بلاتکلیفی نیروهای که چند سال در واحد های مختلف نفت گچساران از جمله بهر برداری از پیگیری حضر تعالی خبری به گوش نرسیده از محضر مبارک تقا ضا مندیم به وضعیت انها رسیدگی وپیگیری نمایید در حقیقت اینها فرزندان شاهد وجانباز بی صاحب ویا مغضوب جناح مخالف است
Iran, Islamic Republic of
درمورد محله لبنان رادک وسادات چرا از خودت سوال نمی کنی
Iran, Islamic Republic of
برو ژنو خوش بگذران چکار محله لبنان داری
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون ا..
شهروندبیطرف
Iran, Islamic Republic of
جناب دکتر تاجگردون ما مردم این حوزه لیاقت چنین نماینده قوی وپرتلاش را نداریم واقعا جای بسی تامل داره که بعضیهااز عملکرد شما ایراد میگیرن وسنگ لای چرخ شما می اندازند. دوستان گرامی ومنتقد یک نگاه گذرا به جادهای منتهی به شهر یاسوج از طرف گچساران و شیراز واصفهان بکنید ببینید چه هزینه های هنگفتی خرج شد که ما گچسارانیها ازاین بودجه ها محروم بودیم حتی شرکت نفت ما هم دلش به حال پرسنل وجاده ه های مربوط به تاسیسات نفتی خودش نمی سوخت چه برسد به مردم عادی. دوستان بیکاری یک معضل اجتماعی فرا گیر در سطح کل جامع می باشد نیاز به یک سرمایه گذاریهای هنگفتی از طرف دولت وسرمایه گذار ان خارجی باشد تا بتوان از این مشکل خارج شد .دوستان منتقد که چشمان خودتان را بستید وفقط بدون دلیل وفکر حرف میزنید آیا موضوع بافت فرسوده کارکمی میباشد که درحال انجام است. آیا آسفالتها کلیه خیابنهای شهر موضوع کمی میباشد . بنده فقط به این چند مورد اشاره کردم امیدروارم که چشمهیمان را باز کنیم وقدر چنین نماینده رابدانیم ودست از تعصبات کور کورانه برادریم باتشکر ازشما دوستان عزیز
Iran, Islamic Republic of
آقای تاجگردون با این گذارشات میخوان مردم را با حقوق و خواسته هاشون آشنا کنن نه تبلیغ خیلی از مردم هنوز از حقوق حقه و مطالبات شون بی خبرن، حتی من تحصیل کرده چون تا حالا حق همه مون خورده میشد و هزار فلسفه واسه توجیه ش ردیف میشد
ایرج
Iran, Islamic Republic of
آقای تاجگردون با این گذارشات میخوان مردم را با حقوق و خواسته هاشون آشنا کنن نه تبلیغ خیلی از مردم هنوز از حقوق حقه و مطالبات شون بی خبرن، حتی من تحصیل کرده چون تا حالا حق همه مون خورده میشد و هزار فلسفه واسه توجیه ش ردیف میشد
نظری
Iran, Islamic Republic of
کاش سری هم به روستای فتح از توابع باشت میزدی که مردم آن از بی آبی مهاجرت کردند.
کارشناس
Iran, Islamic Republic of
اقای دکتر تاجگردون زمانی که شما از زینل زاده شهردار حمایت کردید ترکای قشقایی از شما فاصله گرفتند این موضوع را باید در انتخابات شورا حس کرده باشید
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1