تاریخ انتشار
شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : ۲۵۸۱۴۳

فشار سیاسیون به شورای شهر برای انتخاب شهردار دهدشت/لطفا دخالت نکنید!

۰
کبنا ؛سید احمدرضایی
بعد از انتشار یادداشتی باعنوان « منتخبین شورای پنجم دهدشت ؛ لطفا مردم را مایوس نکنید در یک سایت محلی یکی از مخاطبان  به آن واکنش داد که از منظر شما می گذرد:
یادداشتی از فردی مجهول الهویه  در خصوص منتخبین شورای شهردهدشت باعنوان « منتخبین شورای پنجم دهدشت ؛ لطفا مردم را مایوس نکنید» در رسانه های محلی کهگیلویه انتشاریافت که لازم دیدم چند کلامی در نکوهش این یادداشت سطحی ، نگارش کنم.
نویسنده یادداشت ،ازحماسه گفته و جهت گیری ونشاط فردای ۲۹ اردیبهشت را حرکت کوچک اجتماعی قلمداد نموده در حالی که اگر این باصطلاح نویسنده دستی درجامعه شناسی و معادلات اجتماعی داشت «نه» بزرگ مردم دهدشت به شورای پرتنش و انتخاب هفت نفر از میان قریب به نود نفر را فاقد جذبه ومانور دادن نمی دانست.
در ادامه نوشته ( باهرمعیاری بسنجیم این شورا ضعیف ترین در همه ادوار این نهادمدنی است)جملاتی که تنها تاسف رابه همراه دارد وباید پرسید اولا متر و معیار شماچیست و چگونه ودرزمانی که این افراد تاکنون هیچگونه کاری نکرده اند انها را ضعیف خطاب می کنی؟
ویا نوشته ،حضور این افراد در جمع هفت نفره و عملکردضعیف شورای کنونی و تنزل جایگاه وجنجال های ان را برای رغبت ندادن دیگر افراد مهم و باسابقه در انتخابات تاثیرگذار ذکر نموده است.
اگر نویسنده وجود خارجی دارد که بعید میدانم باید درپاسخ به این سخنان متذکر شوم در جمع هفت نفره این افراد پایه ها و پارامتر های بهتری نسبت به دیگر افراد هم دراین انتخابات وهم در ادوار گذشته دارند که همگان می دانند و دراین مقال نیز اشاره بدان تکرار مکررات است ولی
بالوایه و سابقه معتبر ومشخصش،
دیدار که تحسین همه را واداشت،
آذریان که تکیه گاهی برای همه در روزهای سخت است،
آران پور باکوله باری از تجربه نقطه امیدی است ،محبوبیت سخن سنج ازمون پس داده و تقوی سردوگرم چشیده و ازهمه مهمترانرژی وجوانی جمشیدی ترکیب متناسبی درست کرده اند که اگر بدخواهان وتمامیت خواهان بگذارند دوران شکو‌فایی شهرداری دهدشت رارقم می زنند زیرا کمترین نگاه طایفه ای و سلیقه ای و یا حزبی وباندی در انتخاب این ۷ نفر به نسبت دوره های قبلی بروز کرده است.
نویسنده در ادامه بازهم بر منیت خود پافشاری می کند وانتخاب انها را نه خوشحال کننده می داند ونه حماسه و مواضع انها راحاشیه ساز ودرراستای کسب صندلی قدرت می داند.
اما باید از ایشان پرسید شمایی که بااسم مستعار مطلب نگاشته ای وعاجز از معرفی خود واقعی ات هستی درکدام جایگاه حقیقی یاحقوقی نشسته ای که اینچنین اظهارنظر می کنی و چه عکس العملی ازاین افراد سرزده که حاشیه ساز شده اند مگر غیرازاین است که دربرابر خواسته های غیرمنطقی وغیراصولی شجاعانه ایستادگی کرده اند و بر مردم وخواست مردم تاکید می نمایند.
متاسفانه نویسنده شاید خیلی آگاه نیست و گویا خوابی آشفته دیده که بر پیش پاافتاده ترین حق شورای محترم که همان انتخاب شهرداراست خرده می گیرد.
درحالی اگر برای یافتن گزینه مناسب و ایده ال نیازباشد می بایست تا فرسنگها رفت وتحلیل وجستجو کرد و گزینه ای شایسته و کارازموده برگزید چون دیگر دهدشت فرصت ازمون وخطاراندارد.
توهم شهردارشدن یک شبه وخواسته های فردی وقومیتی نقشه راه دوستانت در این چندروزاست که هربار محکمترازقبل باپاسخ کوبنده اعضای محترم شورا و «نه» بزرگ انها روبرو می شوند و اتفاقا نه تنها مردم مایوس نخواهند شد بلکه دوران نشاط و بها دادن به رای خود را تا سالها مرور می کنند.
یادداشت نویس این روزها دهدشت راکلانشهر نمی داند وتوقع مردم را نیز ابتدایی ودر حد اسفالت کردن معابر میداند درحالی که پرده کینه و دست نیافتن به هدف چنان بر چشمانش سنگینی می کند که نمیداند دهدشت، دهدشت است و کلانشهر نیز کلانشهر واتفاقا هریک مسائل و مشکلات خودرادارند و انچه در دوره فعلی شورا گذشته نیز چیزی جز خرابه ای برای این افراد به ارث نگذشته است.
نویسنده بدون پروا بازگشت به عقب راپیشنهاد می دهد و تاکید می کند شهرداران قبلی ،سابقه دیپلم رانیز نداشته اند ولی موفق بوده اند درحالی که نمیداند آن دوران به سرامده وامروز مدارج تحصیلی همراه با سوابق و کارامدی وداشتن برنامه وچشم انداز برای شهردهدشت باتکیه بر وحدت وهمدلی بر همه بحث ها مقدم تراست.
این نویسنده بالاخره به چرایی نگارش یادداشت پرازانتقاد خود می پردازد
ومطرح شدن یک گزینه اصلاح طلب رابه زعم خود دلیل این هجمه ها میداند که اگر اینچنین است و منتخبین مردم حساسیت دارند چرا جنابعالی و دوستانت در چندروزگذسته زندگی رابرکام منتخبین شورا تلخ نموده اید وتاپاسی ازشب با آنها به گفتگو می نشینید ویابه انها پیشنهاد منصب و مسیولیت میدهید ویا برای همین گزینه بقول شما اصلاح طلبی چه رایزنی ها که نکرده اید.
ازشورای خلیج فارس هم صحبت کرده اید و برمشکلات موجود میان انها سخن رانده اید اما نمیدانید که انجا هم فشارهای بی سابقه ودخالت های بی جا و کدخدامنشی و‌ منیت حکام خود فروخته سعودی و اصرار براشتباه چنین حکایتی رارقم زده و در روند اتحاد انها خدشه ای تاریخی و ویرانگر وارد نموده است.
درپایان چنین نوشته شده که ممکن است احزاب وشخصیت ها وهمچنین بزرگان وریش سفیدها گزینه ای برای شهردار معرفی کنند واعضای شورامیتوانند قبول و یا رد کنند،ظاهر این سخن جالب ولی باطن ان رد گم‌کنی هست زیرا « نه» گفتن همین افراد همانطور که دربالا یاداوری کردم موجبات همین فضا وبروز اتفاقات ناخوشایند شده است و برخی قلم به دستان و سیاسیون بر گزینه خود که فاقد هر پارامتری است تاکید می کنند وبدترین فشارها رارقم می زنند که کاری است مردود وغیرقابل قبول.
و اما در پایان یادداشت نوشته شده که اینهمه سروصدا غیرطبیعی است ومردم را مایوس نکنید، درحالی که ما نیز براین نوشته صحه میگذاریم و اعتقادداریم سیاسیون شناخته شده ازاین همه سروصدای غیرطبیعی که ناشی از دخالت های بیجاوفشارهای غیرقابل قبول است دست بردارند وبااین حاشیه ها اعضای محترم شورا و مردم رامایوس نکنند
زیرا داشتن شهری آباد و آرمانی حق همه شهروندان دهدشتی است وانتخاب شهردار اصلح نیز حق منتخبین شورای پنجم می باشد.
سید احمد رضایی
نام شما

آدرس ايميل شما

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1