تاریخ انتشار
شنبه ۱۰ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۰۵
کد مطلب : ۲۵۸۱۲۰

اجرای ۵ پروژه آبرسانی در کهگیلویه / اسکان ۳۷۰ هزار نفر مسافر و گردشگر در یاسوج / متلاشی شدن ۳ باند قاچاق کالا / کهگیلویه و بویراحمد دارای تنش شدید آبی/ اشتغال ۲۵۰۰ نفر با اجرای پروژه‌های تامین آب

۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد /

اشتغال ۲۵۰۰ نفر با اجرای پروژه‌های تامین آب در کهگیلویه و بویراحمد
مدیر آب و خاک سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با اجرای پروژه‌های تامین آب در این استان زمینه اشتغال ۲ هزار و ۵۰۰ نفر ایجاد می‌شود.
عبدالعلی بهاالدینی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بخش کشاورزی اکنون بار اصلی تولید و اشتغال در کهگیلویه و بویراحمد را بر دوش می‌کشد.
مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی جهادکشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: ۳۰ پروژه تأمین آب در چهار سال گذشته در اراضی کشاورزی این استان اجرایی شده که زمینه اشتغال ۲ هزار و ۵۰۰ نفر را ایجاد خواهد کرد.
وی یادآور شد: پروژه‌های اجرا شده شامل احداث ایستگاه‌های پمپاژ، اجرای ابنیه، اجرای تأسیسات میکانیکی و برقی و همچنین اجرای سیستم‌های آبیاری تحت فشار بوده است.
بهاالدینی با اشاره به زمینه‌های زیاد کار در بخش کشاوزری تاکید کرد: هر اندازه که در بخش کشاورزی هزینه کنیم به نوعی سرمایه‌گذاری است و اثر آن در تولید و اقتصاد منطقه محرز است.
 
اجرای ۵ پروژه آبرسانی در کهگیلویه
فرماندار کهگیلویه گفت: پنج پروژه آبرسانی در شهرستان فعال است که هر کدام افزون بر ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
علی پوزش اظهار داشت: پنج پروژه در حوزه آبرسانی در این شهرستان فعال است.
فرماندار کهگیلویه با اشاره به اینکه پروژه مجتمع آبرسانی دهدشت شرقی ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد،تصریح کرد: این پروژه مهم از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و با اعتبار مصوب سه میلیارد و ۱۲۵ میلیون تومان از سال ۹۵ آغاز شده است.
وی با بیان اینکه آب ۱۱ روستای حومه شرقی از مجتمع آبرسانی تأمین می‌شود، گفت: با تکمیل و بهره‌برداری از این مجتمع خدمات‌رسانی در حوزه آب دهدشت بهبود خواهد یافت.
پوزش به پروژه آبرسانی حومه غربی اشاره کرد و گفت:این پروژه آبرسانی ۱۵ روستا را پوشش می‌دهد و هم اکنون ۸۵ درصد پیشرفت دارد.
وی از مجتمع آبرسانی ده قاضی احمد به دیگر پروژه در حوزه آب شهرستان نام برد و افزود: این مجتمع با ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار دارای یک کیلومتر خط انتقال و دو کیلومتر شبکه توزیع است.
پوزش تصریح کرد: مجتمع الگن، جاورده هم با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی قرار است ۶ روستا را آبرسانی کند.
فرماندار کهگیلویه خاطرنشان کرد: آبرسانی به راک در بخش سوق هم ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
کهگیلویه و بویراحمد دارای تنش شدید آبی
مدیرعامل آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد، انشعابات غیرمجاز را از عوامل اساسی و موثر در افزایش مصرف آب دانست و گفت: هر انشعاب غیرمجاز چهار برابر انشعاب مجاز آب مصرف می‌کند.
سید علی لدنی‌نژاد اظهار کرد: کمبود آب در دنیای امروز تقریبا تمامی کشورها را با چالش روبرو کرده است.
مدیرعامل آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد، آب را حیاتی‌ترین عامل برای ادامه حیات بشر عنوان کرد و بیان داشت: اهمیت این ماده حیاتی به اندازه‌ایست که از اول تا هفتم تیر ماه به نام هفته آب نامگذاری شده است.
وی با اشاره به تعداد مشترکان آب و فاضلاب شهری در استان، خاطرنشان کرد: ۱۵۲ هزار مشترک آب و ۳۵ هزار مشترک فاضلاب در استان وجود دارد.
این مسوول تعداد مخازن آب در کهگیلویه و بویراحمد را ۵۲ باب عنوان کرد و بیان داشت: یک هزار و ۷۵۰ کیلومتر طول شبکه و خطوط انتقال آب در شهرهای استان است.
لدنی‌نژاد با بیان اینکه طول شبکه و خطوط انتقال فاضلاب در استان ۳۵۰ کیلومتر است، خاطرنشان کرد: حجم آب تولیدی سالانه در کهگیلویه و بویراحمد ۳۸ میلیون متر مکعب است.
وی در ادامه با اشاره به مصرف بالای آب در استان ما، تصریح کرد: مصرف آب در کهگیلویه و بویراحمد ۳۰ درصد از میانگین کشوری بالاتر بوده و باید این موضوع به صورتی مطلوب مدیریت و ساماندهی شود.
لدنی‌نژاد وجود انشعاب‌های غیرمجاز را یکی از عوامل اساسی و موثر در افزایش مصرف آب دانست و گفت: هر انشعاب غیرمجاز چهار برابر انشعاب مجاز آب مصرف می‌کند.
وی از تشدید برخورد با مشترکان غیرمجاز آب در استان خبر داد و یادآور شد: افراد متخلف به دستگاه قضایی معرفی و برابر قانون با آنها برخورد خواهد شد.
مدیرعامل آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود به وجود تنش آبی در اغلب استان‌های کشور اشاره کرد، و گفت: کم‌بارشی و دیگر شرایط جوی باعث کمبود آب و وجود تنش آبی در کشور شده است.
وی با عنوان اینکه استان ما نیز جزء استان‌های دارای تنش آبی است، گفت: باید با فرهنگ‌سازی و صرفه‌جویی سعی کنیم تا ضمن رفع تنش و کم‌آبی در استان از بروز و تبدیل آن به بحران آبی پیشگیری کنیم.
این مسوول فرهنگ‌سازی برای صرفه‌جویی و استفاده بهینه از آب را نیازمند مشارکت همه ابزارهای اطلاع‌رسانی دانست و گفت: ائمه جماعات، روحانیون، مبلغان، حوزه‌های علمیه، آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها، تشکل‌های مردمی و رسانه‌ها می‌توانند در این حوزه نقش موثری ایفا کنند.
برداشت ۲۶ هزار تن برنج از مزارع زیر کشت این محصول در کهگیلویه و بویراحمد
مدیر زراعت جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد، گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده امیدواریم امسال ۲۶ هزار تن برنج از مزارع زیر کشت این محصول در استان برداشت کنیم.
نعمت‌الله روزبه اظهار کرد: کهگیلویه و بویراحمد از استان‌های مستعد در کشت و تولید انواع محصولات کشاورزی است.
مدیر زراعت جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این سازمان همواره از کشاورزان استان حمایت کرده است، گفت: کارشناسان ما آمادگی توجه و رسیدگی به امور کشاورزان در بخش‌های مختلف را دارند.
وی، کشاورزی را یکی از عوامل موثر در توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در جامعه عنوان کرد و بیان داشت: اگر تولید و اشتغال در جامعه ارتقا یابد بی‌شک اقتصاد مقاومتی نیز در آن جامعه عملی و محقق می‌شود.
این مسوول در ادامه برنج را یکی از محصولات تولیدی مهم در استان بیان کرد و یادآور شد: هر ساله کشاورزان استان اقدام به کشت و تولید انواع برنج می‌کنند.
روزبه، فجر، شمیم، ساحل و شفق را از ارقام مهم و پرمحصول برنج کشت شده در استان عنوان کرد و افزود: برنج محلی چمپا نیز رقم دیگری از انواع برنج کشت شده در استان است.
مدیر زراعت جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد برنج استان را از محصولات باکیفیت و مرغوب در کشور دانست و تصریح کرد: رتبه کهگیلویه و بویراحمد در کشور برای تولید برنج هشتم یا نهم است.
وی با اشاره به میزان سطح زیر کشت برنج در استان طی سال جاری، خاطرنشان کرد: امسال پنج هزار و ۴۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت برنج اختصاص یافته است.
روزبه با بیان اینکه در تلاشیم تا کیفیت و میزان تولید این محصول در استان را توسعه دهیم، یادآور شد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده پیش‌بینی می‌کنیم امسال افزون بر ۲۶ هزار تن برنج از مزارع زیر کشت این محصول برداشت کنیم.
وی، گفت: امیدواریم با توسعه و فعال کردن بخش‌های مهم از جمله کشاورزی بتوانیم گامی موثر در راستای توسعه تولید و ایجاد اشتغال برای نسل جوان در استان برداریم.
تبصره ۳ و ماده ۷ به پیشنهادشورای عالی اقتصاد و با مصوبه شورای اسلامی شهر در فیش‌های آب لحاظ شد
رئیس اداره آبفای شهری لنده گفت: تبصره ۳ و ماده ۷ ابلاغیه شورای عالی اقتصاد و پیشنهاد به شوراهای اسلامی و تصویب آنها در سطح شهرستان پس از تأیید وزارت نیرو اجرایی و عملیاتی شده است.
محمد راکبی زاده با اشاره به تنش و مشکلات آب شهری لنده اظهار داشت: در شهرستان لنده به دلیل حجم استخراج شده آب از چاه‌ها می‌توان گفت که در تأمین آب مشکل خاصی نداریم به گونه‌ای که امسال دبی آب استخراج شده از ۵۰ به ۱۲۰ لیتر در ثانیه افزایش یافته است.
وی به نگرانی‌های مردم در شهر و شهرک‌ها از کمبود آب و مشکلات آن اشاره و افزود: در بحث تإمین آب مشکل نداریم ولی در توزیع آن به دلیل هم‌سطح بوده برخی مناطق و شهرک‌ها با مخازن آب و همچنین نداشتن منبع ذخیره کافی، در توزیع آب با مشکل رو به رو هستیم.
رئیس اداره آبفای شهری لنده در ادامه به موضوع گلایه برخی مردم به دلیل هزینه‌هایی که در فیش‌های آب آنها به عنوان تبصره ۳ و ماده ۷ لحاظ می‌شود اشاره و تصریح کرد: این اداره نمی‌تواند ریالی را خارج از چهارچوب قانونی و بدون مجوز در فیش‌های آب‌بها لحاظ نماید.
راکبی یادآور شد: متأسفانه برخی افراد بدون اطلاع از موضوع و آگاهی کافی نسبت به هزینه‌های ایجاد شده در محافل و مجالس و حتی فضای مجازی اقدام به صحبت‌هایی می‌کنند که با اصل موضوع منافات داشته و کذب می‌باشد.
وی خاطر نشان کرد: شورای عالی اقتصاد و وزارت نیرو در راستای اصلاح و بازسازی تأسیسات تأمین آب و خدمات‌رسانی مطلوب به شهروندان بخشنامه‌هایی را صادر و ماده ۷ مصوبه این شورا ابلاغی معاون ریاست جمهوری و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی را برای درج در قبوض مشترکان ابلاغ نمودند.
رئیس اداره آبفای شهری لنده ادامه داد: بر اساس بخشنامه ارسالی وزارت نیرو و مصوبه شورای اسلامی شهر و شهرستان لنده تبصره ۳ در سال ۹۴ و ماده ۷ در سال ۹۵ به قبوض مشترکان اضافه و پس از تأیید وزارت نیرو اعمال شده است.
راکبی در ادامه به با اشاره به هزینه‌های تبصره ۳ و ماده ۷ گفت: به ازای تبصره ۳ و ماده ۷ به ترتیب ۷دهم ریال و ۱٫۵ ریال در هر متر مکعب لحاظ می‌شود و مستندات آن نیز وجود دارد که در صورت لزوم در اختیار همشهریان قرار خواهد گرفت.
 
خرافه‌زدایی و جلوگیری از گسترش مباحث غیر دینی از وظایف مهم روحانیون و مبلغان است
مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد، گفت: تلاش برای ریشه‌یابی آسیب‌های اجتماعی، خرافه‌زدایی و جلوگیری از گسترش مباحث غیر دینی از وظایف و رسالت‌های مهم روحانیون و مبلغان است.
حجت‌الاسلام حمید برازش عصر امروز در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: روحانیون و مبلغان سفیران جهادی بوده و نقش موثری در پیشگیری و کاهش مشکلات، معضلات و آسیب‌های اجتماعی دارند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این سازمان تاکنون تلاش‌های چشمگیری در این حوزه انجام داده است، افزود: اعزام روحانیون و مبلغان دینی به مناطق مختلف استان در مناسبت‌های گوناگون از جمله این اقدامات است.
وی با اشاره به اینکه روحانیت از جنس مردم بوده و درد آنها را می‌فهمند، خاطرنشان کرد: روحانیت باید از رهبری، ولایت، جمهوریت و آرمان‌های نظام دفاع کرده و مسائل و مشکلات جامعه را نیز دیده و مشکل‌گشایی کنند.
این مسوول به وجود انواع ابزارها و شبکه‌های مجازی اشاره کرد و گفت: دشمن از طریق این ابزارها سعی در تخریب و نابودی مردم ما به خصوص نسل جوانمان دارد که باید روحانیون و مبلغان این موضوع را به خوبی در جامعه تبیین و اطلاع‌رسانی کنند.
برازش، تبلیغ و آشنایی جوانان با مباحث دینی را راهکاری موثر برای تشویق و ترغیب آنها دانست و بیان کرد: مبلغان باید با روشنفکری و اجرای برنامه‌های جذاب مفاهیم دینی و انسان‌ساز را به نسل جدید آموزش دهند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی کهگیلویه و بویراحمد، گفت: تلاش برای ریشه‌یابی آسیب‌های اجتماعی، خرافه‌زدایی و جلوگیری از گسترش مباحث غیر دینی از وظایف و رسالت‌های مهم روحانیون و مبلغان است و این موضوعات باید در برنامه‌های آنان به صورت ویژه دیده شده و در راستای تحقق این اهداف اقدام کنند.
وی، یادآور شد: طلاب و روحانیون باید از هر فرصتی برای توسعه، تبلیغ و ترویج دین استفاده کرده و اطلاعات خود را متناسب با نیازهای جامعه بروزرسانی کنند.
این مسوول با اشاره به وجود و بروز انواع آسیب‌های اجتماعی و در برخی موارد مانند خرافه‌پرستی و گسترش مباحث غیر دینی در میان مردم، همه این موارد را از نقشه‌ها و اهداف شوم دشمنان بیان کرد و افزود: دشمن سعی دارد تا از طریق جنگ نرم و تهاجم فرهنگی بر جوانان و به تبع آن بر کشور ما چیره شود.
برازش، ادامه داد: در این راستا باید از همه ظرفیت‌ها و استعدادها کمک گرفته و برای پیشگیری و مقابله با این نقشه‌های دشمن کاری اساسی و موثر انجام شود.
وی روشنگری، اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی را از راهکارهای مهم در مقابله با این مشکلات عنوان کرد و بیان داشت: ظرفیت‌هایی مانند ائمه جماعات، روحانیون، مبلغان، صدا و سیما، آموزش و پرورش، دانشگاه و رسانه‌ها می‌توانند نقش موثری در این حوزه ایفا کنند.
 
 
۳۷۰ هزار نفر مسافرو گردشگردر بوستان‌های شهری یاسوج اسکان یافتند
مدیرعامل سازمان سیما، منظروفضای سبزشهری شهرداری یاسوج گفت: براساس داده‌های آماری طی ده روز گذشته ۳۷۰ هزارنفرمسافر و گردشگر در بوستان های این شهرگردشگری اسکان یافتند.
فرشاد صادقی ظهر امروز در تشریح چگونگی خدمات‌رسانی به مسافران و گردشگران در موج اول سفرهای تابستانی به یاسوج اظهار کرد: براساس داده‌های آماری طی ده روز گذشته ۳۷۰ هزارنفرمسافر و گردشگر در بوستان های این شهرگردشگری اسکان یافتند.
مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری یاسوج گفت: این تعداد مسافر در بوستان‌های شهری، ساحلی، مهرورزی، ولایت، چشمه نباتی، بانوان و آبشار یاسوج اسکان یافته که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد افزایش یافته است.
وی دلیل این میزان افزایش را احداث بوستان‌های جدید و تدابیرمدبرانه مدیریت شهری یاسوج در پاسخگویی مطلوب به مسافران و گردشگران برشمرد.
صادقی اظهار داشت: بوستان ولایت و بانوان نقش مهمی در اسکان مسافران و گردشگران داشته به گونه‌ای که سرریز مسافران آبشار در این بوستان‌ها اسکان یافتند.
مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری یاسوج گفت: براساس داده‌های آماری برای نخستین بار رکورد اسکان مسافر در روزهای یکشنبه، سه‌شنبه چهارشنبه و پنج‌شنبه هفته گذشته در آبشار یاسوج شکسته شده است.
وی افزود: در این روزها ضریب اسکان پارک آبشار صد درصد شده به طوری که در آبشار یاسوج هر شب بیش از هفت هزار نفر مسافر اسکان یافتند.
صادقی تصریح کرد: در روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه هفته گذشته به دلیل افزایش شمار مسافران و گردشگران به گونه‌ای شد که دیگر امکان پاسخگویی برای اسکان مسافران فراهم نبود.
۸۰ درصد مسافران و گردشگران از استان‌های همجوار
مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری یاسوج گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد ۸۰ درصد مسافران و گردشگران از استان‌های همجوار به یاسوج سفر کردند.
وی اظهار داشت: بیشتر این مسافران از اصفهان، یزد، خوزستان، بوشهر و فارس بودند که یاسوج را برای گذران اوقات فراغت خود انتخاب کرده بودند.
صادقی افزود: این مسافران از یک تا سه روز در پارک آبشار ودیگر پارک های شهری یاسوج اسکان یافتند.
رضایت مسافران و گردشگران از عملکرد مدیران حوزه شهری
مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری یاسوج گفت: براساس نظرسنجی‌های میدانی و چهره به چهره، مسافران و گردشگران از عملکرد مدیران حوزه شهری و سازمان سیما و منظر شهری صد درصد رضایت داشتند.
صادقی افزود: رضایت مسافران با همدلی، همکاری، پشتکار، برنامه‌ریزی، نیازسنجی، دوراندیشی، همکاری بین بخشی و تلاش همکاران حوزه شهری محقق شده است.
وی گفت: امسال مقوله اسکان و دریافت عوارض ورودی توسط کارشناسان سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری مدیریت شده است.
صادقی تصریح کرد: دربحث ورودی آبشار یاسوج هیچگونه افزایش قیمتی داده نشده و مدیریت آنرا سازمان سیما و منظر برعهده گرفت که این مهم رضایت مسافران را به دنبال داشته است.
وی تاکید کرد: در سال گذشته فعالیت بخش خصوصی در پارک آبشار اعتراض مسافران و گردشگران را به همراه داشته است.
صادقی افزود: بر این اساس پرسنل آموزش دیده در مجموعه پارک آبشار بکار گرفته شده که با نهایت احترام و تکریم با مسافران برخورد شد که این خود موجبات رضایت آنان را فراهم کرده است.
وی تصریح کرد: به منظور تامین زیرساخت‌های بهداشتی ۴۲ چشمه سرویس بهداشتی در پارک‌ها ایجاد شده و ۴۲ سرویس نیز در دست ساخت است.
این مسؤول اضافه کرد: هم چنین سرویس‌های بهداشتی در روز چندین نوبت شستشو و سرویس‌دهی شده است.
ورودی مسافران به پارکهای یاسوج دو برابر اسکان گزارش شد
مدیرعا مل سازمان سیما، منظر و فضای سبزشهری شهرداری یاسوج گفت: داده‌های آماری نشان می‌دهد برای نخستین بار ورود مسافران به پارک‌های یاسوج دو برابر میزان اسکان آن گزارش شده است.
وی افزود: طی این مدت ۷۰۰ هزار نفر به منظور بهره‌مندی و حضور در محافل خانوادگی به بوستان‌های شهری یاسوج وارد شدند.
مسؤول اظهار داشت: توسعه بوستان‌ها و تامین زیرساخت‌های نشاط و شادابی از جمله دلایل این افزایش است.
صادقی در خصوص توقفگاه‌ها ( پارکینگ ) افزود: در همه بوستان‌ها، پارکینگ به اندازه کافی ایجاد شده و از این حیث مشکلی وجود نداشت.
سه نوبت جمع‌آوری زباله‌های تولیدی در پارک‌ها
مدیرعامل سازمان سیما، منظر وفضای سبز شهری شهرداری یاسوج گفت: به منظور حفظ بهداشت عمومی شهری کار جمع‌آوری زباله‌ها در بوستان‌ها به ویژه پارک آبشار روزانه سه نوبت انجام شده است.
صادقی افزود: ۲۵۰ مخزن جمع‌آوری زباله جدید در بوستان‌ها نصب شده و هر روز چند نوبت زباله ریخته شده به آن تخلیه شده است.
وی اظهار داشت: در همین راستا به مسافران وارد شده به بوستان‌ها کیسه زباله داده می‌شد تا زباله تولیدی خود را در کیسه‌های مخصوص ریخته و تحویل کنید.
اسکان مسافران تابستانی در بوستان‌ها تا اول مهرماه ۹۶
صادقی گفت: اسکان مسافران تابستانی تا اول مهرماه ۹۶ همچنان ادامه دارد.
وی افزود: برای اسکان مسافران و تامین همه نیازهای آنان برنامه‌ریزی شده و دغدغه خاصی وجود ندارد.
متلاشی شدن ۳ باند قاچاق کالا در کهگیلویه و بویراحمد/افزایش ۷۹ درصدی ارزش ریالی کالاهای مکشوفه در دو ماه ابتدای سال جاری
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کهگیلویه و بویراحمد گفت: ارزش ریالی کالاهای مکشوفه در دو ماهه ابتدای امسال ۴۷ میلیارد ریال بوده است.
حسین بهمنی  در جمع خبرنگاران با اشاره به دستگیری ۳۳۳ نفر در خصوص کشفیات کالای قاچاق در دو ماهه ابتدای سال جاری در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در مدت مشابه سال گذشته ۲۴۴ نفر در این زمینه دستگیری شدند.
دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در دو ماهه سال گذشته ۷۰ دستگاه خودروی حامل کالای قاچاق در استان توقیف شد این در حالی است که در دو ماهه سال جاری ۱۲۳ دستگاه خودرو در سطح استان توقیف شده است.
وی با اشاره به متلاشی شدن ۳ باند قاچاق کالا در سطح استان در دو ماهه ابتدای امسال گفت: سال گذشته هم ۳ باند متلاشی شد، ضمن اینکه در سال گذشته ۳۰۲ فقره پرونده قاچاق کالا در سطح استان تشکیل شد که در سال جاری پرونده‌های قاچاق کالا ۲۹۰ فقره بوده است.
این مسؤول به افزایش ریالی کالاهای مکشوفه در دو ماهه سال جاری هم اشاره کرد و گفت: ارزش ریالی کالاهای مکشوفه در دو ماهه ابتدایی امسال ۴۷ میلیارد ریال بوده که با توجه به ارزش ۲۶ میلیارد ریالی در مدت مشابه سال گذشته، شاهد افزایش ۷۹ درصدی ارزش ریالی کشفیات کالای قاچاق هستیم.
بهمنی با بیان اینکه قاچاق کالا آثار و پیامدهای مخربی بر اقتصاد و تولید داخلی دارد، افزود: خنثی‌سازی سیاست‌‌گذاری اقتصادی، تضعیف تولیدات صنعتی داخلی، کاهش فرصت‌های شغلی، کاهش تولید سرانه ملی و تضعیف فرهنگ کار از جمله آثار و پیامدهای زیان‌بار قاچاق کالا بر کشور است.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

حتی چندی قبل نیز این بی مسئولیتی و تکبر ناشی از عدم پاسخگویی، باعث شد که مدیر مسئول روزنامه ...
بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم ...
انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
1