تاریخ انتشار
جمعه ۹ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۳۴
کد مطلب : ۲۵۷۹۵۸

دیدار چهره به‌چهره مردم با مسئولان قضایی / هشدار شدید رئیس‌کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد به اسلحه به دستان و چاقوکشان

۰
کبنا ؛

در حاشیه برپایی نماز جمعه، مسؤولان قضایی کهگیلویه و بویراحمد چهره به چهره مشکلات مردم یاسوج را بررسی کردند.


به گزارش  کبنا، پیش از ظهر امروز و در محل مصلای امام خمینی شهر یاسوج پیش از برگزاری آیین عبادی سیاسی نماز جمعه، مسوولان دستگاه قضایی کهگیلویه و بویراحمد با مردم دیدار کردند.

در این دیدار چهره به چهره که با حضور حجت‌الاسلام غلامرضا مزارعی رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد، مهرداد کرمی دادستان عمومی و انقلاب استان و سایر مسؤولان ارشد دستگاه قضایی برگزار شد مردم به تناسب مشکلاتی که داشتند به مسؤولان مربوط قضایی مراجعه کردند.




 
رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: به همه کسانی که در ذهن خود به دنبال اسلحه‌کشی و چاقوکشی هستند تأکید می‌کنم لحظه‌ای که دست به اسلحه و چاقو می‌برند چوبه دار را جلوی چشم خود ملاحظه کنند.
حجت‌الاسلام غلامرضا مزارعی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر یاسوج در محل مصلای امام خمینی این شهر و به مناسبت هفته قوه قضاییه با تبریک این هفته به همه مردم و کارکنان و قضات این دستگاه و با یادی از شهدای هفتم تیرماه به خصوص شهید دکتر بهشتی و گرامی داشت شهدای ترور با بیان آیه‌ای از قران کریم اظهار کرد: محور حیات جامعه بشریت و انسان‌ها اجرای عدالت است.
وی گفت خدا برای جایگاه قضاوت و اجرای عدالت در قرآن کریم فرمایشاتی داشته و اگر عدالت در جامعه نباشد و تساوی و برابری در قانون نداشته باشیم آن جامعه دوامی نخواهد داشت.
مزارعی افزود: حاکم اسلامی در قضاوت خود باید اولین اصل را عدالت قرار دهد و اگر در جامعه اجرای عدالت نباشد با خلا و مشکل روبرو خواهد شد بنابراین عدالت باید نصب‌العین دستگاه قضایی باشد.

وی گفت: منصب قضاوت در اندازه‌ای است که خداوند می‌فرماید ای داود من تو را جانشین خود در زمین قرار داده‌ام پس عدالت و قسط را سرلوحه کار خود در زمین قرا بده لذا هر کجا عدالت مخدوش شد آن حاکمیت دیر یا زود از هم خواهد پاشید.
مسوول ارشد قضایی استان کهگیلویه و بویراحمد در ادامه گفت: قبل از اجرای عدالت باید جایگاه قضاوت را مد نظر داشت که مرحوم صاحب جواهر در کتاب جواهر کلام خود می‌فرماید جایگاه قضاوت مربوط به معصوم و جانشینان معصوم است.
مزارعی در ادامه اظهارات خود به فرمایشات حضرت علی اشاره کرد و گفت آن حضرت می‌فرماید دوام و قوام و بقای یک جامعه در گرو اجرای عدالت در جامعه است.
وی با طرح سوالی که آیا دستگاه قضایی استان توانسته طبق این فرمایشات ائمه اقدام کند افزود: تمام تلاش دستگاه قضایی استان این است که بر مبنای قانون و شرع فعالیت کنیم.
وی گفت: سپرده‌ام که همه ارکان ما با اجرای عدالت رضایت مردم را فراهم کنند و در دو سال گذشته و به خصوص در سال ۹۵ اقداماتی شده که برای سالم سازی دستگاه قضایی و برای اجرای منویات مقام معظم رهبری اولین اقدام را بر مبنای نظارت داخلی گذاشتیم تا اگر نیرویی منحرف و فاسد باشد کنار بگذاریم.
مزارعی افزود: در دستگاه قضایی استان واحدهای نظارتی اولین کار خود را بر مبنای سالم‌سازی درون مجموعه قرار داده‌اند و تعدادی را از مجموعه اخراج کردیم چرا که صلاح نبود افرادی که صلاحیت ندارند در مجموعه باشند.
وی گفت: در حوزه امنیت در استان اقدامات امنیتی را با همکاری نیروی انتظامی و سپاه و دستگاه اطلاعاتی همکاری می‌کنیم که امروز در استان معضلی به مانند نبود امنیت نداریم و با کسانی که چاقوکشی می‌کردند و به دنبال اخلال در نظم بودند اشد مجازات را داشتیم.
مزارعی بیان کرد: امروز در اکثر حوزه‌های امنیتی با کاهش جرم مواجهیم و در نزاع‌های دسته جمعی قریب به ۳۰ درصد کاهش داشتیم و در پرونده‌های خشن کاهش قابل ملاحظه‌ای داریم.
وی گفت: کسانی که دهه شصت و هفتاد را می‌دیده‌اند، پرونده‌های خشن بیش از ۱۰ سال می‌ماند که امروز کمتر از ۲۰ روز در دادسرا و کمتر از دو ماه در دادگاه می‌ماند و اکنون پرونده قتل را به صورت دستی به تهران می‌بریم تا کمتر از ۴ ماه پرونده قتل بسته شود.
مزارعی بیان کرد: برای ایجاد امنیت مردم تلاش می‌کنیم که در کمترین فرصت پرونده‌هایی که ذهنیت جامعه را به خود مشغول می‌کند مثل پرونده قتل کوشک که کمتر از دو هفته در دادسرا به کیفرخواست رسید در اولین فرصت و کمترین زمان به نتیجه برسد.

وی گفت: خطاب من به مردم استان این است که مجموعه دستگاه قضایی تا سرحد جان برای ایجاد امنیت آمادگی دارد و مطمئن باشید که دستگاه قضایی در مقابل این افراد کوتاه نمی‌آید.
مزارعی افزود: به همه کسانی که در ذهن خود به دنبال اسلحه‌کشی و چاقوکشی هستند تأکید می‌کنم لحظه‌ای که دست به اسلحه و چاقو می‌برند چوبه دار را جلوی چشم خود ملاحظه کنند.
وی به ناامنی‌هایی که در منطقه و جهان وجود دارد اشاره کرد و گفت: امروز نظام جمهوری اسلامی به برکت رشادت‌ها و رهبری‌های داهیانه مقام معظم رهبری بالاترین ضریب امنیت را دارد که باید قدردان نعمت امنیت بود و همه تلاش خود را معطوف کرده‌ایم که برای امنیت استان مشکلی ایجاد نشود.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1