تاریخ انتشار
جمعه ۹ تير ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۴۲
کد مطلب : ۲۵۷۹۴۵

محمودی: «وزارت علوم» باید مجری قانون باشد نه ناقض آن

۲
۰
کبنا ؛رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: وزارت علوم خود باید مجری قانون باشد نه ناقض قانون، حذف غیر علمی رشته‌ها یک اعمال سلیقه در مقابل قانون است.
به گزارش کبنا از یاسوج، آرمین محمودی در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی، با بیش از ربع قرن سابقه درخشان در عرصه آموزش و پژوهش و با اتکا به حمایت مردم و در راستای آرمان‌های بلند امام راحل و منویات مقام معظم رهبری و مدیریت اسلامی موفق بوده است. اکنون وظیفه همه مسئولین و مردم است که از این سرمایه عظیم فرهنگی و علمی کشور به خوبی محافظت و حمایت کنند. این دانشگاه تاکنون حدود شش میلیون نفر فارغ التحصیل داشته و همواره تلاش گردیده در راستای نیازهای موجود منطقه ای و عمومی کشور توسعه کیفی رشته‌های مختلف صورت پذیرد.
محمودی افزود: با توجه به تأیید کلیه رشته محل‌های پیشنهادی دانشگاه در مقطع دکتری از سوی دفتر گسترش وزارت علوم تحقیقات و فناوری تمام رشته‌های دانشگاه آزاد اسلامی قانونی و معتبر است. اجرای قانون وظیفه ما بوده و مر قانون را عمل می‌کنیم، وزارت علوم خود باید مجری قانون باشد نه ناقض قانون، حذف غیر علمی رشته‌ها یک اعمال سلیقه در مقابل قانون است.
وی اظهار داشت: این اقدام وزارت با سیاست‌های مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی در بومی‌گزینی مغایر است و سبب می‌شود خانواده‌ها و دانشجویان با مشکلات اساسی مواجه شوند. این اقدام وزارت علوم تعداد زیادی از نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی را بر آن داشت تا به این اقدام غیر معمول واکنش نشان داده زیرا که بسیاری از شهرهای این افراد وابستگی جدی به مراکز آموزش عالی دارند، بحث بومی‌گرایی که هر دانشجویی در شهر خود تحصیل کند به این ترتیب نا ممکن می‌شود.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: علیرغم سختگیری‌هایی که در وزارت علوم برای اجرای استانداردهای ارزیابی رشته محل‌ها به عمل می‌آورند رعایت عدالت آموزشی مشاهده نمی‌شود زیرا تعداد زیادی مرکز علمی – کاربردی و مؤسسات غیرانتفاعی و دانشگاه پیام نور برای چندین رشته گرایش خود فقط یک استادیار دارند و یا اساساً" کلیه اساتید آن‌ها متعلق به سایر دانشگاه‌ها می‌باشند. لذا دانشگاه‌های آزاد استان کهگیلویه و بویراحمد بر اساس رهنمودها و سیاست‌های استراتژیک ریاست عالیه دانشگاه جناب آقای دکتر نوریان و جناب آقای دکتر ولایتی رییس هیات مؤسس و هیات امنا دانشگاه و با حمایت و پشتیبانی جدی و مسولانه نمایندگان استان که در سایت‌ها و خبرگزاری‌های مختلف و در فضای مجازی اعلام حمایت قاطعانه از دانشگاه آزاد اسلامی نمودند رسالت علمی و فرهنگی و آموزشی خویش را ثابت قدم تر و استوارتر در راه خدمت به جامعه ادامه خواهد داد و مر قانون را رعایت خواهد کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

دانشجو
Iran, Islamic Republic of
دانشگاه آزاد یاسوج باید رشته هایی در مقطع کارشناسی ارشد در رشته های مدیریت بهداشتی وخدمات بهداشتی و... برای تحصیل در مقطع ارشد برای سال آینده مجوز بگیرند چون بعضی از علاقمندان این رشته ها در استان اصفهان -شهرکرد - و شیراز و....دارند تحصیل میکنند و مسافت از یاسوج تا آنها شهرها و هزینه زیاد را متحمل میشوند
دانشجوی ارشد
Iran, Islamic Republic of
ای روزگار آقای محمودی وزارت علوم که الان در دست اصلاح طلب هاست؟؟؟؟؟
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
1