تاریخ انتشار
جمعه ۹ تير ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۱۹
کد مطلب : ۲۵۷۹۳۹

واکنش مدیرکل منابع طبیعی استان به انتقادهای تاجگردون

۱۲
۰
کبنا ؛ 

مدیرکل منابع طبیغی و آبخیزداری به انتقادات تاجگردون در خصوص آتش سوزی‌ها در استان واکنش نشان داد.
به گزارش کبنا نیوز از چرام، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار کبنا نیوز در چرام در رابطه با آتش سوزی جنگل‌ها و انتقادهای غلامرضا تاجگردون در این خصوص به صحبت‌های نماینده گچساران واکنش نشان داد.
عزت الله بهشتی فر در واکنش به صحبت‌های تاجگردون گفت: با توجه به آمار و اطلاعات امسال نسبت به سال گذشته ۱۰۰هکتار از نظر مساحت کمتر آتش سوزی داریم ضمن اینکه سال گذشته تا این موقع ۱۷ فقره، و هم اکنون بالغ بر ۴۰فقره آتش سوزی، وقتی تعداد سطح بیشتر است یعنی عملکرد خوب است.
وی افزود: در مقایسه با سایر استان‌ها، ما از همه استان‌های زاگرس نشین جنگلی تریم و ۵۳درصد جنگل است که نزدیک به ۹۰۰هزار هکتار نسبت به بقیه استان‌ها که جنگل کمتریی دارند ما آتش سوزی کمتری در کهگیلویه و بویراحمد داریم.
 
وی با اشاره به اینکه یکسری راهکارهایی برای کاهش آتش سوزی‌ها در استان داشتیم بیان کرد: با کمک تشکل‌های مردمی ۲۶نقطه بحرانی تشخیص دادیم که این کمک بیشتر از سایر ادارات بود و قریب به ۱۰۰فقره آتش سوزی پیش از آنکه به مرحله خسارت برسد خاموش کردند یعنی استفاده از توان کسانی که در عرصه‌های جنگلی حضور دارند.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اظهار داشت: علاوه بر این ما در شهرستان‌ها و بقیه بخش‌های استان مرتب کشیک داریم و طبق آمار و اطلاعات ما در روزهای تعطیل آتش سوزی‌ها بیشتر است و به همین علت کشیک دو برابر می‌شود و تمامی پرسنل از اول خرداد تا آخر مهرماه کشیک می‌مانند.
وی در خصوص دیگر راهکار برای کنترل و مهار آتش سوزی‌ها گفت: یکسری تجهیزات که از سازمان جنگل‌ها دریافت کردیم از قبیل ۸ماشین کمک دار مجهز به سیستم اطفا حریق هستند و بیش از ۲۰۰دستگاه فلس بک پشتی و تعدادی وسایل دستی و ملزومات برای افراد از قبیل اره و کوله پشتی و چراغ قوه تهیه کردیم.
بهشتی فر با اشاره به اینکه اعتبارات استانی در مقابل ملی بسیار ناچیز است و جوابگوی نیرو‌ها نیست بیان کرد: مشکلی که ما داریم به ازای هر ۲۰هزار هکتار یک قرق‌بان داریم در صورتی که در نرم جهانی به ازای هر ۲هزار هکتار یک قرق‌بان وجود دارد که وقتی این عدم تناسب است قطعا آتش سوزی‌ها هم وجود دارد.
وی افزود: اما عملکرد ما را از دستگاه‌های نظارتی و سازمان بازرسی و دادرسی و سازمان مرکزی سئوال کنید جز استان‌هایی خوب از نظر جلوگیری از اطفا حریق هستیم.
مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به آتش سوزی‌های اخیر که از طریق مزارع شروع می‌شود تاکید کرد: در این خصوص تاکنون ۱۰ پرونده که عاملان آن‌ها شناسایی شده تشکیل پرونده و به مراجع قضایی ارجاع داده شد که امیدواریم با صلابتی که در دستگاه قضایی وجود دارد برخورد قانونی انجام می‌گیرد.
بهشتی فرگفت: ما جلساتی که در شورای اداری استان و ستاد بحران و تشکل‌های مردمی داشتیم تصمیامات خوبی اتخاذ شدکه امیدواریم با با توجه به خروجی جلسات بقیه ادارات و نهاد‌ها با توجه به امکانات بر اساس تبصره ذیل ماده ۴۷قانون حفاظت از جنگل‌ها و مراتع در قبال آتش سوزی‌ها همه دستگاه‌ها را موظف به کمک برای خاموشی آتش کردند همانطور که ما هم اکنون ۲۶تشکل مردمی داریم.
وی تصریح کرد: طبق قانون ماده ۱۲افزایش بهره وری خساراتی که دستگاه‌ها به عرصه‌های منابع طبیعی وارد می‌کنند در‌‌ همان مرحله امکان سنجی وقتی پروژه تعریف می‌شود نه وقتی شروع کردند و موقع اجرا در‌‌ همان مرحله باید خسارت پرداخت شود و سازمان جنگل‌ها این را به ادارات باز می‌گرذاند برای احیا مراتع تخزیب شده.
وی بیان کرد: خیلی از این انتقاد‌ها به خاطر اجرای قانون توسط این اداره و ممانعت از تخریب جنگل در نقاط مختلف استان می‌باشد.
به گزارش کبنا، غلامرضا تاجگردون علاوه بر انتقاداتی در جلسات استانی به منابع طبیعی استان امروز با گذاشتن پستی در صفحه شخصی خود نسبت به عدم تصمیم گیری و اعمال نفوذ برخی مسولان سیاسی و اجرایی استان نسبت به آتش سوزی‌ها در منطقه پای طوف گوهرکان انتقاد کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

بویراحمد
تاجگردون فقط بلد دخالت بی مورد کنه به جای تشکر از ادارات هر روز به انتقاد از مدیران زحمت کش میپردازد هدفش فقط برکناری و آوردن خویشاوندان هست بیایید تمام مصاحبه هایش ایشان از زمان به قدرت رسیدن بررسی کنید ایشان فقط انتقاد بی مورد می‌کنه
https://www.kebnanews.ir/wp-content/plugins/comment-rating/images/1_16_down.phttps://www.kebnanews.ir/wp-content/plugins/comment-rating/images/1_16_up.pngng
Iran, Islamic Republic of
درجواببویراحمدتاجگردون درست میگه چون حق میگه هضمش برای امثال شماسخته
Iran, Islamic Republic of
اقا بفرمایید کشیک یا کشیش
کهگیلویه و بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
اگر کسی دخالت نکندوتذکر وانتقاد نباشد کسی دنبال کار نیست مسئول باید وطیفه د ست انجام دهد ومدیر کل نباید ناراحت شود
ک
Iran, Islamic Republic of
اقای محترم نماینده مردم انتقاد بکند وپیگیر کار شود به اقایان برمخورد پیگیر نباشد
بچه روستا
Iran, Islamic Republic of
تاجگردون اگر توان داره که میدونم داره باید هرچه سریعتر مدیرکل منابع طبیعی استان و رییس اداره منابع طبیعی گچساران را عوض کنه .مردم بخصوص روستاییان به شدت از این دو نفر ناراضی هستند.زمینهایی را که روستاییان بدبخت و بیکار پنجاه سال است در آنها کشاورزی میکنند را به بهانه نبودن آنها در عکس هوایی پنجاه سال پیش به عنوان منابع ملی محسوب و روستاییان را به عنوان متصرف عدوانی روانه محاکم قضایی و انتظامی میکنند و بقیه این داستان را خودتان حدس بزنید
دوگانه سوز
Iran, Islamic Republic of
سلام اگر جنابتان میخاد عوض کنه چرا جناب لدنی را عوض نمیکنه که اب خوردن دریاسوج سهمیه بندی شده با توجه به اینکه مرکز استان در سرچشمه ابهای جنوب قرارگرفته
چرا مدیران افتضاحی که خودش انتخاب کرده انتقاد نمیکنه درسته که جناب زارع در غار کهف خوب رفته اما این زیاده خواهی های ایشان هم حدی دارد
بویراحمد گچساران
Iran, Islamic Republic of
درود بر تاجگردون و مهندس پیوند. که زحمات هر دو قابل ستایش هستند ‌. انتقاد . در تمام مسائل وجود داره و خواهد . داشت. دکتر تاجگردون فهمید که‌مورد . پیش امده گورگان. بیشتر وجه اختصاصیه. یک انتقاد کوچک کرد که دلخور نشن از دستش. وگلایه نکنند که چرا حمایت نکردی. دکتر تاجگردون پا را از خط قرمز قانون فرا نخواهد گذاشت. و در ضمن مهندس پیوند مرد بی ریا و زحمت کش در منابع طبیعی استان میباشد .درود بر هر دو
جواد
Iran, Islamic Republic of
اگر قصد ایشان انتقاد باشه که عالی است اما همه میدانیم حتی یک مورد از مدیرانی که خود گمارده است تا کنون انتقادی نداشته اند پس کاسه ای زیر نیم کاسشونه
نگین تاجی
Iran, Islamic Republic of
جدا بهشتی ضعیف هست هرچه سریعتر عوض شه بهتره اقای تاج گردون جنگلهای استان را نجات بده
33
Iran, Islamic Republic of
آقای تاجگردون به خاطر جاده گوهرگان نارحته که قانونی نبوده و دستگاههای نظارتی جلوشو گرفته گیر داده به بهشتی
Iran, Islamic Republic of
باوی
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1