تاریخ انتشار
جمعه ۹ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۱۰
کد مطلب : ۲۵۷۸۷۳

اصلاح طلب و اصولگرا برایمان تفاوتی ندارد/ ملاکمان در دادگستری رعایت قانون و شرع اسلام است (+تصاویر)

۵
۰
کبنا ؛رئیس دادگستری گچساران پیش از خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته گچساران با تبریک هفته قوه قضائیه و تسلیت شهادت شهید بهشتی و ۷۲ تن از یارانش، اظهار داشت: قوه قضائیه که برابر با قانون اساسی قوه ای مستقل درکنار دوقوه دیگر را می توان به جرات سوپاپ اطمینان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نامید.
رضا میشان افزود: بنابراین این قوه و به تبع آن مجموعه دادگستری گچساران فارغ از جناح بندی های سیاسی، آنچه را که ملاک عمل خود قرار داده رعایت قانون و شرع مقدس است و لاغیر.
میشان با اشاره به اینکه اگرچه ما مدعی نیستیم دستگاه قضا عاری از هرگونه عیب و ایراد و اشتباه است اما به جرات و قاطعیت می توانیم ادعا کنیم با تمامی کمبودها اعم از معیشتی، نیروی انسانی و بار سنگین روحی و روانی حاصل از برخورد مستقیم به مشکلات و گرفتاری ها مردم، همکاران قضایی و اداری بنده در طول شبانه روز تمامی تلاش خود را در جهت رسیدگی عادلانه و منصفانه به حق و حقوق مردم به کار بسته اند.
رئیس دادگستری گچساران تصریح کرد: با افتتاح ساختمان جدید دادگستری این شهرستان در حال حاضر مجموعه شوراهای حل اختلاف، دادسرا و دادگاه ها در یک مکان قرار دارند و مردم بدون رفت و آمد اضافه به تمام مجموعه های سه گانه دسترسی دارند.
وی با بیان اینکه هدف ما در داگستری گچساران رسیدگی سریع توام با عدالت و انصاف به پرونده ها و حل مشکلات مردم است، اما انتظار و توقع ما از مردم این است که قدری مشکلات ما را درک و با ما همکاری کنند، خاطر نشان کرد: در سال گذشته حدود ۳۲هزار پرونده در شوراهای حل اختلاف، دادسرا و محاکم حقوقی کیفری در دادگستری گچساران تشکیل شد و همکاران بنده به بیش از این مقدار که مربوط به سال های قبل می شد رسیدگی کرده اند.
این مقام ارشد قضایی شهرستان گچساران اظهار داشت: در بحث صلح و شازش نیز یک هزارو ۱۸۸فقره پرونده در شوراهای حل اختلاف که نقش اساسی در برقراری این میزان صلح و سازش داشته اند بهرمند هستیم.
وی افزود: از حیث فراوانی جرائم در سال ۹۵ دو عامل تهدید و توهین رتبه های بالای جدول را به خود اختصاص داده اما از جهت کاهش نزاع های دسته جمعی، آدم ربایی،سرقت های مسلحانه بسیار موفق عمل کرده ایم.
میشان تصریح کرد: در زمینه حفظ و صیانت از اراضی و منابع ملی بنا بر اعلام رسمی اداره منابع طبیعی درسال گذشته به میزان  ۶۰۹ هزار ۶۵۱ مترمربع (بیش از ۶۰هکتار) از اراضی ملی از ید متجاوزان خارج و به دولت بازگردانده شده است.
رئیس دادگستری گچساران در ادامه مطرح کرد: در زمینه حفظ و حراست از محیط زیست درسال ۹۵ تعداد۴۱ پرونده با شکایت اداره حفاظت محیط زیست تشکیل که ۳۰مورد منتهی به صدورحکم محکومیت، ۷مورد منع تعقیب یا برائت و ۴مورد نیز در جریان رسیدگی است.
وی افزود: در خصوص عملکرد ستاد دیه در سطح شهرستان در سال گذشته ۱۷۴نفر از زندانیان مالی و جرائم غیر عمد با کمک این ستادآزاد و در سه ماه ابتدایی سال جاری نیز ۴۷نفر با پرداخت های ستاد دیه آزاد شدند،اداره ثبت اسناد که از سازمان های زیر مجموعه قوه قضائیه است درسال گذشته ۱۲هزارو ۷۹۰ سند تک برگ صادر و به مالکین تسلیم نموده است.
میشان  عنوان کرد: ما در مجموعه دستگاه قضایی و دادگستری گچساران افتخار می کنیم که خداوند قادر و متعال این نعمت را نصیبمان کرده که می توانیم گره ای از مشکلات مردم را باز کنیم پس نگاه ما به مردم نگاه یک خدمتگزار به ولی نعمت خود است.
رئیس دادگستری گچساران گفت: رسیدگی به بیش از ۳۲هزار پرونده، کاری است بس عظیم که با تمامی کمبودها توسط همکاران بنده رقم خورده است و ملاک ما دردادگستری رعایت قانون و شرع اسلام است و چپ و راست، میانه رو، اصلاح طلب و اصولگرا ثروتمند و نیازمند برایمان تفاوتی ندارد.
میشان تصریح کرد: تنها و تنها قانون را اجرا می کنیم و از چیزی ترس و واهمه ای نداریم چنان که در انتخابات اخیر در این شهرستان این موضوع به اثبات رسید، خط قرمز ما حفظ نظم و امنیت و آسایش و آرامش شهروندان است و با هر کسی که بخواهد این امنیت و آرامش را مختل کند و یا ازسلاح گرم و یا سرد استفاده کند به شدت وبا قاطعیت برخورد کرده و دراین راه تعارفی با کسی نداریم.
رئیس دادگستری گچساران عنوان کرد: الحمدالله تلاش و کوشش همکاران بنده درمجموعه دادگستری، نیروی انتظامی، سپاه پاسداران و سربازان گمنام امام زمان(عج) باعث شده درحال حاضر امنیت پایداری در سطح شهرستان بوجود بیاید.
میشان درپایان گفت: هیچگاه در هیچ جامعه ای نمی توان میزان ارتکاب جرم را به صفر رسانداما می توان با اقدامات فرهنگی،اجتماعی و قضایی آن را به حداقل کاهش داد که خوشبختانه در سطح استان و شهرستان گچساران امنیت پایداری وجود دارد.
 
 


 
 

 
---------------------------------------
گزارش: حبیب قلندری
---------------------------------------
نام شما

آدرس ايميل شما

گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
درود بر پرسنل زحمتکش ناجا و سربازان پرتلاش و کم ادعا.
رها
Iran, Islamic Republic of
قسم حضرت عباس یا دم خروس
رها
Iran, Islamic Republic of
میشه بپرسم نماز جماعت ۵۰ نفره چه خبر شده مردم نمیان نماز جماعت
جم)جواذ
United States
چ جمعیتی ماشالا
زیباکلام
Iran, Islamic Republic of
پیشنهاد میکنم طریقه حفظ امنیت درشهر را از بی ادعاهای سال ۵۷ بپرسید ا
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1