تاریخ انتشار
جمعه ۹ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۳
کد مطلب : ۲۵۷۸۳۰

پیگیری رسانه ها جواب داد/ هلال مهربانی در آسمان خانواده یتیم آبموه سوق(+تصاویر)

۱۴
۰
کبنا ؛پس از انعکاس رسانه ای مشکلات یک خانواده درروستای آبموه بخش سوق   ،هلال مهربانی بر آسمان تک خانواده این روستا روشنایی داد و مدیرعامل جمعیت هلال احمر به همراه معاونین و رئیس جمعیت هلال احمرکهگیلویه از نزدیک مشکلات این خانواده رابررسی کردند.
به گزارش کبنا نیوز از دهدشت،  ،مسئولان جمعیت هلال احمر استان در اقدامی جهادی  بعد از ظهر پنج شنبه سفر بیش از ۲۵۰ کیلومتری را برای رسیدن به منطقه آبموه سوق آغاز و با حضور در جمعیت هلال احمر شهرستان کهگیلویه و همراه شدن عادل رهبریان ، رئیس جمعیت هلال احمر این شهرستان ،  با گروه ، به مقصد روستای آب موه راهی می شوند.
امان الله جهان بین گفت:مشکلات خانواده مرحوم عبدالرحیم فرهادی که مردادماه گذشته فوت نموده است باهمسر و ۷ فرزند درروستایی محروم وفاقدامکانات اولیه زندگی می کنند با کمک خبرنگاران مشکلات انها رسانه ای ودکترضیایی رییس جمعیت هلال احمر کشور ماموریت داد تا مشکلات انهاازنزدیک بررسی و گزارش شود.
امان الله جهانبین گفت:دربازدیدی از این روستا وگفتگو  با مادر خانواده مطلع شدیم هم اکنون این خانواده دروضعیت بسیار بدی زندگی می کنند و از نظر وسایل گرمایشی وسرمایشی مشکلات عدیده ای دارند وازهمه مهمتر مسکن انها نیز شرایط بسیار بدی دارد.
وی افزود: مادر خانواده نگران وضعیت تحصیلی فرزندان خود است و اینکه وضعیت مسکن انها نیز غیرقابل تحمل است.
وقتی گروه وارد روستا شد ، از وضعیت موجود خانواده بسیار متاثر شدند چرا که حداقل های یک زندگی را در آنجا مشاهده نکردند! دختر بزرگ خانواده که حدود ۶ یا ۷ سال داشت ، در حال خواندن لالایی برای خواهر کوچکتر که ۴ ماهه پدرش را از دست داده بود و در گهواره قرار داشت ، بود .
دختر کوچک با دیدن افراد گروه سلام کرد و تعارف به ورود به کلبه کوچک خود و برادران و مادرشان کرد! وقتی سراغ مادرش را گرفتیم ، گفت ، مادرم چوپانی گوسفندان را می کند! (دارایی آن ها حدود ۱۰ بز و بزغاله بود) مادر هم که با تنها ماندنش با فوت همسر ، هم مادر بود و هم پدر! گوسفندان را در اطراف خانه به چرا می برد و با یک چشم چوپانی گوسفندان را انجام می داد و با یک چشم مواظب خانه و فرزندان خود!
مادر سریع خود را به خانه رساند و ضمن خوش آمد گویی ، به وقایع و اتفاقات این حدود ۹ ماهه که از مریضی و فوت همسرش تاکنون برایشان رخ داده بود ، توضیحاتی داد که باعث تاثر شدید افراد گروه شد.
جهانبین در تمام لحظات سعی می کرد مو به مو مسائل را بررسی و یکی از معاونین هم یادداشت برداری می کرد چرا که جهانبین قبل از ورود می گفت ، می دانم که وضعیت محرومیت در این خانواده حتما فراتر از چیزی است که در رسانه ها منعکس شده است و مصمم به اقدامی به تمام معنا جهادی ، بود.

در خلال توضیحات این مادر جوان و مصمم برای تغییر وضعیت خانواده ، نکته ای جالب توجه بود و آن هم عشق و علاقه ی عجیب پدر خانواده به فرزند بود و شاید دلیل آن هم تنها پسر خانواده بودن خود در میان هفت خواهرش بوده باشد.

پس از صحبت ها و بررسی وضعیت خانواده ، رئیس جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد ، خطاب به این مادر مهربان ، گفت : من ماموریت ویژه از طرف بالاترین مقام خود دارم که نیازها و درخواست های شما را انعکاس دهم ، حال آنچه در این خصوص لازم است بگویید تا من بدون از کم و کاست به مقامات بالا گزارش دهم. مادر خانواده گفت : الان دو فرزند بزرگ من که جای پدر این فرزندان دارند مرا در انجام کارها همراهی می کنند برای تعیین وضعیت ادامه تحصیل به شهر رفته اند ، اگر امکانش هست برای من خانه ای کوچک در شهر سوق مهیا کنید بلکه بتوانم به آینده فرندانم امیدوار باشم.
جهانبین هم قول داد این موضوع را در سریعترین زمان ممکن انعکاس و نتیجه را به این خانواده گزارش دهد. در انتهای دیدار هم مسئولین هلال احمر با اهداء مقادیر قابل توجهی از ملزومات اولیه که بیشتر شامل خوراک و برخی وسایل خانه بود از وی و فرزندان که به شدت هم در حال جنب و جوش و بازی بودند ، خداحافظی کردند و برای ادامه پیگیری ها راه بازگشت را در پیش گرفتند.
جهانبین  رئیس جمعیت هلال احمر استان بعدازبازگشت از روستای آبموه و بررسی وضعیت تک خانواده این روستا با ورود به شهر سوق پیاده شده و اقدام به پیگیری و اقدام برای بررسی هزینه ها جهت تهیه مسکن و انتقال این خانواده زجر کشیده به شهر سوق نمود
بنا بر این گزارش ، با  انعکاس این خانواده بی سرپرست در روستای دورافتاده آبموه بخش سوق توسط رسانه ها و پیگیری مسئولان هلال احمذ کهگیلویه و استان این امید هست که انشاالله این خانواده و مادر نگران آنها صاحب یک مسکن مناسب در شهر سوق و ادامه تحصیل فرزندان این خانواده در سال تحصیلی جدید باشیم.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

مظاهری
Iran, Islamic Republic of
درود بر آقای جهان بین عزیز،خدا پشت و پناهتون باشه
Iran, Islamic Republic of
آقای جهان بین خوشا به حالت که داری درهای بهشت بر روی خودت و هفت جد و ابادت باز میکنی.........ان شاالله این رویه را برای رضای خدا انجام بده خیلی محروم وجود دارن........تا هستید برای رضای خدا قدم بردارید خدا پشت و پناهتون باشه...........لطف کنید اخبار تکمیلی را به مردم بگوئید..........‌‌‌‌
Iran, Islamic Republic of
خوشا به حالت آقای جهان بین که با این کارت داری ۷درب بهشت را برای خودت و هفت جد و ابادت باز میکنی...........تا هستی برای رضای خدا قدم بردار ......
کهگیلویه
Iran, Islamic Republic of
کمیته امداد چکاره است دولت هزینه ها را دویست هزار تومان اضافه کرد
ملا قمصور
Iran, Islamic Republic of
سلام کارهای خوب را آدم های خوب انجام می دهندباید از مدیرام محترم هلال احمرتقدیر وتشکر کرد کاربران عزیز سعی کنید مدیران را درانجام وظیفه کمک کنند
اعتدال زنده باد
Iran, Islamic Republic of
صادقانه بگم، بخدا خجالت کشیدم وقتی این خبر را خواندم. معضل این خانواده ۴ متر موکت و ۲ بسته روغن و قند نیست / همین گزارش را دوباره بخوانید و ببینید این مادر بزرگوار چه گفته است؟ ترابقرآن اگر خدمتی می کنید حداقل قلب ماها را با انتشار تصاویر یادگاری تان به درد نیاورید. البته تشکر از این آقایان اما بنظرم انتشار خبرش هم کار جالبی نبود. موفق باشید
کهگیلویه ای درگچساران
Iran, Islamic Republic of
مشاالله به این مدیر مدبر باتدبیر ودلسوز جناب جهانبین عزیز که باتوجه به این که الا عمال به نیات عمل هرکس بستگی به نیت دارد ووقتی نیت خدایی وبه قصد قربت باشد مورد تایید خداوند قرار میگیرد حالا این گروه جناب مهندس جهانبین با نیت پاک قدم برداشته اند همین رفتن خودش چقدر برروحیه اون خانواده تاثیر مثبت داشت ...درود.درود.درود.
کهگیلویه ای درگچساران
Iran, Islamic Republic of
۱
Iran, Islamic Republic of
ممنون ازلطفتون امیدوارم أین کإرهای خوب ادامه داشته باشند
رنجبری
Iran, Islamic Republic of
درود بر مهندس جهان بین اجرتون با خدا
محمد
Iran, Islamic Republic of
خانواده آقای جهان بین بسیارمردمی وهمیشه دنبال انجام کارهای خیروکمک به مردمند..واقعاالگوهستند.
امدادگر
Iran, Islamic Republic of
مسولین استان از این قبیل افراد فقیر هزاران در این استان داریم حواستان باشد کمک کنید از هلال احمر هم تشکر می شود خداقوت
کلوسی
Iran, Islamic Republic of
با سلام و خسته نباشید احسنت به امید خدا جنین حرکاتی ادامه داشته باشند .
Iran, Islamic Republic of
احسنت برشما آقای جهان بین...به قرآن قسم من اصلا شما را نمیناسم اما با کاری که انجام دادی شناختمت .......این پست و مقام ها به هیشکی وفا نکردن احسنت ب جهان بین عزیز برای رضای خدا به خلق خدا داره کمک میکنه .......آهای مدیران استانی برای رضای خدا کار کنید که این پستها وفا ندارن ......بروید لابه لای مردم و کم نشون کنید......
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1