تاریخ انتشار
چهارشنبه ۷ تير ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۲۳
کد مطلب : ۲۵۷۶۷۷

انسداد تمامی چاه‌های غیرمجاز کهگیلویه و بویراحمد / برگزاری نشست سراسری رؤسای بنیاد نخبگان کشور در یاسوج /۲۰۶ روستای فاقد سیستم آبرسانی است

۱
۰
کبنا ؛ 
خبرهای کهگیلویه و بویراحمد /
وجود ۱۱۰۰ حلقه چاه آبی غیرمجاز در کهگیلویه و بویراحمد/انسداد تمامی چاه‌های غیرمجاز تا پایان برنامه ششم توسعه

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وجود ۱۱۰۰ حلقه چاه آبی غیرمجاز در سطح استان گفت: تا پایان برنامه ششم توسعه تمامی این چاه‌های غیرمجاز مسدود می‌شوند.
علی داودی‌مهر پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۱۱۰۰ حلقه چاه آبی غیرمجاز در سطح استان وجود دارد که تا پایان برنامه ششم توسعه در سال ۱۴۰۰ تمامی این چاه‌ها انسداد می‌شوند و باید هیچ‌گونه چاه غیرمجاز در سطح استان وجود نداشته باشد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: انسداد این چاه‌ها موجب می‌شود به صورت سالانه از برداشت غیرمجاز حجم بالایی از آب سفره‌های زیرزمینی جلوگیری شود.
وی با اشاره به نصب کنتور آب بر روی چاه‌های آب گفت: نصب کنتور بر روی چاه‌های آب در راستای اقتصاد مقاومتی دیده شده که در سال جاری ۵۰ کنتور بر روی چاه‌های آب نصب می‌شود.
این مسؤول با اشاره به بهره‌برداری از ۱۰ هزار شبکه آبکشی و زه‌کشی افزود: پوشش و اجرای خدمات در ۱۵۰۰ هکتار از حوزه‌های بخش کشاورزی، آبیاری و ایستگاه پمپاژ از برنامه‌های اقتصاد مقاومتی شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد در سال جاری است.
 
لزوم بکارگیری کارگران ماهر ساختمانی درپروژه‌های عمرانی کهگیلویه و بویراحمد
دبیر شورای فنی کهگیلویه و بویراحمد بر لزوم بکارگیری کارگران ماهر ساختمانی در پروژه‌های عمرانی استان تأکید کرد.
سید انتظام سهمگین در جمع خبرنگاران بر لزوم بکارگیری کارگران ماهر در پروژه‌های عمرانی تأکید کرد و اظهار داشت: استفاده از کارگران ماهر در احداث پروژه‌ها عمرانی نقش مهمی در ارتقا کیفیت این پروژه‌ها دارد که به این موضوع در نشست آینده شورای فنی استان پرداخته می‌شود.
دبیر شورای فنی کهگیلویه و بویراحمد گفت: عدم بکارگیری کارگران ماهر یکی از دلائل ضعف در برخی پروژه‌های عمرانی است که با رفع این مورد می‌توان شاهد ارتقاء کیفیت پروژه‌های عمرانی در سطح استان باشیم.
وی با اشاره به اینکه شورای فنی به دقت بر روند احداث پروژه‌های عمرانی نظارت دارد، افزود: پروژه‌های عمرانی همه شهرستان‌های استان در نشست شورای فنی مورد بررسی قرار می‌گیرند و تصمیمات لازم برای پروژه‌های که دارای کیفیت پایین هستند گرفته می‌شود.
این مسؤول خاطرنشان کرد: تاکنون پروژه‌های عمرانی برخی شهرستان‌های استان از جمله گچساران، باشت و بهمئی مورد بررسی قرار گرفته و حدود ۹۰ درصد پروژه‌های عمرانی این شهرستان‌ها از کیفیت خوبی برخودار بودند که در جلسات آینده پروژه‌های عمرانی سایر شهرستان‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرند.
 
۲۰۶ روستای کهگیلویه و بویراحمد فاقد سیستم آبرسانی است
مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد: از آبرسانی سیار به ۱۴۳ روستای استان خبر داد و گفت: ۲۰۶ روستای استان به علت عدم دسترسی به منابع تامین آب پایدار، فاقد سیستم آبرسانی است.
فیض الله پاسره در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در ۴ سال اخیر با تعریف و اجرای پروژه‌های جدید آبرسانی، شاخص بهره مندی از آب شرب در روستاهای استان حدود ۶ درصد ارتقاء یافته و به مرز ۷۳٫۱۵ رسیده که فاصله اندکی با میانگین کشوری دارد.
مدیرعامل شرکت آبفای روستایی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: هم اکنون قریب به ۷۶ پروژه فعال با اعتباری افزون‌بر ۴۰ میلیارد تومان در این استان در حال فعالیت است.
پاسره ابراز کرد: در دو سال اخیر اعتبارات خوبی از محل صندوق توسعه ملی تخصیص یافت که در سال ۹۵ حدود ۳۸ میلیارد تومان تخصیص داشتیم که تا کنون عمده آن جذب و برای تکمیل و راه اندازی ۱۸ مجتمع بزرگ آبرسانی و ۸ پروژه تک روستایی با پوشش قریب به ۱۰۷ هزار نفر استفاده شده است.
وی تصریح کرد: برای سال ۹۶ نیز حدود ۴۰ میلیارد تومان پروژه تعریف داریم که بخشی از اعتبار از محل صندوق توسعه ملی و بخش‌هایی نیز از سایر محل‌ها تامین اعتبار می‌شود.
مدیرعامل آبفای روستایی با اشاره راه اندازی قریب به ۲۰ دستگاه الکترولیز نمک طعام، تصریح کرد: تجهیز شهرستان‌ها به روش‌های نوین گند زادیی آب از دیگر اقداماتی بود که پیگیری شد و هم اکنون تمام پروژه‌های جدید آبرسانی شرکت به سیستم نوین گند زدایی به روش الکترولیز نمک طعام مجهز می‌شود و در صورت تامین اعتبار شهرستان‌ها نیز به این سیستم مجهز می‌شوند.
پاسره با اشاره به آبرسانی سیار به ۱۴۳ روستای استان، گفت: ۲۰۶ روستای استان به دلیل عدم دسترسی به منابع تامین آب پایدار، فاقد سیستم آبرسانی هستند که از این تعداد تنها ۶ روستا بالای ۲۰ خانوار بوده و با بهره برداری از مجتمع‌های آبرسانی از نعمت آب برخوردار می‌شوند.
وی افزود: آنی شدن قرائت، صدور قبض و پرداخت آب بها برای رفع گلایه مندی مردم، برون سپاری بخشی از خدمات و نیروها در راستای افزایش سرعت و کیفیت کار و بستن گلوگاه‌های فساد و جذب ۸ نیروی جدید از طریق فرایند رسمی آزمون استخدامی در سال‌های اخیر عملیاتی شد.
وی ادامه داد: ایجاد یکی از بزرگترین آزمایشگاه‌ای آب در کشور، احداث اولین تصفیه خانه فاضلاب روستایی استان، اجرای همه پروژه‌های آبرسانی جدید با بهره‌گیری از بهترین تجهزات و نوین ترین روش‌های بهداشتی روز جهت جلوگیری از ائتلاف منابع و بیت المال بخش‌هایی از اقدامات آبفای روستای در ۴ سال اخیر است.
پاسره با اشاره به اهمیت صرفه جویی برای حراست از منابع کمیاب و در حال کاهش آب آشامیدنی و نقش رسانه‌ها در تحقق این مهم، خاطرنشان کرد: روند کم آبی‌های چند سال اخیر وظیفه ما به‌عنوان متولیان آب را برای ترمیم و بهسازی سیستم‌های آبرسانی و مردم به عنوان مصرف کنندگان این ماده کمیاب را سنگین تر و مهم تر از قبل نموده و امیدواریم شاهد هدر روی آب شرب روستاها به ویژه برای مصارف کشاورزی و باغداری نباشیم.
 
ارتقای ۶ درصدی شاخص بهره‌مندی از آب شرب در روستاهای کهگیلویه و بویراحمد
مدیرعامل آبفار کهگیلویه و بویراحمد از ارتقای حدود ۶ درصدی شاخص بهره‌مندی از آب شرب در روستاهای این استان خبر داد.
فیض‌الله پاسره در جمع اصحاب رسانه، اظهار داشت: در ۴ سال اخیر با تعریف و اجرای پروژه‌های جدید آبرسانی، شاخص بهره‌مندی از آب شرب در روستاهای استان را حدود ۶ درصد ارتقای دادیم و به مرز ۷۳/۱۵ رساندیم که اختلاف اندکی با میانگین کشوری دارد.
مدیرعامل شرکت آبفای روستایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم اکنون قریب به ۷۶ پروژه فعال با اعتباری افزون بر ۴۰ میلیارد تومان در استان در حال فعالیت است.
پاسره بیان کرد: در دو سال اخیر اعتبارات خوبی از محل صندوق توسعه ملی تخصیص داده شده که در سال ۹۵ حدود ۳۸ میلیارد تومان تخصیص داشتیم که تاکنون عمده آن جذب و برای تکمیل و راه اندازی ۱۸ مجتمع بزرگ آبرسانی و ۸ پروژه تک روستایی با پوشش قریب به ۱۰۷ هزار نفر استفاده شده است.
وی تصریح کرد: برای سال ۹۶ هم چیزی حدود ۴۰ میلیارد تومان پروژه تعریف خواهیم کرد که بخشی از اعتبار از محل صندوق توسعه ملی و بخش‌هایی نیز از سایر محل‌ها تامین اعتبار خواهد شد.
مدیرعامل آبفای روستایی با اشاره راه‌اندازی قریب به ۲۰ دستگاه الکترولیز نمک طعام، تصریح کرد: تجهیز شهرستان‌های استان به روش های نوین گندزادیی آب از دیگر اقداماتی بود که پیگیری شد و هم اکنون همه پروژه‌های جدید آبرسانی شرکت به سیستم نوین گندزدایی به روش الکترولیز نمک طعام مجهز می‌شود و در صورت تامین اعتبار همه شهرستان‌ها به این سیستم مجهز خواهد شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به آبرسانی سیار به ۱۴۳ روستای استان، گفت: ۲۰۶ روستای استان به علت عدم دسترسی به منابع تامین آب پایدار، فاقد سیستم آبرسانی هستند که از این تعداد تنها ۶ روستا بالای ۲۰ خانواراند و با بهره‌برداری از مجتمع‌های آبرسانی از نعمت آب برخوردار خواهند شد.
وی افزود: آنی شدن قرائت، صدور قبض و پرداخت آب بها برای رفع گلایه‌مندی مردم، برون سپاری بخشی از خدمات و نیروها در راستای افزایش سرعت و کیفیت کار و بستن گلوگاه‌های فساد و جذب ۸ نیروی جدید از طریق فرایند رسمی آزمون استخدامی در سال‌های اخیر عملیاتی شد.
مدیرعامل آبفای روستایی استان ادامه داد: ایجاد یکی از بزرگترین آزمایشگاه‌های آب در کشور، احداث اولین تصفیه‌خانه فاضلاب روستایی استان، اجرای همه پروژه‌های آبرسانی جدید با بهره‌گیری از بهترین تجهزات و نوین‌ترین روش‌های بهداشتی روز جهت جلوگیری از اتلاف منابع و بیت المال بخش‌هایی از اقدامات آبفای روستایی در ۴ سال اخیر است.
پاسره با اشاره به اهمیت صرفه جویی برای حراست از منابع کمیاب و در حال کاهش آب آشامیدنی و نقش رسانه‌ها در تحقق این مهم، خاطرنشان کرد: روند کم آبی‌های چند سال اخیر وظیفه ما به عنوان متولیان آب را برای ترمیم و بهسازی سیستم‌های آبرسانی و مردم به عنوان مصرف کنندگان این ماده کمیاب را سنگین‌تر و مهم‌تر از قبل کرده و امیدواریم شاهد هدر روی آب شرب روستاها به ویژه برای مصارف کشاورزی و باغداری نباشیم.
 
برگزاری بیست و هفتمین نشست سراسری رؤسای بنیاد نخبگان سراسر کشور در یاسوج
رئیس بنیاد نخبگان کهگیلویه و بویراحمد گفت: بیست و هفتمین نشست روسای بنیادهای نخبگان سراسر کشور در یاسوج در حال برگزاری است.
رئیس بنیاد نخبگان این استان گفت: به منظور هماهنگی بین کلیه بنیادهای نخبگان استان‌ها، بیست و هفتمین نشست روسای بنیادهای نخبگان استانی روزهای چهارشنبه و پنج‌شنبه برگزار می‌شود.
یوسف نیکروز در حاشیه جلسات صبح امروز این برنامه با بیان اینکه ایجاد هماهنگی و برنامه‌ریزی برای سالجاری از اهداف برگزاری این نشست است، افزود: معاونین و مدیران بنیاد ملی نخبگان هم در جمع روسای بنیادهای استانی حضور دارند.
وی تصریح کرد: همفکری و اخذ دیدگاه های روسای بنیادهای نخبگان سراسر کشور و جمع‌بندی آنها از اهداف دیگر این نشست است.
رئیس بنیاد نخبگان کهگیلویه و بویراحمد از بررسی چالش‌ها و ایجاد وحدت رویه برای اجرای برنامه‌های بنیادهای نخبگان در سراسر کشور در این نشست خبر داد و خاطرنشان کرد: برخی از مشکلات پیش روی بنیادهای نخبگان نیز با مدیران بنیاد ملی مطرح می‌شود تا سیاست‌های رفع این چالش‌ها هم بررسی شود.
نیکروز معرفی استان و پتانسیل‌های پایتخت طبیعت ایران را از دیگر محاسن برگزاری این نشست در یاسوج دانست و بیان کرد: کشور ما از پتانسیل‌ها و منابع انسانی خوبی برخوردار است و بنیاد نخبگان امروز طرح‌های ویژه‌ای برای شناسایی و حمایت از این منابع انسانی دارد.
بیست و هفتمین نشست روسای بنیادهای نخبگان سراسر کشور روزهای چهارشنبه و پنج شنبه در قالب جلسات تخصصی با حضور مدیران بنیاد ملی نخبگان برگزار می‌شود.
بررسی مشکلات مردمی در حوزه قضایی با حضور رئیس دادگستری و امام جمعه قلعه‌رئیسی
به مناسبت هفته قوه قضائیه دیدار مردمی رئیس دادگستری چاروسا با مردم شهر قلعه رئیسی برگزار شد.
ظهر امروز به مناسبت هفته قوه قضائیه امام جمعه، رئیس دادگستری چاروسا به همراه دادرس و کارکنان دادگستری با حضور در مسجد جامع شهر قلعه رئیسی با مردم این شهر دیدار و مشکلات قضایی آنها را از نزدیک بررسی کردند.
درخواست عفو برای حکم زندانی؛ مواد مخدر، رفع مشکلات خرید و فروش زمین و اتومبیل و اختلافات ارث از جمله مشکلات مطرح شده در دیدارهای مردمی امروز بود.
حجت الاسلام اسماعیل صلواتی در حاشیه این دیدار با تبریک هفته قوه قضائیه تصریح کرد: مطالبه اسلام از ما عدالت اجتماعی و حمایت از محرومین و مظلومین است و اسلام از ما می‌خواهد که زیر بار ظلم نرویم و با ظالم مقابله کنیم و امروز وظیفه همه مسوولان احیای عدالت است و شرط استقرار عدالت فسادستیزی است که ضامن عدل و عدالت قوه قضائیه است و نبض دستگاه اداری وضعیت عمومی کشور قوه قضائیه است.
امام جمعه قلعه‌رئیسی افزود: زیر سوال بردن قوه قضائیه شروع فساد است و در مقابل حکم دادگاه باید همه تسلیم باشند در استان از زحمات و تلاش مدیرکل، دادستان و مجموعه قوه قضائیه در شهرستان و در این بخش در جهت احقاق حق مردم صمیمانه تشکر می‌کنم.
وی با بیان اینکه امیدواریم فعل واجب امر به معروف و نهی از منکر در چاروسا افزایش یابد به وضعیت ماهواره در منطقه اشاره و خاطرنشان کرد: خوشبختانه مدیریت یکسال اخیر جمع‌آوری ماهواره از سطح چاروسا بسیار خوب و مفید صورت گرفت ولی امیدواریم شدت و قاطعیت در کار بیشتر شود.
صلواتی به وضعیت مواد مخدر هم اشاره و عنوان کرد: یکی از عواملی که باید نهاد دادگستری و حوزه قضائی بیشتر ورود پیدا کند همین مواد مخدر است که باید حوزه قضائی مکان‌های فروش مواد مخدر را شناسایی و آنها را جمع‌آوری کند.
نام شما

آدرس ايميل شما

محمد
Iran, Islamic Republic of
اقا من این کامنتو الکی گذاشتم
جدال‌ بي‌فايده بر سر مذاكره

جدال‌ بي‌فايده بر سر مذاكره

با رفتن ترامپ و جايگزين شدن بايدن اين فرصت در اختيار ماست تا نتيجه سي ماه زحمت و رنج ...
واکنش حقوقدانان به اظهارات جلیلی درباره برجام

واکنش حقوقدانان به اظهارات جلیلی درباره برجام

مذاکره کننده سابق هسته ای در دوره ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد در یکی از این پیام های ...
رضا ضراب در خانه امن اف‌بی‌آی | مافیای کاسبان تحریم با شیپور هم شناسایی نمی‌شوند

رضا ضراب در خانه امن اف‌بی‌آی | مافیای کاسبان تحریم با شیپور هم شناسایی نمی‌شوند

غلامحسین دوانی معتقد است: در ایران با وجود تصویب قانون سوت‌زنی اما هنوز عدم اعتماد افراد ...
1