تاریخ انتشار
چهارشنبه ۷ تير ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۵۹
کد مطلب : ۲۵۷۵۷۸

از بکارگیری نیروهای نورچشمی در گچساران تا قطعی مکرر برق در تعطیلات عید فطر

۹
۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد/
یک خودرو پراید در گچساران در آتش سوخت
مسئول ایستگاه های آتش نشانی گچساران از طعمه حریق شدن یک دستگاه خودرو پراید در این شهر خبرداد.

کامبیز افشین پور افزود: با اقدام به موقع پرسنل آتش نشانی ایستگاه ۲ گچساران آتش یک دستگاه خودرو خاموش شد.
وی بیان کرد: یک دستگاه خودروی پراید در شهرستان گچساران دچار آتش سوزی شد. خوشبختانه این حادثه خسارت جانی در برنداشت.
افشین پور عنوان کرد: این آتش سوزی در ساعت ۸ :۱۵ دقیقه عصر امروز به آتش نشانی ایستگاه دو گچساران اطلاع داده شد و پرسنل مرکز پس از ۴ دقیقه درمحل حضور پیدا کردند. این حادثه در ابتدای گچساران روبروی مرغداری رخ داد. این خودرو دارای سرنشین بود که به هیچ کدام از آنها آسیب وارد نشده است.
وی اضافه کرد: علت این حادثه در دست بررسی است.
خدمات رسانی به مسافران عید فطر بویراحمد به نحو مطلوب انجام گرفت
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بویراحمد گفت که خدمات رسانی به مسافران تعطیلات عید فطر سال جاری این شهرستان به نحو مطلوب و بدون هیچ مشکلی  انجام گرفت.
محمد حسین زاده اظهار داشت: در ۲ روز گذشته ۱۰۰ مورد بازدید از اردوگاه ها، تفرجگاه ها، تالارها، پارک ها، مراکز اقامتی بین راهی، رستوران های سنتی و مکان های گردشگری شهرستان بویراحمد انجام شده است.
وی افزود که این بازدیدها در قالب گشت مشترک و با حضور برخی دستگاه های اجرایی شهرستان بویراحمد از جمله میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، صنعت، معدن و تجارت، تعزیرات حکومتی و مرکز بهداشت انجام شد.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بویراحمد بیان کرد: در این بازدیدها ۲۰ مورد توصیه و تذکر شفاهی در زمینه لزوم رعایت هر چه بیشتر مسائل بهداشتی و عرضه نشدن دخانیات به صاحبان واحدهای اقامتی و تفریحی شهرستان ارائه شد.
حسین زاده عنوان کرد که ۱۰ مورد تشویق شفاهی نیز در این بازدیدها به برخی صاحبان واحدهای تفریحی و اقامتی شهرستان بویراحمد برای رعایت مسائل مختلف داده شد.
وی ابراز داشت: هم اینک ظرفیت برخی تفرجگاه های شهرستان بویراحمد از جمله آبشار یاسوج و مناطق گردشگری تنگ مهریان، تنگ گنجه ای و تنگ تامرادی تکمیل شده و این مکان ها مملو از گردشگران هستند.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بویراحمد گفت که پارک های ساحلی، مهرورزی، ولایت، غدیر و چشمه نباتی شهر یاسوج نیز هم اینک شلوغ و مملو از گردشگران است.
حسین زاده اظهار داشت: متولیانی از ۳۰ دستگاه اجرایی عضو ستاد خدمات سفر بویراحمد در تعطیلات عید فطر سال جاری در مکان های گردشگری این شهرستان به طور مستمر حضور یافته و بر عملکرد آنها نظارت دقیق دارند.
وی افزود که هیچگونه مشکلی در زمینه تأمین مایحتاج مسافران تعطیلات عید فطر سال جاری در شهرستان بویراحمد از جمله مواد غذایی وجود ندارد.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بویراحمد بیان کرد: در مبادی ورودی و خروجی مناطق مختلف بویراحمد از جمله شهر یاسوج «یخ» به میزان کافی وجود داشته و به مسافران عرضه می شود و نانوایی های این شهرستان نیز در حال فعالیت هستند.
حسین زاده عنوان کرد که درب حرم امامزادگان شهر یاسوج و حومه آن از جمله امامزاده عبدالله (ع)، شاه قاسم (ع)، شاه حسن (ع) و شاه مختار (ع) برای زیارت، اسکان و استراحت گردشگران شهرستان بویراحمد در تعطیلات عید فطر سال جاری باز است.
همزمان با عید فطر ۵۴ زوج مددجوی کمیته امداد باشت به خانه بخت رفتند
همزمان با عید فطر ۵۴ زوج مددجوی کمیته امداد شهرستان باشت با دریافت جهیزیه به خانه بخت رفتند. رئیس کمیته امداد باشت روز دوشنبه در جشن ازدواج این مددجویان گفت که این زوج‌های جوان با تأمین جهیزیه به ارزش سه میلیارد ریال راهی خانه بخت شدند.
حبیب اله باقرپور افزود که کمیته امداد شهرستان باشت براساس تفاهم نامه‌ای که با حوزه محرومیت زدایی قرب کوثر سپاه و موسسه خیریه حضرت رقیه)س( داشته اقدام به اهدای جهیزیه به مددجویان کرد.
وی بیان کرد که کمیته امداد این شهرستان با هدف ایجاد شرایط ازدواج برای اقشار نیازمند در سال گذشته، ۸۸ فقره جهیزیه و ۵۱ مورد هدیه به داماد، به زوج‌های جوان زیرپوشش این نهاد اهدا کرده است.
کمبود آموزگار در مدارس ابتدایی کهگیلویه/نگه‌داشت نیروهای بازنشسته آسیب‌زا است
مدیر آموزش و پرورش کهگیلویه با اشاره به بازنشستگی ۶۵ آموزگار مقطع ابتدایی در شهرستان گفت: نگهداشت این نیروها برای جبران کمبود نیرو، به سیستم آموزشی آسیب وارد می‌کند.
سید لطف‌الله فروزان اظهار داشت: هشت کمیته در پروژه مهر تشکیل شده و بستر لازم را برای شروع سال تحصیلی جدید آماده می‌کنند.
مدیر آموزش و پرورش کهگیلویه با بیان اینکه ثبت نام از دانش‌آموزان آغاز شده است، افزود: یکهزار و ۸۰۰ نوآموز برای طی مراحل پرونده بهداشتی ثبت نام به مراکز سنجش معرفی می‌شوند.
وی تصریح کرد: امسال در دوره اول متوسطه چهار هزار و ۷۵ دانش‌آموز در ۱۹۷ کلاس درس و ۵۹ مدرسه سازماندهی خواهند شد.
فروزان با اشاره به اعمال سیاست دولت مبنی بر توازن رشته‌ای در متوسطه دوم، گفت: ۵۲ درصد در رشته تجربی، ۱۲ درصد رشته ریاضی، ۳۴ درصد ادبیات و ۲ درصد در مدرسه معارف هدایت می‌شوند.
این مسؤول از کمبود نیروی انسانی در مدارس ابتدایی خبر داد و خاطرنشان کرد: ۶۵ نفر از آموزگاران این مقطع بازنشسته می‌شوند و باید نیروی جایگزین معرفی شود.
فروزان با بیان اینکه نگهداشت این نیروها به آموزش آسیب می‌رساند، گفت: کمبود نیروی انسانی باید از طریق دانشگاه فرهنگیان و با بکارگیری نیروهای تازه کار جبران شود.
وی با اشاره به رویکرد آموزش و پرورش در بکارگیری نیروهای بدو خدمت در مناطق دور افتاده، تصریح کرد: این کار یک آسیب است،نیروی تازه به کار گرفته شده انگیزه و توان علمی بهتری برای خدمت دارد و لازم است در مدارس مهمتر مشغول به کار شوند.
 
ظرفیت پارک آبشار یاسوج تکمیل شد/مسافران محل دیگری را برای اسکان انتخاب کنند
مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری یاسوج گفت: با ورود موج اول سفرهای تابستانی به یاسوج عملا ظرفیت اسکان پارک آبشاردر این شهر گردشگری تکمیل شده است.
فرشاد صادقی در بازدید از مراحل اسکان مسافران تابستانی در بوستان‌های شهری یاسوج اظهار کرد: با تمهیدات انجام شده پارک آبشار برای اسکان مسافران در بخش‌های اقامتی، پذیرایی، بهداشتی و مذهبی ظرفیت‌سازی شده است.
وی اظهار داشت: بررسی‌ها نشان می‌دهد پنجاه درصد از ظرفیت اسکان بوستان‌های بانوان، ولایت، اسکان و ساحلی تکمیل شده است.
مدیرعامل سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری یاسوج گفت: بوستان بانوان فقط به اسکان خانواده‌ها اختصاص یافته و همه امکانات از جمله زیرساخت‌های بهداشتی در آن فراهم شده است.
وی افزود: بوستان بانوان به دلیل محصور بودن از امنیت بالایی برخوردار است و فضا برای اسکان به اندازه کافی وجود دارد.
صادقی تصریح کرد: با این حال همه نیروی سازمان سیما و منظر تا آخر تعطیلات موج اول سفر در حالت آماده‌باش هستند.
وی گفت: برای نخستین بار چهار بوستان بزرگ شهری یاسوج برای ارائه خدمات اسکان مسافران تعطیلات عید فطر و تابستانی آماده سازی شده است.
این مسؤول افزود: این بوستان‌ها شامل ولایت، بانوان، چشمه نباتی وحاشیه رودخانه بشار است که پاسخگویی اسکان همه مسافران عید فطر و تابستانی است.
وی گفت: بر اساس اعلام سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری یاسوج برای پاسخگویی به نیاز مسافران در ابعاد اقامتی، پذیرایی و بهداشتی در این پارکها ظرفیت‌سازی شده است.
این مسؤول افزود: در کلیه پارک‌ها محل‌هایی برای اسکان، اقامه نماز، توقفگاه (پارکینگ) پیش‌بینی شده و روشنایی و سرویس بهداشتی مورد نیاز مسافران تامین شده است.
وی گفت: شهرداری یاسوج تلاش دارد تا با ارائه خدمات مطلوب و رضایت‌بخش به مسافران تابستانی زمینه ماندگاری هر چه بیشتر مسافران را در استان فراهم کند.
این مسوول گفت: تجهیز نمازخانه‌ها و سرویس بهداشتی در پارک‌ها برای خدمات رسانی به مسافران انجام شده است و مشکلی از این جهت وجود ندارد.
وی افزود: به دلیل شرایط خاص یاسوج مسافران تابستانی که وارد شهر می‌شوند اگر برنامه‌ریزی حکیمانه و ارائه خدمات ارزشمندی صورت گیرد می‌توان آنان را به گردشگران ماندگار تبدیل کرد.
 
نمکی دیگر بر زخم بیکاران با استخدام فامیلی آقای مدیر در یکی از ادارات
این گونه که شنیده می‌شود باز هم موضوع استخدام فامیلی در کهگیلویه و بویراحمد سر باز کرده است.
فارس نوشت؛ گزارشات رسیده از یکی از ادارات حاکی از آن است که چند استخدام مورد دار در این دستگاه مهم اجرایی انجام شده است تا کلکسیون بی‌عدالتی‌ها و بی‌اعتمادی‌ها تکمیل شود.
بر اساس اطلاعات موثق، اخیرا دو نفر در یکی از مجتمع‌های ورزشی گچساران متعلق به یکی از ادارات‌کل استخدام شدند که گفته می‌شود از نزدیکان آقای مدیر هستند.
هر چند نفس استخدام این دو جوان بیکار نه تنها ایرادی ندارد، بلکه خود تا حدی تعداد بیکاران در صف را کمتر می‌کند اما آنچه موضوع استخدام در کهگیلویه و بویراحمد را به زخمی چرکین تبدیل کرده است، به کار گیری وابستگان سببی و نسبی مدیران و سیاسیون و یا حداقل شائبه چنین بی‌عدالتی و رابطه بازی است که نمکی بر زخم بیکاران شده است.
متأسفانه در کهگیلویه و بویراحمد برخی مدیران بیش از آنچه به فکر خدمت و چاره‌اندیشی برای علاج دردهای بی‌شمار مردم باشند برای تصاحب مناصب و پست‌ها سر و دست می‌شکنند تا صاحب چنین فرصت‌ها و رانت‌هایی شوند.
 
مبارزه شیمیایی علیه نسل دوم کرم سیب در باغات بویراحمد
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویرحمد از انجام مبارزه شیمیایی علیه نسل دوم کرم سیب در برخی باغات شهرستان بویرحمد خبر داد.
زواره آزادپور در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار کرد: باغداران منطقه کاکان باید امروز و فردا نسبت به سمپاشی باغات سیب خود علیه نسل دوم کرم سیب اقدام کنند.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: این سازمان توصیه‌های کارشناسی خود را در قالب پیامک به همه کشاورزان و باغداران اعلام می‌کند و در این زمینه نیز بهترین زمان مبارزه با نسل دوم کرم سیب که خسارات فراوانی به تولید در این باغ‌ها می‌زند، در مناطق مختلف اطلاع‌رسانی شد.
وی گفت که به عنوان مثال هفته پایانی خرداد برای سمپاشی باغات سیب منطقه دلی اولاد علی مومن در شهرستان بویراحمد پایان خرداد بوده که از طریق پیامک و توصیه‌های ترویجی مشخص و به باغداران این روستا اعلام شد.
آزادپور ادامه داد: مروجان پهنه‌ها، کلینیک‌های گیاه‌پزشکی، مراکز و مدیریت‌های جهاد کشاورزی نیز توصیه‌های فنی و علمی را به کشاورزان و باغ‌داران ارائه می‌دهند که لازم است بهره‌برداران بخش کشاورزی با مراجعه حضوری خدمات و توصیه‌های لازم را دریافت کنند.
 
قطعی مکرر برق مردم یاسوج و گردشگران را کلافه کرده است
قطعی مکرر و هر چند لحظه یک‌بار مردم شهر یاسوج و گردشگران عید فطر را کلافه کرده است.
در تعطیلات عید فطر امسال شاهد حضور مثال زدنی گردشگران و مسافران در شهر یاسوج به عنوان پایتخت طبیعت هستیم افرادی که باید با ارائه خدمات مطلوب نسبت به نگه‌داشت آنان برای حداقل یک یا دو شب به فکر افزایش سهم گردشگری در اقتصاد استان باشیم.
به طور حتم مسافر و گردشگر منطقه‌ای که شاهد عدم وجود زیرساخت‌ها و ارائه نامطلوب خدمات باشد سعی می‌کند از آن منطقه عبور کرده و به شهری برود که بتواند با کمال آرامش و آسایش به تفریح و استراحت بپردازد.
نقش شرکت توزیع برق در خدمات‌رسانی به مردم و مسافران بی بدیل بوده و در صورتی هر لحظه مثل امروز یعنی دومین روز از تعطیلات عید سعید فطر شاهد قطعی مکرر برق در مناطق مختلف شهر یاسوج باشیم کلافگی گردشگران و مردم را به همراه دارد.
اما جالب‌ترین سکانش این ماجرا جایی است که اسماعیل یوسفی مدیر شرکت توزیع نیروی برق شهرستان بویراحمد می‌گوید: در شهر یاسوج جز در حومه جاده آبشار دیگر قطعی برق نداریم در حالی بسیاری از مناطق شهر یاسوج امروز برای چندمین بار متوالی شاهد قطعی برق بودند.
یوسفی می‌گوید: به دلیل برخورد خودرو با پایه‌های برق جاده آبشار برق قسمت‌های مناطق نزدیک این جاده قطع شد که در کمترین زمان ممکن وصل شد.
افزایش نگران‌کننده مصرف برق در کهگیلویه و بویراحمد
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد از افزایش نگران‌کننده مصرف برق در این استان در خردادماه امسال خبر داد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون به طور میانگین ۵۰ مگاوات نسبت به سال گذشته افزایش مصرف برق داشتیم.
داوود راهزادیاز رشد نگران‌کننده پیک بار برق در استان در خردادماه امسال خبر داد و اظهار داشت: درصد رشد پیک بار در استان در خردادماه ۱۴ درصد و این درصد در کشور ۱۱٫۸۵ درصد بود.
وی با بیان اینکه بیشترین میزان پیک بار خردادماه کهگیلویه و بویراحمد با ۲۳ درصد رشد به شهرستان کهگیلویه تعلق دارد، افزود: میزان درصد رشد پیک بار برق در شهرستان‌های بهمئی و بویراحمد و دنا نیز به ترتیب ۱۶٫۴ و ۱۵ درصد بوده است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه کمترین رشد پیک بار برق در یک ماهه گذشته در کهگیلویه و بویراحمد با ۷٫۷ درصد مربوط به شهرستان گچساران بودگفت: درصد رشد پیک بار برق در شهرستان چرام ۱۴ درصد و در شهرستان باشت نیز ۱۳ درصد بود.
راهزادی افزایش بین ۹ تا ۱۱ هزار مشترک برق در سال, وجود برق‌های غیرمجاز و افزایش گرما و گرد و غبار را از مهم‌ترین دلایل افزایش پیک بار برق در کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد.
وی بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون استان کهگیلویه و بویراحمد به طور میانگین ۵۰ مگاوات نسبت به سال گذشته افزایش مصرف برق داشته که باید مدیریت شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

همشهری
Iran, Islamic Republic of
راهزادی در حد مدیرعامل شرکت نیست // نیست // نیست واقعا نیست // آخه چند بار دوستان شما تذکر دهند // عامل بدبختی زارعی همین مدیران ضعیف و ناکارامد
علی
نماینده محترم نور چشمی فراوان داره
گچساران
Iran, Islamic Republic of
متاسفانه هرکجا قدم خیری برای مردم برداشته شود اسمش را وارو می زنند مردم بیکار هست باید مشغول شوندتا کی کوتاه فکری
عباس
Iran, Islamic Republic of
همون اداره ف... است
Iran, Islamic Republic of
نورچشمی ها در مجموعه ورزشی کچساران ادار کار مشغول هستند
Iran, Islamic Republic of
ای اداره کار کروت من دلم!!!
یاسوج
توی یاسوج که همه باهم فامیل هستندتکلیف چی میشه ؟
کریمی
Iran, Islamic Republic of
دوستان استخدام نیست چرا الکی می گویید بخش خصوص ربطی نداره یک بار نشده سایت های ما یه نظر کارشناسی بدن
محمد
Iran, Islamic Republic of
نورچشمی ها مربوط به مدیریک شبه ره صدساله پیموده اداره کاراست
بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم ...
انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
رویای ناتمام نامزد حزبی

رویای ناتمام نامزد حزبی

در انتخابات ۱۴۰۰ «کاندیدای اختصاصی» داریم؛ این جمله ای است که این روزها از سوی برخی احزاب ...
1