تاریخ انتشار
چهارشنبه ۷ تير ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۰۳
کد مطلب : ۲۵۷۳۹۳

نقدی به رفتار برخی تندرو در روز جهانی قدس

۳
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛بیژن ضامنی
تاریخ حیات بشری همواره شاهد منازعات و کشمکش‌های بین اقوام و ملل جهان و پیامدهای ناگوار و غم انگیز آن بوده است. تکثر در جوامع بشری امری تکوینی بوده و واقعیتی است که بر اساس آن باید رفتار کرد؛ ولی ثمره ناهنجار این تکثر، اختلافاتی در پی دارد که گاه به جنگ ها و مصایب تحمل ناشدنی و نابودی انسانها و نابسامانی های زیادی را در زندگی بشر می انجامد که البته در این برهه از زمان فهم این حقیقت برای همگان بسی آسان است؛
در زمانی که قرار بود در روز جهانی قدس پیام نفرت مردم ایران از رژیم صهیونیستی و همراهی آنها با مردم فلسطین به رخ جهانیان کشیده شود. عده‌ای انگشت شمار اما داستان را به گونه ای دیگر عوض کردند و صحنه ای تاسف باری را رقم زدند. آنها با دیدن مسئولان کشور به ویژه شخص محترم رئیس جمهور شروع به دادن شعارهای تند و توهین آمیز و از قبل برنامه ریزی شده کردند.
آنها شخص رییس جمهور را فتنه گر و غیرانقلابی و تشبیه کردن ایشان به دیگر افراد خطاب کردند، همین افراد تندرو اسحاق جهانگیری و علی مطهری را هم ضد انقلاب و فتنه گر خواندند. به همین راحتی داستان روز قدس تغییر پیدا کرد. دیگر رسانه‌ها شعار مرگ بر اسرائیل و شعار های حمایت از مردم فلسطین را مخابره نکردند بلکه شعار مرگ بر فتنه گر تبدیل به تیتر بسیاری از رسانه‌های داخلی و خارجی شد.
این شعارها درست هنگامی اتفاق افتاد که مردم در اردیبهشت ۹۶ حماسه حضور را خلق کردند. ۲۴ میلیون از کسانی که در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ به پای صندوق رای آمده بودند به حسن روحانی رای دادند. کسی که امروز برخی او را ضدانقلابی و فتنه گر خواندند.
شعارهای این افراد یعنی اینکه ۵۶ درصد مردم در انتخابات به کسی رای دادند که فتنه گر و ضدانقلاب است.این روزها اسحاق جهانگیری در حالی ضدانقلاب معرفی شد که مقام معظم رهبری بارها و بارها از زحمات او در دولت تقدیر کرده بودند.
این شعارها برای گوش مردم آشناست.
هنوز فراموش نکردیم حمله به علی مطهری نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در استان فارس را. هنوز فراموش نکرده‌ایم در ۲۲ بهمن سال ۹۱ در حرم حضرت معصومه به سمت علی لاریجانی مهر و کفش پرتاب کردند و او را بی بصیرت خواندند. هنوز فراموش نکرده‌ایم که در روز رحلت امام خمینی به نوه او در کنار حرم امام توهین کردند.
سوالی که بعد از دیدن این حوادث در ذهن ایجاد می‌شود این معناست که چرا این افراد دوست دارند به همگان نشان بدهند که دایره انقلاب و جمهوری اسلامی اینقدر محدود است که رییس جمهور و رییس مجلس هم در آن جای ندارند. چرا این افراد دوست دارند نشان بدهند که مسئولان کشور مخالف نظرات و ارزش‌های اسلامی نظام هستند.
در همین ارتباط مقام معظم رهبری در دیدار با بسیجیان می فرمایند: «مراقب باشید، مواظب باشید، نمی شود هر کسی را بمجرد یک خطائی یا اشتباهی گفت منافق؛ نمیشود هر کسی را بمجرد اینکه یک کلمه حرفی برخلاف آنچه که من و شما فکر میکنیم، زد، بگوئیم آقا این ضد ولایت فقیه است در تشخیصها خیلی باید مراقبت کنید. من تأکیدم به شما جوانان عزیز، فرزندان عزیز خود من، جوانان پرشور این کشور در سرتاسر میهن عزیز، همین است. انگیزه‌ها با شدت، با قوّت، با ایمان کامل، با امید کامل به آینده حفظ بشود؛ اما در تشخیصها و در مصداقهای مختلف دقت بشود. بی‌دقتی در مصداقها، گاهی اوقات ضررها و لطمات بزرگی خواهد زد.»
آیا دوباره باید منتظر اتفاق افتادن چنین بی احترامی ها و توهین های به افراد شاخص مملکت باشیم مسلما اگر در همان مواردی که قبلاً اتفاق افتاده بود و به سختی و جدیت هر چه تمام تر با چنین افرادی برخورد میشود هرگز شاهد اتفاق افتادن چنین مسئله ای آن هم در چنین روز مهم و سرنوشت سازی نبودیم. و در آخر این نکته را متذکر بشوم و آن این است که در هیچ جامعه ای افراط و تفریط جایگاهی نخواهد داشت و اگر در آن جامعه افراط حاکم شود سرنوشت آن کشور شبیه کشورهایی خواهد شد که جنگ های پایان ناپذیر گریبان آن را خواهد گرفت.
 

به گزارش کبنا، انقلاب اسلامی ایران ثمره هزاران خون شهید و ایثارگری و پایمردی ملت ایران است و همه در ثبات و پیروزی این انقلاب نقش دارند.
نام شما

آدرس ايميل شما

رجا
Iran, Islamic Republic of
باید همان لحظه جواب دندان شکنی به این بی ادبان بی شخصیت می دادند
حسن
United Kingdom
یکی از مظلوم ترین رئیس جمهورهای این چند سال انقلاب جناب اقای روحانی هستند واقعاً چرا این همه حمله و بی احترامی و توهین به فرد دوم مملکت. چه خوب بقلم آوردی اقای ضامنی
مراد
Iran, Islamic Republic of
اگر یه فرئ معمولی بود که ا.. بهش داده بودن
سرنوشت ترامپ

سرنوشت ترامپ

حتی اگر ترامپ و میلیون‌ها طرفدار وی در برهه کنونی نخواهند بپذیرند، با این حال باید بدانند ...
( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن /  پیام بایدن پس از پیروزی

( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن / پیام بایدن پس از پیروزی

نامزد حزب دموکرات که اغلب رسانه‌های آمریکایی پیروزی وی در انتخابات روز سه‌شنبه را اعلام ...
چرا اکثر حاکمان سیاسی دنیا از رفتن ترامپ خوشحال هستند؟

چرا اکثر حاکمان سیاسی دنیا از رفتن ترامپ خوشحال هستند؟

در نظم نوین جهانی سلسله معاهدات قوانینی به شکل دوطرفه، اقلیم جغرافیایی و منطقه‌ای و اجماع ...
1