تاریخ انتشار
دوشنبه ۵ تير ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۱۳
کد مطلب : ۲۵۷۳۵۷

گشایش نمایشگاه و بازارچه صنایع دستی با حضور ۶ استان در یاسوج (+تصاویر)

۰
کبنا ؛نمایشگاه و بازارچه صنایع دستی، هنرهای سنتی و سوغات محلی با حضور پنج استان جنوبی کشور در یاسوج مرکز کهگیلویه و بویراحمد و با حضور جمعی از مسئولان محلی گشایش یافت.
به گزارش کبنا، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در آیین آغاز به کار این نمایشگاه شمار غرفه‌های موجود در آن را حدود ۳۰ مورد ذکر کرد.

محمود باقری اظهار داشت: استان‌های شرکت کننده در این نمایشگاه نیز شامل اصفهان، فارس، چهارمحال و بختیاری، خوزستان و کهگیلویه و بویراحمد هستند.
وی ابراز داشت که این نمایشگاه منطقه‌ای صنایع دستی به مدت ۶ روز و از چهارم تا نهم تیر سال جاری در پارک ولایت شهر یاسوج مرکز این استان برپاست.
باقری عنوان کرد: یکی از اهداف مهم برپایی این نمایشگاه معرفی هر چه بیشتر صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد و هنرمندان حوزه صنایع دستی استان است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد همچنین با اشاره به نام‌گذاری سال ۱۳۹۶ توسط رهبر معظم انقلاب با عنوان «اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال»، بیان کرد: استان ظرفیت‌های چشمگیری در حوزه صنایع دستی دارد و این صنعت مهم نقش بسزایی در تولید و ایجاد اشتغال در استان دارد.
وی عنوان کرد که تاکنون افزون بر ۹ هزار هنرمند صنایع دستی در کهگیلویه و بویراحمد ساماندهی شده است و تا پایان سال جاری نیز این تعداد به ۱۱ هزار نفر می‌رسد.
وی ابراز داشت: هنرمندان ساماندهی شده صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد برای دریافت تسهیلات ارزان ‌قیمت به صندوق کارآفرینی امید استان معرفی می‌شوند.
وی با اشاره به اهتمام ویژه دولت یازدهم نسبت به هنرمندان صنایع دستی در استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: هر کارگاه تولیدی صنایع دستی در استان برای سه تا پنج نفر اشتغال‌ ایجاد می‌کند.
هنرمندان هنرهای دستی در کهگیلویه و بویراحمد حمایت می‌شوند
نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس گفت: هنرمندان هنرهای دستی در کهگیلویه و بویراحمد حمایت می‌شوند.
غلام‌محمد زارعی در این آئین با بیان این که صنایع دستی از مولفه‌های مهم در اقتصاد مقاومتی است، اظهار کرد: باید از این ظرفیت برای اشتغال هر چه بیشتر و تولید استفاده کرد.
نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی با اشاره توانمندی هنرمندان این استان گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد دارای ظرفیت‌های خوبی در زمینه صنایع دستی است.
زارعی تصریح کرد: در استان کهگیلویه و بویراحمد و شهرستان‌های بویراحمد و دنا نیز یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌هایی که برای تولید و اشتغال وجود دارد صنایع دستی است.

نماینده بویراحمد و دنا بر ضرورت توجه مسؤولان به صنایع دستی استان تأکید کرد و گفت: با حمایت و توجه به هنرمندان این استان می‌توانیم اشتیاق هنرمندان را برای ادامه کار فراهم کنیم.
وی اظهار کرد: به همین منظور حمایت‌های خود را از هنرمندان هنرهای‌دستی در راستای کمک به ایجاد اشتغال در استان خواهیم داشت و تسهیلات خوبی نیز در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.
زارعی مهمترین اهداف برپایی این نمایشگاه شامل معرفی صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد و کشور، شناساندن هنرمندان صنایع دستی استان، فروش، توسعه، رونق و احیای صنایع دستی استان و ایجاد انگیزه بین هنرمندان صنایع دستی استان عنوان کرد.

 
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1