تاریخ انتشار
دوشنبه ۵ تير ۱۳۹۶ ساعت ۰۰:۵۶
کد مطلب : ۲۵۷۳۵۳

سلامت شهروندان، یا تفریح کارمندان؟

۴
۰
کبنا ؛سید مجید پایگان
تامین سلامت و برخورداری از زندگی سالم، از حقوق مسلم شهروندی است و از شاخصه‌های اصلی جامعه ایده آل، داشتن وضعیت سلامت مطلوب بوده و تامین این حق شهروندی از وظایف غیرقابل تردید دولت است.
امروزه کسی در ضرورت مقدم بودن زمینه های پیشگیری نسبت به درمان از طریق اعمال نکات بهداشتی در زندگی شخصی و اجتماعی تردیدی ندارد زیرا وقتی بیماری عارض شد، علاوه بر رنجی که بر انسان تحمیل می شود رفع آن مستلزم هزینه های بسیاری نیز می باشد.
همانطور که میدانید رعایت بهداشت فردی و به تبع آن بهداشت اجتماعی بدون در دسترس بودن آب سالم و بهداشتی، این مایه تداوم حیات بشری امکان پذیر نمی باشد.
متاسفانه در چند سال اخیر استان ما با کاهش میزان بارش نزولات جوی و برداشت بی‌رویه و غیر اصولی از سفره‌های آب زیر زمینی ،به شدت با کمبود منابع آب روبرو شده است و شهر یاسوج علی رغم اینکه از شهر های پر آب استان محسوب می شود نیز از این قاعده مستثنی نبوده و همین امر وظیفه شرکت آب و فاضلاب استان که تامین و توزیع آب شرب شهروندان استان را بر عهده دارد را با مشکلاتی مواجهه کرده،به طوری که چندین چاه تامین آب این شرکت در شهر یاسوج به دلیل بی آبی از مدار خارج و تعدادی نیز تا حدود ۴۰ متر از ارتفاع سطح آب آنها کاسته شده است.
کمبود منابع آب شرب در شهر یاسوج با توجه به مهاجر پذیر بودن و رشد بی رویه بافت شهری آن بیشتر از سایر شهر های استان محسوس می باشد.همین مشکلات باعث شد تا با پیگیری های مجدانه ی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان و عنایت دولت تدبیر و امید؛ پروژه تصفیه خانه اضطراری آب شرب شهر یاسوج با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال در تاریخ ۹۶/۲/۱۴ با حضور وزیر محترم نیرو در منطقه چم گنجشکی کلنگ زنی شود.
با توجه به اینکه آب و فاضلاب شهری یاسوج در منطقه چم گنجشکی (حاشیه رودخانه بشار) دارای هفت حلقه چاه تامین آب شرب و ایستگاه پمپاژ می باشد ولی چند سالی است که دانشگاه علوم پزشکی که بالادست این زمین احداث شده؛ نسبت به محل مورد نظر ادعای مالکیت نموده و دست به درخت کاری؛ سکوسازی؛ احداث ورزشگاه؛ احداث ساختمان و حصارکشی آن نموده است.
با توجه به حساسیت موضوع و تذکرات استاندار به مدیران این دانشگاه و عدم همکاری آنها؛ شورای تامین استان طی مصوبه شرکت آب و فاضلاب استان را موظف به احداث فوری تصفیه خانه اضطراری آب یاسوج در این زمین نمود و کتبا ابلاغ نمود که هیچ دستگاه اجرایی(دولتی) حق ممانعت ندارد! ولی متاسفانه بازهم مسئولان و کارکنان دانشگاه علوم پزشکی با شروع به کار این پروژه حیاتی و اضطراری که قرار بوده تابستان امسال بهره برداری گردد تاکنون به تعویق افتاده است مخالفت کردند.
حال این سوالات پیش می آید که:
_سلامت و بهداشت شهروندان که بدون وجود آب سالم و بهداشتی امکان پذیر نمی باشد مهمتر است یا احداث باغ تفریحی برای کارکنان دانشگاه علوم پزشکی که خود وظیفه ارتقاء کیفیت بهداشت و سلامت شهروندان را به عهده دارند؟!
_آیا تامین آب شرب بیش از ۲۵۰۰۰۰ شهروند(حدود ۶۰۰۰۰ مشترک)مهمتر است یا تفریح کارکنان دانشگاه علوم پزشکی که خود نیز شهروند شهر یاسوج می باشند و محتاج به وجود نعمت آب؟
_آیا صرفا مدیر و کارکنان شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد باید نگران تاخیر در اجرای این پروژه حیاتی؛ اضطراری و عام المنفعه برای مرکز استان باشند و علی رغم وجود احکام و مستندات قانونی؛ برای اجرای آن بجنگند یا مسئولین شهر یاسوج( نماینده مجلس؛ فرماندار؛ شورای شهر ) و شهروندان محترم شهر یاسوج نیز باید دغدغه داشته باشند؟
حال قضاوت را به شما شهروندان محترم می سپارم:
سلامت شهروندان،یا تفریح کارمندان؟
۹۶/۴/۴
نام شما

آدرس ايميل شما

هم استانی
Iran, Islamic Republic of
احسنت بر شما سید عزیز
سپیده
Romania
استخدام نیروی های جدید خارج از چارچوب سنجش در اوقاف بهمیی، گچساران و باشت
احمد اورژانسی
Iran, Islamic Republic of
مالک زمین دانشگاه علوم پزشکی است و مایل هستند در آن خار بکارند به کسی چه مربوط ؟؟؟
Iran, Islamic Republic of
اقای احمداورزانسی
درود شماهم حتمابجای آب خارمیل می نمایید.
نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی +  سند

نامه نوبخت برای اختصاص 120 میلیارد از اعتبار کرونا به دانشکده محل تدریس دختر حسن روحانی + سند

30 تیرماه نامه‌ای توسط نوبخت به امضا رسیده که در آن آمده، مبلغ 120 میلیارد تومان از محل ...
ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

ناگفته‌های عادل از بی‌عدالتی‌‌ها به«نود»

پس از يک سال و 7 ماه سکوت، بالاخره عادل فردوسي‌پور اشاره‌اي به پايان کارش در برنامه 90 ...
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
1