تاریخ انتشار
يکشنبه ۴ تير ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۳۵
کد مطلب : ۲۵۷۱۶۰

لطفاً به اختلافات دامن نزنید؛ تاجگردون حق را طلب کرد

۱۶
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛سید مصطفی خادمی
هر دم از این باغ بری می رسد
این داستان استان کوچک و محروم ماست
در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان تاجگردون از حق مردم دود خورده و مسموم شده گچساران و بهمئی سخن گفت و به جا هم سخن گفت…
اما دوستانی چون طرز گفتار وی را نمی‌دانستند یا از روی عناد سخنان تاجگردون را ضد وحدت و قوم گرایی برداشت کردند و در پیج اینستاگرامی اقدام به انتشار پستی کردند که لازم است چند نکته‌ای را در این باره عرض کنیم.
نماینده گچساران و باشت از حق مردم شهرهای نفت خیز گفت که: حق مردم گچساران و بهمئی را به حوزه های دیگر نمی‌دهیم چرا که دوسوم سهم نفت باید به مناطق توسعه نیافته اختصاص یابد که سهم گچساران در این مورد خیلی کم بوده است.
اما نه تاجگردون که حال شخصیت ملی است نمی‌خواهد حق بویراحمد را پایمال کند نه کس دیگر چنین خیالی دارد بلکه وی حق گچساران را طلب کرده است و آیا طلب حق مردمی که دود نفت ریه‌هایشان را سیاه کرده است و بوی متان چنگ بر گلویشان انداخته است و در محله‌های چون سادات زندگی می‌کنند و نفت و گاز از زیرپایشان عبور می کند و هر لحظه امکان دارد که گچساران از بیخ و بن منفجر شود قوم گرایی و ایجاد نفاق در استان است یا برخی سخنان کوته فکرانه‌ای که بوی اختلاف در استان می‌دهد؟
جمعیت بویراحمد زیاد درست اما این نمی‌شود که حق مردم گچساران هم علاوه بر حق بویراحمد به جیب دیگران وارد شود.
مردم بویراحمد همیشه صلح‌طلب، مهمان‌نواز و با غیرت بودند و هنوز هم هستند و اگر روزی آن مکان کوچک گسترش یافت و به شهر تبدیل شد چون حقشان بود و کسی منکر آن نیست اما این که حالا چون نماینده گچساران حقش را طلب کرده است و بعد مطرح شود که «اگر به زبان خوش حرفشان را پس نگرفتند و نمایند‌ه شان عذرخواهی نکرد با زبان دیگر با آن سخن می کنیم» زیبنده هیچ فرد، قوم و منطقه و شهرستانی نبوده و نیست و یادتان باشد که با طرح مجدد دوقطبی که مع الاسف از دو دهه پیش و در انتخابات مجلس آغاز شد و باعث شد حاج بهرام با تمام شایستگی اش و به دلیل تعصب گرایی به مجلس راه پیدا نکند بر طبل تفرقه نکوبید و مردم این استان را به جان هم نیندازید.
نکته ای دیگر این است که در ادامه کج فهمی سخن نماینده گچساران و باشت عرض کرده اند که «نگویید نفت حق گچساران است و استان سهمی ندارد چرا که نفت موجود در گچساران در زمین های گرمسیری های بویراحمد است» و اگر خوب رفتار نکنید بویراحمدی های گرمسیر جوابتان را می دانند چگونه بدهند..
حضورشان باید عرض کنم که من یک بویراحمدی هستم که ساکن گچسارانم و می دانی چه پاسخی به تاجگردون دادیم؟
بالاترین رای در حوزه های چهارگانه را بویراحمد گرمسیر به تاجگردون داد.
این جواب ما بود به تاجگردون و امیداورم که تا آخرِ جواب ما را متوجه شده باشند.
اما چیزی که جالب است آن است که از تاجگردون می خواهند به قومیت گرایی دامن نزند که مانع توسعه استان می شود اما مطلبی به بلندی دنای استوار تا خامی پایدار از قومیت گرایی نوشته اند.
حضورشان عرض کنیم که لطفا شما به اختلافات دامن نزنید، گچساران، بویراحمد و کهگیلویه یکی هستند به نام کهگیلویه و بویراحمد، لطفاً همه با هم برای توسعه استان با همدلی و تعامل و برادری تلاش کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

اینده
Iran, Islamic Republic of
پسر برو دنبال توپ بازیت تو چه به این حرفا....
باوی
Iran, Islamic Republic of
کار.. من گچساران هم...
هم استانی
Iran, Islamic Republic of
تاتاجگردون به صحنه سیاست نیامدبحثی ازقوم گرایی وشهرستان گرایی نبودمتاسفانه ضعف..ن میدهد/آقای تاجگردون به کجابااین شتابان؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مردی ازدیار لیشتر گچساران
Iran, Islamic Republic of
باسلام

آقایانی که دربویراحمد نشسته اند خبرازجوان بیکارگچساران ومناطق نفت خیز آن خصوصا لیشتر بزرگ ندارند که درنفت غوطه ورند وازبیکاری بامدارک عالی دانشگاهی حتی حق نگهبانی درحراست چاه های نفت راهم به آنها نمیدهند .درست میگویند اگرکاربه آنجا بکشد مردم ما هم بازبان دیگر باآنها صحبت میکنند ولی تاکنون بخاطر حفظ وحدت سکوت اختیارکرده اند پس نمیتوانید دکترتاجگردون که نگین زاگرس درمجلس هستند را تهدید کنید .
کسرا
گله وت ایکنن که چی نگی
اخه تو بگی حق چیه حق اینه که پول نفت رو فقط خرج یکجا کنه و مرکز استان و دهدشت چرام سی سخت و..... ازش استفاده نکنن اخه بنده خدایی که برای نشون دادن خودت یه چیزی میگی مگه کسی تا الان گفته نباید گچساران از پول نفت استفاده کنه ولی نمیشه که وقتی که خوزستان بیشترین بهره رو میبره خود استان از نفت سهم نبره مگه میشه شهرکرد سهم ببره دهدشت نبره یا تهران پایتخت ببره چرام نبره تاجگردون دلسوز نیست اگه بود همش دامن به این اختلافها نمیزد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
محله سادات ولبنان ورادک همیشه فقیر وبدون امکانات زندگی کردند ودرکل گچسارانی ها همیشه محروم بودند ازسهمیه نفت دعوا بین خودشون هست هیچ سهمی برای رفاه وآسایش به مردم نمیرسه لازم نکرده بنام محله لبنان وسادات ورادک نردبان درست کنند واسه بیشترپرکردن خودشون واطرافیان .موفق باشید
محسن زارع پور
Iran, Islamic Republic of
کو ب..
']گچساران
جمع که...
']گچساران
تمامی این تنشها ناشی از ضعف مدیریت.. هستش ....
ی
Iran, Islamic Republic of
به نظرت..با پیمانکاران حقه
محمد جواد
Iran, Islamic Republic of
جمعیت گچساران و بهمیی و... که همه ساکن یاسوج شدن....
کلو
Iran, Islamic Republic of
.. این همه داستان مینویسی تو خبر نداری ...ت و اهالی بیچاره روستای نازمکان و چند روستای دیگه در این حوزه دارن از بی ابی جان میدن چرا از نمایندت نمیخای یه فکری به حالشون بکنه تا ان همه اب شور و تلخ نخورن لطف کن ... به تو نداره ننویس
منصف
Iran, Islamic Republic of
حق باشماست درود بر تاجگردون و متاسف برای کوته فکران متاسفانه علیرغم مهمان نوازی اگه نیاز باشه با هر که که ادعای زمین گچساران رو داره برخورد خواهد شد ضمنا بویراحمد گرمسیری نسبت به گچساران تعصب خاصی دارن چون دارن در کنار هم زندگی میکنن
عطیه
Iran, Islamic Republic of
من به عنوان یه تهرانی حامی مناطق محروم مثل گچساران که منبع نفت هستند میباشم .لکن افراد دارای سمت در اون منطقه باید به فکر منطقه و افراد محروم باشند و آنان که لیاقت دارند رو مدیر کنند نه اینکه با پارتی بازی و لابی گری افراد نالایق و اهل زدو بند رو از ایل خودشون به خاطر تعصب بیجا بر سر منصب بیاورند .
آخرین سنگر سکوته
Iran, Islamic Republic of
من برای آقای تاجگردون ایقد کار وتبلیغات فرهنگی وسیاسی کردم ولی متأسفانه الان کوچکترین کار برای ما انجام نداده منم قسم خوردمه که تا روز قیامت نه خودغلامرضا تاجگردون نه خاندان تاجگردون و نه حتی کسی که بگن تاجگردون ازش حمایت کرده تو چند تا از منطقه های گچساران نمیزارم براش تبلیغ انتخاباتی بکنن
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1