تاریخ انتشار
يکشنبه ۴ تير ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۰۹
کد مطلب : ۲۵۷۱۵۴

تاجگردون و تقابل فقر و غنا در حریم یارانه‌ ها

۱۴
۰
مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین کبنانیوز است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.
کبنا ؛ناصر مظاهری
طی روزهای گذشته مرقومه ای از نماینده پر آوازه و شهیر شهرمان در فضای مجازی نشر داده شده که نشان از مکنونات ذهنی و قلبی حضرت ایشان در مورد یارانه‌ها دارد، هر چند طی دوسال گذشته به اقتضای در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و در پی آن انتخابات ریاست جمهوری و اطمینان از اینکه عامه مردم یارانه راحق و حریم خود میدانند از ورود به این مقوله خودداری نموده بود اما درپی رهایی از تب و تاب انتخابات عزم خویش را جزم نموده که بقول حضرت ایشان مقوله ای که دولت از ورود به آن هراس دارد ورود نماید و به سرانجامی رساند.
امید داشتم بزرگانی که پیشوند و پسوند های ریز و درشتی چون دکتر، مهندس، کارشناس، اقتصاد دان وجامعه شناس و...... الی آخر، در ابتدا و انتهای نامشان استفاده میکنند بگونه‌ای شایسته محضر نماینده بزرگوار کلامی گویا از حال ما عامه و وابستگی به یارانه معروض دارند تا لازم نیافتد که با قلم ضعیف خود خاطر والامقام را آزرده نماییم اما چه میشه کرد توقعی که از بزرگان علم و قلم شهرستان میرفت حاصل نشد و قرعه کار بنام من دیوانه افتاد.
پس کلامی چند محضر این بزرگ کشوری معروض میداریم
۱- جناب دکتر هر چند که گفته‌اند در مثل جای مناقشه نیست اما قیاس ما جهان سومی وابسته به یارانه با اروپایی در رفاه و تنعم قیاس مع الفارق است، بقول ظریفی که طنزی رو بصورت پویانمایی در فضای مجازی نشر داده ما هزینه های اروپا رو پرداخت میکنیم اما خدمات در حد شعب ابو طالب دریافت میکنیم،
علاوه براین در تمام دنیا در هر کشوری به نوعی از یارانه بهره‌مند هستند
۲- ما عامه مردم به ازای دریافت یارانه نقدی چهل و پنج هزار تومانی دوچندان هزینه میکنیم و بسبب دریافت همین اندک نقد ما روستاییان آرد چهار هزار تومانی را چهل هزار تومان پرداخت میکنیم و به ازای هر لیتر نفت سفید ده تومانی دویست تومان پرداخت میکنیم و.......  مخلص کلام در ازای دریافت یارانه نقدی دوچندان آن دولت فقط از حاملهای انرژی از ما ستانده، پس اگر پای حسابی به میان آید دولت بدهکار میباشد.
۳- به گواه آمار استان ما رتبه نخست بیکاری کشور را از آن خود نموده و همواره بعنوان استان محروم شهره بوده ایم پس چگونه میشود پذیرفت نماینده بیکار ترین استان کشور و یکی از محرومترین مناطق کشور دم از حذف یارانه زند؟ !؟!
۴ - نماینده عزیز و بلند آوازه چند درصد از آمار بیکاری کاسته اید که موکلانتان با حقوق مکفی و با عزت نفس و غرور زندگی کنند و فروشنده شیر خشک بچه را وعده دریافت یارانه ندهند؟!
۵- استاد اقتصاد بجای فوکوس وزوم کردن بر روی حداقل امرار معاش بخش بزرگی از جامعه چرا `هم خود را معطوف به گریزگاههای فرار مالیاتی کسانی که درآمدهایی باد آورده و آنچنانی دارند نمیذارید که بیشتر اقتصاد جهان بر بستر دریافت مالیات مناسب از صاحبان درامدهای بالا و صرف یارانه اقشار پایین استوار است،
 
نام شما

آدرس ايميل شما

ساسان
Iran, Islamic Republic of
حرف حق
شهروند
Iran, Islamic Republic of
درود بر قلمت، واقعیت حال امروز جامعه ما را گفتی،
محروم
Iran, Islamic Republic of
جناب مظاهری؛ به موضوع خوبی اشاره کردی، چون در این بحث کسی نیامد که از حق مردم مستضعف دفاع کند، متاسفانه تعدادی هم خود را نویسنده می دانند مشغول چاپلوسی و مدح و ثنا تاجگردون هستند، شجاعت لازم برای نقد کردن ندارند، احسنت بر شما
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
از قدیم گفتن سواره از پیاده خبر نداره،
نمونه بارزش همین موضوع اظهار نظر نماینده گچساران در مورد یارانه هاست،
و مقایسه کردن با اروپاست، انسان خیلی تعجب میکنه
هم استانی
Iran, Islamic Republic of
بسیار بسیار عالی نوشتید، خیلی از افراد جامعه از طریق همین یارانه ها زندگی میکنند
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
خدایی واقعا تحلیلتون عالی بود
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
درود برجناب مظاهری واقعا حقیفت را گفتید خیلی آگاه و مسلط فارغ از هرگونه جناح سیاسی .
باشت
Iran, Islamic Republic of
جتاب آقای مظاهری
نه سوار خبر از پیاده داره و نه سیر خبر از کرسنه .....
ایشان کی چه وقت طعم تلخ کرسنگی و پیاده بودن را چشیده که حال از همین یارانه اندک که قشر فقیر با همان زندگی می گذرانند دفاع کند؟؟؟؟؟!!!!!!!!!
سیاست ی بو...تکلیف را بر همگان مشخص کرده ... انشاالله که بخود آییم
خواننده
Iran, Islamic Republic of
تخصص نویسنده چیه؟ اشکال ممکلت همینه که هرکه از راه میرسد اظهارنظری می کند
ناشناس علی بهشتی روی2
سلام.
جالب بود، یارانه اگه قراره حذف بشه باید بسترش فراهم باشه- فقر ریشه کن بشه و یا زمینه اشتغال فراهم بشه
یا حق
Iran, Islamic Republic of
یارانه مثل یک دام بود..مردم رو دل خوش کردند و بعدش از طرف دیگه از مردم چندبار کشیدنش و میکشنش..ولی با این حال چشم امید خیلی از مردم به همین چندرغاز هستش حق نیست نماینده یک استان محروم اینقدر ساده و بدون هیچ پشتوانه و برنامه ریزی از حذف یارانه بگه..دروود بر آقای مظاهری و قلم زیباشون
دیل
South Africa
اون روزی که بهش رای دادین فکر اینجا ش رو نمیکردین .اون مرحوم نبی زاده بود که به فکر مردم بود نه ....
Iran, Islamic Republic of
احسنت
آشناهمشهری
Iran, Islamic Republic of
گل گفتی جناب مظاهری
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1