تاریخ انتشار
شنبه ۳ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۳۲
کد مطلب : ۲۵۷۱۲۳

معارفه معاون آموزش و پرورش بویراحمد برگزار شد / هاشمی‌: از رفتن‌ها و آمدن‌ها باید درس بگیریم / عباسی: نباید بار خودمان را سنگین کنیم

۵
۰
کبنا ؛

در آیینی، شاپور عباسی معاون آموزش و پرورش بویراحمد شد.


به گزارش کبنا مراسم معارفه شاپور عباسی معاون جدید توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد صبح امروز با حضور مدیر،کارکنان آموزش و پرورش و نیکنام مدیر آموزش وپرورش استثنایی استان  برگزار شد.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد ضمن تقدیر و تشکر از همکاران به جهت تلاش‌های خستگی ناپذیر گفت: این رفتن‌ها و آمدن‌ها طبیعی است اما چیزی که هست ما باید درس بگیریم و موقع آغاز هر کار و مسئولیتی به فکر پایانش باشیم و تصور کنیم بعد از رفتن ما چه درباره ما می‌گویند و چه آثاری از ما باقی می‌ماند.

 سید علی‌اکبر هاشمی، با تشکر از زحمات و تلاش‌های  رحیم همت‌پور معاون سابق  آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد گفت: ایشان فردی اخلاق‌مدار بوده که  سال‌های عمر گرانمایه خود را در راستای تعلیم و تربیت فرزندان این مرز و بوم سپری نموده است و آرزوی سربلندی و سلامتی برای ایشان داریم.

وی با تقدیر و تشکر از شاپور عباسی گفت: ایشان فردی شایسته، توانمند و دارای تجارب ارزنده‌ای است که می‌تواند در راستای امر مقدس تعلیم و تربیت گامهای موثری بردارد.

در ادامه برنامه همت‌پور معاون سابق توسعه مدیریت و پشتیبانی گفت: تلاش و کوشش ما بر این بود که خدمت صادقانه ارائه دهیم که در بیش از سه سال تصدی معاونت با توجه به وضعیت و شرایط و تنگناهای مالی توانستیم اقدامات خوبی از جمله ساخت مدارس با مشارکت خیرین و نوسازی، رنگ‌آمیزی ساختمان مدیریت، ساخت دیوار برخی مدارس، آسفات مدارس، ایزوگام تمامی مدارس و کارهای روزمره با تشکیل تیم‌های قوی انجام دهیم.

شاپور عباسی معاون جدید توسعه مدیریت و پشتیبانی هم گفت: تغییر در هر سازمانی در راستای تحول است و ما باید نگرش‌هایمان مثبت بوده تا هم به سلامت خود و هم به سلامت جامعه کمک نماییم.

وی افزود: همه ما باید دست به دست هم دهیم و در زمینه رشد و تعالی آموزشی و پرورشی دانش آموزان گامهای موثری برداریم و اگر این مهم انجام پذیرفت باید خوشحال باشیم و در غیر این صورت فقط بار خود را سنگین کرده‌ایم.

لازم به ذکر است عباسی دارای مدرک کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی و ۲۷ سال سنوات کاری می‌باشد و سابقه خدمت در سمت‌های مختلف دبیری، معاون آموزش متوسطه آموزش وپرورش شهرستان بویراحمد و معاون آموزش و پرورش استثنایی استان را در کارنامه خود دارد.

گفتنی است در پایان این مراسم از آقایان همت‌پور و تیموری تجلیل و ابلاغ عباسی قرائت و به وی محول شد.

نام شما

آدرس ايميل شما

بویراحمدی
Iran, Islamic Republic of
امیدوارم مردم داری پیشه کنند.
داریوش فریدونی
Iran, Islamic Republic of
ابتداتبریک دارم خدمت آقای عباسی.ایشان فردی فرزانه و متخصص است که امیدوارم در سمت جدید نیز کما فی سابق بدرخشد .همیشه پیروز وشادکام باشید.
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
..حال آموزش و پرورش ایشان چند ماهی که معاون بودند به خاطر عدم توانایی ارتباط موثر با معلمان و .. به معلمان. ابلاغ شدند مطمئن باشید ایشان هم..را دارد یاد همت پور به خیر
س.اسماعیل. م
Iran, Islamic Republic of
مدیران سیاسی آموزش و پرورش، پیشرفت یا پسرف

آموزش و پرورش در هر کشوری سنگ بنای هرگونه حرکت بسوی توسعه یافتگی در همه زمینه هابوده و تا زمانی که این وزارتخانه نتواند نیروی انسانی کارآمد، متعهد و دلسوز تربیت کرده و تحویل مقاطع بالاتر و دانشگاه ها، بازار کار و بستر اجتماعی جامعه دهد قطعا نمی توان انتظار داشت آینده آن کشور رو به بهبودی بگراید.در نتیجه آن را میتوان پایه گذار حرکت های اصولی ودرست به سمت ایده آل ها در نظر گرفت. هر کشوری که قصد رسیدن به اقتدار جهانی و رفاه اجتماعی و تکنولوژی و پیشرفت داشته است بی شک در اولین اقدام به سراغ اصلاح ساختار آموزشی خود رفته، و یقینا در اینراه از وجود.نخبگان، روشنفکران، مدیران متخصص و توانا، و افراد متعهد و دلسوز بی بهره نبوده و با طرح های من در آوردی از جانب مدیران ناآگاه به مسائل واقعی درون جامعه خود،خود را دچار خسران و بی برنامگی و به عقب ننموده است.
آموزش و پرورش به واسطه رسالتی که بر عهده دارد می بایست در همه زمینه ها از سوگیری های سیاسی و جناحی و حتی افکار ایدئولوژیک و هدف دار مستقل بوده و برای هدایت این وزارت خانه از بالاترین مقام آن تا پایین ترین جایگاه می بایست از افراد توانا و متخصص برای رسیدن به آنچه مد نظر است اقدام کرد. اما متأسفانه در کشور ما که همواره خودرا میراث دار تمدن چند هزار ساله میداند، هنوز نتوانستیم آموزش و پرورش را از زمین سیاستمداران و موسسات تجاری-آموزشی خارج کرده، و همیشه مباحث مدیریتی - حتی در خُرد ترین سطوح این وزارتخانه - دستخوش دخالت نمایندگان مجلس، وزرای دیگر وزارت خانه ها، سیاستمداران تمامیت خواه و بوده است. بی تردید مدیرانی که با سفارش و تأکید فلان نماینده مجلس و یا فلان سردار و سرتیپ و سرلشکر بر مسند مدیریت های خُرد و کلان این وزارتخانه مینشینند و گاها به جز اهداف سیاسی و تبلیغ برای فلان کاندیدا، و یا بهمان جناح چیز دیگری بلد نیستند، نمی توانند ما را در مسیر بهبودی عملکرد ها و حرکت به سوی ایده آلها سوق دهند. وقتی حتی احراز پُست مدیریت یک مدرسه درحاشیه شهر ها نیز نیاز به باند و باند بازی وسفارش و سهم خواهی نمایندگان مجلس و دیگر مسئولان دارد؛ چگونه می توان انتظار داشت که مجموعه تحت مدیریت اینچنین مدیرانی کار خود را به درستی انجام داده و اهداف عالیه تعلیم و تربیت نسل آینده ساز کشور را به پیش ببرند؟ آنچه مسلم است معلمانی که در چنین مدارسی تدریس می نمایند وقتی بی لیاقتی و عملکرد ضعیف مدیر مدرسه را می بینند، بی شک نمی توانند آنچه که باید و شاید است را در پیشبرد اهداف خود به منصه ظهور برسانند. و این زمانی که به ادارات منطقه ارتقاء می یابد و کارمندان و مجموعه تحت مدیریت رئیس منطقه، از ناتوانی مدیر خود آگاه باشند باز همین قصه، به مراتب خطرناک تر تکرار خواهد شد. و این موضوع تا بالاترین سطوح مدیریتی و تا خود وزیر آموزش و پرورش ادامه خواهد داشت.
وقتی تعیین مدیران کل و معاونین و نیروهای ستادی، به نظر و رضایت نمایندگان مجلس بستگی پیدا کرده، و بیشتر استیضاح های وزیر بوی سیاست و عدم تأمین منافع نمایندگان مجلس را به خود گرفته است؛ چگونه می توان از وزیر انتظار شق القمر داشت؟ وقتی انتخاب مدیران مناطق و معاونین آنها جزو غنائم انتخاباتی نمایندگان مجلس و دیگر مسئولین می باشد پس باید درب تعلیم و تربیتِ صحیحِ دانش آموزان و آینده سازان این مملکت را گِل گرفت و دیگر بیشتر این خود را برای رسیدن به پیشرفت های مورد توجه خسته نکرد. چرا که باوجود چنین مدیرانی بیشتر از آنکه حرکتها به سمت پیشرفت باشد،بطرف پسرفت هرچه بیشتر خواهد بود.نمی دانیم مردم نمایندگان مجلس را برای چه چیزی انتخاب می کنند؟ آیا آنها را انتخاب می کنند که در مجلس شورای اسلامی اقدام به قانون گذاری کرده و بر عملکرد مسئولین نظارت داشته باشند؟ یا بیایند و بر مردم حکومت کرده و اهداف شخصی خود و اطرافیانشان را محقق نمایند؟ در هر حال برای هر چیزی که انتخاب شده باشند مصرانه تقاضا داریم دستشان را از کاسه آموزش و پرورش که پاشنه آشیل پیشرفت و آینده کشور است خارج نموده، و دست از این اقدامات کوته نظرانه و منفعت طلبانه بردارند. از سویی دیگر به غیر از نمایندگان مجلس و دیگر مسئولینی که همواره دستشان در کاسه آموزش و پرورش بوده و هست، برخی تشکل های سیاسی فرهنگیان نیز خواسته یا ناخواسته و از دریچه قدرت طلبی و پُست خواهی همواره در تب و تاب تغییرات در تمامی سطوح مدیریتی در این وزاتخانه به نفع خود می باشند. که اینها را دیگر نمی دانیم کجای دلمان بگذاریم؟ چون لااقل از فرهنگیان انتظار می رود که بیشتر از آنکه به فکر اهداف سیاسی و منافع سیاستمداران باشند، در فکر اهداف عالی تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان و جوانان این مملکت باشند
.
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
ازمدیر محترم و معاون ایشان خواهش می کنیم به این بی عدالتی که سازماندهی معاون اموزگاران دوسال است در مقطع ابتدایی صورت می گیرد پایان دهید این مورد فقط در بویراحمد ،در هیچ جای از شهرستان های استان و کشور سازماندهی با این بی عدالتی انجام نمی گیرد لذا خواهش می کنیم بر اساس امتیاز بندی سازماندهی صورت گیرد.این حرف ودل اکثریت فرهنگیان می باشد
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1