تاریخ انتشار
شنبه ۳ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۸
کد مطلب : ۲۵۷۰۸۶

کابینه دوازدهم و حضور زنان از نظر اصلاح‌طلبان گچساران

۲
۰
کبنا ؛



در شرایطی که آرام آرام به‌روزهای پایانی دولت یازدهم نزدیک می‌شویم بازار گمانه زنی‌ها برای انتخاب کابینه دولت دوازدهم داغ شده که استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود کشور در مدیریت کلان، راهکاری برای انتخاب کابینه‌ای کارآمدتر از سوی رئیس جمهوری برای تحقق مطالبات مردم است.

 
 این در حالی که مردم ایران اسلامی با حضور ۴۲ میلیونی در پای صندوق‌های اخذ رای و انتخاب مجدد حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی به راهبردهای دولت یازدهم پاسخ مثبت دادند، انتخاب کابینه‌ای توانمند نیازی ضروری برای تحقق وعده‌های رئیس جمهوری در دوران تبلیغات انتخابات است.
کارشناسان براین باورند شایسته سالاری، تخصص، تجربه در کنار جوان گرایی فارغ از جنسیت، مذهب، زبان و قومیت راهگشای ادامه موفقیت‌های دولتمردان تدبیر و امید است.
در شرایطی که اعتدال‌گرایان و اصلاح طلبان به‌عنوان جناح‌های پیروز انتخابات همگرایی فکری و حزبی را عامل مهم موفقیت دولت در تشکیل کابینه چابک می‌دانند اما جناح‌های سیاسی دیگر بر لزوم استفاده از نخبگان در تمام گروه‌های سیاسی کشور تأکید می‌کنند.
بر اساس رویه‌های مرسوم جهانی نخبگان جناح‌های پیروز اولویت تصدی وزارت خانه‌ها هستند.
متخصصان بر این باورند دولت برای رفع چالش‌های موجود جامعه نیازمند کابینه‌ای جوان‌تر از دولت یازدهم است که حضور قوی‌تر زنان و گروه‌های سیاسی اصلاح طلب یکی از راهکارهای تحقق این امر مهم است.
البته رئیس جمهوری با توجه به این واقعیت‌ها اعلام کرده به دنبال تشکیل کابینه‌ای جوان‌تر از دولت یازدهم است.
** زنان و اقلیت‌های مذهبی ظرفیت مغفول
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت که زنان و اقلیت‌های دینی می‌توانند به کارآمدی بیشتر کابینه دولت دوازدهم کمک کنند.
غلامرضا تاجگردون با اشاره به اهمیت نیروی انسانی اثرگذار در مدیریت و وزارت خانه‌های مختلف، افزود که استفاده از تمام ظرفیت‌های انسانی راهکاری گرهگشا در تحقق شعارهای رئیس جمهوری است.
وی بیان کرد که زنان به عنوان نیمی از جمعیت کشور از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون نقش ارزنده‌ای در توسعه بخش‌های مختلف کشور داشته‌اند.
نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد که استفاده از بانوان و نخبگان اقلیت‌های دینی اقدامی عملی برای عدالت اجتماعی و برابری حقوق شهروندی است.
تاجگردون تاکید کرد: امروزه در روند توسعه پایدار جهانی دیگر تفاوت جنسیتی رنگ باخته و در کشور ایران با توجه به افزایش زنان فرهیخته با سطح توانایی‌های علمی و تخصصی می‌توانند نقش مؤثری در اقتصاد، توسعه و پیشرفت کشور ایفا کنند.
وی گفت که برنامه محور بودن بهترین راهکار عملی برای شایسته سالاری در انتخاب کابینه کارآمد است.
** انتخاب کابینه دوازدهم توانمند زیربنای تحقق شعارهای انتخابات
یک فعال سیاسی و استاد دانشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان گفت که رئیس جمهوری در زمان انتخابات صدای پیام‌های مردم را شنید و با اعلام برنامه‌هایی مطابق با نیازهای جامعه توانست اعتماد ۲۴ میلیون نفر را جلب کند.
دکتر مصیب نوری اظهار داشت: اکنون نوبت رئیس جمهوری منتخب مردم است تا با تدبیرهای عملی زمینه افزایش توسعه پایدار ایران در داخل کشور و ادامه اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور را فراهم کند.
وی بیان کرد که جوان گرایی و کابینه‌ای یک دست و همگرا از نظر دیدگاه‌های فکری و جناحی لازمه پویایی و اثرگذاری دولتمردان آینده در دولت دوازدهم است.
وی، وزارت امور خارجه، بهداشت و درمان و کشاورزی را نقاط قوت کابینه یازدهم دانست.
نوری بیان کرد که تلاش برای تحقق اقتصاد مقاومتی، ایجاد فرصت‌های شغلی با توجه به ظرفیت‌های منطقه مهمترین در خواست‌های مردم از دولت است.
وی با اشاره به ظرفیت منابع نفت و گاز، کشاورزی و گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد که زمینه توسعه اقتصادی این استان از نظر سرمایه‌های خدادادی وجود دارد.
انتخاب شایسته سالاری مهمترین مطالبات اجتماعی از رئیس جمهوری
معاون دانشگاه پیام نور گچساران و فعال سیاسی اصلاح طلب گفت که شایسته سالاری و حضور بانوان در کنار مردان در سطوح بالای مدیریت کلان وزارت خانه‌ها و معاونت‌ها از مهمترین مطالبات اجتماعی این قشر است.
فرشته حبیبی با اشاره به تأکید قانون اساسی مبنی بر فراهم کردن زمینه بروز خلاقیت‌ها و استعدادهای شهروندان به‌طور عادلانه، افزود که زنان نقش اثرگذاری در تحولات سیاسی کشور پس از انقلاب داشته‌اند و شایسته است که به این مطالبه آنها توجه جدی شود.
وی، وزارت خانه‌های آموزش و پرورش، علوم تحقیقات و فن آوری و راه و شهرسازی را از بهترین حوزه‌هایی دانست که بانوان متخصص، نخبه و شایسته که تجربه‌های سازمانی دارند می‌توانند در آن ایفای نقش کنند.
وی گردش پست‌های کلان مدیریتی و میدان دادن به جوانان را از راهکارهای ترمیم کابینه مطرح کرد.
حبیبی با اشاره به اینکه در کابینه یازدهم برخی وزرا با دولت همراه نبودند بر لزوم همگرایی فکری کابینه دوازدهم تاکید کرد.
وی مهار تورم، افزایش شاخص رشد اقتصادی، افزایش صادرات غیرنفتی، تثبیت نرخ ارز، افزایش چشمگیر تولید محصول استراتژیک گندم، اجرایی شدن طرح تحول نظام سلامت و احیای محیط زیست را از دستاوردهای ماندگار دولت یازدهم ذکر کرد.
حبیبی بیان کرد: ترویج اخلاق، عقلانیت، تزریق امید به متن جامعه از دستاوردهای فرهنگی دولت یازدهم است.
وی تحقق شعار انتخاباتی آزادی، امنیت، آرامش و پیشرفت، تحقق عدالت درآمدی زن و مرد و فراهم کردن زمینه کسب و کار را از مهمترین نیازهای جامعه امروز ایران دانست.





نام شما

آدرس ايميل شما

دوگنبدان
Iran, Islamic Republic of
سلام بر روحانی و درود بر تاجگردون ان شاالله با تشکیل یک کابینه قوی شاهد رونق اقتصادی و اشتغال باشیم.
گچسارانی
Iran, Islamic Republic of
یااللعجب ... و این چنین سخن گفتن.عمرا باشناختی و برخوردی که از ایشان دارم چنین لفظی سخن گفتن بعید است وشاید برایش متن نوشته باشند.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1