تاریخ انتشار
شنبه ۳ تير ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۵۴
کد مطلب : ۲۵۷۰۸۰

اقدام و عمل میراث فرهنگی استان در سال اقتصاد مقاومتی (+تصاویر)

۲
۰
کبنا ؛کلنگ احداث دو پارک اسکان برای افزایش ظرفیت پذیرش مسافران و گردشگران تابستانه به شهر سی سخت با حضور معاون عمرانی استاندار، مدیرکل میراث فرهنگی استان ،فرماندار شهرستان دنا و برخی از مسئولان استانی و شهرستانی در سی سخت به زمین خورد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، کلنگ احداث دو پارک اسکان با حضور نیک اقبالی معاون عمرانی استاندار و باقری مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویر احمد و جمعی از مسئولان شهرستان دنا در منطقه سر بندان و اندرسای سی سخت به زمین زده شد.
این دو پارک اسکان که قرار است در زمینی به مساحت یک و ۱۰ هکتار در منطقه سربندان و اندرسا احداث شود قرار است ظرف مدت شش ماه به بهره برداری برسد.پارک سربندان به صورت مشارکتی بین شهرداری و میراث فرهنگی اجرایی و پارک اندرسا در مسیر منطقه کوهگل نیز به صورت مشارکتی بین منابع طبیعی و میراث فرهنگی انعقاد قرار داد شده است تا از این طریق ظرفیت اسکان مسافران در ایام ورود گردشگران به شهر سی سخت افزایش یابد.
پروژه اسکان سربندان با اعتباری بالغ بر ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال و پارک اندرسا نیز با اعتباری بالغ بر ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال قرار است در آینده ای نزدیک به بهره برداری برسد.
 انقلاب بزرگ در حوزه گردشگری استان صورت گرفته است
نیک اقبالی معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویر احمد در آیین کلنگ زنی این دو پروژه گفت:از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال به بخش گردشگری استان اختصاص یافت که مقرر شد چهار پارک اسکان در شهرستانهای بویر احمد، دنا، دهدشت و گچساران و سرویس بهداشتی شهرهای مختلف گردشگر پذیر احداث شود که می توان به جرات گفت انقلاب بزرگی در حوزه گردشگری کهگیلویه وبویراحمد است.
افتتاح اولین هتل عشایری که توسط بخش خصوصی به اجرا در آمده بود نیز یکی از پروژه های افتتاحی با حضور مسئولان بود که با حمایت صندوق کار آفرینی مهر امید به بهره برداری رسید.
مدیرکل میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه وبویراحمد در این برنامه گفت: تا پایان سال ۹۶، بالغ بر ۱۰ روستای استان از اقامتگاه‌های بومگردی برخوردار می‌شوند.
محمود باقری تصریح کرد: ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار در حوزه زیرساخت‌های گردشگری این استان مصوب سفر ۲۴ و ۲۵ مرداد سال گذشته رئیس جمهوری و اعضای هیات دولت به استان هزینه شده است.
دبیر کار گروه گردشگری در کهگیلویه وبویراحم اظهار کرد:۱۰۰ میلیارد ریال برای تقویت زیرساخت‌های گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در سفر هیات دولت به استان تصویب شده بود که این میزان به طور کامل اختصاص یافته و ۲۰ طرح در حوزه زیرساخت‌های گردشگری در قالب سرویس‌های بهداشتی، کمپ‌های اسکان و اردوگاه‌های تفریحی، رفاهی با این میزان اعتبار در استان اجرا می‌شود.
باقری عنوان کرد:از مجموع ۴۶ طرح مصوب در سفر هیات دولت به کهگیلویه و بویراحمد با اعتبار ۹ هزار و ۶۶۰ میلیارد ریال پنج مورد با ۷۲۰ میلیارد ریال مربوط به فصل علمی، فرهنگی و گردشگری است.
باقری با اشاره به اینکه کهگیلویه و بویراحمد ظرفیت‌های متعددی برای جذب گردشگران داخلی و یا خارجی دارد، عنوان کرد که تلاش‌های دولت تدبیر و امید در حوزه گردشگری این استان مهم و با نگاه توسعه‌ای بوده است.
وی ابراز داشت: مهم‌ترین اقدام‌های دولت یازدهم در حوزه گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در سه و نیم سال گذشته شامل افتتاح نخستین اقامتگاه بوم گردی استان در شهر سی سخت مرکز شهرستان دنا، راه اندازی ۳۸ خانه مسافر در شهرستان‌های هشت‌گانه استان، افتتاح مجتمع خدمات رفاهی و گردشگری در منطقه شلال دان باشت، ثبت لباس محلی زنان و مردان استان در فهرست آثار ملی، راه اندازی تور مجازی بازدید از جاذبه‌های گردشگری استان، افتتاح فاز نخست مجتمع تفریحی و گردشگری غار ده شیخ پاتاوه شهرستان دنا و آغاز عملیات اجرایی هتل چهار ستاره و پارک آبی یاسوج است.
 
باقری گفت که تا سال ۱۳۹۲ تنها ۲ خانه مسافر در کهگیلویه و بویراحمد وجود داشت که این تعداد در دولت تدبیر و امید به ۴۰ مورد رسید.
وی گفت: کلنگ احداث دو پارک اسکان برای افزایش ظرفیت پذیرش مسافران و گردشگران و افتتاح هتل عشایری و بوم گردی در دل طبیعت دنای سرافراز نمونه بارز از اقدام و عمل در بحث اقتصاد مقاومتی است ،به دلیل اینکه در این مکانها هم تولید ملی بومی استان صورت میگرد و هم اشتغال زایی خوبی را به همراه دارد.
 









































گزارش: علی اصغر پاک
نام شما

آدرس ايميل شما

علی
Iran, Islamic Republic of
متاسفم از اینکه کارخانه تولید سیمان با کیفیت بسیار بالادر یاسوج وجود دارد وبه جای حمایت از تولید داخل استان از استانهای هم جوار سیمان با کیفیت پایین استفاده می کنند .ان هم پروزهای دولتی
علی ویس
Iran, Islamic Republic of
به همون نقاط قبلی امکانات برسانند طرح جدید پیش کش،کوه گل برق نداره سرویس بهداشتی نداره جاده دسترسی درست حسابی نداره
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1