تاریخ انتشار
جمعه ۲ تير ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۲۲
کد مطلب : ۲۵۷۰۰۴

دومین نمایشگاه منطقه‌ای صنایع دستی در یاسوج برگزار می‌شود

۰
کبنا ؛معاون صنایع دستی اداره ‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: دومین نمایشگاه منطقه ای صنایع دستی از چهارم تا نهم تیرماه در پارک ولایت یاسوج برگزار می شود.
به گزارش کبنا نیوز، پریسا راد افزود: یکی از بهترین راه‌ های معرفی استان کهگیلویه و بویراحمد برگزاری جشنواره‌ ها و برنامه ‌های ملی و استانی است که به همین منظور اداره ‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد از همه توان برای برگزاری چنین برنامه‌ هایی استفاده می‌ کند.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه به همین منظور اداره‌ کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان دومین نمایشگاه منطقه‌ ای صنایع دستی را برگزار می‌ کند، عنوان کرد: زمان برگزاری این نمایشگاه چهارم تا نهم تیرماه و مکان آن نیز پارک ولایت شهر یاسوج است.
راد با اشاره به نامگذاری سال ۹۶ توسط مقام معظم رهبری با عنوان "اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال"، گفت: با توجه به ظرفیت‌های استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه صنایع دستی، این صنعت نقش بسزایی در تولید و ایجاد اشتغال در سطح این استان دارد.
وی با بیان اینکه با اعطای تسهیلات ارزان‌قیمت تولید محصولات صنایع دستی را به خانه‌ها برده‌ایم، عنوان کرد: امسال ساماندهی حدود چهار هزار هنرمند صنایع دستی در سطح استان هدفگذاری شده که از این تعداد تاکنون ۲ هزار هنرمند ساماندهی شده است.
راد تصریح کرد: هنرمندان ساماندهی شده سپس به صندوق کارافرینی امید برای اعطای تسهیلات ارزان‌قیمت معرفی می‌شوند تا پس از آن در قالب کارگاه‌های تولیدی و انفرادی در روستاها، بخش‌ها و شهرهای استان به کار مشغول شوند.
وی با بیان اینکه هر کارگاه تولیدی صنایع دستی برای سه تا پنج نفر اشتغال‌زایی می‌کند، عنوان کرد: برای انجام این کار از ظرفیت تشکل‌های مردم نهاد در حوزه صنایع دستی استفاده می‌کنیم.
معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: در نظر داریم با برگزاری نمایشگاه‌ها و بازارچه‌های صنایع دستی و اعزام هنرمندان صنایع دستی به نمایشگاه‌های کشوری دست‌بافته‌های هنرمندان صنایع دستی این استان را به بازارهای داخلی و خارجی معرفی کنیم.
نام شما

آدرس ايميل شما

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1