تاریخ انتشار
پنجشنبه ۱ تير ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۵۹
کد مطلب : ۲۵۶۵۸۲

لزوم بهره‌برداری صحیح از منابع آبی استان/تلاش برای سرعت بخشیدن به پروژه‌های آبرسانی در استان

۰
کبنا ؛همزمان با آغاز هفته ملی آب صبح امروز مدیران عامل شرکت‌های  آب و فاضلاب شهری، روستایی و آب  منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد با آیت‌الله سیدشرف الدین  ملک‌حسینی نماینده ولی فقیه در استان دیدار کردند.

نماینده ولی فقیه در استان در ابتدای این دیدار با اشاره به  اینکه در آیات و روایات دین اسلام نسبت به موضوع آب  اهمیت ویژه ای قائل شده است، اظهار کرد: امروزه و با وجود کمبود آب باید به مقوله فرهنگ‌سازی در مصرف بهنیه آب در حوزه‌های مختلف توجه جدی شود.

آیت‌الله ملک‌حسینی با تقدیر از تلاش‌های صورت گرفته توسط متولیان آب استان بیان کرد:  در مقطع کنونی علاوه بر آنکه باید در جهت رفع مشکلات آبی تلاش  شود، باید زیرساخت‌های لازم نیز برای  بهره‌مندی مرم استان از آب شرب سالم نیز فراهم گردد.

وی با بیان اینکه کمبود آب به  یکی از چالش‌های جدی در کشور و استان ما تبدیل شده است، تصریح کرد: برای جلوگیری از ورود به چالش‌های بیشتر باید جدیت بیشتری در مدیریت تامین و توزیع آب صورت گیرد.

آیت‌الله ملک حسینی در ادامه سخنان خود با اشاره به اهمیت کار کارشناسی در استفاده از منابع آبی اظهار کرد: لازمه این کار استفاده از افراد متعهد و متخصص در این زمینه است تا از  هدر رفت منابع بیت‌المال جلوگیری شود.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه باید چانه‌زنی‌های لازم برای سرعت بخشیدن به اجرای پروژه‌های عمرانی در حوزه‌های مختلف آب  استان از جمله  سد تنگ سرخ انجام گیرد، تصریح کرد: البته در کنار این موضوع باید مسائل اجتماعی  و  حقوق مردم نیز در نظر گرفته شود تا حقی از کسی ضایع نشود.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: در اجرای پروژه های عمرانی ضمن مقاومت در برابر زیاده‌خواهی باید به سرعت و دقت در اجرای پروژه ها  نیز توجه جدی داشت.

وی از مسئولان و متولیان صنعت آب استان خواست تا با تدابیر و اهتمام ویژه از هدر رفت آب جلوگیری کنند و با ابزارهای مختلف فرهنگی  مردم را نسبت به  استفاده بهینه از  این نعمت الهی آگاه سازند.

در ادامه این نشست سیدعلی لدنی‌نژاد با بیان اینکه آیت الله ملک حسینی و روحانیت معظم استان همواره در کنار مسوولان صنعت آب و برق  نسبت به آگاه‌سازی  مردم در  استفاده بهینه  و درست  از آب شرب همراهی داشته‌اند، اظهار کرد: در شهرهای و روستاهای مختلف استان  پروژه های مهم و حیاتی برای تامین آب شرب هم استانی‌ها  انجام و یا در حال انجام است.



مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تدوین برنامه‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت از سوی آبفای استان برای تامین آب  شرب شهروندان کهگیلویه و بویراحمدی بیان کرد: با اجرای طرح آبرسانی به شهرها و روستاهای  کهگیلویه بزرگ از سد کوثر نیاز آب شرب اهالی این منطقه برای بلند مدت برآورده خواهد شد.

وی افزود: شرکت آب و فاضلاب استان در سال‌های اخیرضمن برخورد قاطع در جمع‌آوری انشعابات غیرمجاز آب تلاش دارد که مردم را نسبت به رعایت الگوی صحیح مصرف آب شرب آگاه سازد.

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد افزود:  با  اجرای پروژه تصفیه‌خانه اضطراری  آب رودخانه بشار و انتقال آب تنگه کبوتری بخش از نیاز آب شرب شهروندان یاسوج و مادوان بطرف می‌شود ولی در بلند مدت باید به دنبال تکمیل سد تنگ سرخ  برای تامین آب شرب پایدار شهرها و روستاهای بویراحمد و دنا باشیم.

وی احداث سد تنگ سرخ را  بهترین و موثرترین راه حل رفع مشکل آب شرب  بویراحمد و دنا دانست و گفت: توقع داریم که نماینده  محترم ولی فقیه  در استان همچنان نسبت به احداث و تکمیل  این سد حمایت داشته باشند.

در ادامه علی داودی‌مهر نیز با بیان اینکه در سال‌های اخیر  تخصیص‌های خوبی در حوزه آب‌های  سطحی و  سدهای استان گرفته شده است، اظهار کرد: آب منطقه‌ای استان  با  تلاش ویژه و بصورت جدی در صدد تامین نیازهای  آبی استان در حوزه های شرب، کشاورزی و صنعت  است و موفقیت های قابل قبولی نیز در این زمینه  حاصل کرده است.


مدیرعامل آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد افزود: با توجه به اهمیت مقوله آب  و نیاز روز افزون به این کالای با ارزش نیازمند هم افزایی هرچه بیشتر مردم و مسئولان در این زمینه هستیم.

فیض‌الله پاسر نیز در این دیدار با بیان اینکه خدمات‌رسانی در حوزه آب  تعطیل بردار نیست، عنوان کرد:  با افزایش جمعیت و کاهش منابع آبی چالش‌های پیش روی  آب و فاضلاب روستایی دوچندان شده است.

مدیرعامل آبفار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به رشد ۱۵ درصدی شاخص برخورداری روستاهای استان از آب شرب سالم اظهار کرد: در دولت یازدهم توجه ویژه ای به آبرسانی به روستاهای کشور به خصوص استان کهگیلویه و بویراحمد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1