تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۳۷
کد مطلب : ۲۵۶۳۲۸

دانشگاه یاسوج بالاترین شاخص استناد به مقاله را در کشور کسب کرد

۵
۰
کبنا ؛رئیس دانشگاه یاسوج گفت: دانشگاه یاسوج بالاترین شاخص استناد به مقاله را در کشور کسب کرد.
محمودرضا رحیمی با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران گفت: اطلاعات پایگاه شاخص‌های اساسی علم (ISI-ESI) نشان می‌دهد که تعداد دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقی یک درصد برتر کشور به ۴۵ دانشگاه رسیده است.
رحیمی با بیان اینکه این پایگاه فهرست دانشگاه‌ها و موسسات تحقیقاتی برتر دنیا را هر دو ماه یکبار روز آمد می‌کند اضافه کرد: این پایگاه به معرفی موسسات و دانشگاه های یک درصد دنیا می‌پردازد و رشد کیفیت تولیدات علمی هر موسسه مهمترین عامل قرار گرفتن و یا باقی ماندن در لیست موثرترین‌های دنیاست.
رئیس دانشگاه یاسوج در ادامه اظهار داشت: در بین ۴۵ دانشگاه و موسسه تحقیقاتی ۱ درصد برتر کشور ۱۸ دانشگاه جامع وجود دارد که دانشگاه یاسوج توانست رتبه ۱ کشوری در نسبت" استناد به مقاله" در بین دانشگاه‌های کشور را کسب کند که این نسبت نشانگر کیفیت کارهای پژوهشی است.
دکتر رحیمی افزود: دانشگاه یاسوج با شاخص استناد به مقاله برابر ۱۰/۷۳ رتبه نخست این شاخص را در بین ۴۵ دانشگاه و موسسه پژوهشی تأثیر گذار کشور کسب کرده است.
وی همچنین ادامه داد: این دانشگاه در شاخص رتبه کشوری در کمیت تولید علم (ISI) رتبه ۱۶و در شاخص رتبه کشوری "حجم استنادها " رتبه ۱۲را در بین دانشگاه‌های جامع کشور کسب کرده است.
دکتر رحیمی اظهار داشت: تعداد استنادهای دریافتی مقالات یک دانشگاه تأثیر بسزایی در رتبه یک دانشگاه دارد. در حال حاضر یکی از شاخص های مهم در نظام های رتبه بندی ملی و بین المللی شاخص استناد است. استنادها به معنی میزان استفاده از آثار علمی هستند. هر چقدر استنادهای یک مقاله بیشتر باشد این بدان مفهوم است که آن مقاله بیشتر مورد استفاده قرار گرفته است.
رئیس دانشگاه یاسوج همچنین اضافه کرد: در اولین بند از سند سیاست های کلان علم و فناوری ابلاغی توسط مقام معظم رهبری به مرجعیت علم و فناوری در سطح بین الملل به عنوان هدف اشاره شده است و ما از اینکه توانسته ایم در جهت تولید علم که از تأکیدات ویژه رهبر معظم انقلاب و از اولویت های استناد بالا دستی توسعه کشور است قدمی کوچک برداریم خدا را شاکریم.
وی افزود: در کنار توان علمی و پژوهشی اعضای هیأت علمی و دانشجویان دانشگاه، ایجاد و توسعه زیر ساخت‌ها، سیاست‌گذاری و حمایت از پژوهش‌های تاثیر گذار از جمله عوامل موثر بر رشد تولیدات علمی دانشگاه یاسوج بوده است.
گفتنی است دانشگاه یاسوج در سال۹۵ در میان ۷۱ دانشگاه کشور با ده پله صعود به رتبه ۱۴ کشور نیز دست یافته بود.
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
سرچ زدم اول نیست ولی در بین دانشگاههای جامع با شیراز مشترکا چهارم شده ولی باز خیلی خوبه نسبت به امکاناتی که داره شاهکاری هست کاش همه چی استان مثل دانشگاهمون بود این فقط به خاطر اینه که اینجا تنها جایی هست که پارتی بازی حداقل هست و دانشجوها توسط سازمان سنجش جذب میشن نه با فامیل بازی اینم اینک منبع:
http://www.aftabir.com/news/article/view/2017/06/18/1717345
شهروند
Iran, Islamic Republic of
نه خیر بفرمائید دانشجو را هم با پارتی بیارید! همینو کم داشتیم جناب ناشناس.
دانشگاه
Iran, Islamic Republic of
دانشگاه یاسوج بیشتر در رشته شیمی و مهندسی شیمی مقاله داره که این رشته ها مقاله راحت هست همه می دونن مقاله دادن تو این رشته ها چطوریه؟؟؟؟؟
کارشناس
Iran, Islamic Republic of
بابا جمع کن جی داری برای کفتن کی را میخای جذب کنی نیروًجدبد جی داری بیاری
محقق
تبریککککک ، کاش قدر بدانند و تشویق کنند و کمک کنند و ارزش فارغ التحصیل یک دانشگاه خوب را بدانند و در جایگاه شایسته اش قرار دهند
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1