تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۴
کد مطلب : ۲۵۶۳۰۴

برخورد جدی با عاملان آتش سوزی در جنگل‌ها

۱
۰
کبنا ؛استاندار کهگیلویه و بویراحمد بخش عمده ای از آتش سوزی‌ها در مراتع و جنگل‌ها را عوامل انسانی دانست، و گفت: بدون شک و به منظورحفاظت و حراست از منابع عظیم جنگلی و پوشش گیاهی و مرتعی با افرادی که عامدانه و یا از روی سهل انگاری اقدام به آتش سوزی در جنگل‌ها و مراتع می‌کنند به شدت برخورد می‌شود.
سید موسی خادمی از تصمیم جدی در شورای تأمین در خصوص مقابله با این آتش سوزی‌ها خبر داد و افزود: با هماهنگی و همکاری دستگاه قضایی با افرادی که به صورت سهوی یا عمدی اقدام به روشن کردن آتش در جنگل‌ها و مراتع می‌کنند و از این طریق این پتانسیل عظیم خدادادی رو تهدید می‌کنند و البته تخلف آن‌ها اثبات شود برخورد سختگیرانه خواهد شد.
خادمی با اشاره به اینکه آتش زدن کاه و کلش مزارع که توسط افراد به دلیل آسیب رسانی به خاک جرم است و همچنین از نظر اینکه منجر به آتش سوزی جنگل‌ها می‌شود خلاف قانون است تصریح کرد: برخورد قانونی با این موارد از جمله تصمیمات دیگری است که در دستور کار خواهد بود.
خادمی حفاظت از جنگل‌ها و منابع را وظیفه آحاد جامعه دانست و عنوان کرد: لازم است ابتدا با فرهنگ سازی، آگاه سازی و اطلاع رسانی و بعد از آن با برخورد مطابق قانون از آتش سوزی‌های جنگل‌ها جلوگیری شود.
استاندار کهگیلویه و بویراحمددر خصوص نیاز استان به بالگرد اطفای حریق به هنگام آتش سوزی‌ها نیزگفت: پیگیری برای استقرارهلی کوپتر اطفای حریق در استان انجام شده است هر چند که تاکنون هر زمان که احتیاج داشته‌ایم هلی کوپتر در اختیار استان قرار گرفته است و در این مورد هیچگونه مشکلی وجود ندارد.
خادمی افزود: هلی کوپتر برای برخی مناطق صعب العبور و سخت گذر استان در بسیاری از موارد کاربرد ندارد اما در جاهایی که وجود هلی کوپتر نیاز بوده است در اختیار استان قرا  گرفته است.
استاندار گفت: قرار هست امسال با اختصاص بودجه ای قابل قبول برای مقابله با آتش سوزی‌ها، دستگاه‌های متولی مقابله با این پدیده تجهیز شوند که به راحتی و بدون دغدغه بتوانند با این موضوع مقابله کنند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

منتقد
Iran, Islamic Republic of
جناب آقای دکتر خادمی
یکی از دلایل آتش سوزی ها، بیکاری منجر به اعتیاد جوانان می باشد.با بررسی میدانی از جنگلها به وفور محل های برپایی آتش برای استعمال مواد مخدر به همراه آثار بجا مانده مشاهده می شود.واقعیتی بسیار تلخ که شاهد آن هستیم.
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1