تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۲۱
کد مطلب : ۲۵۶۲۸۴

گام طلایی شورای پنجم یاسوج؛ اشاره «خادمی» به این هفت مرد

۱۷
۰
کبنا ؛بعد از برگزاری پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا، صحبت‌ها و اظهارات زیادی پیرامون انتخاب شهرداری یاسوج در محافل گوناگون شد و مورد توجه رسانه‌ها نیز قرار گرفت.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به ضرورت اتحاد و همدلی اعضای شورای شهر یاسوج در این باره به تسنیم گفته‌ است؛ نباید انتخاب شهردار عامل اختلاف بین اعضای شورای شهر باشد.
سید موسی خادمی اظهار داشت: رابطه دولت تدبیر وامید با شوراهای اسلامی شهر و روستا رابطه همدلی، همراهی، هماهنگی، پشتیبانی و حمایت بوده و این روند نیز در دوره جدید ادامه دارد.
وی عنوان کرد: نگاه سالم و مثبت دولت یازدهم امیدواری در شوراهای اسلامی را افزایش داده به گونه‌ای که با برنامه ریزی‌ و خلاقیت‌ها متناسب با ظرفیت‌ها اقدامات تحولی انجام گیرد.
خادمی ابراز کرد: شورای اسلامی شهر یاسوج به دلایل مختلفی از جمله مرکز استان بودن، مهاجر پذیری، آب و هوای مناسب و پایتخت طبیعت ایران بودن از اهمیت بالایی برخوردار است.
نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به انتخاب شهردار شهر یاسوج، افزود: انتخاب شهردار باید حامل وحدت شورا باشد نه عامل اختلاف، چرا که انتخاب شهردار تنها یکی از وظایف شوراها است.
خادمی بیان کرد: برای پیشبرد بهتر امور شهری و ارتباط مناسب با دولت، توصیه ما انتخاب شهرداری است که همسو با سیاست‌های دولت تدبیر و امید باشد.
وی ادامه داد: با نگاه گذرا به سوابق و تحصیلات منتخبین اعضای شورای اسلامی شهر یاسوج، امیدواریم این دوره به یک دوره طلایی در خدمت به مردم مرکز استان تبدیل شود.
بعد از انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر یاسوج و مشخص شدن منتخبان در محافل مختلف، حرف از شهردار شدن فرشاد نگین تاجی منتخب اول شورای شهر با رای بی نظیر در پنج انتخابات گذشته و کارشناس ارشد پیوسته معماری و دانشجوی دوره دکتری دانشگاه بوعلی سینای همدان است.
نگین تاجی منتخب اول شورای شهر یاسوج با کسب ۱۶ هزار و ۷۷۶ رای بحث شهردار شدنش را رد می‌کند و می‌گوید که هنوز به طور مصداقی بر روی گزینه‌های احتمالی شهرداری یاسوج بحث نکرده‌ایم و به جمع بندی نهایی نرسیده‌ایم.
این منتخب پنجمین دوره شورای اسلامی شهر یاسوج از در دست بررسی بودن گزینه‌های مختلف بومی و غیر بومی برای شهرداری یاسوج خبر داد و افزود: منتخبان شورای شهر یاسوج در زمینه انتخاب شهردار هنوز به جمع بندی نهایی نرسیده‌اند.
نگین تاجی عنوان کرد: نظرات منتخبان پنجمین دوره شورای اسلامی شهر یاسوج در زمینه شاخص‌های انتخاب شهردار متفاوت بوده ولی هنوز به طور مصداقی برای انتخاب شهردار ورود نکرده‌ایم ولی در نهایت یک تصمیم متناسب با ذائقه و خواست عمومی مردم گرفته می‌شود.
وی تخصص، تعهد و مردم داری را سه ویژگی مهم شهردار آینده یاسوج برشمرد و گفت: شهر یاسوج نیاز به کار فنی و عمرانی بسیار دارد و دیگر زمانی برای آزمون خطا نیست.
منتخب اول شورای شهر یاسوج سیاست‌زدگی را آفت مدیریت شهری دانست و گفت: شهرداری و شورای شهر جای سیاست بازی و سیاست‌زدگی نیست بلکه باید تنها به آینده شهر فرزندانمان توجه کنیم و اینکه چگونه به به جایگاه واقعی و در خور شان پایتخت طبیعت کمک کنیم.
اگر چه در شهرداری یاسوج اقدامات مهمی از جمله اضافه شدن ۴۰ هکتار پارک و فضای سبز به فضای سبز، واگذاری بخشی از کارهای شهرداری همانند صدور پروانه ساخت که ماها فردی باید در صف نوبت منتظر می‌ماند، به دفاتر پیشخوان و سرعت بخشیدن به این امر، ساماندهی پیاده‌روها، ایجاد پارک خانواده، پارک بانوان، ساماندهی آبشار یاسوج، احداث ترمینال، احداث بزرگترین نمایشگاه شهر (تیرماه به بهره‌برداری می‌رسد) احداث بزرگترین ایستگاه آتش‌نشانی شهر، احداث ساختمان سردخانه و غسالخانه شهر -احداث بازارچه ماهی و میگو-احداث و خرید چهار واحد مهمانسرا در یاسوج برای شهرداری، احداث ساختمان معاونت فنی درخیابان راهداران به مساحت هزار مترمربع -احداث و اضافه نمودن هزار مترمربع به ساختمان مرکزی شهرداری، احداث حسینیه مجتمع خدماتی و رستوران آبشار، تملک آزادسازی و احداث خیابان جمهوری از تقاطع چمران تا فردوسی، احداث پارک ولایت به مساحت ١۴هکتار، احداث پارک غدیر به مساحت ١۴هکتار، احداث پارک چشمه نباتی، احداث اولین پارک بانوان شهر، احداث مجتمع تجاری و سینمای شهربا مشارکت بخش خصوصی، تخریب و نوسازی ۲۴ هزار مترمربع از پیاده‌روهای شهر، آسفالت بیش از ۶۶ هزار مترمربع از معابرشهر، برون سپاری خدمات شهرسازی به بخش خصوصی، رفع تبعیض و قانونمندشدن عوارض برای همه شهروندان-آزادسازی و تملک ۷۰ هکتار زمین با همکاری دستگاه قضایی به منظور احداث پارک ملت، آزادسازی زمین حاشیه بلوار پاسداران و اجرای عملیات فضای سبز و زیباسازی، سنددار نمودن املاک شهرداری، باز پس‌گیری املاک شهرداری طی حکم قضایی به مبلغ ۱۲ ملیارد تومان، روشنایی معابر مرکزی شهر شامل بولوارها و پیاده‌روها، ایجاد سازمان‌های عمران پسماند فناوری واطلاعات، ایجاد مرکز علمی و کاربردی شهرداری، ایجاد اولین فرهنگسرای شهر، اجرای هزاران متر جدول گذاری در سطح معابر شهر، برقراری نظم و انضباط عمومی درشهرداری، راه اندازی سامانه ١٣٧شهرداری، احداث عملیات پل چهارم رودخانه بشار احداث المان‌های میدان کوهنورد معلم صورت گرفت.
اما ابقای و یا انتخاب شهردار یاسوج بحث داغ این روزهاست،
فارس در یادداشتی در این باره نوشت؛ «جاوید در فرصت اندک باقی‌مانده تا شروع به کار شورای شهر جدید مجال آنچنانی برای مانور ندارد و عملکرد او در تعطیلات عید فطر کاملاً زیر ذره‌بین است؛ حتی اگر عمکرد خوب او به ابقایش در شهرداری مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد کمک نکند اما در قضاوت افکار عمومی در پایان دوران شهرداریش و مسئولیت‌های بعدی او بسیار موثر است.

تعطیلات عید فطر امسال در اواسط هفته بعد ( دوشنبه و سه شنبه) است و با توجه به مرخصی‌های یک روز قبل و بعد و تعطیل شدن پنج شنبه‌ها در کهکیلویه و بویراحمد شاهد تعطیلاتی تقریبا" یک هفته‌ای خواهیم بود که پیش‌بینی می‌شود رکورد ورود گردشگر به این استان شکسته شود و مدیران آزمون مهمی را پشت سر بگذارند.

ورودی‌های شهر یاسوج از هر دو طرف با استقرار ردیفی وانت‌های میوه‌فروش سیار علاوه بر تصویری که از همان ابتدا در ذهن گردشگر ثبت کند موجب می‌شود تا گره‌های ترافیکی از همان ورودی‌ها شروع شود.

موضوعی که علاوه بر شهرداری، نقش پلیس نیز در آن بسیار پررنگ است. قیمت‌ها موضوع دیگری است که اگر باز هم شاهد انفعال و ضعف سازمان صنعت و معدن و تجارت و عدم قاطعیت سازمان تعزیرات حکومتی در نظارت‌ها و برخورد با تخلفات به ویژه در خدمات تعمیرگاهی و مایحتاج خوراکی باشیم بازهم شاهد نارضایتی مسافران و سوءاستفاده برخی افراد خواهیم بود.

البته در حوزه افزایش پارک‌ها شهرداری اقدامات خوبی انجام داد اما باز هم پاسخگوی حجم مسافرت نیست؛ موضوع امنیت پارک‌ها و مکان‌های گردشگری، روشنایی، در کنار نظافت آن‌ها از دیگر موضوعاتی است که مدیران مربوطه باید به آن توجه کنند. اطلاع رسانی مناسب از ظرفیت مکان‌های گردشگرپذیر و اتخاذ تمهیداتی که در این ایام خاص تردد و پارک خودروها به سهولت انجام گیرد نیز اهمیت زیادی دارد نه اینکه با قصد دریافت مبلغ ورودی به ظرفیت اماکن گردشگری توجه نشود و موجب سردرگمی و عدم استفاده از آن جاذبه شود.

تأمین کافی به موقع اقلام خوراکی به ویژه نان و آب نیز اهمیت بسیار زیادی دارد.

پیاده‌روهای شهر یاسوج هم که در  ایام سال معمولا در اشغال دستفروشان است باید در این ایام فکری به حال آنان شود.

اما از شهردار یاسوج و شرایط خاص او که بگذریم عملکرد همه مدیران و ادارات ذکر شده از پلیس، گردشگری، صنعت و معدن، تعزیرات گرفته تا معاونت عمرانی استاندار و دیگر مسئولان مرتبط نیز در شهرهای یاسوج، سی سخت، چرام قلعه رئیسی و مناطق دیگری از استان هم بسیار مهم است و افکار عمومی به شدت کارنامه این مدیران را رصد می‌کنند.

اگر در حال حاضر انتظارات از مدیران آن نیست که از صنعت پاک گردشگری و توریسم نانی بر سر سفره‌ای بیاورند یا جوانی را صاحب شغل کنند اما رسم مهمان نوازی و وظیفه ذاتی مسئولان در استقبال شایسته از مسافران ایجاب می‌کند که کمترین قصور در خدمات دهی به آنان انجام گیرد و حداقل نقایص پارسال تکرار نشود.

 
آینده شهر در دست ۷ مردی است که استاندار کهگیلویه و بویراحمد آنها را مردانی با سوابق تحصیلی و خدمتی خوبی ارزیابی کرد و شهروندان یاسوج آنها را به عنوان هفت نفر اول رقابت سنگین مارتن پنجم انتخابات شوراها انتخاب کردند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

یک دهم بهرامی هم کار نکرد فقط نشسته میگه شهردارای قبلی اینکارو کردن این کارو کردن جناب جاوید چه کاری برای شهر یاسوج انحام دادید که افتخار میکنی اخه
دادپور
Iran, Islamic Republic of
سلام ودرود بر مهندس کیوان اشنا انسانی پر تلاش وسخت کوش وپیگیر کارهای اجرایی شهر یاسوج پایتخت طبیعت ایران اسلامی
اعتماد
Iran, Islamic Republic of
درود بر دهراب پور و نگین تاجی و خوبانی و اشنا و احمدی کیش
ب امید موفقیت بیشترتان
نسیم
Iran, Islamic Republic of
کلیه املاک شهرداری را در دوره ... وشهرداری را تا یک ماه دیگر به..می کنند
شهروند
United Kingdom
اولین سوال از کبنا،که میشه بفرمایین چرا همیشه عکس دهراب پور بزرگتر از بقیه است؟؟؟؟؟؟؟؟
محمد
Iran, Islamic Republic of
شهردار فقط جاوید
بوراحمدی
Iran, Islamic Republic of
بی طرف...الحق دکتر جاوید از ۱۰۰نمره ۷۰نمره خوب درخشیدند
شهروند
Iran, Islamic Republic of
مهندس جهانشاهی شایستگی شهرداری یاسوج را دارد با توجه به تخصص ایشان
شهروند
Iran, Islamic Republic of
در خصوص کامنت شهروند بگویم چونکه حاج دهراب پوراز همه کاندیدا های محترم بزرگتره.
دولتدار
Iran, Islamic Republic of
در خصوص کامنت شهروند بگویم چونکه حاج دهراب پوراز همه کاندیدا های محترم بزرگتره.
دولتدار
Iran, Islamic Republic of
در خصوص کامنت شهروند بگویم چونکه سن حاج دهراب پوراز همه کاندیدا های محترم بزرگتره.
منفعت طلب
Iran, Islamic Republic of
سن مطرح نیست طایفه هم مطرح نیست عقل مطرحه
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
سلام درود بردکتر احمدی کیش انشالا موفق سربلند
بوراحمدی
Iran, Islamic Republic of
افسوس که من بخاطر اصلاح طلبی رای دادم الان برایم مشخص شد که اقایان فقط به اسم اصلاح طلبی رای مردم رامیخواهند چشم روی هم بگذاری این چهار سال هم تمام میشه..ا
حاج کاظم
Iran, Islamic Republic of
امیدوارم یه شهردار توانمند انتخاب کنند
انصاف
Iran, Islamic Republic of
اگه انصاف داشته باشیم بیاییم خدمات دوره اقای جاوید را با خدمات دوره های قبل مقایسه کنیم ببینم که جقد در این دوره کار شده اون هم در یک دوره کوتاه
شهرام عاملی
Iran, Islamic Republic of
شهرداربه توانمندی اقای دکترجاویدنیست
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1