تاریخ انتشار
چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۴
کد مطلب : ۲۵۶۲۷۲

از بلوط‌های که ایستاده می‌میرند تا خبر جدید برای سپرده‌گذاران موسسه آرمان

۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد/
فیلم/بلوط‌ها ایستاده در لوداب می‌میرند
 
[embed]http://media.farsnews.com/Uploaded/Files/Video/1396/03/30/13960330002092_240P.mp4[/embed]

پیگیر حق سپرده گذاری موسسه آرمان کهگیلویه و بویراحمد هستیم
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: پیگیر حق سپرده گذاری موسسه آرمان در این استان هستیم و در این زمینه از هیچ تلاشی فروگذاری نمی‌شود.
مجید محنائی اظهار داشت: با توجه به مکاتبات و نشست‌های که در شورای تامین و شورای اقتصادی استان با حضور مسئولان این موسسات صورت گرفت، پیگیر حق سپرده گذاری موسسات کاسپین و آرمان هستیم.
وی عنوان کرد: مشکلات موسسه اعتباری کاسپین به مراتب کمتر از موسسه آرمان بوده و امیدواریم هرچه زودتر مشکلات و دغدغه‌های سپرده گذار و موسسات برطرف شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: امیدواریم بانک مرکزی بحث ساماندهی این موسسات را با توجه به برنامه توسعه‌ای کشور در دستور کارخود قرار دهد و تعاونی‌های غیرمجاز را منحل کند.
محنائی ابراز کرد: دغدغه سپرده گذاران در رابطه با موسسه اعتباری توسعه(آرمان) به شورای امنیت کشور اطلاع داده شده و منتظر تعیین تکلیف هستیم و هر تصمیمی که برای سایر استان‌ها گرفته شده مشمول استان کهگیلویه و بویراحمد نیز می‌شود.
وی تصریح کرد: مشکلات پیش آمده موسسه آرمان تنها مربوط به استان کهگیلویه و بویراحمد نیست و در سایر استان‌ها شاهد این موضوعات و مشکلات هستیم.
 
وقوع ۸ فقره آتش‌سوزی در مناطق حفاظت شده کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۸ فقره آتش‌سوزی در مناطق حفاظت شده استان اتفاق افتاده است.
سید اسدالله هاشمی اظهار کرد: ۱۲ درصد از خاک استان کهگیلویه و بویراحمد تحت پوشش و مدیریت محیط زیست قرار دارد.
مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۲۰ درصد از جنگل‌های زاگرس در این استان قرار گرفته‌اند، خاطرنشان کرد: این میزان جنگل ظرفیت تولید و تامین هشت درصد از آب کشور را دارد.
وی حفاظت و حراست از جنگل‌ها را وظیفه‌ای عمومی دانست و گفت: متاسفانه بیشتر جنگل‌ها و مراتع استان بر اثر بی‌توجهی و سهل‌انگاری دچار تخریب و صدمه شده‌اند.
این مسوول، آتش‌سوزی را یکی از عوامل عمده در تخریب منابع طبیعی، جنگل‌ها و مراتع استان عنوان کرد و بیان داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون حدود هشت فقره آتش‌سوزی در مناطق حفاظت شده استان اتفاق افتاده است (به جز آتش‌سوزی‌های اتفاق افتاده در منابع طبیعی).
هاشمی با بیان اینکه در نتیجه این آتش‌سوزی‌ها افزون بر ۴۳ هکتار از جنگل‌ها و مراتع مناطق حفاظت شده دچار خسارت شد، خاطرنشان کرد: دلیل عمده و اصلی آتش‌سوزی‌ها عوامل انسانی است.
مدیرکل محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وجود انواع مختلف گونه‌های گیاهی و جانوری در مناطق حفاظت شده استان، گفت: برخی از این گونه‌ها تقریبا کمیاب بوده و باید به صورت ویژه حفاظت و نگهداری شوند.
وی، یادآور شد: آتش‌سوزی نه تنها باعث تخریب جنگل‌ها و مراتع می‌شوند بلکه با نابودی جنگل زندگی بسیاری از گونه‌های جانوری و شاید کمیاب نیز به خطر می‌افتد.
این مسوول از همه مردم، مسافران و گردشگران خواست هنگام ورود به عرصه‌ها مراقب طبیعت بوده و کاری نکنند که باعث وارد شدن صدمه یا تخریب جنگل‌ها و مراتع شود.
هاشمی مردم، مسوولان، دستگاه‌ها، نهادها و تشکل‌های مردمی را عوامل موثر در حفاظت از جنگل‌ها و مراتع دانست و گفت: حفظ شدن و ماندگاری این ظرفیت باارزش نیازمند توجه و مشارکت همه این موارد است.
وی، نقش رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی و فراگیر کردن فرهنگ حفاظت از منابع طبیعی، جنگل‌ها و مراتع را نیز بسیار چشمگیر بیان کرد و یادآور شد: رسانه‌ها با توجه به رسالت آگاهی‌بخشی و اطلاع‌رسانی که دارند، می‌توانند گامی موثر در این حوزه بردارند.
 
جلوگیری از فعالیت موسسات فاقد مجوز برای جمع‌آوری زکات فطریه
رئیس اداره امور اجرایی زکات کهگیلویه و بویراحمد بر توجه و جلوگیری از فعالیت موسسات فاقد مجوز برای جمع‌آوری زکات فطریه در روز عید فطر تاکید کرد.
محمد اسلامی‌منش اظهار کرد: لازم است دستگاه‌ها و موسساتی که مجوز فعالیت برای جمع‌آوری زکات فطریه را دارند به شورای زکات معرفی شوند.
رئیس اداره امور اجرایی زکات کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این موسسات موظفند میزان وجوه جمع‌آوری شده در روز عید فطر را به همراه صورت جلسه به شورای زکات تحویل دهند، افزود: سازمان‌های مردم نهاد و موسسات خیریه دارای مجوز نیز می‌توانند در این روز مشارکت داشته باشند.
وی با تاکید بر داشتن مجوز فعالیت و کارت شناسایی برای افرادی که در محل جمع‌آوری زکات حضور دارند، بر کنترل و نظارت نیروی انتظامی بر شرایط و وضعیت برای جمع‌آوری زکات تاکید کرد.
این مسوول با اشاره به اینکه در صورت گزارش هرگونه تخلفی در محل‌های پرداخت زکات به شدت با آن پرداخت خواهد شد، گفت: باید ناظران حاضر در محل دقت کرده و بروز هرگونه مشکل و تخلف پیشگیری کنند.
اسلامی‌منش با عنوان اینکه برخی موسسات سودجو در چنین ایامی از فرصت استفاده کرده و موقعیت سوءاستفاده می‌کنند، بر توجه و جلوگیری از فعالیت موسسات فاقد مجوز برای جمع‌آوری زکات در روز عید فطر تاکید کرد.
رئیس امور اجرایی زکات کهگیلویه و بویراحمد جمع‌آوری جمع‌آوری فطریه را تحت نظارت نیروهای مخصوص بیان کرد و گفت: فطریه زیر نظر دبیرخانه شورای زکات جمع‌آوری در راه درست آن به مصرف می‌رسد.
وی خواستار حضور و کنترل نیروی انتظامی قبل از استقرار پایگاههای جمع‌آوری زکات در محل‌های مورد نظر شد و خاطرنشان کرد: امیدواریم نیروی انتظامی مانند همیشه همکاری لازم در جمع‌آوری فطریه امسال را با کمیته امداد، سازمان بهزیستی و موسسات دارای مجوز از شورای زکات را داشته باشد.
این مسوول با اشاره به اینکه جمع‌آوری زکات معمولا به صورت فردی انجام نمی‌گیرد، گفت: باید از فعالیت افرادی که به صورت فردی اقدام به جمع‌آوری زکات می‌کنند جلوگیری کرده و در صورت مشاهده چنین مواردی با آنها برخورد شود.
کاهش جرائم خشن در شهرستان لنده/استقبال خوب مردم از صلح و سازش در شورای حل اختلاف
رئیس ستاد بزرگداشت هفته قوه قضائیه در لنده گفت: جرائم خشن در این شهرستان کاهش چشمگیری داشته و میزان صلح و سازش در شوراهای حل اختلاف نشان دهنده استقبال مردم از مصالحه در این شوراها بوده است.
امیرحمزه بازیار با اشاره به هفته قوه قضائیه گفت: اطلاع‌رسانی از خدمات و اقدامات قوه قضائیه در بخش‌های مختلف و توسط دستگاه‌های زیر مجموعه امری است که در هفته قوه قضائیه باید بیش از سایر اوقات مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: با به روز رسانی اقدامات و مراحل مختلف تشکیل، پیگیری و حتی دریافت ابلاغیه های پرونده های قضایی، سرعت، دقت و نظارت عمومی و تخصصی را در مراحل مختلف دادرسی ها افزایش داده است.
رئیس دادگستری شهرستان لنده تصریح کرد: رسیدگی به پرونده‌ها با سهولت و در سریع‌ترین زمان ممکن در حال انجام بوده و اقدامات دادگستری شهرستان در راستای مختومه و اجرای احکام دادرسی از وضعیت قابل قبولی برخوردار بوده است.
بازیار در ادامه با اشاره به میزان صلح و سازش در شوراهای حل اختلاف یادآور شد: در ابتدای سال ۹۵ بیش از ۲۷ پرونده موجودی شوراهای حل اختلاف شهرستان بوده و تا پایان سال بیش از ۴۰۸ فقره ورودی این شورا بوده که با مدیریت و رسیدگی به موقع تا پایان سال ۹۵ بیش از ۴۱۹ فقره آن مختومه شده است.
وی خاطر نشان کرد: عملکرد شورای حل اختلاف شهرستان مثبت ۱۱ بوده و تنها ۱۶ فقره از پرونده‌های ارجاعی به این شورا هنوز در حال اجرا می‌باشد.
رئیس ستاد بزرگداشت هفته قوه قضائیه در شهرستان لنده ادامه داد: در ابتدای آغاز به کار شعبه اول دادیاری پرونده‌ای در این شعبه نبوده ولی در طول سال ۹۵۵ فقره پرونده به این شعبه ارجاع شده که در پایان سال همه آنها مختومه شده است.
بازیار در ادامه به موجودی پرونده‌های شعبه دوم دادگاه شهرستان لنده گفت: در ابتدای سال ۹۵ تعداد پرونده‌های موجود در این دادگاه ۸۹ فقره بوده که در طول سال بیش از یک‌هزار و ۶۷ فقره فقره پرونده به این شعبه ارجاع شده و بیش از ۱ هزار و ۸۹ فقره از مجموع پرونده‌ها مختومه و تنها ۶۷ پرونده‌ها به سال ۹۶ ارجاع داده شده است.
وی افزود: عملکرد شعبه دوم دادگاه شهرستان لنده مثبت ۲۲ بوده و از مجموع پرونده‌های سال ۹۵ تنها ۸۳ پرونده مراحل رسیدگی و صدور احکام آن به سال ۹۶ موکول گردید.
رئیس دادگستری شهرستان لنده به اجرای احکام کیفری و مدنی در این شهرستان اشاره و خاطر نشان کرد: در حوزه جرائم کیفری موجودی پرونده‌های شهرستان در ابتدای سال ۹۵ تنها ۲۹ فقره بوده که در طول سال ۲۹۶ مورد به آنها اضافه و در پایان سال ۳۰۴ فقره آن مختومه شد و با عملکرد مثبت ۸ تنها ۲۱ فقره از مجموع پرونده‌ها مانده است.
بازیار یادآور شد: ۴۷ فقره پرونده اجرای احکام مدنی در آغاز سال ۹۵ در دادگستری شهرستان وجود داشته و در طول سال ۱۷۹ مورد ورودی و خروجی اجرای احکام مدنی بوده که عملکرد آن مثبت ارزیابی گردید.
وی ادامه داد: در شهرستان لنده جرائمی از قبیل فساد و اختلاس و ارتشا به دلیل محدودیت‌های اعتباری و مالی و همچنین نظارت دقیق و به موقع از دستگاه‌ها، همین امر باعث شده وضعیت سلامت اداری و اقتصادی در این شهرستان مشهود باشد.
رئیس ستاد بزرگداشت هفته قوه قضائیه در لنده به کاهش جرائم خشن در این شهرستان اشاره کرد و گفت: در سال ۹۵ تنها یک فقره پرونده آدم‌ربایی در شهرستان لنده تشکیل شده که در کمترین زمان ممکن رسیدگی و جهت تعیین تکلیف به دادگاه کیفری گچساران ارسال شده است.
بازیار در ادامه به برنامه‌های ستاد بزرگداشت هفته قوه قضائیه در این شهرستان اشاره و افزود: ، دیدار با امام جمعه ، عطر افشانی مزار مطهر شهدا، نشست مطبوعاتی مدیران و مسئولان قضایی شهرستان با اصحاب رسانه، سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه، حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس، بازدید از زندان و ... از مهمترین برنامه‌های هفته قوه قضائیه در شهرستان لنده است.
نام شما

آدرس ايميل شما

( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن /  پیام بایدن پس از پیروزی

( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن / پیام بایدن پس از پیروزی

نامزد حزب دموکرات که اغلب رسانه‌های آمریکایی پیروزی وی در انتخابات روز سه‌شنبه را اعلام ...
چرا اکثر حاکمان سیاسی دنیا از رفتن ترامپ خوشحال هستند؟

چرا اکثر حاکمان سیاسی دنیا از رفتن ترامپ خوشحال هستند؟

در نظم نوین جهانی سلسله معاهدات قوانینی به شکل دوطرفه، اقلیم جغرافیایی و منطقه‌ای و اجماع ...
تفاوت بایدن و ترامپ برای ایران

تفاوت بایدن و ترامپ برای ایران

خطبه‌های نماز جمعه در برخی از شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، انتخابات ریاست ...
1