تاریخ انتشار
سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۳۶
کد مطلب : ۲۵۶۲۰۴

تمامی ادارات استان تست نفوذ می‌شوند/ صحبت‌های اداری و محرمانه نباید در تلگرام اعلام شود (+تصاویر)

۰
کبنا ؛تمام دستگاه‌های اداری ما باید تست نفوذ انجام شود،باید در حوزه انفورماتیک ببینیم چقدر اطلاعات  محرمانه و غیرقابل نفوذ است و تاپایان تیرماه این کار در همه استان انجام خواهد شد و در شهرستان ها مدیران باید به این مهم توجه داشته باشند.
به گزارش کبنا نیوز  از چرام، شاهرخ کناری ظهر امروز در نشست شورای هماهنگی پدافند غیرعامل با بیان اینکه پدافند غیرعامل به دستور مقام معظم رهبری از سال ۸۲ در کشور شکل گرفت، اظهار کرد: در این دولت نیز به اعتبارات و بحث‌های ریالی پدافند غیرعامل توجه زیادی شده است.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کهگیلویه و بویراحمد، عنوان داشت: پدافند غیرعامل ۱۲ کارگروه و چهار قرارگاه دارد و هیچ اداره‌ای نداریم که عضو این ۱۲ کارگروه نباشد، گرچه در دولت، پدافند غیرعامل نوپاست اما در بیشتر استانها عملکرد عالی داشته است.

وی با ابراز تاسف از اینکه در استان کهگیلویه و بویراحمد پدافند غیرعامل وضعیت مطلوبی ندارد، خاطرنشان کرد: ما تهدیدات نظامی بیرونی در سطح کلان نداریم، هم مرز نیستیم و رصد و پایش ما در سطح استان است اما برخی مدیران در نشست‌های استانی هم حضور پیدا نمی‌کنند و اطلاعات درستی از پدافند غیرعامل ندارند.

کناری با اشاره به اینکه  امروز کمتر جنگ رو در رو ضورت می‌گیرد، تصریح کرد: امروز از جنگ سایبری به عنوان پنجمین جنگ برتر دنیا یاد می‌کنند، به عنوان مثال تنها یک ویروس در یک کشور فعال و به کشور هدف می‌فرستند اما در کشور هدف، دومین صنعت پر درآمد ما یعنی دام و طیور را بیش از هزار میلیارد تومان متضرر می‌کنند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه افق دید ما در حوزه پدافند غیرعامل باید بلندتر شود، گفت: پدافند غیرعامل یعنی غیرمسلحانه عمل کردن و جنگیدن، بنابراین دنبال تهدیدات کلان باشیم و اینگونه مسائل را در نظر بگیریم، مصون سازی کنیم، آنگونه که معظم‌له فرمودند« اگر به پدافند غیرعامل توجه نشود تمام دستاوردهای ما در یک نمیروز در معرض خطر قرار می‌گیرد.

وی، افزود: در هر موضوعی که تهدیدی در آن باشد باید وسیع‌تر شویم،در هر موضوعی که ادارات تهدید می شود ، تمام دستگاه‌های اداری ما باید تست نفوذ انجام شود،باید در حوزه انفورماتیک ببینیم چقدر اطلاعات  محرمانه و غیرقابل نفوذ است و تاپایان تیرماه این کار در همه استان انجام خواهد شد و در شهرستان ها مدیران باید به این مهم توجه داشته باشند.

شاهرخ کناری با اشاره به تهدیدات فضای مجازی گفت:همین سرور تلگرام در کشور مانیست و صحبت های اداری و محرمانه نباید از طریق تلگرام و فضای مجازی اعلام شود چون ممکن است برای خودش و شهرستان و کشور مشکل ایجاد کند.
مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره مشکلات شهرستان چرام در حوزه پدافند غیرعامل بر جمع‌آوری کشتارهای غیرمجاز به ویژه در مسیرهای ارتباطی این شهرستان تاکید کرد و متذکر شد: ما در استان بالگرد داریم اما در چرام باید آشیانه‌ای جهت فرود این بالگرد نیز موجود باشد.

وی با اشاره سخنان بخشدار چرام در خصوص آتش سوزی ها و نبود آتش نشانی در چرام گفت:این مهم باید جز مصوبات باشد و پیگیری شود تا در حوزه معاونت عمرانی برای آن فکری کرد.
این مسؤول به عدم توجه به ایمنی ساخت و سازها نیز اشاره داشت و با بیان اینکه سازه‌های ما ناایمن هستند، ابراز کرد: دنبال همایش و تفاهم‌نامه‌ای با سازمان نظام مهندسی در این خصوص هستیم که اگر پای کار نیاید، شاکی خواهیم شد چرا که جز رعایت مقررات ساختمان در پدافند غیرعامل است.

وی بیان کرد:در توسعه عمران شهری و روستایی باید تمامی طرح ها پیوست پدافند غیرعامل داشته باشد و اگر مدیران کل به پیوست پدافند غیرعامل توجهی نداشته باشند و در آینده اتفاقی افتاد ،مدیر وقت باید پاسخگو باشد.
کناری با تاکید بر اینکه هر اداره‌ای در چرام یک رابط پدافند داشته باشد، تصریح کرد: پل القچین در مصوب آورده شود چرا که کار مطالعات آن باید انجام شده تا در کارگروه راه و شهرسازی پیگیری صورت گیرد.




نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1