تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : ۲۵۵۸۴۳

تلفن‌های سفارشی برای تخفیف‌های میلیونی / بر حیثت نظام مهندسی خدشه‌ وارد کردند / بعضی از سر بی‌اطلاعی حرف می‌زدند / شهرداری یاسوج حاشیه امن عده‌ای بود

۱۸
۰
کبنا ؛شهردار یاسوج گفت: هیچ چشم داشتی از شهرداری یاسوج ندارم و اگر ماندم خدا را شکر می‌کنم و اگر نماندم باز خدا را شکر می‌کنم که این بار امانت را از دوش من برداشتند.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، محمدعلی جاوید عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه کهگیلویه و بویراحمد به برخی از شایعات و ابهامات پیرامون شهرداری یاسوج پاسخ داد.
جاوید به مسئله عوارض شهرداری پرداخت و گفت: عوارض شهرداری یاسوج در سال‌های ۹۵ و ۹۶ فقط ۲۰ درصد افزایش داشته است و اگر از کسی عوارض بیشتری گرفته شد، جرئمه کمیسیون ماده ۱۰۰ بود
وی در ادامه تصریح کرد: اگر جرائم کمیسیون ماده ۱۰۰ افزایش یافت به دو دلیل بوده است؛ یکی میل به تخلف کم و دیگری  فضاهای مجاز تبدیل به فضاهای غیرمجاز نشود و کسانی که از افزایش جرائم ماده ۱۰۰ ضرر کردند عامه مردم نبودند بلکه برخی افراد خاص بودند.
جاوید گفت: سال‌ها سال شهرداری یاسوج حاشیه امنی برای عده‌ای بود و سودهای زیادی را برای خود کسب کردند و من دست روی آنها گذاشتم و حاشیه امن را از آنها گرفتم.
شهردار یاسوج با اشاره به ساماندهی جمعه بازار، اظهار کرد: در ورودی شهر حدود ۹۰۰ واحد صنفی که عمدتا متعلق به بازاریان بودند به اسم جمعه بازار جنس‌های بی‌کیفیت را به خورد مردم می‌دادند که این شرایط را با ضوابط مهندسی ساماندهی کردیم، ما با اشتغال مخالف نیستیم بلکه با اقدامات غیرقانونی، غیراصولی و منفعت طلبانه مخالف هستیم. ما مخالف کارهای غیراصولی و غیرکارشناسی هستیم و سال‌ها جنس‌های نامرغوب را در این بازار تحویل مردم می‌دادند و به همین دلیل برای ساماندهی جمعه بازار با مشارکت بخش خصوصی بزرگترین بازار سنتی، محلی و گردشگری با طراحی مدرن و زیبا در حال احداث است.
شهردار یاسوج با بیان اینکه در مدت ۴ سال اخیر همه تلاش، وقت و انرژی خود را برای برنامه‌ریزی، مقابله و تصحیح با این سنت های غلط گذاشتم اظهار کرد: اعضای شورا در ۱۲ سال اخیر از شهرسازی اطلاعی نداشتند و با وجود اعتبار زیاد که سازمان شهرداری‌ها در گذشته به شهرداری یاسوج تخصیص داده بود اما کار خاصی برای عمرانی و آبادانی شهر انجام نشد.
وی با اشاره به اینکه مقابله با سنت‌های غلط شورای شهر با چالش‌هایی برایم همراه بود، گفت: مقابله با شورا سالاری یکی از سنت‌های غلطی بود که با آن مقابله کردم، وقتی شورا سالاری حاکم بود هر چه شورای شهر می گفتند شهردار باید عمل می‌کرد.
این مسئول اضافه کرد: این موضوع بیشتر در مسائل اجتماعی دیده می‌شد و مرگ و حیات شهرداری در دست شورا بود در حالی که شوراهای شهر ۳۴ وظیفه دارد که یکی از آنها نظارت بر عملکرد شهرداری است.
منحل کردن کمیسیون توافقات شهرداری
جاوید با بیان اینکه اجرای طرح‌ها و برنامه‌ها بر عهده شهرداری است، افزود: شورا طبق قانون باید بر شهرداری نظارت داشته باشد که این وظایف نباید با هم تداخل پیدا کند، هم شهرداری و هم شورای شهر هر کدام باید وظیفه خود را انجام دهند.
وی بر چیده شدن و منحل کردن کمیسیون توافقات شهرداری را از دیگر اقدامات برای مقابله با سنت‌های غلط دانست و اضافه کرد: این کمیسیون مبنای قانونی نداشت که برای مثال افرادی که مالکیت نداشتند حکم مالکیت برای آنها صادر شد که همین کار میلیارد تومان به شهرداری ضرر زد.
این مسوول جذب نیروهای غیرقانونی را از دیگر دست پخته های شورا دانست و گفت: ۱۰۰ نفر به صورت غیرقانونی و بدون برگزاری آزمون و طی شدن روال قانون در شهرداری جذب شدند در حالی که ما در طول ۴ سال فقط دو نیرو به صورت انتقال از دستگاه‌ها به مجموعه شهرداری اضافه کردیم.
تلفن‌های سفارشی برای تخفیف میلیونی عوارض
جاوید با اشاره به وصول عوارضات شهرداری یاسوج گفت: شورا در زمینه عوارضات تخفیف‌های بی موردی می دادند و گاهی ۵۰۰ میلیون عوارضات با سفارش و‌ یک تلفن اعضای شورا ۱۰۰ یا ۲۰۰ میلیون تخفیف داده می‌شد که ما گفتیم عوارضات قانونی باید به صورت یکسان از همه وصول شود.
شهردار یاسوج با اشاره به برخورد با نیروهای متخلف شهردار گفت: سه نفر را به دلیل اختلال در نظم و قوانین شهرداری اخراج کردیم و به غیر از این افراد هیچ کسی را اخراج نکردم حتی نیروهایی که بدون ضابطه در شهرداری جذب شده بودند.
جاوید با تأکید بر احترام و اکرام نیروهای خدماتی شهرداری افزود: نیروهای خدماتی شهرداری با حداقل حقوق زندگی می‌کنند، وقتی وارد شهرداری شدم این افراد ۸ تا ۱۲ ماه حقوق و مطالبات خود را دریافت نکرده بودند که این کار مغایر با عدالت است، ما علاوه بر پرداخت به موقع حقوق کارکنان، حقوق کارگران خدماتی و مطالبات گذشته آنها را پرداخت کردیم و در این زمینه مشکلی وجود ندارد.
وی با بیان اینکه در این مدت حضورم در شهرداری یاسوج مجوز یک واحد کیوسکی به کسی ندادم گفت: کیوسک‌هایی که در شهر وجود دارد همه متعلق به گذشته است که نه به افراد مستحق بلکه توسط شورا به نور چشمی‌ها و افراد غیر مستحق واگذار شد.
جاوید پرداخت ۱۴ میلیارد میلیارد تومان از بدهی شهرداری‌ها به CNG ها از اقدام خوب شهرداری دانست و افزود: اصلاح ساختاری اداری شهرداری در دستور کار قرار گرفت و اولین شهرداری بودیم که ساختار شهرداری را اصلاح و معاونت هایی در شهرداری ایجاد کردیم.
 
شهردار یاسوج با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ نیروی قراردادی در مجموعه شهرداری وجود دارد که بدون آزمون وارد این مجموعه شده‌اند و سرنخ همه این نیروها به شوراهای اسلامی برمی‌گردد، گفت: در چهار سال اخیر تنها دو نیرو وارد بدنه شهرداری شد که از یک دستگاه به دستگاه دیگر نقل مکان پیدا کرده بودند.
جاوید ابراز کرد: نحوه وصول عوارضات از دیگر مشکلات موجود بود، روالی ایجاد شده بود که از کارشناس تا مسئول حوزه شهرسازی، معاون شهردار، مسئول دفتر شهردار تا خود شهردار می‌توانستند بخشی از عوارضات را تخفیف دهند، از همان روز اول که مسئولیت شهرداری یاسوج را به دست گرفتم، گفتم نباید یک ریال تخفیف داده شود که این موضوع سبب شد با شورای شهر دچار چالش شوم.
اخراج سه نیرو از مجموعه شهرداری
شهردار یاسوج برقراری نظم و امنیت در مجموعه شهرداری و برخورد با نیروهای متخلف را از دیگر اقدامات خود دانست و اظهار کرد: هیچ نیرویی را در مجموعه شهرداری اخراج نکردیم مگر نیروهایی که مخل نظم بودند که تعداد آنها کمتر از سه نفر بود به جز این تعداد، هیچ کارگر خدماتی و حتی نیروهایی که خارج از ضابطه به بدنه شهرداری وارد شده بودند را اخراج نکردیم.
جاوید با اشاره به احترام و اکرام نیروهای ضعیف شهرداری، گفت: یکی از ضعیف‌ترین اقشار جامعه نیروهای خدماتی شهرداری هستند که از هشت، ۱۰ تا ۱۲ ماه حقوق معوق داشتند و این هم یکی از سنت‌های ناصوابی بود که در شهرداری‌ها وجود داشت، یکی از اقداماتی که انجام دادیم پرداخت همه این معوقات بود.
وی با بیان اینکه مطابق ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، نصب دکه خلاف است در رابطه با کیوسک‌های سطح شهر هم گفت: حتی یک واحد کیوسک در این چند سال به هیچ شخصی واگذار نشد، و همه این کیوسک‌ها در سال‌های گذشته به افراد مختلف واگذار شده بودند که بسیاری از آنها هم مستحق نبودند.
اولین شهرداری کشور بودیم که معاونت‌ها را دایر کردیم
شهردار یاسوج با ابراز اینکه با وجود خدمات انجام شده نخواستیم غوغاسالاری کنیم، افزود: از ابتدای تأسیس شهرداری در چارت این دستگاه پست معاونت و مدیریت وجود نداشت، همه این بحث‌ها در سال‌های اخیر اتفاق افتاد و اولین شهرداری کشور بودیم که ساختار شهرداری را اصلاح کرده و معاونت‌ها را دایر کردیم.
جاوید گفت: شورا و شهرداری از همان دوره اول می‌توانستند بحث برون‌سپاری را در دستورکار قرار دهند اما این کار را انجام ندادند، رابطه بین شهرداری و شهروندان به یک رابطه تیره و تار تبدیل شد، مردم سال‌ها در راهروهای شهرداری برای دریافت خدمات سرگردان بودند، اما با واگذاری بسیاری از خدمات به دفاتر پیشخوان، این مشکل به میزان زیادی حل شد.
وی بیان کرد: آن زمان که سازمان شهرداری‌ها مبالغ زیادی به شهرداری‌ها کمک می‌کرد این مبالغ در راستای تکمیل زیرساخت‌ها هزینه نشد و الان ما در شرایط سخت، تحریم و بی‌پولی کارمان را انجام دادیم.
جولان سازه‌های موقت در سطح شهر یاسوج
شهردار یاسوج با اشاره به بحث سازه‌های موقت، گفت: در سال‌های گذشته بیش از ۴۰۰ تا ۵۰۰ سازه موقت در شهر یاسوج انجام شد که ضوابط فنی نداشتند، ما این مساله را رسانه‌ای کردیم و عمده این سازه‌ها به کمیسیون ماده ۱۰۰ ارجاع داده شده و حکم تخریب آنها گرفته شد.
 
مطالبات چند میلیاردی سازمان پارک‌ها در دست یک خانواده خاص
شهردار یاسوج در رابطه با واگذاری پروژه‌های عمرانی به بخش خصوصی هم گفت: در سال‌های گذشته پروژه‌ها تقسیم بندی شده نبودند، مطالبات چند میلیاردی سازمان پارک‌ها و  فضای سبز و حوزه خدمات شهری را بروید ببینید آیا از یک خانواده خاص نیستند؟
جاوید گفت: این موارد بخشی از چالش‌هایی بود که در مجموعه شهرداری وجود داشت، مجموعه‌ای بود که هرکسی برای خود حساب و کتاب و دسته‌چک داشت، وقتی بخواهیم با اینها برخورد کنیم به طور قطع از نظر آنها من تعامل ندارم.
وی بیان کرد: از دیگر چالش‌های سنگین بحث نظام مهندسی بود، برای هر پرونده‌ای که در کمیسیون ماده ۱۰۰ رأی صادر می‌شد، بلافاصله به سازمان نظام مهندسی هم می‌رفت و مبلغ جریمه‌ای نیز باید به حساب سازمان نظام مهندسی واریز می‌شد، این موضوع را رسانه‌ای کردیم که نظام مهندسی به چه استنادی مردم را جریمه می‌کند که در نتیجه دستگاه‌های نظارتی ورود کرده و این جرائم را حذف کردند.
شهردار یاسوج با بیان اینکه برخی تعرفه‌ها در کمیته چهارنفره ورود پیدا کرده بود، گفت: کجای قانون گفته که ساختمان دو طبقه مهندس نقشه‌برداری می‌خواهد که مالک مجبور باشد پول پرداخت کند، این موارد هم به حیثیت سازمان نظام مهندسی خدشه وارد کرده و هم  حقوق شهروندی را زیر سوال می‌برد.
به حیثت نظام مهندسی خدشه وارد کردند
وی در ادامه افزود: هر کس می‌خواست برای خانه‌اش نقشه تهیه کند باید روزها در صف نظام مهندسی برای تهیه و تأیید نقشه‌اش می‌ماند و این کار کجای قانون بود، کجای قانون گفته شد، ساختمان دو طبقه باید مهندس نقشه‌بردار، مهندس هماهنگ کننده و یا مهندس تأسیساتی داشته باشد.
جاوید گفت: این کارها به حیث نظام مهندسی خدشه وارد کرد و ما همه این مسائل با تصمیمات بهتری برطرف کردیم.
این مسئول ارشد شهری یاسوج گفت: وقتی قانون را بخواهی اجاره کنی، قطعاً آقای جاوید بداخلاق معرفی می شود و قطعا این رویه قانون‌مداری برای برخی خوشایند نبود و حرف های را هم زدند.
 
جاوید ابراز کرد: در طول سال‌های گذشته و در انتخابات شورای اسلامی شهر یاسوج ۱۵۵ کاندیدا در جلسات و محافل مختلف بر شهرداری تاختند و قهرمان بازی درآوردند اما ما هیچ نگفتیم و با وجود همه سنگ‌اندازی‌ها و چوب لای چرخ، شهر را به یک کارگاه بزرگ عمرانی تبدیل کرده، ۴۰ هکتار پارک احداث کردیم، ترمینال شهر وضعیت فجیعی داشت بیش از یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان برای ساماندهی ترمینال جدید هزینه کردیم و اقدام دیگر این بود که تقریبا همه معابر مرکزی شهر را از محل منابع داخلی بازسازی کردیم.
 
وی با اشاره به برخی سخنان که در ایام انتخابات زده شد، اظهار کرد: بیان کردند که چرا در شهر یاسوج یک تقاطع همسطح احداث نشده است و این در حالی است که برای ساخت همچنین تقاطع ۲۸ میلیارد تومان اعتبار لازم است و از طرفی اعتبار شهرداری فقط ۱۸ میلیارد تومان می‌باشد و این افراد یا توی رویا برای مردم توقع ایجاد می‌کردند و یا هم از سر بی‌اطلاعی.
جاوید بیان کرد: شعار نیست، کسانی که ادعا دارند، آیا می‌تواند یک ماه بیایند کشور را اداره کند، در شورای اداری استان و شهرستان یک پای صحبت بحث‌های چالشی شهر یاسوج بود.
 
وی با بیان اینکه اعضای شورای چهارم عملکرد خوبی داشتند، از منتخبین شورای پنجم خواست بر اساس برنامه‌ریزی دقیق، واقع‌بینانه و غیرعوام فریبانه برنامه مدونی برای شهر یاسوج تنظیم کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما

بابا
Iran, Islamic Republic of
اولا این امار که می فرماییی درست نیست ثانیا اگر . اسم افراد را بر ملا کن . ..در این زمان...می خورد
نظری
Iran, Islamic Republic of
غیر ..؟؟؟
دقیقا عین..
احسان
Iran, Islamic Republic of
جناب جاوید شما که ا.. چرا وضعیت تعاونی مسکن شهرداری رو که از سال ۷۷تا الان نفری ۱۱۵۰۰۰۰پول از نیروها گرفتن ولی زمین خام بدون برگ سبز و با مقدار کمتر از قولنامه تحویل دادن و همچنین زمینها فضای آموزشی هست .چرا..ی میکنی.چند بار خودم شخصا مراجعه کردم نه شما نه حسینیان حراست و نه درویشی بازرسی جواب درست و حسابی بهم ندادید؟تا.. آقای جاوید
علوی
Iran, Islamic Republic of
جاوید .. سر کارت .شهردار یاسوج باید خلاق باشد
دوست
Iran, Islamic Republic of
استعداد لیاقت وکاردانی جاوید بر هیچ کس پوشیده نیست کوته فکران وتنگ نظران‌ نمیتوانند تحمل کنند
روزگار
Iran, Islamic Republic of
به عنوان یک شهروند غیر بومی که مدتهای مدیدی در شهر یاسوج زندگی می کنم همیشه غبطه میخوردم که چرا باید این شهر با این همه ظرفیت خدادادی از وضعیت بسیار نامطلوبی برخوردار باشد تا اینکه در طی سال های اخیر مشاهده نمودم که کار های عمرانی وبهسازی درسطح شهر درحال انجام شدن می باشد که این امر باعث کاهش الام شهروندییم می گردید واز همین فضا بر شهردار محترم مهندس جاوید درود می فرستم وعرض خسته نباشید خدمت ایشان دارم . چرا که حقیقتا درطول چند سال اخیر هر روز شاهد تغییر ودگرگونی در چهره و فضای شهری بوده ایم زیرا همانطور که گفته شد درسنوات گذشته چهره شهر اعم از بلوارها پیاده روها فضای سبز پارکها ورودی شهر و ........ دل هر شهروندی را به رنجش می کشاند ولی با تدبیر ایشان وتلاش شبانه روزی بطور مستمر بهبود وبهسازی واصلاح را مشاهده عینی می نماییم. حیف است که برنامه های عمرانی وبهسازی ایشان در دوره جدید ناتمام بماند وباید مورد حمایت قرار تا شاهد رشد ورونق توسعه شهری باشیم .
جلال
Iran, Islamic Republic of
به عنوان یک شهروند غیر بومی که مدتهای مدیدی در شهر یاسوج زندگی می کنم همیشه غبطه میخوردم که چرا باید این شهر با این همه ظرفیت خدادادی از وضعیت بسیار نامطلوبی برخوردار باشد تا اینکه در طی سال های اخیر مشاهده نمودم که کار های عمرانی وبهسازی درسطح شهر درحال انجام شدن می باشد که این امر باعث کاهش الام شهروندییم می گردید واز همین فضا بر شهردار محترم مهندس جاوید درود می فرستم وعرض خسته نباشید خدمت ایشان دارم . چرا که حقیقتا درطول چند سال اخیر هر روز شاهد تغییر ودگرگونی در چهره و فضای شهری بوده ایم زیرا همانطور که گفته شد درسنوات گذشته چهره شهر اعم از بلوارها پیاده روها فضای سبز پارکها ورودی شهر و ........ دل هر شهروندی را به رنجش می کشاند ولی با تدبیر ایشان وتلاش شبانه روزی بطور مستمر بهبود وبهسازی واصلاح را مشاهده عینی می نماییم. حیف است که برنامه های عمرانی وبهسازی ایشان در دوره جدید ناتمام بماند وباید مورد حمایت قرار تا شاهد رشد ورونق توسعه شهری باشیم .
سامر
Iran, Islamic Republic of
پل ابوذر یک تقاطع غیر همسطح می باشد چطور بهرامی توانست /یک پل نزد بیمارستان امام سجاد که حجم ان یک چهارم پل ابوذر هست شروع کردی و خیلی هم به ان نیاز هست چند درصد پیشرفت فیزیکی دارد یک مقداری . خود را متوازن با دانش و توان خودت کن..
منصف
Iran, Islamic Republic of
برحسب وظیفه شهروندی میگم انصافا جاوید کارکرد هرکس منکر شود قطعا وجدانش رازیر پا گذاشته
Iran, Islamic Republic of
پل که وجود دارد ولی متاسفانه عابرین عبورازخیابان راترجیح می دن
Iran, Islamic Republic of
اقای احسان الان سال ۹۶ جاوید بند ه خدا معجز ه کنه مگه این ۱۹ سال خواب بودی
احسان
Iran, Islamic Republic of
در جواب کامنت ۱۱ چون زمینها رو در زمان آقای جاوید تحویل دادن و ایشون هم خودشون گفتن که میدونم .. کردن هیئت مدیره تعاونی مسکن ولی دریغ از یک کار مثبت از طرف ایشون برای احقاق حق این همه مالباخته
شهروند قدرشناس
Iran, Islamic Republic of
جاوید حامی قشرضعیف است معلومه که منفعت طلبان تحمل اوراندارند.
سعید محمد حسینی
Iran, Islamic Republic of
شهردار کسى است که خود منتخب افراد منتخب مردم یک شهر است و مشروعیت اداره امور شهر را به واسطه رأیى که مردم به اعضاى منتخب خود در شهر مى دهند ، به دست مى آورد. بنابراین باید بتواند شهر را با مدیریت شورایى اداره کند. براى این امر، وى باید به این نوع مدیریت باور داشته باشد و نه تنها شهر را متناسب با دیدگاه و خواسته هاى نمایندگان مردم در شورا اداره کند، بلکه با همراهى و همفکرى شورا، امکان حضور مؤثر مردم را در اداره امور شهر فراهم سازد ، به گونه ا ى که شهر در اختیار مردم قرار گیرد و پروژه هاى عمرانى و فعالیت هاى خدماتى در پاسخ به نیازهاى واقعى مردم شهر تعریف و اجرا شوند.اینکه گفته شود که "رابطه غلط بین شورا و شهرداری از سنت های بد گذشته بود، شورا سالاری وجود داشت، تاکید می کنم که شورا سالاری وجود داشت، هرچه شورای اسلامی شهر می گفت شهرداری باید بدون کم و زیاد می پذیرفت و در واقع مرگ و حیات ما دست شورا بود، بنده این سنت را شکستم، الان هم تاکید می کنم این سنت را شکستیم و اگر شهردار باشم نیز اینچنین عمل خواهم کرد." (به نقل از خبر بویر نیوز کد خبر: ۲۳۸۳۶۹ دوشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۶ - ۱:۰۲) حداقل از کسی که منتخب شورا است گفته درستی نیست. دوماً اجرای بیش از ۱۲ هکتار پارک ساحلی، آسفالت شهرکهای جهاد، شهرک امام حسین(ع)،شهرک ولایت،اجرای بلوار عدل،بلوار بسنجان، آرامستان شهر،پارک جنگلی (که در دوره فعلی تبدیل به جایگاه زباله و... شده)، شهرک جوشکاران، جدولگذاری بخش زیادی از شهر، احداث میدان تره بار، احداث جایگاه سی ان جیهای شهر،پل جاده آبشارو... هزاران کار دیگر مگر حاصل زحمات نیروهای ارزشمند شهرداری و طرح و برنامه های شوراهای دوره اول تاسوم و سایر عزیزان شهرداران قبلی نباید نادیده انگاشته شود.این رفتار باعث میشود که در دوره های بعدی زحمات عزیزان فعلی نیز نادیده انگاشته شودو دیگرانی نیز بگویند ما مخروبه ای راتحویل گرفتیم. ضمن تقدیر و تشکر از زحمات تک تک اعضای محترم شورای دوره چهارم شهر یاسوج، شهردار محترم، کارکنان ارزشمند شهرداری و... همچنین با عنایت به کمک دولت محترم در سالهای اخیر به شهرداریها قطع یقین باید شاهد وضعیت مطلوبتری نسبت به سالهای قبل به دلیل کمبود اعتبارات در آن سالها باشیم
تموم
Iran, Islamic Republic of
ای جاوید....
Iran, Islamic Republic of
خیلی جالبه کامنت های طرفدار جاوید عزیز کار یک یا دو نفر فقط نوشته شده کبنا اینگار تو هم مث بویر شدی که کامنتهای مخالف مطلبتو نمیزنی
شهروند شهر
متاسفم از... اقای جاوید ؟ اولا اقای جاوید آمار به کار گیری نیرو در شهرداری یاسوج در طی این چهار سال کاملا مشخص هست . ..جدید را پس چه کسی صادر کرده است ؟ ثالثا چه کسی در شهر بر ساخت و سازها نظارت دارد ؟ رابعا شما هنوز معنی شهرسازی به معنی واقعی کلمه را.. ؟ خامسا بخش عمده ای از فعایت های بر شمرده توسط شما کاملا مربوط به شهرداران و شوراهای قبل بوده است پس آنها را به اسم خودتان مصادره ننمایید ؟ مدیریت پارک چشمه نباتی مربوط به چه کسی است و... شهر و کارکنان آن مربوط به کیست وموارد بیشمار دیگر ...
پیشنهاد یک شهروند
جاویداگرمی خواست مثلا۱۰مترمربع اسفالت جدیدبریزذ به اندازه ۱۰متر پیش ازانجام کار تبلیغ بنری راه میانداخت ضمنا یی سری به خیابانهای منشعب از خیابان شهیدقرنی بزنید که انتهای بعضی ازانها که واسطه ندارند به طورناشایستی مسدودوبعضی دیگر بازگشائی شده باواسطه چون کارکنان شهرداری یاسوج دران ساکن هستندبیائید خدا وکیلی نگذارید مردم به دردسز بیفتند نامه نگاری وتجمع کنند خودتان وجدان کاری داشته باشید وبه این خیابانها سرو سامان دهید تاازشما کارپدر بیامرزی بماند
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
1