تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۳۱
کد مطلب : ۲۵۵۸۲۲

تشکیل فوری جلسه شورای اداری و تامین؛ احتمال وقوع فاجعه ملی در جنگل‌های کهگیلویه وبویراحمد

۱
۰
کبنا ؛


گروه‌های جهادی و دانشجویی در نامه‌ای خطاب به مسئولان ارشد کهگیلویه و بویراحمد مطرح کردند: با توجه به مشاهده حضوری جمعی از گروهای جهادی دانشجویی از وضعیت آتش‌سوزی‌ها، اگر خیلی سریع تدبیری استانی و حتی کشوری برای موضوع اندیشیده نشود، این مسئله به یک فاجعه ملی تبدیل خواهد شد.

 

به گزارش کبنا، بسیج دانشجویی دانشکده کشاورزی دانشگاه یاسوج، گروه جهادی ثارالله دانشگاه آزاد یاسوج و گروه جهادی یاران مهر دانشگاه یاسوج در نامه ای خطاب به اعضای شورای تامین استان و مسئولین ارشد استانی در خصوص آتش سوزی های اخیر در جنگل های کهگیلویه و بویراحمد خواستار رسیدگی فوری و جمعی در خصوص موضوع و تشکیل اضطراری جلسه شورای اداری و تامین استان شدند.
متن نامه به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
اعضاء محترم شورای تامین استان کهگیلویه و بویراحمد و مدیرکل محترم بحران
اعضاء محترم همانگونه که مستحضر هستید این روزها به طور مداوم اخبار آتش سوزی از گوشه و کنار استان به گوش می رسد، هنوز چند روزی تا رسیدن فصل تابستان و اوج گرما مانده است و بخش قابل توجهی از جنگل های استان بنا به هر دلیلی در آتش سوختند و خاکستر شدند.
سوختن جنگل‌ها و مراتع استان به معنای سوختن اقتصاد، تولید، اشتغال و از بین رفتن فرصت ها و زیرساخت های خودکفایی استان و در عین حال تغییرات آب وهوایی در استان و هزاران خسارت دیگر به امروز و فردای این دیار است که این روزها به شدت هرچه تمام تر در حال سوختن است.
 
تلاش شبانه روزی ماموران و کارمندان منابع طبیعی و محیط زیست استان بی وقفه و به تنهایی ادامه دارد و حقیقتا قابل تحسین هست، اما عمق آتش، کمبود شدید امکانات و حتی نیروی انسانی و صعب العبوربودن منطقه موانع بزرگی هستند که مهار اتش را با مشکل مواجه کرده است. برخی شواهد متقن نیز حکایت عمدی بودن اتش در برخی موارد خصوصا در مراتع حواشی شهرها و روستاها و جاده های اصلی برای دست یازیدن سودجویان در مراحل بعدی دارد.
باتوجه به مشاهده حضوری جمعی از گروه های جهادی دانشجویی از وضعیت اتش سوزی ها، اگر خیلی سریع تدبیری استانی و حتی کشوری برای موضوع اندیشیده نشود، این مسئله به یک فاجعه ملی تبدیل خواهد شد.
با این حال تشکیل جلسه شورای اداری و تامین استان و راه اندازی ستاد بحران در این خصوص و مشارکت همه دستگاه ها و استفاده از تمام طرفیت های استانی و آمادگی گروه های ویژه برای اطفاء حریق بسیار لازم بوده حتی به نظر می رسد، بسی دیر شده است؛ چرا که مهار این حجم به تنهایی از عهده دستگاه های متولی خارج است.
بسیج دانشجویی دانشکده کشاورزی دانشگاه یاسوج
گروه جهادی ثارالله دانشگاه آزاد یاسوج
گروه جهادی یاران مهر دانشگاه یاسوج

نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
مقصر اصلی مدیر کل منابع طبیعی هست
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1