تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۲۳
کد مطلب : ۲۵۵۸۱۷

از کمبود دستگاه رادیوتراپی در کهگیلویه و بویراحمد تا وجود ۱۱۰۰ حلقه غیرمجاز چاه

۱
۰
کبنا ؛ 
جلسه اقتصاد مقاومتی کهگیلویه و بویراحمد به ریاست سید موسی خادمی استاندار و مدیران دستگاه‌های عضو برگزار شد.
به گزارش کبنا نیوز از یاسوج، امروز به ریاست سید موسی خادمی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نشست اقتصاد مقاومتی برگزار شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در این نشست گفت: طرح پزشک خانواده روستایی با مصوبه وزرات بهداشت برون سپاری و بخش خصوصی داده می شود.
اورنگ ایلامی  افزود: بخش دیالیز نیز با هدف توسعه، تجهیز و نصب دستگاه های مورد نیاز به بخش خصوصی واگذار می شود.
ایلامی با اشاره به افتتاح و در حال تکمیل بودن دو بیمارستان در شهر گچساران تصریح کرد: بیمارستان نرگسی در این شهر برون سپاری خواهد شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج به حوزه های پرتو درمانی و رادیوتراپی اشاره کرد و بیان داشت: در حوزه رادیوتراپی متخصص توانمند در استان وجود دارد، و این در حالی است که در حوزه دستگاه رادیوتراپی در استان کمبود داریم.
ایلامی عنوان کرد: استان نسبت به  بسیاری از کشورهایی که در حوزه جذب دانشجو و توریسم درمانی فعالیت می کنند پتانسل های بالاتری دارد و تلاش و ارتقاء استان در این حوزه ها ضرورت دارد.
وی افزود: واحد بین المللی سازی دانشگاه علوم پزشکی فعال شده است.
ایلامی با اشاره به اینکه ۲۵ میلیارد تومان برای حوزه خدمات جراحی قلب سرمایه گذاری و  هزینه شده است از آمادگی برای برون سپاری و واگذاری این حوزه به بخش خصوصی خبر داد.

وجود ۱۱۰۰حلقه چاه غیرمجاز در استان
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۱۰۰حلقه چاه آبی غیر مجاز در استان وجود دارد.
علی داوودی مهر در جلسه اقتصاد مقاومتی افزود: در برش استانی پروژه های اولویت دار اقتصاد مقاومتی  نصب کنتور بر روی چاه های آب نیز پیش بینی شده است.
داوودی مهر از برخورد قانونی با دارندگان چاه های غیرمجاز خبر داد.
داوودی مهر تصریح کرد : در هدف گذاری انجام شده برای سال جاری  نصب ۵۰ کنتور روی چاه ها عملیاتی می شود.
داوودی مهر اظهار داشت: اندازه گیری آبهای سطحی و ساماندهی در حوزه رودخانه نیز لحاظ  شده است.
داوودی مهر پوشش و اجرای خدمات در   ۱۵۰۰ هکتار از حوزه کشاورزی، تامین ایستگاه پمپاژ و آبیاری را از دیگر برنامه های مشخص شده عنوان کرد.


انتخاب سه روستای پایلوت صنایع دستی/ افزایش ظرفیت بوم گردی استان
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: سه روستای سربیشه، کاکان و کریک به عنوان روستای هدف در حوزه صنایع دستی استان قرار گرفته اند.
محمود باقری افزود: ایجاد کارگاه، حمایت فنی اعتباری و آموزش از جمله مهمترین برنامه هایی است که باید  در روستاهای  هدف صنایع دستی تحقق یابد.
باقری با اشاره به ایجاد کارگاه های تولیدی تصریح کرد: ۵۷ کارگاه فعال در استان وجود دارد که هدف گذاری برای افزایش این تعداد به بیش از ۱۰۰ کارگاه در پایان سال انجام شده است.
باقری شناسایی و ساماندهی  ۴۰۰۰ هنرمند صنایع دستی در استان را از دیگر برنامه های مورد نظر سال جاری عنوان کرد.
باقری بر افزایش ظرفیت هتلینگ، تخت های جدید و اقامتگاهای  بوم گردی تاکید کرد و افزود: هدف گذاری برای برخورداری ۱۰ روستا از اقامتگاه بوم گردی نیز انجام می شود.


تعیین پروژه های اولویت دار استان درحوزه اقتصادمقاومتی ضروریست
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: دستگاه ها نسبت به ارائه برنامه استانی برای برش کشوری تهیه شده در حوزه پروژه های اولویت دار اقتصاد مقاومتی اقدام کنند.
سیدموسی خادمی افزود: دستگاه هایی که برای آنها در برش کشوری پروژه ای تعریف نشده است نیز اقدامات لازم بر اساس پروژه های اولویت دار با  برنامه ریزی لازم را انجام دهند.
خادمی تاکید کرد: تهیه برش و برنامه استانی پروژه های اولویت دار اقتصاد مقاومتی  و ارائه آن به دبیرخانه ضروری است.
خادمی با اشاره به اینکه استان در حوزه انرژی و به خصوص انرژی های تجدید پذیر استعداد فراوانی دارد ابراز داشت: آب منطقه ای می تواند ایجاد نیروگاه برق آبی کوچک را در برنامه های خود قرار دهد.
استادار با اشاره به پروژه های آب و فاضلاب در استان  گفت: پروژه تصفیه خانه فاضلاب سی سخت می تواند از اهم برنامه های دستگاه متولی درحوزه پروژه های اولویت دار باشد.


تعریف ۵ پروژه با ۲۶ زیرپروژه و هدفگذاری ۱۶۴۳ شغل در حوزه شهرکها
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی کهگیلویه و بویراحمد گفت:۵ پروژه با ۲۶ زیر پروژه درراستای تحقق پروژه های اولویت دار اقتصاد مقاومتی درحوزه های مختلف شهرک ها و واحد های صنعتی تعریف شده است.
سهراب بنام افزود: در حوزه بازفعال سازی علاوه بر برنامه مشخص شده راه اندازی ۲۰ ‌واحد نیز باید محقق شود.
بنام ابراز داشت: تکمیل ظرفیت واحد ها، فعال سازی قرارداد های راکد با ۱۳۸ مورد، تکمیل ۱۰ طرح نیمه تمام علاوه بر تکلیف مشخص شده از جمله برنامه های تعریف شده در برش استانی پروژه های اولویت دار اقتصاد مقاومتی است.
بنام با اشاره به اینکه هدف گذاری ایجاد اشتغال در برش کشوری برنامه ۱۳۶ هزار نفر است عنوان کرد: در برش استانی مجموعا هدف گذاری ۱۶۴۳ شغل در قالب ۵ پروژه و ۲۶ زیر پروژه پیش بینی شده است.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استات از  توجه به تقویت، توانمند سازی و توسعه بنگاه های خرد و کوچک با هدف توسعه صادرات غیر نفتی خبر داد و بیان داشت: سهم صنایع کوچک در هدف گذاری در قالب ۵ واحد صادراتی با ۱۱ میلیون دلار سرمایه گذاری پیش بینی شده است.

نیاز استان به طیور و تخم‌مرغ بیش از تولید فعلی است
رئیس جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: نیاز استان به طیور و تخم‌مرغ بیش از تولید آن است.
جعفر گوهرگانی افزود: تولید دانه‌های روغنی همچون کلزا و کنجد در استان در سالهای اخیر رشد زیادی داشته است.
وی با بیان اینکه در زمینه تولید این دانه ها هنوز هم با مقدار مطلوب فاصله زیادی داریم، گفت: براساس سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، وزارت جهاد کشاورزی ۱۰ پروژه کلی را پیش‌بینی کرده است.
گوهرگانی خوداتکایی در محصولات استراتژیک و اساسی را از جمله این پروژه‌ها عنوان کرد.
وی افزود: همچنین در سال جاری  تولید ۶۵ هزار تن چغندر در استان مصوب شده است که کشاورزان آمادگی تولید این میزان چغندرقند را دارند.
رئیس جهاد کشاورزی استان راکد بودن کارخانه قند یاسوج و نبود بازار را علت تولید نشدن این میزان چغندر عنوان کرد و گفت:  تولید محصولات استراتژیک همچون چغندرقند، دانه‌های روغنی، حبوبات، گندم، جو و ذرت دانه‌ای از برنامه‌های تولید محصولات کشاورزی در استان است.
نام شما

آدرس ايميل شما

حرف مردم
Iran, Islamic Republic of
کنتور بذارید رو چاه مردم ?چقد مسخره
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1