تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۱۴
کد مطلب : ۲۵۵۷۹۴

کدام خانه‌های کهگیلویه و بویراحمد صاحب اینترنت پر سرعت می‌شود؟ / ممنوعیت فروش دارو در عطاری‌های کهگیلویه / فسخ قرارداد پیمانکار پروژه دهدشت-چرام/

۱
۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد/
پایان خرداد آخرین مهلت تعیین تکلیف بدهی دستگاه‌های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد به تامین اجتماعی
مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: پایان خرداد آخرین مهلت تعیین تکلیف بدهی دستگاه‌های اجرایی کهگیلویه و بویراحمد به تامین اجتماعی است.
عباس نورمحمدی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تأمین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد از سال ۹۴ تاکنون از برخی دستگاه‌های اجرایی استان طلبکار است، گفت: به صورت مکرر این موضوع را مطرح و از دستگاه‌ها خواستیم برای تعیین تکلیف بدهی خود به ما مراجعه کنند.
مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: پایان خرداد ماه جاری آخرین فرصت برای تعیین تکلیف بدهی دستگاه‌های اجرایی به تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد است و در صورت عدم مراجعه در زمان تعیین شده، ماده ۵۰ قانون تامین اجتماعی علیه دستگاه‌های انجام می‌شود چرا که چند سالی است که از این دستگاه‌ها طلبکاریم.
وی بیان کرد: دستگاه‌های استان در صورت عدم پرداخت بدهی‌ها به تامین اجتماعی ماهیانه ۲ درصد و سالانه ۲۴ درصد جریمه می‌شوند که دستگاه‌ها برای جلوگیری از جریمه شدن و افزایش بدهی‌ها نسبت به پرداخت بدهی‌های خود اقدام کنند.
این مسؤول با بیان اینکه ۳۲۰ هزار نفر در استان کهگیلویه و بویراحمد تحت پوشش تأمین اجتماعی هستند، بیان کرد: در سال گذشته مبلغ ۲۵ میلیارد تومان توسط تأمین اجتماعی در بخش‌های درمان، تعهدات کوتاه مدت و بلند مدت هزینه شد.


نیمی از مردم کهگیلویه و بویراحمد از داشتن چند اداره بزرگ محرومند
فرماندار شهرستان بویراحمد گفت: مردم این شهرستان از داشتن چندین اداره بزرگ محروم هستند و این ظلم در حق آن‌ها است.
محمدکاظم نظری در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تقریبا نیمی از جمعیت استان در شهرستان بویراحمد زندگی می‌کنند و اداراتی چون راه و شهرسازی، صنعت و معدن و چند اداره دیگر در این شهرستان نمایندگی ندارند.
فرماندار بویراحمد افزود: ملاقات با مدیران‌کل بسیار سخت است و مردم در این شرایط سختی‌های زیادی را تحمل می‌کنند.
نظری، خواستار استقرار نمایندگی یا اداره مستقل در این شهرستان شد و گفت: مردم برای پیگیری اموراتشان در بخش‌های ذکر شده، در عذاب هستند.
شهرستان بویراحمد، در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد برخی خدمات را مستقیما از ادارات‌کل دریافت می‌کند.


«ساعتی با محیط‌بانان» از جمله اثرگذارترین برنامه‌های فرهنگی محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد
مدیرکل محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: برنامه «ساعتی با محیط‌بانان» از مهم‌ترین برنامه‌های فرهنگی محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد بود.
اسدالله هاشمی  اظهار کرد: برنامه‌های فرهنگی در حوزه زیست محیطی بسیار اثرگذار است و باید بیشتر برنامه‌های خود را بر پایه فرهنگ برنامه‌ریزی و تدوین کنیم.
مدیرکل محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد در همین خصوص به برنامه ساعتی با محیط‌بانان اشاره کرد و گفت: این برنامه در مدارس استان صورت گرفت.
این مسؤول گفت: در این برنامه محیط‌بانان ما به مدارس رفتند و در پایه‌های مختلف تحصیلی در خصوص محیط زیست و حیات وحش برای دانش‌آموزان صحبت کردند و آشنایی بسیار خوبی در مدارس با حوزه محیط زیست ایجاد شد.
هاشمی گفت: از اقدامات خوبی که صورت گرفت بردن حیات وحش به مدارس بود و دانش‌آموزان با خطراتی که حیات وحش را تهدید می‌کند آشنایی خوبی پیدا کردند که چنین برنامه‌هایی تداوم خواهد یافت.
وی با بیان اینک بحث مدیریت سبز را پی‌گیری می‌کنیم خاطرنشان کرد: در خصوص اصلاح الگوی مصرف و این که در ادارات رشد بی‌رویه مصرف را داریم کمیته‌ای به همین منظور تشکیل شده و کارهای خوبی انجام شده و روند اصلاحی هم در این خصوص داشته‌ایم.

فروش دارو در عطاری‌های شهرستان کهگیلویه ممنوع شد
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه گفت: فروش هر نوع دارو اعم از گیاهی، شیمیایی و ترکیبی در عطاری‌های این شهرستان ممنوع است.
کوروش داوری اظهار داشت: بسیاری از فرآورده‌های چاقی و لاغری موجود در بازار مجوز وزارت بهداشت را نداشته و استفاده از چنین فرآورده‌هایی عوارض جدی به دنبال دارد.
وی با بیان اینکه عرضه این فرآورده‌ها در عطاری‌ها ممنوع است، افزود: فروش هرگونه دارو فقط در داروخانه‌ها مجاز بوده و عطاری‌ها فقط مجاز به عرضه گیاه دارویی بدون تغییر شکل و ترکیب کردن هستند.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه گفت: طبق قانون اعلام شده فروش داروهای ترکیبی در عطاری‌ها ممنوع بوده و عطاران صرفا می‌توانند گیاهان دارویی را به صورت فله‌ای یا بسته‌بندی، عرقیجات، ادویه‌جات، برخی روغن‌های ساده و غیره ارائه دهند.
داوری ابراز کرد: داروهایی که در عطاری‌ها به فروش می‌رسد به هیچ‌وجه مورد تأیید کارشناسان و متخصصان وزارت بهداشت نبوده و هیچ مجوزی از این وزارتخانه ندارند.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان کهگیلویه با اشاره به ممنوعیت فروش قرص برنج، گفت: برای قرص برنج جایگزین‌های مناسبی وجود دارد که خطرات این قرص را ندارند.

 شستشوی ۳۳۹۵ کیلومتر از خط لوله نفت و گاز گچساران
رئیس اداره خدمات چاههای شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران گفت: سه هزار و ۳۹۵ کیلومتر ازخط لوله نفت و گاز در این شهرستان به منظور شناسایی نقاط معیوب از سال گذشته تاکنون توسط این شرکت شستشوی (توپکرانی) شده است.
بیژن آقایی در جمع خبرنگاران گچساران، با بیان اینکه این میزان عملیات در خطوط لوله انتقال نفت و گاز از سایز چهار تا ۵۲ اینچ صورت گرفته، افزود: برای جلوگیری از خوردگی خطوط لوله بیش از ۴۵۲ مورد ضد خورندگی توأم با گازوئیل معادل بر۹۹۰ هزار و ۲۰۰ لیتر در مخازن این شرکت تزریق شد.
وی بیان کرد: این عملیات با اجرای ۲۴۶مورد شستشوی در راستای حفظ، تولید و نگهداری از خطوط اصلی و صادراتی نفت و گاز و گاز مایع این شرکت انجام گرفت.
آقایی تصریح کرد: با دریافت نتایج اولیه، نقاط معیوب روی خط لوله شناسایی و بزودی عملیات تعمیر نقاط معیوب آغاز خواهد شد.
وی اظهار داشت: با توجه به موقعیت کوهستانی و صعب العبور خط لوله نفت گچساران که در چهار استان کهگیلویه وبویراحمد، خوزستان، فارس وبوشهر واقع شده در برخی از موارد بازدیدها به دلیل فوریت از سوی بالگرد صورت گرفته است.
توپک رانی عملیات عبور دادن شی خارجی با فرآیندی خاص از خطوط انتقال نفت و گاز است که با هدف، تمیز کردن شریان های انتقال از رسوبات ایجاد شده، خارج ساختن مایعات، اندازه گیری قطر درونی خطوط لوله، پوشش دادن جدار لوله با مواد ضد خوردگی و بازدید درونی خطوط صورت می گیرد.
شرکت بهره برداری نفت وگازگچساران با در اختیار داشتن چند هزار کیلومتر خطوط لوله انتقال نفت وگاز دارای یکی از طولانی ترین شبکه های خطوط لوله مناطق نفتخیز است که در حوزه چهار استان کشور گسترده شده است.


طرح اتصال کهگیلویه و بویراحمد به آزادراه "شیراز-اصفهان" آماده جذب سرمایه گذار

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مجوزهای لازم از وزارت راه و شهرسازی و همچنین مطالعات اولیه برای اتصال این استان به آزادراه شیراز- اصفهان به اتمام رسیده و این طرح برای آغاز عملیات اجرایی آماده جذب سرمایه گذار و تامین اعتبار است.
پژمان نیک اقبالی افزود: بر اساس مطالعات انجام شده میزان سرمایه گذاری اولیه برای آغاز طرح اتصال استان به این آزادراه افزون بر ۱۰۰۰میلیارد تومان است.
وی بیان کرد: در صورتی که سرمایه­‌گذار متقاضی انجام ۱۰۰درصد کار اجرایی این طرح باشد نیازی به اخذ مجوز کمیسیون ۲۱۵ نیست اما در صورتی که حدود ۳۰درصد اجرای آن را تقبل کند نیازمند گرفتن مجوز از وزارت راه و شهرسازی و سازمان مدیریت و برنامه­‌ریزی است .
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: بر اساس مطالعات انجام شده مسیر پیش بینی شده برای اتصال استان به شبکه آزادراهی کشور حدود ۵۰ تا ۶۰ کیلومتر است.
نیک اقبالی با اشاره به اهتمام ویژه دولت یازدهم به حوزه زیرساخت­های جاده­ای در استان تصریح کرد: ظرف سه سال گذشته افزون بر ۵۰۰میلیارد تومان در بخش بهسازی و زیرساخت راههای استان اعم از اصلی، فرعی و برطرف کردن نقاط حادثه خیز هزینه شده است.
وی ادامه داد: با ساخت ۷۱٫۵ کیلومتر بزرگراه جدید در استان کهگیلویه و بویراحمد طی دولت یازدهم طول بزرگراه های این استان از ۵۰ به بیش از ۱۲۲ کیلومتر رسید و حدود ۲۰۰ کیلومتر بزرگراه در استان نیز در حال ساخت است.
استان کهگیلویه و بویراحمد حدود ۶۰۰۰ کیلومتر راه از جمله بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که از این میزان ۱۴۲کیلومتر بزرگراه، ۵۰۵ کیلومتر راه اصلی، ۱۲۳۸ کیلومتر راه فرعی و مابقی نیز روستایی است.


کاهش ۱۲ درصدی شتاب رشد طلاق در کهگیلویه و بویراحمد
معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: شتاب رشد طلاق در استان ۱۲ درصد کاهش داشته است.
فتاح محمدی اظهار داشت: شتاب رشد طلاق در این استان از ۳۷ درصد سال ۹۴ به ۲۵ درصد در سال ۹۵ کاهش یافته است. این کاهش بیانگر اقدام‌های مؤثر انجام شده توسط متولیان امر در حوزه کاهش آسیب‌‌های اجتماعی به‌ویژه طلاق در چند سال اخیر در کهگیلویه و بویراحمد است.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: یکی از آسیب‌های اجتماعی رایج در این استان مسأله اعتیاد به مواد مخدر است. در چند سال اخیر تلاش‌های مطلوبی با مشارکت دستگاه‌‌های مختلف اجرایی کهگیلویه و بویراحمد از جمله نهادهای فرهنگی برای کاهش این آسیب اجتماعی در استان انجام شده است.
وی ابراز داشت: تشکل های مردم نهاد کهگیلویه و بویراحمد می‌توانند نقش به‌سزایی در جلوگیری از گسترش آسیب اجتماعی اعتیاد به مواد مخدر در این استان داشته باشند.
محمدی تعدد آسیب‌‌های اجتماعی در کشور و کهگیلویه و بویراحمد را یادآور شد و گفت: مقابله با این آسیب‌ها نیازمند همت جدی‌تر و اقدام‌های بیشتر بوده زیرا حوزه جنگ نرم و آسیب ‌های اجتماعی به شدت در حال تهدید جامعه است.

پروژه محور چرام -دهدشت نیمه فعال است فسخ قرارداد پیمانکار چرام -شمس آباد
مدیر ساخت توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد، عملیات اجرایی پروژه دو شهرستان چرام و کهگیلویه در این استان را نیمه فعال عنوان کرد.
محمد راستا گفت: متاسفانه مشکلات اعتباری سبب نیمه فعال بودن پروژه راه سازی محور ارتباطی شهرستان های چرام و کهگیلویه در استان کهگیلویه و بویراحمد شده است.
وی اعتبار موردنیازبرای تکمیل این پروژه مهم بین ۲ شهرستانی را ۱۵۰ میلیارد ریال ذکر و اظهارداشت: قرارداد اولیه تکمیل این پروژه حدود ۱۰۰ میلیارد ریال بوده است.
مدیر ساخت توسعه راههای اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد افزود: طول پروژه بین شهرستان های چرام و کهگیلویه در این استان ۱۵ کیلومتر که تاکنون تنها سه کیلومتر آن تکمیل و مابقی نیمه فعال است.
راستا، پیشرفت فیزیکی این پروژه را ۴۵ درصد دانست و خاطرنشان کرد: متاسفانه نبود قیر کافی نیز از دیگر دلایل نیمه فعال بودن آن است.
وی گفت: درصورت تخصیص اعتبارات ، پایان سال مالی ۹۶ یعنی تیرماه ۹۷ شاهد تکمیل پروژه ارتباطی شهرستان های چرام و کهگیلویه خواهیم بود.
مدیر ساخت توسعه راههای اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد از فسخ قرارداد پیمانکار پروژه چرام - شمس آباد هم خبرداد.
راستا افزود: قرارداد پیمانکار پروژه چرام-شمس آباد شهرستان چرام نیز فسخ و به پیمانکار جدید واگذار شده است.
وی از واگذاری این پروژه ارتباطی بین شهرستان های چرام - گچساران به پیمانکار جدید تا ۲ هفته آینده درصورت ابلاغ قرارداد خبرداد و اظهارداشت: فعالیت در این پروژه درصورت ابلاغ تا ۲ هفته آینده در این پروژه شروع می‌شود.
مدیر ساخت توسعه راههای اداره کل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد افزود: اعتبار کنونی این پروژه نیز حدود ۱۰۰ میلیارد ریال است.
راستا، مدت زمان تکمیل پروژه راهسازی بین شهرستان های چرام-گچساران در محدوده جغرافیایی شمس آباد - چشمه بلقیس چرام را یک و نیم ساله برشمرد.
وی اظهارامیدواری کرد با تخصیص اعتبارات به این پروژه شاهد تکمیل آن در موعد مقرر در قرارداد آن باشیم.
 ۴ هزار خانه در کهگیلویه و بویراحمد به اینترنت پرسرعت متصل می‌شود
مدیرعامل مخابرات کهگیلویه و بویراحمد گفت که اتصال بیش از چهار هزار منزل به شبکه اینترنت پرسرعت در برنامه سال جاری این شرکت قرار دارد.

سید عبدالحسین افتخاری اظهار داشت که تاکنون برای ۲ هزار خانه ظرفیت سازی شده و مراحل نصب این منازل به اینترنت پرسرعت در دست اقدام است.
وی تصریح کرد که ایجاد فیبر نوری در کنار خانه ها و بهره‌مندی از اینترنت پرسرعت خدمات جانبی را برای کاربران به همراه دارد.
افتخاری از ایجاد ۱۸۰ سایت تقویت تلفن همراه در استان با هزینه‌های بالا خبر داد و گفت با ایجاد این سایت‌ها مردم استان از اینترنت ۲G، ۳Gو ۴٫۵G بهره‌مند شده‌اند.
حدود ۵۲ درصد از جمعیت ۷۱۳ هزارنفری کهگیلویه و بویراحمد در ۱۷ شهر این استان سکونت دارند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

زهرا
چرا باشت اینترنت ایرانسلش درست نمیشه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

حتی چندی قبل نیز این بی مسئولیتی و تکبر ناشی از عدم پاسخگویی، باعث شد که مدیر مسئول روزنامه ...
بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم ...
انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
1