تاریخ انتشار
شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۲۵
کد مطلب : ۲۵۵۷۱۹

هشدار پلیس و دستگاه قضا به اتوبوس‌ها و تورهای گردشگری / باقری: برخورد با دفاتر بدون مجوز

۰
کبنا ؛نشست ساماندهی تورهای گردشگری کهگیلویه و بویراحمد با حضور مسئولان گردشگری، دادگستری، پلیس راهور و حمل و نقل و پایانه های استان برگزار شد.
به گزارش کبنا از یاسوج، محمود باقری شامگاه شنبه در جلسه ساماندهی دفاتر خدمات مسافرتی استان افزود: در سال ۹۲ تنها هشت دفتر خدمات مسافرتی در استان فعال بود.
وی با بیان اینکه بالغ بر ۵۰ درخواست تاسیس برای دفاتر خدمات مسافرتی ارائه شده است، گفت: با رعایت ضوابط و قوانین، این درخواستها بررسی شده و مجوز لازم صادر می شود.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان افزود: هدف از ساماندهی دفاتر خدمات رعایت قانون و خدمات دهی مناسب به مسافران و گردشگران است.

باقری اظهار داشت: طبق قانون با افراد، نهادها یا گروه‌هایی که به صورت غیر قانونی اقدام به برگزاری تور مسافرتی می‌کنند و مجوز دفاتر خدماتی را ندارند، برخورد می‌شود و رعایت قانون در این راستا الزامی است.
وی اظهار داشت: لیست دفاتر خدمات مسافرتی استان به سازمان حمل ونقل وپلیس راه استان فرستاده می شود و اطلاعات لازم به این ارگانها اعلام می شود.
باقری با بیان اینکه مسئولین دفاتر باید صلاحیت لازم را داشته باشند، گفت: معرفی ظرفیتها و پتانسیلهای استان و ارائه خدمات مناسب به گردشگران از وظایف مهم دفاتر خدماتی است.
وی تصریح کرد: همچنین در راستای کنترل و نظارت بهتر استفاده از اتوبوسهای دارای سامانه هوشمند ضروری است.
اتوبوس‌های مسافراتی باید به سامانه سپه تن مجهز باشند
رئیس پلیس راهور کهگیلویه و بویراحمد هم در این نشست گفت: اتوبوس‌های تورهای مسافرتی و گردشگری باید به سامانه سپه تن مجهز باشند و اگر اتوبوسی این سامانه را نداشته باشد حق تردد ندارد.
تباشیر افزود: پلیس راهور استان برای همکاری با دستگاه متولی در راستای جلوگیری از تردد تورهای گردشگری بدون مجوز آمادگی دارد.
وی بیان داشت: تردد ناوگان حمل ونقل عمومی به ویژه اتوبوس به صورت یک طرفه از طرف استان فارس در مسیر اقلید به یاسوج ممنوع اعلام شده است.
تباشیر تصریح کرد: در جلسه ای که در این راستا برگزار شد، تاکید شد که از طرف استانداری و دستگاههای متولی مکاتبه ای با استان مبدا انجام شود که نسبت به رفع محدودیتها اقدام شود.
وی افزود: یکی از مسیرهای که در آن تردد مسافران و گردشگران برای زیارت از اماکن مذهبی زیاد است، محور امامزاده علی است که این محور از مسیر دهدشت ایمنی ندارد.
تباشیر اظهار داشت: همچنین در بازدیدی که از محور آب حیات انجام شد، مشکلات این جاده بررسی شد.
وی افزود: همچنین در راستای افزایش ایمنی جاده ها و کنترل مناسب برای برخی مسیرها ایستگاه پلیس راه ایجاد می شود.

تورهای گردشگری بدون مجوز خلاف قانون هستند
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: تردد تورهای گردشگری بدون مجوز خلاف قانون است و طبق قانون از پنج میلیون تا ۱۰ میلیون ریال جریمه دارد.
الماس گشتاسبی افزود: استان در حوزه گردشگری ظرفیتهای مناسبی دارد اما متاسفانه کمبود زیر ساختهای مناسب سبب شده که این ظرفیتها مغفول بماند.
گشتاسبی بیان داشت: برگزار کنندگان تورهای مسافرتی باید از قوانین اطلاع داشته و از آن تبعیت کنند.
گشتاسبی تصریح کرد: جاده دسترسی به برخی از اماکن مذهبی و تفریحی در استان، وضعیت مطلوبی ندارد و این امر باید مورد توجه قرار گرفته و در راستای بهبود زیرساختها در این مسیرها اقدامات لازم انجام شود.
این مسئول قضایی گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه گردشگری ظرفیت‌های مناسبی دارد اما متاسفانه کمبود زیر ساخت‌های مناسب سبب شده که این ظرفیت‌ها مغفول بماند.
وی با تاکید بر اینکه برگزار کنندگان تورهای مسافرتی باید از قوانین اطلاع داشته و از آن تبعیت کنند عنوان کرد: در ایام عید فطر باید به بهترین شکل ممکن از گردشگران و مسافران میهمان‌نوازی شود.
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: جاده دسترسی به برخی از اماکن مذهبی و تفریحی این استان وضعیت مطلوبی ندارد و این امر باید مورد توجه قرار گرفته و در راستای بهبود زیرساخت‌ها در این مسیرها اقدامات لازم انجام شود.
گشتاسبی خواستار نظارت بیش از پیش مسئولان و متولیان بر بازار شهرهای استان شد و افزود: برخی افراد بویژه دستفروشان در ایام مختلف سال از جمله عید فطر با وجود حضور مسافران و گردشگران سوء استفاده می‌کنند که باید در این زمینه تدبیر لازم اندیشیده شود.

وی بیان کرد: دستگاه قضایی در کنار سایر نهادها و دستگاه‌های اجرایی برای میهمان نوازی از مسافران و گردشگران در ایام عید فطر از هیچ تلاشی فروگذاری نمی‌کند.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

حتی چندی قبل نیز این بی مسئولیتی و تکبر ناشی از عدم پاسخگویی، باعث شد که مدیر مسئول روزنامه ...
بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم ...
انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
1