تاریخ انتشار
شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۴۵
کد مطلب : ۲۵۵۷۰۴

پیشرفت ۸۰ درصدی پروژه آب‌رسانی به ۱۶ روستای دنا

۰
کبنا ؛پروژه بزرگ آب‌رسانی «کریک - دارشاهی» در این مرحله از پروژه که از ۹۴ شروع‌شده از حدود ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است.
فیض‌الله پاسره با اعلام این خبر اظهار داشت: پروژه آب‌رسانی به «کریک – دارشاهی» که باهدف تقویت فشار آب و پاسخگویی به جمعیت در حال افزایش روستاهای شهرستان دنا شروع شد، هم‌اکنون حدود ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی کهگیلویه و بویراحمد گفت: حفر چاه، خط انتقال و شبکه توزیع، مخزن و ایستگاه پمپاژ بخش‌هایی از این پروژه است که تا چند ماه آینده شاهد افتتاح فاز جاری آن خواهیم بود.
پاسره بیان کرد: پروژه «کریک - دارشاهی»، ۱۶ روستا با جمعیتی بالغ‌بر ۷۷۲۱ نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد.
وی ادامه داد: ۳۱۷۳۵ میلیون ریال در این پروژه هزینه شده و پیش‌بینی ما نیاز به ۹۲۲۵۰ میلیون ریال برای اتمام نهایی این پروژه است.
پاسره به شروع فصل گرم سال و لزوم مصرف بهینه آب بیان داشت: هدرروی آب و انشعابات غیرمجاز از بزرگ‌ترین مشکلات در حوزه آب روستایی است که با همراهی مناسب قوه قضائیه و نیروی انتظامی در برخورد با این معضل موفقیت‌های خوبی داشتیم.
مدیرعامل آبفای روستایی استان با اشاره به نقش کلیدی روستائیان و به‌ویژه باغ داران در مدیریت مصرف و صرفه‌جویی در آب، خاطرنشان کرد: استفاده از آب شرب برای مصارف باغات و کشاورزی معضل بزرگ دیگری است که اگر روستائیان با روند کنونی از منابع کمیاب آب به این صورت استفاده کنند مشکلاتی را در فصل گرم سال خواهیم داشت.
پاسره گفت: آب‌رسانی پایدار و ایدئال به ۱۶۷۶ روستای استان به‌صورت جدی مدنظر ما است و خوشبختانه به‌جز حدود ۱۱۸ روستایی که به دلیل نبود منابع پایدار آب و مشکلات طبیعی به‌صورت سیار آب‌رسانی می‌شود در بقیه روستاها مشکلات کمتر است.
نام شما

آدرس ايميل شما

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1