تاریخ انتشار
شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۱۶
کد مطلب : ۲۵۵۶۹۶

کشف ۱۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در گچساران/ انتقاد فرماندار گچساران از نحوه برگزاری نمایشگاه‌های سطح شهرستان/ فرهنگ‌سازی بهترین راهکار مقابله با قاچاق کالا/ ترویج فرهنگ ورزش موجب ارتقای سلامت جامعه

۰
کبنا ؛کشف ۱۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در گچساران
بیش از ۱۳ میلیارد ریال کالای قاچاق از ابتدای امسال تاکنون در گچساران کشف و ضبط شد.
فرماندار گچساران در کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر کشف ۱۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در گچسارانمبارزه با قاچاق کالا و ارز این شهرستان با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۱۳ میلیارد و ۸۳۶ میلیون و ۹۶۷ هزار ریال کالای قاچاق در این شهرستان کشف و ضبط شد گفت: کالاهای کشف شده شامل گوشی تلفن همراه، انواع وسایل آرایشی و بهداشتی، مواد خوراکی، پوشاک و سیگار بوده است.
عبدالرحیم رحیمی با بیان اینکه پارسال بیش از ۱۳ میلیارد و ۳۳۳ میلیون و ۵۴۹ هزار ریال کالای قاچاق در این شهرستان کشف شد افزود: این رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته چهار درصد افزایش دارد.
وی گفت: امسال ۹۵ نفر متخلف در این زمینه شناسایی و دستگیر شدند این در حالی است که در مدت مشابه سال گذشته ۴۶ نفر دستگیر شدند.
رحیمی افزود: ۵۹ دستگاه خودروی حامل کالای قاچاق در سال جاری در این شهرستان متوقف شد.
شهرستان ۱۲۰ هزار نفری گچساران در جنوب غربی کهگیلویه و بویراحمد و در همسایگی استان خوزستان قرار دارد.
 

فرهنگسازی بهترین راهکار مقابله با قاچاق کالا
جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز با حضور فرماندار، و  اعضای کمیسیون در محل فرمانداری برگزار شد.
فرماندار شهرستان در این جلسه ضمن تأکید بر فرهنگ‌سازی بین مردم جهت مقابله با قاچاق کالا و ارز اظهار داشت: هرچند که مبارزه با ورود کالاها اولویت فعالیت ستاد بوده ولی در بعد فرهنگی هم باید نسبت به  تغییر نگرش و باور مردم تلاش شود تا تمایل به تولید داخلی و خرید کالاهای ایرانی افزایش یابد.
عبدالرحیم رحیمی تصریح کرد: این فرهنگ‌سازی نیازمند آگاهی بخشی و اطلاع‌رسانی با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها و همچنین دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی می‌باشد.
وی ضمن تأکید بر ارائه گزارش کارها و فعالیت‌های صورت گرفته به فرمانداری اظهار داشت: مسئولین متولی باید اقدامات خود را به‌صورت مستند و برای برنامه‌ریزی و مدیریت بهتر و مطلوب به فرمانداری به‌عنوان بالاترین دستگاه اجرایی شهرستان ارسال نمایند.
رحیمی همکاری و تعامل بین ادارات را از ضروریات اصلی برای توسعه و پیشرفت برشمرد و گفت: هرکجا که تعامل و همکاری بین دستگاهی باشد موفقیت در انجام مسائل و امورات به‌مراتب بهتر، بیشتر و سریع‌تر صورت خواهد گرفت.
فرماندار گچساران گفت طبق گزارشات ارسالی به فرمانداری: ۱۳ میلیارد و ۸۳۶ میلیون و ۹۶۷ هزار ریال کالای قاچاق از ابتدای سال جاری تاکنون در مبادی ورودی این شهرستان کشف شد.
وی بابیان اینکه کشفیات قاچاق کالا در گچساران نسبت به مدت مشابه چهار درصد افزایش داشته، افزود: بیش از ۱۳ میلیارد و ۳۳۳ میلیون و ۵۴۹ هزار ریال کالای قاچاق در سال گذشته در این شهرستان کشف‌شده بود.
وی بیان کرد: ۹۵ نفر متخلف درسالجاری در این زمینه شناسایی و دستگیر شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل آن ۴۶ درصد معادل ۵۲ نفر افزایش‌یافته است.
رحیمی ابراز کرد: ۵۹ دستگاه خودروی حامل کالای قاچاق در سال جاری در این شهرستان متوقف شد درحالی‌که در مدت مشابه قبل ۱۹ دستگاه خودرو در این زمینه متوقف شد.
رئیس کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز شهرستان اظهار داشت: دولت تدبیر و امید در جهت تحقق شعار اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال مدنظر رهبر فرزانه انقلاب  سیاست‌ها و راهبردهای اقتصادی خود را برای رونق بخشی و بهبود فضای کسب‌وکار با بهره‌گیری از توان‌بخش خصوصی و حمایت از تولیدکنندگان داخلی معطوف کرده اما عزم مردم برای رونق تولید کالای داخلی و جلوگیری از قاچاق کالا و ارز ضروری است.
ترویج فرهنگ ورزش موجب ارتقای سلامت جامعه
فرماندار گچساران با همراه تعدادی از کارشناسان فرمانداری و بخشدار مرکزی با هیئت کشتی شهرستان دیدار و از نزدیک مشکلات ورزشکاران این رشته ورزشی را بررسی نمود.
فرماندار شهرستان در این دیدار ضمن تسلیت شهادت مولی متقیان علی (ع) و فرارسیدن لیالی پر خیروبرکت قدر به جامعه ورزش شهرستان اظهار داشت: یکی از راه‌های ارتقاء سلامت در جامعه ورزش است و علاوه بر آن بسیاری از معضلات اجتماعی را کاهش می‌دهد.
عبدالرحیم رحیمی با اشاره به پتانسیل‌های بالای ورزشکاران شهرستان گفت: از هیچ کوششی در کمک به ورزش شهرستان دریغ نخواهیم کرد.
وی افزود: با توجه به اهمیت ورزش کشتی سعی شود با ایجاد همدلی و وفاق بین ورزشکاران این رشته را در شهرستان توسعه داده و از ظرفیت جوانان و نوجوانان برای پرداختن به این ورزش پهلوانی استفاده گردد.
رحیمی بابیان این مطلب که مسئولین شهرستان جهت ارتقاء سطح ورزش و رشته‌های مختلف ورزشی اهتمام ویژه‌ای دارند اظهار داشت: به هراندازه درزمینهٔ ورزش سرمایه‌گذاری و توجه شود به همان اندازه نیز جامعه ازلحاظ سلامت جسمی و روحی و روانی آسیب‌های اجتماعی از معرض خطر دور خواهد شد.
وی بابیان اهمیت توجه خانواده‌ها به توسعه ورزش و تشویق فرزندان خود به انجام فعالیت‌های ورزشی گفت: تا زمانی که خانواده‌ها برای ورزش هزینه نکنند توسعه در ورزش ما اتفاق نمی‌افتد.
در ادامه کشتی گیران بابیان مشکلات موجود در این رشته ورزشی از فرماندار خواستند تا در این زمینه همکاری و تعامل با هیئت داشته باشد که فرماندار شهرستان قول مساعد دادند که از هرگونه تلاشی برای توسعه و آماده نمودن زیرساخت‌های لازم دریغ ننمایند.
 
انتقاد فرماندار گچساران از نحوه برگزاری نمایشگاه‌های سطح شهرستان
عبدالرحیم رحیمی فرماندار گچساران از نحوه برگزاری نمایشگاه‌ها در این شهرستان انتقاد کرد و گفت: چه کسی متولی برگزاری نمایشگاه‌ها است و چرا افرادی واسطه می‌شوند که نمایشگاه‌هایی که تخصصی نامیده می‌شود اما غیرتخصصی هستند برگزار شود.
عبدالرحیم رحیمی عصر امروز در نشست توسعه صادرات غیرنفتی کهگیلویه و بویراحمد ابتدا به صنعت و معدن برای دستور کاری فوری بدون قید در دعوت‌نامه ایراد گرفت و گفت که دو ساعت نشستیم در مورد موضوعی که در دستور کارها نبوده بحث می‌شود و تازه آخر کار هم نفهمیدم چی بود و چی شد و برای چه آمدیم؟
ایشان بعدازاین به موضوع برگزاری نمایشگاه‌ها و تقویم پیشنهادی صنعت و معدن برای برگزاری ده‌ها نمایشگاه مختلف در این استان انتقاد کرد و افزود که یا من بی‌سوادم یا توسعه صادرات ربطی به برگزاری نمایشگاه‌هایی که فقط بازار سودجویی عده‌ای خاص است، ندارد.
وی خاطرنشان کرد: به اسم برخی نمایشگاه‌های تخصصی نمایشگاه‌هایی برگزار می‌شود و هر چیزی در آن نمایشگاه عرضه می‌شود به‌غیراز آن چیزی که نام نمایشگاه است.
رحیمی بابیان اینکه برخی مواقع در نمایشگاه اجناس دست‌دوم عرضه می‌شود، خاطرنشان کرد: نمایشگاه‌ها محل عرضه کالاها نبست اما در نمایشگاه‌های استانی این موارد دیده می‌شود.
فرماندار گچساران ادامه داد که یک نفر به من بگوید این چه رازی است که هرروز یک نفر می‌آید و می‌خواهد در گچساران نمایشگاهی بزند.
متأسفانه افراد زیادی از ذی‌نفوذان و حتی مدیران نیز سفارش می‌کنند و جگرمان را خون کردند؛ من نمی‌دانم چه رازی هست که حاضرند هر کاری کنند تا نمایشگاهی دایر کنند.
رحیمی از پیشنهادات یک‌صد میلیون تومانی این افراد به خودش برای صدور مجوز برگزاری این نمایشگاه‌ها گفت و تصریح کرد که اینجا است که می‌فهمیم مگر یک نمایشگاه چند سود دارد که حاضرند، ۱۰۰ میلیون تومان فقط به فرماندار بدهند!
وی افزود: تا زمانی که فرماندار گچساران هستم بدون بررسی و بدون اطلاع از وضعیت نمایشگاه‌ها، اجازه برگزاری نمایشگاهی در گچساران را نمی‌دهم.
فرماندار گچساران بابیان اینکه من اهلش نبودم و زیر بار نرفتم، توضیح داد که انگار برخی نمی‌توانند از این سودها بگذرند و جدیداً در قالب‌های جدیدی فشارها را از سر گرفتند؛ آن‌ها از طریق تشکل‌های مردم‌نهاد وارد شدند و می‌گویند فلان نمایشگاه را برای حمایت از فلان تشکل یا هر موسسه دیگری و این حرف‌ها دایر می‌کنیم و اگر مجوز دهید فلان مبلغ را به این موضوعات اختصاص می‌دهیم.
او ادامه داد که تازه این نمایشگاه‌ها باید تخصصی باشد و به اسم تخصصی مجوز می‌گیرند اما از شیر گنجشک در آن‌ها پیدا می‌شود جز همان چیزی که مجوزش را گرفتند.
ما نان گندم خوردیم، نمایشگاه‌ها نباید نمایشگاه فروش باشند بلکه باید شرکت‌های تولیدی بیایند و محصولات خود را به مردم عرضه کنند و بشناسانند.
از سوی دیگر برگزاری این نمایشگاه‌های فروش، بازار را هم نابود کرده و بازاریان ما مرتب معترض و نگران‌اند و گاها نیز این نمایشگاه‌ها بیشتر فروشگاه‌های سیار هستند که از این خیابان به آن خیابان می‌آیند و جنس‌های بنجل را می‌فروشند آن‌هم به اسم نمایشگاه تخصصی!
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1