تاریخ انتشار
شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۴۵
کد مطلب : ۲۵۵۶۱۸

تیغ شعله‌های آتش بر گلوی جنگل‌های بویراحمد (+تصاویر)

۱
۰
کبنا ؛بخشی از مزارع، مراتع و جنگل‌های استان کهگیلویه و بویراحمد طعمه حریق شدند که با تلاش مأموران و نیروهای مردمی آتش سوزی در دو منطقه دشت کلاچوی کهگیلویه و جنگل‌های گنجه‌ای مهار شدند اما جنگل‌های پراشکفت و سرابید مختار دچار آتش سوزی شدند و هم اکنون نیروهای منابع طبیعی، مأموران و نیروهای مردمی به این مناطق اعزام شدند.

 
آتش‌سوزی در مزارع دشت کلاچوی کهگیلویه به روایت تصویر


مزارع کلاچو
مزارع دشت بزرگ کلاچوی دهدشت ظهر امروز طعمه حریق شد و عملیات مهار آتش‌سوزی هنوز ادامه دارد.

امروز مزارع دشت بزرگ کلاچوی دهدشت به دلیل آتش زدن پسماند محصولات کشاورزی توسط کشاورزان طعمه حریق شده و تاکنون بیش از ۵۰ هکتار از این مزارع در آتش سوخته‌اند.
در صورت عدم مهار آتش سوزی تا ساعتی دیگر آتش به جنگل‌های دشت مازه می‌رسد و به طور حتم در این صورت شاهد بوجود آمدن یک خسارت بزرگ به جنگل‌ها دست کاشت این منطقه هستیم.

آتش‌سوزی جنگل‌های "گنجه‌ای" بویراحمد مهار شد+ تصاویر


مهار آتش سوزی جنگل
مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: آتش‌سوزی جنگل‌های منطقه "گنجه‌ای" بویراحمد که از ظهر امروز شروع شده بود، با تلاش کارکنان منابع طبیعی مهار شد.

عزت‌الله بهشتی  با بیان اینکه این حادثه در محدوده حفاظتی محیط زیست در ارتفاعات بالای مادوان و گنجه‌ای رخ داد، اظهار داشت: به محض شروع آتش‌سوزی، نیروهای  منابع طبیعی برای مهار آتش به محل حادثه اعزام شدند.
وی افزود: در هفته‌های اخیر شاهد افزایش آتش‌سوزی‌ها در مناطق مختلف استان بوده‌ایم که انتظار می‌رود نهادها و دستگاه‌های اجرایی، همیاران طبیعت، تشکل‌های زیست‌محیطی و دوست‌داران طبیعت برای نجات جنگل‌ها و طبیعت استان از شعله‌های آتش همکاری کنند.
مدیرکل منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این استان ۲۰ درصد جنگل‌های حوزه زاگرس را دارد، عنوان کرد: جنگل‌های استان با کمبود آتش‌بر مواجه بوده و در صورت تامین اعتبار این آتش‌برها در مناطق دارای جنگل‌های انبوه و حساس به آتش سوزی ایجاد می‌شود.
بهشتی گفت: ضروری است کشاورزان، دامداران، گردشگران و تمام کسانی که در محیط‌های طبیعی و باز برای فعالیت یا تفریح حاضر می‌شوند تا حد امکان از روشن کردن آتش خودداری کنند.
وی ابراز کرد: مطابق ماده ۴۷ قانون حفاظت‌ از جنگل‌ها و مراتع، هر کس در جنگل عمداً آتش‌سوزی ایجاد کند به حبس مجرد از ۳ تا ۱۰ سال محکوم می‌شود.



آتش سوزی همزمان در دو منطقه جنگلی شهرستان بویراحمد


مهار آتش سوزی جنگل
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد از آتش سوزی همزمان دو منطقه جنگلی شهرستان بویراحمد خبر داد.

عزت‌الله بهشتی اظهار داشت: ساعاتی پیش جنگل‌های دو منطقه پراشکفت و سرآبید مختار از توابع شهرستان بویراحمد طعمه حریق شد.
وی عنوان کرد: انتظار می‌رود کارکنان محیط زیست، نهادها و دستگاه‌های اجرایی، همیاران طبیعت، تشکل‌های زیست محیطی و دوست‌داران طبیعت برای مهار این آتش سوزی‌ها همکاری کنند.
بهشتی با بیان اینکه هم اکنون کارکنان منابع طبیعی مشغول عملیات مهار آتش سوزی هستند افزود: آتش سوزی جنگل‌های سرآبید مختار تا لحظاتی دیگر مهار می‌شود.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد با تاکید بر اینکه نگذاریم بمیرد جنگل، که جهان خواهد مرد، ادامه داد: اجرای ماده ۴۷ قانون‌ حفاظت‌ و بهره‌برداری‌ از جنگل‌ها و مراتع‌ و کارگروه مخاطرات زیست محیطی مدیریت بحران از جمله حلقه‌ای مفقوده آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع هستند.
بهشتی تصریح کرد: طبق ماده ۴۷ قانون‌ حفاظت‌ و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع‌ در موقع‌ آتش‌سوزیی در جنگل‌ها، تمام مأموران‌ دولتی اعم‌ از لشگری و کشوری و شهرداری‌ها که‌ در نزدیکیی آن‌ محل‌ باشند، در مقابل‌ تقاضایی مأموران‌ جنگلبانی یا ژاندارمری یا بخشداری موظفند با تمام وسایل‌ ممکنه‌ دولتی و شهرداری که‌ در اختیار دارند در آتش‌نشانی کمک کنند.
وی بیان کرد: طبق این قانون مأموران‌ کشوری و شهرداری که‌ در ایفای این‌ وظیفه‌ مسامحه‌ و قصور کنند بر حسب‌ مورد طبق‌ مقررات‌ مواد ۵۸ و ۵۹ قانون‌ استخدام‌ کشوری مجازات‌ می‌شوند و در مورد مأموران‌ لشگریی تعقیب‌ و مجازات‌ آنان‌ طبق‌ مقررات‌ و قوانین‌ نظامی است.

نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
اقایان محترم سرابید متعلق به فیروزاباد میباشد نه مختار لطفا اصلاح بفرمایید وتکرار نکنید
«مومو» را با کودکان خود آشنا کنید

«مومو» را با کودکان خود آشنا کنید

قدیم‌ترها والدین که می‌خواستند کودکان خود را بترسانند از «لولو خورخوره» برای آنها می‌گفتند ...
(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

دیمیتری استاژوک ورزشکار مشهور بدنسازی در پست اینستاگرام خود نوشت: من همان کسی هستم که ...
آیا روحانی تاریخ را تحریف کرده است؟

آیا روحانی تاریخ را تحریف کرده است؟

دولت حسن روحانی که در این شرایط سخت اقتصادی تمام تلاش خود را به کار بسته است تا بتواند ...
1