تاریخ انتشار
جمعه ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۱۱
کد مطلب : ۲۵۵۵۸۹

اصلاح‌طلبان کهگیلویه و بویراحمد سررشته بازی را به مخالفان ندهند

۲۳
۰
کبنا ؛سید نبی الله خادمی*
اصلاحات از سال ۷۶ در قالب نوین و در چاچوب یک نظام دموکراتیک پا به عرصه کنش ها و واکنش های مختلف گذاشت.
همزمان با فراگیری جریان اصلاحات در سطح کلان این جریان و تفکر در استان ما هم ریشه دواند،
ریشه هایی که با زحمات بهرام تاجگردون، رضاتوفیقی، منطقیان، لاهوتی، خواجوی و موسوی دیگر کسانی که ندای اولیه اصلاحات را لبیک گفتند و حال با تمامی مشکلاتی که با توجه به بافت فرهنگی و سنت گرایی مردم استان و همچنین فرافکنی ها و واگرا نشان دادن مخالفان جریان وجود داشته است، به درختی تنومند تبدیل شده است و جریان به یک آرامش نسبی پس از طوفان های سخت رسیده است، و به گونه ای بزرگ و گیرا و مقبول شده است که اکثریت مردم استان در پای صندوق های رای حسن روحانی را انتخاب می کنند.
رای حداکثری اصلاح طلبی به روحانی نشان داد که اصلاحات تا چه حد در نسل های جدید گسترده شده است.
این انتخابات نشان داد که در نسل های اولیه مخالف با جریان هم، تفکر اصلاح طلبی و این که راه رهایی از مشکلات در گرو اصلاح طلبی و وحدت است رخنه کرده است.
در واقع اصلاحات اکنون صرفا محدود به آنانی نیست که از ابتدا اصلاح طلب بوده اند، چرا که این تفکر مدرن و متکی به تعقل باعث شده است تا افرادی که روزی اصلاح طلبان را مهره های شطرنج آمریکا و استکبار در بازی سیاسی با ایران می دانستند در آن ذوب شوند.
از مقدمه که بگذریم بهتر است مستقیما به اصل مطلب بپردازیم.
انتخابات ۹۲ در استان نشان داد که می توان به رای خاکستری به سمت اصلاحات امیدوار بود و در انتخابات ۹۶ این مهم تحقق یافت.
البته کشش رای خاکستری به سمت روحانی و جریان اصلاح طلبی به خود خودی زمان زیادی را نیاز داشت اما اتفاق خوبی که در این چند سال رقم خورد حضور دو نماینده در دو حوزه انتخابیه گچساران و بویراحمد در مجلس بوده است.
تاجگردون(اصلاح طلب شناخته شده) و زارعی(اعتدالی به سمت اصلاحات)
در دو سال پیش از دولت اول تدبیر و امید تاجگردون و زارعی با عملکرد مناسب باعث شدند تا رای مردم به سمت اصلاحات تغییر کند و ثمره ی اولیه این اقدامات در انتخابات ۹۲ به وقوع پیوست.
در شروع دولت تدبیر و امید و با روی کار آمدن استانداری اصلاح طلب و بومی استان نوید آن رفت که روزهای خوبی در پیش روی استان و جریان اصلاحات وجود دارد که همینگونه هم شد و در نتیجه اقدامات مثلث اجرایی و مقنن اصلاحات استان شاهد اقبال عمومی مردم نسبت به دولت و جریان بوده ایم.
در کنار مثلث اصلاحات حضور افراد ستاد روحانی چون رضاتوفیقی که با انتخاب روسای ستاد موفق که بعضی از آن ها بیشتر توانستند رشد رای مناسب و مطلوبی را باعث شوند چون لنده، را نیز نمی توان از ذهن خارج کرد.
می توان گفت:بعد از اتفاقات ناگواری که برای اصلاحات در انتخابات شورایی دهه ۸۰ و انتخابات ۸۴ افتاد و باعث شد تا انشقاقی در جریان ایجاد شود.
راس اصلاحات و در رده پایین در استان همه متنبه و آگاه شدند که نباید انشقاقی در جریان ایجاد شود و با تلاش های تاجگردون و زارعی و خادمی و اصلاح طلبان بزرگ استان چون و رضاتوفیقی، خواجوی، موسوی،عسکری،منطقیان و ... گسل افتاده در جریان پر شد و حال شاهد وحدت هر چه بیشتر اصلاحات استان هستیم.
در ابتدای مطلب عرض کردیم:اصلاحات وابسته به شخص نیست
بنابراین طرح صحبت هایی که از نقد فراتر رفته است و وارد انحصار طلبی و دو دستگی ایجاد کردن در جریان شده است در زمان کنونی یعنی آب در آسیاب اصولگرایان ریختن و بر باد دادن زحمات چندین و چند ساله
اگر کسی در اصلاحات این استان وارد بحث استفاده از جریان به نفع خود و تقدم نفع خود بر جریان شده است، نباید به شدیدترین لحن مورد تخریب واقع شود کما اینکه هنوز چیزی معلوم نشده است و صرفا به این دلیل باشد که اعتقادات شخصی و قومی را وارد مسائل سیاسی کرده تا مثلا جریان را از دنا به خامی انتقال داد و مرکز تصمیم گیری بشود خامی
حال اینکه مرکز تصمیم گیری دنا هم نیست و هر تصمیمی گرفته می شود یا رفتاری انجام می شود در سطح کل تصمیم گیری می شود.
بنابراین اگر کسی از جریان استفاده شخصی کرده است، به دور از جوسازی و با ادله و مستندات اقدام به بازجویی درون تشکیلاتی از او بشود نه اینکه در روزهایی که مخالفان شکست خورده و زخمی اصلاحات در کمین جریان هستند این مسائل را که صدق آن ها تایید نشده است رسانه ای کرد و فرصت را برای مخالفان فراهم کرد تا در بوق و کرناهای خود دودستگی را در جریان ایجاد کنند و وحدتی که با خون دل خوردن بزرگان جریان اصلاح طلبان استان ایجاد شده است با بی تجربگی شکسته شود و باز بخواهیم راهی را که آمده ایم و سخت بوده است را دوباره و با مشقت های جدید طی کنیم.
امید است که اصلاح طلبان استان وحدت و یکپارچگی و ندادن سررشته بازی به مخالفان را در نظر بگیرند و در این ۴ سال پیش روی دولت و سال های آینده اصلاحات بر طبل وحدت و همدلی بکوبند.

فعال سیاسی اصلاح طلب
نام شما

آدرس ايميل شما

بنگرو
Iran, Islamic Republic of
wooooooooooooooooooow!
داریوش
Iran, Islamic Republic of
خودت چکاره استانداری که اینطور یادش میکنی
مطمئن
Iran, Islamic Republic of
در اینجا باید از زحمت های دکتر خداداد غریپور وسید موسوی که برای اصلاحات زحمت زیادی کشیدن نام برده میشد در صورتی که تو این استان اصلاحاتو با سید باقر موسوی میشناسن.
دوست
Iran, Islamic Republic of
عمو با ای تحلیلها شاید بقیه رو.. ولی خودت و سایر هم فکراتو نمی تونی ..، خودت بهتر میدونی جریان اصلاحات حداقل تو این استان در اکثریت نیست. اگه میبینی رای میارن نه دلیلش محبوبیت هست بلکه از لجام گسیختگی در طرف مقابل دارن کسب رای میکنند.
ایام به کام
رحیم
Iran, Islamic Republic of
سلام برسید بزرگوار هر چند از نظر حطی مخالفتم
معلم
Iran, Islamic Republic of
اصلاحات مرده راجع به چه حرف می زنی مگه روحانی اصلاحاتی هست برو تاریخ زندگی روحانی را مطالعه کن
']گچساران
Iran, Islamic Republic of
کوتا بیو
همشهری
Iran, Islamic Republic of
اصلاحات به معنای دوم خردادی ها از سال ۷۶ پا به عرصه گذاشتند اما اصلاحات نه.
شهروندی
Iran, Islamic Republic of
برو ک.. شدی
کارمند
Iran, Islamic Republic of
نه بیکارم بیام نظر تنه هم بخونم ده
رهگذر
Iran, Islamic Republic of
این .. که از ان حرف میزنید با ..با فداکاری مسئولین حاصل شده حتما قدر این فرصت را بدانید
آرمند
Iran, Islamic Republic of
سلام دوست عزیزم دودستگی را همین آقای استاندار ایجاد کرده که در شهرستان کهگیلویه فقط بر اساس قوم‌گرایی ونگاه بویراحمد وثلاث نیروههای منطقیان را به کار گرفته هست حالا شما می آیید حرف از اتحاد می زنید...اگر اصلاح طلب بود مگر نباید اصلاح طلبان بخش ثلاث هم‌باید مورد توجه قرار می گرفتند این رای مردم هم به واسطه هیچ استانداری یا فرد دیگری نیست .ودر کل عملکرد استانداری اصلا قابل دفاع نیست وعامل این همه انشقاق هم خودش بوده وهست وخواهشا شما هم حرف از اتحاد نزن که آدم چندشش می شه...اصلاحات را همین افرادی که ازشون حرف می زنی نابود کردند...مردم به روحانی رای دادند چون‌برای رار از اندیشه های حزبی بود وگرنه هیچ دلخوشی از این کدخداههای که نام بردی به جز تاجگردون ندارند
فرهنگی
Iran, Islamic Republic of
حرف...را کاملا می شناسم
بویراحمد
Iran, Islamic Republic of
جمع کن بابا ک ..و شعرت را
اینده نگر
Iran, Islamic Republic of
شما با انگیزه اختلاف نام افراد را قید نمودی پس وکیلی بهرامی مندنی پور غریب پور و....... کج. بودند اصلاحات فقط تاجگردون ورضا توفیقی نیستند
نازمکان
Iran, Islamic Republic of
الهی شکر ...........................................
بویر احمد گرمسیر
Iran, Islamic Republic of
اقای خادم جنابعالی عضو شورا بودید ونتوانستی کار کنید وهمیشه بد تاجگردون و اصلاحات میگفتی حالا چه شده که حمایت می کنی انسان باید یک روح باشد البته این متن را خودت ننوشتی چون مردم منطقه همگی میگویند برو فکر نان کن که خربزه اب است
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
در جواب بویراحمد گرمسیر
اتفاقا خود تاجگردون و اصلاح طلبان این شهر می دونن که ایشون اصلاح طلب بوده و هست
و اولین روستای گازدار شده و آسفالت شده در این منطقه نازمکان بوده و در زمان ریاست ایشان بر شورا
تنها کسی که مشکل اتصال دو کانال ابرسانی را حل کرد ایشون بود
و موارد دیگه که اینجا نمیگنجه
بی مورد و بی دلیل تخریب نکنید
ورزش
Iran, Islamic Republic of
اشتباه برداشت کردی حاجی جان مردم به اصلاحات رای ندادن مردم به گذشته نه گفتن باز مغرور نشید زیرا مردم با شما نیستند مردم با خودشون هستند وارزوهای مردم برآورده نشه اتفاق دیگه می افته
']گچساران
Iran, Islamic Republic of
آقایان خادم دیگه حناتون رنگ نداره لطفا شعار ندین .تو میخای تا تنور داغه نون خودتو بچسپونی تادیروز بد تاجگردون واصلاحاتو می گفتی حالا چی شده مگه .این که برا استاندار کار نداره برو پیشش حتما چون فامیل دوتاتون خادمی یه پستی تو استان بهت میده
مخاطب
Iran, Islamic Republic of
اصلاحات در استان ما یعنی منفعت طلبی و قبیله گرایی. دیدیم که چطور پیشانی اصلاح طلبی استان یعنی سید باقر موسوی چطور تن به معیارهای قبیلگی داد و از مجسمه طایفه گرایی حمایت کرد...
۰
Iran, Islamic Republic of
فقط دنبال ..،اصلا خودت چقدر ب این حرفهای زدی ... ،تو تا اونجای ما شنیدیم حتی سر .
هم استانی
دنیای سیاست دنیای پیچیده ای هست نبی جان.
سید بزرگوار اصالتا ازخودت وخانواده شناخت دارم که از هردو طرف بااصل ونسب هستین از طرفی واقعیات و تجربه نشون داده دنیای سیاست اونم تو استان ما که درست نهادینه نشده و فرهنگ قومی گری و ایلیاتی غالب بر تفکرجناحی و سیاسی هست ورود باید با احتیاط باشه.گرچه انصافا متن نوشته شده قابل تفکر وتامله.
ريزش غيرمنتظره بازارها

ريزش غيرمنتظره بازارها

قیمت‌ها در بازار ارز، سکه و خودرو طی روز گذشته با ریزش چشمگیری مواجه شد که در گزارش زیر ...
«مومو» را با کودکان خود آشنا کنید

«مومو» را با کودکان خود آشنا کنید

قدیم‌ترها والدین که می‌خواستند کودکان خود را بترسانند از «لولو خورخوره» برای آنها می‌گفتند ...
(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

(عکس) ورزشکار منکر کرونا بر اثر ابتلا به آن درگذشت

دیمیتری استاژوک ورزشکار مشهور بدنسازی در پست اینستاگرام خود نوشت: من همان کسی هستم که ...
1