تاریخ انتشار
جمعه ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۲۴
کد مطلب : ۲۵۵۵۵۸

مدیران از اشرافی‌گری و زندگی تجملاتی پرهیز کنند/ نیروهای امنیتی و نظامی کشور تقویت شوند/جلوی مهاجرت مردم را بگیریم/مسئولان با متخلفان انتخابات برخورد کنند

۰
کبنا ؛خبرهای نمازجمعه استان کهگیلویه وبویراحمد
مدیران از اشرافی‌گری و زندگی تجملاتی پرهیز کنند
امام جمعه موقت یاسوج گفت: راهپیمایی روز جهانی قدس به‌عنوان یادگار ارزشمند امام خمینی (ره) بیانگر اتحاد مسلمانان علیه استکبار جهانی و ابراز انزجار از ظلم و ستم آنان در کشورهای اسلامی از جمله فلسطین است.
حجت الاسلام سید علی صالح موسوی اعظم در خطبه‌های نماز جمعه این هفته یاسوج با بیان اینکه آخرین جمعه ماه رمضان هر سال به‌فرمان امام خمینی (ره) به نام روز جهانی قدس نام‌گذاری شده، اظهار داشت: در این روز مهم قدرت جهان اسلام به رخ دنیا و به‌ویژه استعمارگران کشیده می‌شود.
وی افزود: این نام‌گذاری با تدبیر، آینده نگری و بصیرت مثال زدنی امام راحل انجام شد و هدف اصلی آن نیز دفاع از ملت مظلوم فلسطین و دیگر مسلمانان جهان است.
امام جمعه موقت یاسوج با اشاره به اینکه حضور در مراسم‌هایی از جمله راهپیمایی روز جهانی قدس عبادت است، بیان کرد: قشرهای مختلف مردم ولایتمدار و همیشه در صحنه کهگیلویه و بویراحمد همچون همیشه حضور حداکثری در راهپیمایی روز جهانی قدس سال جاری خواهند داشت.
حجت الاسلام موسوی اعظم ۲۶ خرداد سالروز شهادت بخارایی، امانی، صفارهرندی و نیک نژاد از اعضای فدائیان اسلام را یادآور شد و عنوان کرد: این چهار مجاهد عرصه دین در سال ۱۳۴۴ توسط رژیم پهلوی و به دنبال ترور حسنعلی منصور نخست وزیر وقت به‌عنوان عامل اصلی تصویب قانون ننگین کاپیتولاسیون به شهادت رسیدند.
وی ابراز داشت: قانون ننگین کاپیتولاسیون در صورت اجرا شدن عزت و اعتلای دینی و ملی ایرانیان را خدشه دار می‌کرد و به همین دلیل نیز با مخالفت شدید امام خمینی (ره) و دیگر روحانیان کشور مواجه شد.
امام جمعه موقت یاسوج با تسلیت سالروز شهادت حضرت علی (ع)، گفت: درک فضائل و ابعاد شخصیتی امام اول شیعیان از عهده افراد عادی خارج بوده و چند ویژگی برجسته ایشان نیز شامل ساده زیستی، تلاش برای برقراری عدالت و دقت در حفظ بیت‌المال است.
حجت الاسلام موسوی اعظم اظهار داشت: مدیران جامعه اسلامی باید با تأسی از مولای متقیان حضرت علی (ع) از اشرافی گری و زندگی تجملاتی به‌طور جدی پرهیز کنند.
 نیروهای امنیتی و نظامی کشور تقویت شوند
امام جمعه شهر دوگنبدان گفت: شتاب بخشی به توسعه مناطق محروم نیازمند افزایش روحیه جهادی است و دولتمردان باید در این زمینه پیشگام شوند.
سید امین الله حجازی در خطبه‌های امروز نماز جمعه شهر دوگنبدان با اشاره به در پیش بودن روز ۲۸ خرداد سالروز تأسیس جهاد سازندگی تصریح کرد: در ابتدای تشکیل این نهاد انقلابی دگرگونی چشمگیری در مدت زمان کوتاهی در مناطق محروم کشور به‌ویژه روستاها رخ داد که ناشی از عزم جوانان برای پیشرفت و آبادانی کشور بود.
وی با بیان اینکه روستاها جبهه نخست توسعه اقتصادی و خودکفایی کشور هستند خواستار احیای این روحیه انقلابی برای خدمت به اهالی مناطق روستایی شد.
امام جمعه شهر دوگنبدان ابراز داشت: خدمات چشمگیری در حوزه‌های مختلف از سوی کارگزاران نظام جمهوری اسلامی ایران انجام شد، ولی تا رسیدن به مطلوب باید تلاش بیشتری شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حوادث تروریستی اخیر در تهران که منجر به شهید و مصدوم شدن تعدادی از هموطنان شد گفت: نیروهای امنیتی و نظامی کشور تقویت شوند.
حجازی با یادآوری اهمیت امنیت برای توسعه پایدار کشور افزود: با وجود تلاش و ایثار نیروهای امنیتی برای مقابله با حوادث تروریستی اخیر اما به دلیل اهمیت موضوع تقویت نیروهای نظامی ضروری است.
امام جمعه شهر دوگنبدان به سالروز شهادت مولای متقیان حضرت علی (ع) اشاره کرد، و افزود: حضرت علی (ع) یکی از بزرگ‌ترین شخصیت‌های جهان اسلام است که پیروی از سیره او کوتاه‌ترین راه رسیدن به سعادت دنیا و آخرت است.
وی بیان کرد: پارسایی، تقوا، اخلاص، پرهیزگاری، شجاعت، مهربانی با ایتام و دستگیری از نیازمندان از ویژگی‌های برجسته امام علی (ع) است.
جلوی مهاجرت مردم را بگیریم
ائمه جمعه شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به اینکه باید فرهنگ تولید در جامعه نهادینه شود تأکید کرد: کشاورزی و دامداری دو عامل عمده تولید و اشتغال در جامعه هستند که باید به آنها توجه جدی شود.
حجت الاسلام سید نصیر حسینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان اظهار داشت: یکی از ابزارهای تقرب در نظام عالم آفرینش حضرت علی بن ابیطالب(ع) بوده که تمام کائنات و فرشتگان از او استفاده کرده‌اند.
امام جمعه دهدشت با اشاره به اینکه شنبه ۲۷ خرداد روز جهاد کشاوزی است که در سال ۱۳۵۸ به دستور حضرت امام(ره) تشکیل شد، گفت: تحول خوبی به دستان این انسان‌های شایسته در جامعه ما شکل گرفت و خدماتی مانند جاده، برق، آب به دورترین مناطق محروم کشور انجام شد.
وی با بیان اینکه در رژیم شاهنشاهی مردم مناطق محروم وضعیت اسفباری داشتند و حکومت کاری به مردم نداشت، افزود: این حرکت جهادی سبب ایجاد تحولی بزرگ در ارائه خدمات به مردم مناطق محروم و دورافتاده شد.
حسینی به ادغام اداره جهادسازندگی و کشاورزی اشاره کرد و گفت: چون کشاورزی و دامداری مولد است در فرهنگ دینی ما از مشاغل مستحب و پرثوابی به حساب می‌آیند.
وی افزود: کسی که تولید می‌کند بارش بر دوش جامعه و ملت نمی‌افتد و روستایئان از اقشار مولد و تولید کننده جامعه هستند.
امام جمعه دهدشت ضمن اشاره به اهمیت نهادیه کردن فرهنگ تولید در جامعه، تصریح کرد: اگر فرهنگ تولید را در جامعه نهادینه کنیم خیلی از مشکلات ما حل می شود.
حسینی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری امسال را سال تولید و اشتغال قرار داده است، گفت: کشاورزی و دامداری دو عامل عمده تولید و اشتغال در جامعه هستند که باید به آنها توجه جدی شود.
امام جمعه دهدشت با اشاره وجود ظرفیت های خوبی در زمینه کشاورزی و دامپروری، گفت: اگر بسترها و زمینه رونق کشاورزی در در این شهرستان فراهم شود رونق خوب اقتصادی در شهرستان اتفاق می‌افتد.
وی افزود: اگر آب کشاورزی دشت‌های کلاچو و چنگلوا فراهم شود کار و اشتغال برای جوانان ایجاد و به طور قطع بستر خوبی نیز برای دامداری و دامپروری منطقه ایجاد می‌شود.
حسینی با اشاره به اینکه سال‌های زیادی از وعده مسئولان در خصوص تامین آب دشت‌های شهرستان می‌گذرد و همچنان وعده فرداها را می‌دهند، گفت: کی می‌خواهیم به وضعیت نامناسب این شهرستان رسیدگی کنیم و جلوی مهاجرت مردم را بگیریم.
وی با بیان اینکه در برخی از نقاط راه، آب، برق، مدرسه و خدمات دیگر فراهم شده اما به دلیل فراهم نبود زمینه اشتغال مردم از آن منطقه مهاجرت می‌کنند، افزود: مسئولان زمانی که می‌خواهند برنامه ریزی کنند باید آینده نگری داشته باشند و در جاهایی خدمات رسانی انجام شود که بستر ماندگاری روشن است.
حسینی با بیان اینکه اول تیرماه سالروز فرمان امام(ره) مبنی بر تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی در سال ۱۳۶۰ که روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی است، گفت: با توجه به وضعیتی که در فضای مجازی صورت گرفته اگر یک هفته روحانیت تبلیغ نکند مردم منحرف و گمراه می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه سعادت دنیا و آخرت ما به دین و دینداری ما وابسته است، افزود: بعد از ائمه معصومین و غیبت کبری امام عصر(عج) این روحانیت و مراجع عظام بوده که دین را ماندگار کرده است.
مسئولان با متخلفان انتخابات برخورد کنند
حجت الاسلام سید محمد یوسف افروغی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان لیکک اظهار داشت: مسئولان قوه قضائیه در سطح استان و شهرستان ریشه اصلی طراحی تخلفات انتخابات شهر لیکک را شناسایی و با محکومیت آنها، مردم را خشنود کنند.
امام جمعه شهر لیکک با اشاره به اینکه انتخابات شهر لیکک افتضاحات بود، گفت:در روزهای اخیر صحبت‌هایی می‌شود و اگر قرار بود انتخابات این شهر باطل شود، باید در سه روز اول بعد از انتخابات این کار صورت می‌گرفت.
افرغی تصریح کرد: در صورتی که مسئولان بخواهند تصمیمی بگیرند که افکار عمومی جریحه دارد شود و به صلاح مردم بهمئی نباشد، بدون هیچ واهمه‌ای پشت صحنه همه این اتفاقات را به مردم می‌گویم.
امام جمعه شهر لیکک ضمن گرامیداشت لیالی قدر و تسلیت بمناسبت ایام سوگواری شهادت امیرالمومنین(ع)، گفت: مردم باید بیش از میزانی که برای مظلومیت امام علی(ع) گریه و سوگواری می‌کنند، برای خودشان که از معارف و آموزه‌های این امام استفاده نمی‌کنند، ضجه و ناله بزنند.
افروغی افزود: اندیشه و تفکر امام علی(ع) مبتنی بر عدالت بود و هر گناهی که در جامعه کنونی ما سر می‌زند ناشی از بی‌عدالتی برخی از مسئولان در رده‌های مختلف است.
وی گفت: تا زمانی که مسئولان در رده بالا دزدی نکند، زیر دست او هیچ وقت جرأت ندارد دست به دزدی از بیت المال بزند.
امام جمعه شهر لیکک با اشاره به فرمان آتش به اختیار مقام معظم رهبری، خاطرنشان کرد:منظور مقام معظم رهبری ولنگاری فرهنگی نبود و عده‌ای دارند این فرمان را مصادره به سوء می‌کنند.
افروغی با اشاره به اینکه نباید انقلابی گری را افراطی قلمداد کرد، گفت: از اول اسلام و زمان معاویه تاکنون به افراد انقلابی افراطی می‌گفتند و در حال حاضر کسانی این اتهام را می‌زنند که تفکر غربی دارند.
نام شما

آدرس ايميل شما

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

یک تاجر، بانکی که ۲۰ سال پیش به او وام نداد را خرید!

تاجری انگلیسی بانکی را که ۲۰ سال پیش از وام دادن به او امتناع کرد را خرید که این موضوع ...
1