تاریخ انتشار
جمعه ۲۶ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۲۰
کد مطلب : ۲۵۵۵۵۶

از توصیه به دولت دوازدهم تا سال‌ها انتظار برای افتتاح پروژه آبرسانی دهدشت

۱
۰
کبنا ؛خبرهای نماز جمعه کهگیلویه و بویراحمد/

اشرافی‌گراها روز قیامت هیچ جوابی مقابل حضرت علی ( ع) ندارند
امام جمعه موقت یاسوج گفت: اشرافی‌گراها روز قیامت هیچ جوابی مقابل حضرت علی ( ع) ندارند.
نماز جمعه این هفته شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد به امامت حجت‌الاسلام سید علی‌صالح موسوی‌اعظم برگزار شد.
امام جمعه موقت شهر یاسوج در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با تسلیت سالروز شهادت حضرت امیرالمومنین ع اظهار کرد امیدواریم در این ماه غفران زمینه عاقبت بخیری برای همه ما فراهم شود و در این باقی مانده ماه مبارک بتوانیم بیشترین استفاده را ببریم.
وی گفت: امام علی(ع) می فرمایند برای کسانی که قدر نعمت‌های الهی را می‌دانند و شکرگذار نعم الهی هستند هیچ گاه نقصانی پیش نمی‌آید.
امام جمعه موقت یاسوج گفت: شکرگذاری باعث می‌شود که خداوند نعمت را زیاد بگرداند و هیچگاه خداوند باب نعمت را به واسطه شکرگذاری بر روی بنده‌اش نمی‌بندد.
موسوی‌اعظم نتیجه استجابت را بستگی به دعا دانست و گفت: بهترین حالت معنوی که باعث اتصال حالت آسمانی می‌شود تزرع در هنگام سحر و بازگشت به خویشتن خویش است و اگر باب دعا بر روی کسی باز شود باب استجابت دعا هم بر روی او باز می‌شود.
امام جمعه موقت یاسوج با اشاره به پشیمانی واقعی گفت: روایت داریم که امام معصوم می‌فرماید کسی که توبه واقعی و توبه نستوه کند و از روی باور و اعتقاد باشد خداوند گناهان او را می‌بخشد.
امام جمعه موقت یاسوج در ادامه و در خطبه دوم نماز جمعه این هفته شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان برخی از مناسبت‌های هفته تصریح کرد: یکی از مسائل اساسی که موجب شوکت مسلمین است راهپیمایی روز قدس است.
موسوی اعظم افزود: با این راهپیمایی انزجار خود را از دشمن اصلی اسلام بیان می‌دارند و امروز صهیونیست‌ها بیش از هر چیز از روز قدس می‌ترسند.
وی با بیان این که حزب مستضعفین جهانی تشکیل می‌شود تصریح کرد: وقتی همه مسلمانان وحدت داشته باشند قدرت جهانی خود را به رخ ستمگران خواهند کشید.
امام جمعه یاسوج در ادامه به موضوع شهید و شهادت اشاره کرد و گفت: این روزها سالروز شهادت شهید چمران است که باید این روز گرامی بداریم و همچنین یاد شهدای موتلفه را گرامی بداریم.
موسوی‌اعظم در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: حسنعلی منصور را به درک واصل کردند کسی که کاپیتولاسیون را تصویب کرد و به دنبال حاکمیت امریکا در کشور بودند.
موسوی‌اعظم در بخش دیگری از اظهارات خود با بیان این که بهترین روش شناخت امام معصوم این است که ببینیم امام چه اوصافی داشته است تصریح کرد: عدل و ساده زیستی امام آن هم در ارتباط مسایل سیاسی و دینی بسیار مهم است.
وی به ساده‌زیستی حضرت امیر اشاره کرد و گفت باید در این موضوع از آن امام همام الگو بگیریم چرا که اسوه ساده زیستی بود و آن‌هایی که به دنبال اشرافی گری هستند چه جوابی برای آن حضرت دارند.
فرمایشات رهبری باید سرلوحه مسؤولان در توافق هسته‌ای قرار می‌گرفت
امام جمعه دیشموک گفت: مسؤولان باید به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص توافق هسته‌ای گوش می‌دادند و از همان نخست به آمریکا اعتماد نمی‌کردند.
حجت‌الاسلام علی‌اکبر راوند ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر دیشموک ضمن دعوت مردم به تقوای الهی اظهار کرد: مسؤولان و دستگاه قضا به وعده‌هایی که به مردم داده‌اند وفادار باشند و عمل کنند.
وی در ادامه با اشاره به اعیاد و شهادت‌ها در منطقه دیشموک عنوان کرد: مردم این منطقه سعی کنند در روزهای شهادت مخصوصا نماز جمعه پیش قدم شوند و مغازه‌ها کسب و کار خود را تعطیل کنند تا یک الگوی رفتاری برای دیگران باشند و فرهنگسازی شود.
امام جمعه دیشموک گفت: مغازه‌داران باید در روزهای شهادت طوری فرهنگسازی کنند که در عزای اهل بیت محزون هستند و با برافراشته کردن پرچم مشکی بر بام مغازه‌ها احترام خود را به اهل بیت نشان دهند.
وی گفت: روز شنبه ۲۷ خردادماه سالروز تشکیل جهاد سازندگی به فرمان امام خمینی(ره) است که حضرت امام خمینی(ره) بعد از ۴ ماه که از پیروزی انقلاب اسلامی گذشت نهاد جهاد سازندگی را تشکیل دادند برای محرومیت‌زدایی و برای سر و سامان دادن نظام روستایی‌ها که خدمات این نهاد قابل تقدیر و تشکر است.
خطیب نماز جمعه شهر دیشموک ضمن تقدیر و تشکر از اداره برق در استان نسبت به خدمات‌رسانی برق به روستاهایی که واقعا خدمات‌رسانی به آن مناطق سخت بود تشکر کرد و گفت: مردم منطقه دیشموک سعی کنند روستاهای پراکنده‌ای که در این مناطق وجود دارند در یک نقطه مستقر شوند تا خدمات بیشتر و بهتری به آنها داده شود.
وی با اشاره به شب‌های قدر در ماه مبارک رمضان تشریح کرد: شب ۲۳ رمضان آخرین شب از شب‌های قدر ماه رمضان است که به فرموده حضرت امام صادق(ع) مقدرات یکساله انسان در این شب‌ها توسط امام زمان(ع) تایید و امضا می‌گردد.
رئیس شورای فرهنگ عمومی دیشموک گفت: مومنان سعی کنند در این شب آخر قدر از فرصت باقیمانده استفاده کافی را انجام دهند و دهه آخر ماه مبارک رمضان که دهه بسیار پربرکتی است را از دست ندهند.
وی با اشاره به توافق هسته‌ای گفت: به فرمایشات مقام معظم رهبری دولت آمریکا از همان نخست مذاکرات هسته‌ای سنگ‌اندازی داشت و دنبال اهداف شوم و خرابکارانه خود بود که خوشبختانه ایران اسلامی از این ترفند آمریکاه باخبر بود و از یافتن به اهداف شوم خود جلوگیری کرد.
حجت‌الاسلام راوند تصریح کرد: آمریکا باید بداند ایران در برابر چنین ناملایماتی هراس و ترس ندارد و حسن نیت خود را نسبت به همه جهانیان نشان داده است چون آمریکا دنبال ایران هراسی بود و به اهدافش نرسید.
وی گفت: ما باید از همان نخست به فرمایشات مقام معظم رهبری گوش می‌کردیم و مذاکرات را قبول نمی‌کردیم چون رهبر معظم انقلاب به این مذاکرات خوشبین نبودند و بارها فرمودند اگر ما در مسئله هسته‌ای کوتاه بیاییم ضرر خواهیم کرد و این درس‌ها عبرتی است برای دولتمردان نظام جمهوری اسلامی ایران که نباید به آمریکا اعتماد کرد و آخر مذاکرات هسته‌ای منجر به تحریم‌های موشکی و حقوق بشر که در طرح سنا با موافق بودن ۹۸ نفر با تحریم‌های جدید ایران رای داده شد.
امام جمعه دیشموک گفت: آمریکا هیچ وقت دست از دشمنی با ایران برنمی‌دارد و با نظام جمهوری اسلامی ایران مشکل دارند و به دنبال اهدف شوم خود هستند و آن اهداف هم زیر سلطه بردن ما ایرانیان از دستورات منفی خود است.
وی با اشاره به پیام ۱۶ مردادماه ۵۸ که حضرت امام خمینی(ره) فرمودند آخرین روز جمعه ماه مبارک رمضان روز جهانی قدس است گفت: ما باید در روز جهانی قدس با حضور پررنگ خود در راهپیمایی روز جهانی قدس انزجار خود را از استکبار جهانی، آمریکا و صهیونیسم نشان دهیم.
خطیب نماز جمعه دیشموک گفت: عموم مسلمین جهان باید با همبستگی اسلامی خودشان در این روز در راهپیمایی شرکت کنند و حکم این عالم بزرگ دینی و مرجع جهانی را که نماد و سنبل اتحاد بین شیعه و سنی بود را سرلوحه کار خود قرار دهند و در روز جمعه آخرین ماه مبارک رمضان در این مراسم شرکت کنند.
وی در پایان با اشاره به دیدار مقام معظم رهبری با مسؤولان متذکر شد: مسؤولان در کشور دست از دو قطبی کردن و دو دستگی کردن مردم بردارند و فضای انتخاباتی رقابت را به رفاقت تبدیل کنند و این را بدانند رئیس‌جمهوری که قبول شد رئیس‌جمهور همه ملت ایران اسلامی است و با اتحاد بیشتر در رفع مشکلات منطقه قدم بردارند.
بنی‌صدر در سال ۵۹ به دنبال دو قطبی کردن جامعه بود
امام جمعه پاتاوه گفت: بنی‌صدر در سال ۵۹ به دنبال دو قطبی کردن جامعه بود.
نماز عبادی سیاسی جمعه شهر پاتاوه برابر با سالروز شهادت امام علی (ع) با حضور گسترده و پرشور مردم ولایی و روزه‌دار در مسجد صاحب‌الزمان (عج) این شهر به امامت حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم چراغی اقامه گردید.
وی ابتدا خود و نمازگزاران را به تقوا و پرهیزگاری دعوت کرد و در ادامه مبحث هفته گذشته به تعریف و معانی بی‌دینی در جامعه پرداخت و گفت: بی‌دینی یعنی شخص کافر باشد، عاقل نباشد با یکدیگر دشمنی کردن، ربا خواری و فریب دشمن را خوردن از جمله مشخصات بی‌دینی است.
وی همچنین با بیان اینکه بی‌دینی ناشی از بی‌تفاوتی به مسائل الهی و فراموشی دستورات دین و فرهنگ جامعه و عملیات تروریستی انجام دادن است ابراز کرد: یکی از عواملی که این همه بی‌دینی می‌آورد، فقر و نداری مردم است.
خطیب جمعه پاتاوه با اشاره به آیه ۲۷۰ سوره بقره بیان کرد: آنچه شما از مال خدا و به دعوت او انفاق می‌کنید و یا چیزهایی انفاق می‌کنید که بر شما واجب نکرده بلکه خودتان به وسیله نذر بر خود حرام کرده‌اید و در راه خدا می‌دهید خدا به آن آگاه است و یاوری برای ظالمین و ستمکاران نیست.
وی مراد از ظلم در این آیه را ظلم به فقرا و خودداری کردن از انفاق به آنان و حبس حقوق ایشان دانست و تاکید کرد: برای ریشه کن کردن این عامل بی‌دینی (فقر) باید همگی به وظایف خود توجه کنیم.
رئیس شورای فرهنگ عمومی منطقه پاتاوه در خطبه سیاسی نماز به مناسبت‌های مختلف از جمله دیدار مسؤولان نظام با رهبر عالیقدر انقلاب اشاره و اظهار کرد: کشور را نباید دو قطبی و به دو دسته موافق و مخالف تقسیم کرد همانند کاری که رئیس‌جمهور وقت در سال ۵۹ انجام داد.
حجت‌الاسلام چراغی با بیان اینکه نباید انتخابات و پیروزی کشور را بنام حزب و گروهی بزنیم خاطرنشان کرد: مردم در انتخابات به جمهوری اسلامی رای دادند، نباید انتخابات و پیروزی کشور به نام حزب و گروهی بزنیم همه مسلمانند، همه معتقد به نظام جمهوری اسلامی و همه مخالف آمریکا واسرائیل و مزدوران آنها هستند. (تکبیرنماز گزاران)
چراغی به فرا رسیدن روز جهانی قدس در هفته آتی هم گریزی زد و تصریح کرد: روز قدس یعنی تشکیل حزب مستضعفین، و روز قدس یعنی اتحاد مسلمانان جهان در برابر کفر، استکبار، و رمز استقلال مسلمانان است.
چراغی از همه آحاد و اقشار مختلف نمازگزار درخواست کرد در این روز باشکوه که به ابتکار تاریخی حضرت امام نامگذاری شده با خانواده حضور یابند و با شرکت خود مشت محکمی بر دهان غده سرطانی اسرائیل جنایتکار و ایادی مزدور در منطقه بزنند.
وی در خاتمه به مناسبت‌های روز جهاد کشاورزی و ۳۰ خرداد سالروز انفجار بمب در حرم مطهر و نورانی امام رضا (ع) و روز تبلیغ و اطلاع رسانی سخنان کوتاهی بیان کرد.
 
مخاطب اصلی فرمایشات رهبری در خصوص رفع مشکلات اقتصادی دولت و اعضای آن است
جازی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم گفت: مخاطب این بایدها رئیس قوه مجریه و وزرای ایشان هستند.
حجت الاسلام سید امین الله حجازی در خطبه‌های نماز جمعه سیاسی و عبادی این هفته در جمع نمازگزاران گچساران با تسلیت ایام شهادت امام علی (ع) اظهار کرد: زندگی امام علی (ع) الگو و درسی برای بشریت بود.
وی در ادامه به ویژگی‌های امام علی(ع) پرداخت و گفت: پیامبر اکرم (ص) در خصوص ایشان می‌فرماید (علی خیرالبشر) و این به بدان معنی است که حضرت علی (ع) بهترین بشر در دنیا است.
امام جمعه گچساران در ادامه به فضیلت‌های شب‌های قدر اشاره و اذعان کرد: راه رسیدن به خدا داشتن تقوای الهی است.
حجازی افزود: برای داشتن تقوا و رسیدن به کمالات انسان مومن باید علی (ع) را به خوبی بشناسد و درک کند و این شب‌ها بهترین زمان‌ها برای شناختن ایشان است.
وی در ادامه به سخنان مقام معظم رهبری در جمع کارگزاران نظام اشاره و عنوان کرد: سخنان حکیمانه ایشان در جمع کارگزاران نظام که همگی مسوولند فصل الخطاب است.
حجازی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در خصوص حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم بیان کرد: مخاطب این بایدها رئیس قوه مجریه و وزرای ایشان هستند.
امام جمعه گچساران تصریح کرد: رئیس جمهور، رئیس قوه مجریه هستند و ایشان باید پیگیر حل مشکلات اقتصادی در جامعه باشند.
وی ابراز کرد: برخی‌ها عبارتی را به کار بردند و می‌گویند هر چه مردم انتخاب کنند همان است که اگر این طور باشد هرچه رئیس جمهور اول ایران هم گفته است همان است در حالی که این گونه نیست.
حجازی بیان کرد: انتخابات تمام شده و مردم کار مشترکی را انجام داده‌اند و گروهی به تعبیر مقام معظم رهبری ظرفیت خود را نشان دادند.
امام جمعه گچساران با اشاره به توصیه‌های رهبر معظم انقلاب اظهار داشت: کاری نکنیم که اصل این حرکت را زیر سوال ببریم.
وی تصریح کرد: متاسفانه برخی که جز خواص هستند باید مراقب باشند از لایه‌های آن چیزی در نیاورند و به منافع ملی توجه کنند.
امام جمعه گچساران افزود: به عنوان یک طلبه کوچک به دولت مردان فعلی و آنهایی که در دولت دوازدهم مشغول کار خواهند شد توصیه می‌کنیم، بدانید و آگاه باشید قدرتی که این مردم و مملکت دارند اول متکی به خداوند است و عنایت‌هایی از اهل بیت است.
حجازی تاکید کرد: باید بدانیم قدرت و مقامی که این مردم و این مملکت دارد پیروی و اطاعت ملت از جانشین بر حق امام زمان است.
وی با اشاره به نقش ویژه نیروهای امنیتی در کشورمان توصیه کرد: مراقب باشیم خودمان مملکت خودمان را تضعیف نکنیم.
امام جمعه گچساران در ادامه روز قدس اشاره کرد و گفت: روز قدس روز اتحاد مسلمانان در تمام دنیا است و مردم در این روز یکبار دیگر در حمایت از مظلومان عالم حضور با شکوهی خواهند داشت.
مسؤولان بر پروژه‌های آبرسانی به دشت‌های کهگیلویه تمرکز کنند
امام جمعه دهدشت با اشاره به ظرفیت‌های خوب بخش کشاورزی در کهگیلویه، گفت: مسؤولان بر پروژه‌های آبرسانی به دشت‌های این شهرستان تمرکز کنند تا هر چه سریعتر تکمیل شوند.
حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی در خطبه‌های نماز جمعه دهدشت ضمن تسلیت سالروز شهادت مولای متقیان حضرت علی(ع) در تبیین فضایل و ویژگی‌های بارز آن حضرت اظهار داشت: رسول اکرم فرمودند تمام جلوه‌های انبیائ و اولیای الهی در وجود امیرالمومنین است، اگر دنبال فهم و درک نور، حلم و بردباری،زهد و درک حقایق عالم هستید به علی(ع) نگاه کنید.
امام جمعه دهدشت ولایت امیرالمومنین را از پایه‌های اسلام دانست و افزود: از فضایل امام علی(ع) این است که ولایت او شرط قبولی عبادت است.
وی با بیان اینکه علی در عبادت، جهاد، عرصه کشاورزی،عرصه مدیریتی و . یک قهرمان است، گفت: هزار و سیصد و اندی سال پیش انسانی جامع به حکومت رسید که همه عرصه‌های مدیریتی و حکومتی را مورد توجه قرار می‌داد و به وظایف مهم یک مدیر و یک حاکم نگاه داشت، با همه این عظمت اما امیرالمومنین مظلوم بود.
حسینی با اشاره مظلومیت و تنهایی مولای متقیان، خاطرنشان کرد: امروز هم چراهایی مطرح است، زندگی علی باید عبرت باشد.
وی، ولایت فقیه را دارای همه اختیارات امام معصوم برای حکومت دانست و گفت: اگر دیروز نبودیم که از مظلومیت علی دفاع کنیم امروز نگاهمان به ولی فقیه باشد، از دیروز درس بگیریم.
امام جمعه دهدشت در بخش دیگری از سخنانش به سالروز تشکیل جهاد سازندگی در سال ۵۸ به فرمان امام خمینی اشاره و تصریح کرد: این نهاد در سخت‌ترین شرایط اما تحول عظیمی در عرصه سازندگی و خدمات‌رسانی حتی در دورترین مناطق ایجاد کرد.
وی افزود: کشاورزی و دامپروری دو شغل به نفسه مستحب‌اند چون مولدند و مصرف‌گرا نیستند.
حسینی با بیان اینکه شهرستان کهگیلویه ظرفیت‌های خوبی برای رونق بخش کشاورزی دارد، ادامه داد: پروژه‌های آبرسانی به دشت‌های این شهرستان سال‌ها است در انتظار عملیاتی شدن است.
وی افزود:اگر بسترها را برای رونق کشاورزی فراهم کنند قطعاً تحول خوبی در اقتصاد شهرستان ایجاد خواهد شد.
حسینی خاطرنشان کرد: سال‌های متمادی از این پروژه‌ها می‌گذرد و مسؤولان امروز و فردا می‌کنند، این خوب نیست، تا کی وضعیت شهرستان به گونه‌ای باشد که مردم مهاجرت کنند، کی قرار است به این شهرستان رسیدگی شود؟
وی با بیان اینکه گاهاً در جاهایی هزینه‌های کلان صورت می‌گیرد و بدون کارشناسی پروژه‌هایی اجرا می‌شود که سال‌های بعد کارایی ندارند، گفت: به جای هدر دادن سرمایه‌ها در جاهایی که بستر ماندگاری روشن نیست به پروژه‌های آبرسانی به دشت‌ها تمرکز کنند.
حسینی همچنین با یادآوری سالروز صدور فرمان امام مبنی بر تشکیل سازمان تبلیغات اسلامی و روز تبلیغ گفت: اگر روحانیت نباشند در جامعه انحراف به وجود می‌آید.
وی با اشاره به جنگ نرم دشمن و هجمه‌های علیه فرهنگ تصریح کرد: بعد از ائمه معصومین و غیبت کبری امام عصر، روحانیت بودند که دین را ماندگار کرده است، باید قدردان روحانیت باشیم.
حسینی با بیان اینکه سعادت دنیا و آخرت در دینداری است و روحانیت کسانی هستند که دین را به مردم می‌آموزند، تأکید کرد: باید از روحانیون حمایت شود.
رئیس شورای فرهنگ عمومی کهگیلویه گفت: مردم در جاهای غیر ضروری هزینه‌های گزاف می‌کنند اما به روحانیت و مساجد که می‌رسد کمک نمی‌کند.
 
امام جمعه لیکک: مسئولان با متخلفان انتخابات برخورد کنند
حجت الاسلام سید محمد یوسف افروغی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته شهرستان لیکک اظهار داشت: مسئولان قوه قضائیه در سطح استان و شهرستان ریشه اصلی طراحی تخلفات انتخابات شهر لیکک را شناسایی و با محکومیت آنها، مردم را خشنود کنند.
امام جمعه شهر لیکک با اشاره به اینکه انتخابات شهر لیکک افتضاحات بود، گفت:در روزهای اخیر صحبت‌هایی می‌شود و اگر قرار بود انتخابات این شهر باطل شود، باید در سه روز اول بعد از انتخابات این کار صورت می‌گرفت.
افرغی تصریح کرد: در صورتی که مسئولان بخواهند تصمیمی بگیرند که افکار عمومی جریحه دارد شود و به صلاح مردم بهمئی نباشد، بدون هیچ واهمه‌ای پشت صحنه همه این اتفاقات را به مردم می‌گویم.
امام جمعه شهر لیکک ضمن گرامیداشت لیالی قدر و تسلیت بمناسبت ایام سوگواری شهادت امیرالمومنین(ع)، گفت: مردم باید بیش از میزانی که برای مظلومیت امام علی(ع) گریه و سوگواری می‌کنند، برای خودشان که از معارف و آموزه‌های این امام استفاده نمی‌کنند، ضجه و ناله بزنند.
افروغی افزود: اندیشه و تفکر امام علی(ع) مبتنی بر عدالت بود و هر گناهی که در جامعه کنونی ما سر می‌زند ناشی از بی‌عدالتی برخی از مسئولان در رده‌های مختلف است.
وی گفت: تا زمانی که مسئولان در رده بالا دزدی نکند، زیر دست او هیچ وقت جرأت ندارد دست به دزدی از بیت المال بزند.
امام جمعه شهر لیکک با اشاره به فرمان آتش به اختیار مقام معظم رهبری، خاطرنشان کرد:منظور مقام معظم رهبری ولنگاری فرهنگی نبود و عده‌ای دارند این فرمان را مصادره به سوء می‌کنند.
افروغی با اشاره به اینکه نباید انقلابی گری را افراطی قلمداد کرد، گفت: از اول اسلام و زمان معاویه تاکنون به افراد انقلابی افراطی می‌گفتند و در حال حاضر کسانی این اتهام را می‌زنند که تفکر غربی دارند.
نام شما

آدرس ايميل شما

رجا
Iran, Islamic Republic of
همه.. می کنند
( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن /  پیام بایدن پس از پیروزی

( تصاویر) جشن پیروزی هواداران بایدن / پیام بایدن پس از پیروزی

نامزد حزب دموکرات که اغلب رسانه‌های آمریکایی پیروزی وی در انتخابات روز سه‌شنبه را اعلام ...
چرا اکثر حاکمان سیاسی دنیا از رفتن ترامپ خوشحال هستند؟

چرا اکثر حاکمان سیاسی دنیا از رفتن ترامپ خوشحال هستند؟

در نظم نوین جهانی سلسله معاهدات قوانینی به شکل دوطرفه، اقلیم جغرافیایی و منطقه‌ای و اجماع ...
تفاوت بایدن و ترامپ برای ایران

تفاوت بایدن و ترامپ برای ایران

خطبه‌های نماز جمعه در برخی از شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، انتخابات ریاست ...
1