تاریخ انتشار
پنجشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۵۴
کد مطلب : ۲۵۵۴۴۷

مهربانی بانک‌های کهگیلویه و بویراحمد با افراد ورشکسته / امحاء یک تن مواد مخدر مکشوفه در یاسوج

۰
کبنا ؛خبرهای کهگیلویه و بویراحمد /
 
بی‌خیالی بانک‌های کهگیلویه و بویراحمد برای گرفتن معوقات از افراد ورشکسته

رئیس دادگاه‌های عمومی و انقلاب کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بیشترین پرونده‌های حقوقی مربوط به معوقات بانکی است،گفت: اغلب بانک‌ها در زمینه مسائل حقوقی بد عمل می‌کنند و در گرفتن معوقات از افراد ورشکسته بی خیال هستند.
حسن نگین تاجی در نشست کمیته حمایت از سرمایه گذاری کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: بسیاری از پرونده‌های اعلام ورشکستگی را نپذیرفتیم و کار را برای دور زدن افراد کم‌کار سخت کرده‌ایم.
وی با اشاره به اینکه گاهی فرد ورشکسته برای عوض بدهی‌هایش ملک به بانک معرفی، مزایده برگزار اما خریدار پیدا نمی‌شود، عنوان کرد: طبق قانون بانک خود می‌تواند با قیمت مشخص آن را تصاحب کند، اما بیشتر بانک‌ها به دلیل بی‌اطلاعی از موارد قانونی از گرفتن ملک خودداری می‌کند و ملک به صاحب اصلی بر می‌گردد آن وقت بانک دست خالی برگشته و حقوق بیت‌المال به راحتی هدر می‌رود.
دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: بیش از ۸۰ درصد جرائم مواد مخدر، ۷۰ درصد سرقت‌ها و ۵۰ درصد نزاع‌ها با بیکاری مرتبط است.
مهرداد کرمی افزود: ساده ترین جرائم و آسیب‌ها نیز با بیکاری ارتباط دارد و اگر بخواهیم مشکل عقب ماندگی تاریخی استان را با این مصوبات و سخت گیری‌های اداری و رسمی حل کنیم، کار پیش نمی‌رود.
دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با دفاع از اقشار و جوانان بیکار این استان ابراز کرد: حل مسئله فقر و بیکاری نیازمند عزم جدی مسئولان و دلسوزی مدیران است.
کرمی با اشاره به سفر گذشته هیئت دولت به استان یادآور شد: در نشست مشترک مسئولان استان و ئییس جمهور ، آقای سیف رییس بانک مرکزی کشور اعطای تسهیلات بدون محدویت را در استان تأکید کردند اما در عمل نتایجی از این اظهارات مشاهده نکردیم.
وی تصریح کرد: بانک‌ها و بخش خصوصی باید همکاری کنند و به تفاهم برسند و آخرین مرحله را دستگاه قضایی ببینند زیرا مسئله سرمایه گذاری با رفتن پیش قاضی حل نمی‌شود بنابر این حل مسئله در گفت‌وگو و مذاکره نهفته است.
 
انشعابات غیرمجاز معابر شهر یاسوج جمع آوری می‌شود
مدیرعامل آبفای شهری کهگیلویه و بویراحمد گفت: به منظور جلوگیری از هدر رفت آب شرب به وسیله انشعاب‌های غیرمجاز علاوه بر برخورد قاطع با عاملان انشعاب‌های غیرمجاز، انشعاب‌های بلاتکیف معابر سطح شهرها نیز جمع‌آوری می‌شود.
سیدعلی لدنی‌نژاد در بازدید از تاسیسات آب شرب شهر یاسوج اظهار داشت: برنامه‌ریزی و اقدامات لازم  برای مدیریت شبکه توزیع آب شهروندان کهگیلویه و بویراحمدی به خصوص در شهرهایی  دارای تنش در حال انجام است.
وی عنوان کرد: متاسفانه به رغم کمبود آب و مشکلاتی که برای شهروندان به وجود می‌آید برخی با نصب انشعاب‌های غیرمجاز به صورت بی رویه و نامعقول آب شربی را که با مشقات فراوان تامین و توزیع ‌می‌شود  به راحتی  هدر می‌دهند.
لدنی  بیان کرد: به منظور جلوگیری از هدر رفت آب  شرب بوسیله انشعاب های غیرمجاز علاوه بر برخورد قاطع با عاملان انشعاب‌های غیرمجاز، انشعاب های بلاتکیف معابر  سطح شهرها نیز جمع‌آوری می‌شود.
وی با بیان اینکه تعداد انشعاب‌های غیرمجاز و بلاتکلیف  در معابر شهر یاسوج بیش از سایر شهرهای استان است، تاکید کرد: هیچگونه مماشاتی در جمع‌آوری این انشعابات وجود ندارد.
لدنی‎نژاد با اشاره به اینکه کار جمع آوری انشعابات بلاتکیف آب شرب  معابر شهرهای استان به خصوص در سطح شهر یاسوج در  کمیته تنش آبی آبفای استان مصوب شده بود، بیان کرد:  پیمانکار جمع‌آوری این انشعابات نیز طی هفته جاری وارد عمل شده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: متاسفانه  در موارد زیادی  شاهد بودیم که برخی افراد و کسبه به صورت بی‌رویه از این انشعابات استفاده می‌کردند و  حجم بالایی از آب شرب تولیدی از طریق این انشعابات به هدر  می‌رفت.
لدنی‌نژاد بیان کرد: آب شرب با صرف هزینه و انرژی بالا تولید می‌شود و هدر رفت این کالای با ارزش در ملا عام  چندان شایسته نیست و به همین دلیل آب و فاضلاب با عزم جدی در صدد جمع‌آوری و ساماندهی  انشعابات آب شرب معابر شهری برآمده است.
نرخ تلفات انرژی در کهگیلویه و بویراحمد به ۱۳.۷ درصد رسید
مجری کاهش تلفات انرژی شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد‌ از کاهش سه درصدی نرخ تلفات انرژی در این استان در سال گذشته خبرداد و گفت: نرخ تلفات انرژی به ۱۳.۷ درصد رسید.
محسن نیکروز در حاشیه بازدید از اقدامات در حال انجام پروژه کاهش نرخ تلفات انرژی در برخی مناطق شهری یاسوج اظهار داشت: اقدامات موثری در سال گذشته برای کاهش نرخ تلفات انرژی در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد انجام شده که با اقدامات صورت گرفته توانستیم نرخ تلفات را از ۱۶٫۴ درصد به ۱۳٫۷ درصد برسانیم.
وی مهمترین اقدامات صورت‌گرفته برای کاهش نرخ تلفات انرژی در کهگیلویه و بویراحمد را جمع آوری برق‌های‌ غیرمجار، احداث شبکه‌های جدید، تبدیل شبکه‌های سیمی به کابلی، نصب ترانسفورماتورهای جدید و واگذاری انشعابات در کمترین زمان ممکن به مشترکین برق در این استان عنوان کرد.
مجری کاهش تلفات انرژی شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد افزود: برای اجرای پروژه کاهش نرخ تلفات انرژی در این استان در سال گذشته، با وجود مشکلات خاص اقتصادی، ۶۳ میلیارد ریال هزینه شده است.
نیکروز اعتبار پیش‌بینی شده برای اجرای پروژه کاهش نرخ تلفات انرژی در کهگیلویه و بویراحمد در سال ۹۶ را ۶۰ میلیارد ریال عنوان و خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۱۱ هزار و ۱۶۰ برق غیرمجاز در مناطق مختلف این استان جمع آوری شد. در سال گذشته ۱۸۴ دستگاه ترانسفورماتور در مناطق بحرانی در کهگیلویه و بویراحمد نصب و از سویی ۱۰۶ کیلومتر شبکه های فشار متوسط نیز احداث شد.
مجری کاهش تلفات انرژی شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد از احداث ۵۴ کیلومتر شبکه فشار ضعیف در مناطق مختلف این استان طی سال گذشته هم خبرداد.
تست بیش از ۳۵ هزار کنتور برق در کهگیلویه و بویراحمد
نیکروز افزود: برای کاهش نرخ تلفات انرژی در کهگیلویه و بویراحمد در سال گذشته، هشت هزار و ۷۹۱ کنتور معیوب تکفاز، سه فاز و دیماند در این استان تعویض و بیش از ۳۵ هزار کنتور دیگر نیز تست شد.
وی با بیان اینکه بیش از ۲۳۰ هزار مشترک در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد ابراز کرد: با برنامه‌های کارشناسی شده، تلاش می‌شود نرخ تلفات انرژی سال ۹۶ در این استان به ۱۲٫۷ درصد برسد.
۱۱ هزار داوطلب کنکوری کهگیلویه و بویراحمد از رشته علوم تجربی هستند
معاون آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۱ هزار داوطلب کنکوری کهگیلویه و بویراحمد از رشته علوم تجربی هستند.
ایوب رضایی در نشست معاونین آموزشی ادارات آموزش و پرورش شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: با توجه به ضرورت موضوع هدایت تحصیلی دانش‌آموزان برای انتخاب رشته‌ها بر اساس نیاز هر منطقه مشخص و باید در اولویت اصلی برنامه معاونین آموزشی قرار گیرد.
رضایی گفت: امسال بیشتر از ۱۱ هزار نفر از داوطلبان کنکوری استان در گروه علوم تجربی  شرکت کردند که نسبت به رشته‌های دیگر از درصد بالایی برخوردار است.
وی افزود: بر اساس نتایج استخراج ۷۰ درصد فارغ التحصیلان فنی و حرفه‌ای و کار و دانش جذب بازار کار می‌شوند و ضرورت دارد دانش‌آموزان به این رشته هدایت شوند.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان گفت: بیش از یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال جهت سبد غذایی مدارس شبانه اختصاص یافت.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان هم گفت: روزانه گزارش نظرهای اولیاء مشاور، دانش‌آموزان و آزمون هدایت تحصیلی شهرستان‌ها و مناطق بررسی و ارزیابی می‌شود.
سید بهاءالدین ملک حسینی گفت: بر اساس ارزیابی انجام شده شهرستان‌های یاسوج،گچساران، دهدشت و در بین مناطق نیز مارگون به عنوان برتر در عملکرد هدایت تحصیلی انتخاب شدند.
واگذاری و نصب بیش از ۸۰۰فقره انشعاب آب در سطح شهر یاسوج و روستاهای اقماری
مدیر امور آب و فاضلاب شهری یاسوج گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۸۰۰فقره انشعاب آب در سطح شهر یاسوج و روستاهای اقماری واگذار و نصب شده است.
قاسم قلندری در جمع کارکنان اداره آب و فاضلاب شهری یاسوج اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۸۰۰فقره انشعاب آب در سطح شهر یاسوج و روستاهای اقماری واگذار و نصب شده است.
مدیر امور آب و فاضلاب شهری یاسوج افزود: در همین مدت نیز  حدود هزار فقره  انشعاب فاضلاب به مشترکین واگذار شده است.
وی با  اشاره به اهمیت نصب انشعاب فاضلاب در حفظ محیط زیست و ارتقاء بهداشت عمومی تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۸۵ درصد جمعیت شهر یاسوج تحت پوشش شبکه جمع‌آوری فاضلاب قرار دارند و تلاش خواهد شد تا تمامی نقاط شهر یاسوج تحت پوشش شبکه جمع‌آوری فاضلاب قرار گرفته و از مزایای آن بهره ببرند.
مدیر امور آب و فاضلاب شهری یاسوج همچنین از تعویض بیش از ۶۰۰ دستگاه کنتور خراب در همین مدت خبر داد و گفت: تعویض کنتورهای خراب به منظور کاهش هدر رفت آب از جمله برنامه‌های اصلی اداره آبفای شهری یاسوج است.
مدارس کم‌جمعیت کهگیلویه و بویراحمد امسال تجمیع می‌شوند/ فعالیت ۳۴۵ مدرسه ابتدایی زیر ۵ نفر در استان
مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد گفت: مدارس کم‌جمعیت استان امسال تجمیع می‌شوند.
هادی زارع‌پور در نشست معاونین آموزشی شهرستان‌ها و مناطق آموزش و پرورش استان گفت: هم اکنون ۸ مدرسه ابتدایی ۱ نفره -۱۰۲  مدرسه ۲ نفره-۱۱ مدرسه ۳ نفره - ۱۲۴ مدرسه ۴ نفره و در مجموع ۳۴۵ مدرسه زیر ۵ نفر در استان وجود دارد که باید تجمیع شوند.
وی گفت: در مدارس متوسطه اول نیز ۵ مدرسه زیر ۱۰ نفر و ۵۱ مدرسه ۱۱ تا ۲۰ دانش‌آموز دارند و در متوسطه دوم نیز مدارس زیر ۱۰ نفر ۹ مدرسه و ۴۴ تا ۲۰ نفر به تعداد ۲۹ مدرسه هستند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: با برنامه ریزی انجام شده چند مدرسه پراکنده عشایری و روستایی با در نظر گرفتن شرایط دانش آموزان وجهت بهبود وضعیت آموزشی در یک مدرسه تجمیع می‌شوند.
وی به اجرای پروژه مهر برای بازگشایی مدارس اشاره کرد و گفت: ثبت‌نام به موقع؛ آماده سازی فضاهای آموزشی، تأمین نیروی انسانی؛ برگزاری دوره‌های توانمندسازی بویژه برای کتابهای تازه تألیف؛ هدایت تحصیلی و توسعه متوازن و استقرار پایه یازدهم؛ تبلیغ و اطلاع رسانی از اولویتهای پروژه مهر است.
زارع‌پور گفت: برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی نوآموزان بدو ورود به دبستان از ضرورت‌های ثبت نام کلاس اولی‌هاست که باید خانواده‌ها با دقت و توجه بیشتری به آن را انجام دهند.
وی گفت: نقل و انتقالات فرهنگیان بر اساس سامانه مربوطه و نیاز شهرستان‌ها و مناطق تا پایان خرداد انجام می‌شود.
مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: افزایش پوشش تحصیلی-تلاش برای کاهش تکرار پایه و ارزیابی مستمر از فعالیتهای آموزشی از مهمترین اولویتها در حوزه آموزش است.
وی گفت: کتاب جلوه تدبیر گزارشی از عملکرد ۴ سال مجموعه آموزش و پرورش تهیه و تدوین شده است و نشریه مهر معلم با ارائه فعالیتهای ماهانه در عرصه تعلیم و تربیت منتشر می‌شوند.
خرید تضمینی بیش از ۵۶۰ تن گندم در لنده
رئیس جهاد کشاورزی شهرستان لنده با اشاره به مراحل خرید تضمینی گندم در این شهرستان گفت: تا کنون بیش از ۵۶۰ تن گندم توسط مباشر در سطح شهرستان لنده خریداری شده است.
مختار مشهدی‌زاده توجه به بحث کشاورزی در سطح شهرستان لنده را ضروری خواند و گفت: این شهرستان ظرفیت و پتانسیل خوبی برای توسعه کشاورزی داشته که می‌طلبد در این زمینه برنامه‌ریزی مناسبی در سطح شهرستان و استان صورت پذیرد.
وی افزود: در طی سال‌های گذشته در راستای توسعه کشاورزی شهرستان اقدامات خوبی از جمله راه‌اندازی ایستگاه پمپاژ دشت آبلش و طرح مطالعاتی دشت‌بن و کهناب لنده انجام شده که با بهره‌برداری از این طرح‌ها شاهد رشد و پیشرفت بسیار مطلوبی در حوزه کشاورزی خواهیم بود.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان لنده تصریح کرد: جهاد کشاورزی شهرستان در سال‌های گذشته توانسته با مدیریت صحیح نسبت به آموزش مراحل کاشت، داشت و برداشت اقدامات قابل توجهی در سطح شهرستان انجام دهد.
مشهدی‌زاده در ادامه با اشاره به خرید تضمینی گندم در سطح شهرستان لنده یادآور شد: در سال‌های ۹۲ و ۹۳ و ۹۴ و ۹۵ به ترتیب بیش از ۱۴ و ۳۰۰ و ۴۵۰ و ۵۰۰ تن گندم را به صورت تضمینی خردیداری نماید.
وی خاطر نشان کرد: در سال ۹۶ این مهم رشد قابل توجهی داشته و تا کنون بیش از ۵۶۰ تن گندم توسط مباشر خرید در شهرستان خریداری و تحویل سیلوهای گندم در شهرستان و استان گردید.
مدیر جهاد کشاورزی ادامه داد: تعاون روستایی در شهرستان لنده به عنوان مباشر خرید معرفی شده که تاکنون با دقت و ظرافت به کار خود در زمینه خرید گندم اقدام نموده است.
مشهدی‌زاده یادآور شد: دو نوع گندم در سطح شهرستان وجود داشته که یکی در خود شهرستان خریداری و دیگری توسط اداره غله شهرستان کهگیلویه خریداری می‌شود.
وی افزود: در سطح شهرستان گندم معمولی با قیمت یک‌هزار و ۳۰۰ تومان توسط تعاون روستایی خریداری می‌شود و گندم دروم نیز با قیمت یک‌هزار و ۳۳۰ تومان  به شهرستان همجوار منتقل و توسط اداره غله خریداری و ذخیره می‌گردد.
امحاء یک تن مواد مخدر مکشوفه در یاسوج
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد گفت: در هفته مبارزه با مواد مخدر یک تن مواد مخدر مکشوفه در یاسوج امحاء می‌شود.
سید ناصر رضایی در نشست ظهر امروز تشکل‌های مردم نهاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه ۴ تیر ماه روز جهانی مبارزه با مواد مخدر است، اظهار داشت: دستگاه‌های استان این فرصت را در اختیار دارند که از ۲۰ خرداد تا ۲۰ تیر ماه امسال برنامه‌های خوبی در زمینه مبارزه با مواد مخدر را انجام دهند.
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کهگیلویه و بویراحمد بر اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی مبارزه با مواد مخدر در استان تأکید کرد و گفت: پایگاه‌های اوقات فراغت تابستانی دانش‌آموزان و دانشجویان یکی از ظرفیت‌های مناسب برای فرهنگ‌سازی در خصوص سوء مصرف مواد مخدر در استان است.
وی در ادامه به برنامه‌های هفته پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و افزود: دستگاه‌ها برنامه‌های مختلف و کارگاه‌های آموزشی برای اطلاع‌رسانی در خصوص سوء مصرف مواد مخدر و فرهنگ‌سازی در خصوص پیشگیری از مواد مخدر و مبارزه با این پدیده را در دستور کار دارند.
این مسؤول با بیان اینکه ایجاد اشتغال برای بهبود یافتگان مواد مخدر در دستور کار دستگاه‌ها قرار گیرد، گفت: زمینه اشتغال به کار ۷ نفر از بهبود یافتگان مواد مخدر در کارگاه چوب فراهم شده است.
رضایی سرکشی از خانواده‌های شهدای مبارزه با مواد مخدر را از جمله برنامه‌های این هفته در استان دانست و گفت: استان ۱۶ شهید و یک جانباز در حوزه مبارزه  با مواد مخدر تقدیم کرده است، ضمن اینکه سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه، برگزاری نمایشگاه‌های عکس و کاریکاتور و برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی سایر برنامه‌های در دست اجرا در این ایام است.
وی در پایان از امحاء مواد مخدر مکشوفه در این هفته خبر داد و خاطرنشان کرد: یک تن مواد مخدر مکشوفه در این هفته در پارک ساحلی یاسوج امحاء می‌شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

چرا اکثر حاکمان سیاسی دنیا از رفتن ترامپ خوشحال هستند؟

چرا اکثر حاکمان سیاسی دنیا از رفتن ترامپ خوشحال هستند؟

در نظم نوین جهانی سلسله معاهدات قوانینی به شکل دوطرفه، اقلیم جغرافیایی و منطقه‌ای و اجماع ...
تفاوت بایدن و ترامپ برای ایران

تفاوت بایدن و ترامپ برای ایران

خطبه‌های نماز جمعه در برخی از شهرهای استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، انتخابات ریاست ...
رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

حتی چندی قبل نیز این بی مسئولیتی و تکبر ناشی از عدم پاسخگویی، باعث شد که مدیر مسئول روزنامه ...
1