تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۱۹
کد مطلب : ۲۵۵۲۹۷

حاشیه‌ها و حرف‌های پشت‌پرده‌ای در خصوص محور بابا میدان -یاسوج و دلالی در ترمینال

۱
۰
کبنا ؛نشست شورای ترافیک استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست پژمان نیک‌اقبالی معاون عمرانی استاندار برگزار شد و در این نشست یکی از موضوعات مهمی که وقت زیادی از این جلسه را به خود اختصاص داد موضوع تکمیل پل سوم بشار بود که هر یک از اعضا از معاون استاندار گرفته تا مدیرکل راه و فرمانده راهور و سایرین روی آن نظر دادند.


نیک‌اقبالی با بیان اینکه تکمیل نهایی و بهره‌برداری نهایی از این پروژه ممکن است تا دو سال آینده به طول انجامد اظهار کرد: اما برای استفاده موقت به صورت یک خط رفت و برگشت می‌توانیم قول نیمه اول امسال را بدهیم.

وی به جلسه‌ای که با حضور دستگاه‌های مربوطه در این خصوص برگزار شده اشاره کرد و گفت: یک لوله آب در این نقطه قرار دارد که کار جابجایی آن از چند روز آینده شروع می‌شود.

این مسئول گفت: مشکلاتی بر سر راه تکمیل آن قرار دارد که یکی از آن‌ها اعتباراتی است که مورد نیاز است و طبق برآورد راه و شهرسازی ۱۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان دیگر برای اتمام نهایی آن نیاز است.


نیک‌اقبالی تصریح کرد: قرار است از اعتبارات شهرستانی مبلغی امسال برای آن اختصاص داده شود که بتوانیم به اندازه یک دهانه امکان رفت و برگشت بر روی آن داشته باشیم.

محمدعلی علی‌مردانی هم با بیان اینکه دستگاه‌ها باید کمک کنند چرا که عملیات تکمیل این پروژه کاملا متوقف شده است، اظهار کرد: پیمانکار پروژه ۴ میلیارد تومان طلبکار است و نزدیک به ۲۰ میلیارد تومان هم برای ساخت آن نیاز است در حالی که هیچ پولی برای این کار نداریم.

وی گفت: اگر پولی داشته باشیم و رفع معارض شود شهریورماه یک فاز از آن به بهره‌برداری می‌رسد.

بی‌کیفیت بودن پروژه راهسازی در محور یاسوج به بابامیدان

در این نشست سید حسین کاظمی مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد قبل از هر چیز به موضوع بی‌کیفیت بودن پروژه راهسازی در محور یاسوج به بابامیدان اشاره کرد و گفت: این پروژه حدفاصل تنگاری تا سرگچینه کیفیت لازم را ندارد.
این مسئول گفت: این قطعه به لحاظ فنی ایراد دارد در حالی که باید دیوار حائل به طول ۵۰۰ متر ساخته شود که عملیاتی نشده است.
در ادامه محمدعلی علیمردانی مدیرکل راه و شهرسازی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه آقای کاظمی نباید در چنین نشستی پروژه‌ای را اینگونه زیر سوال ببرد افزود: در این استان یک هزار و ۱۰۰ کیلومتر پروژه راهسازی داریم.
این مسئول افزود: منکر این نیستیم که ضعف‌هایی هم ممکن است وجود داشته باشد و نمی‌گوییم که ۱۰۰ درصد پروژه‌ها خوب هستند.
علیمردانی گفت: از آقای کاظمی می‌پرسیم که این اطلاعات را از کجا آورده‌اند؟ خطای چشم ملاک نیست بلکه آن چه را آزمایشگاه مکانیک خاک تأیید و یا رد می‌کند باید ملاک عمل برای کیفیت پروژه‌ها قرار دهیم.
در ادامه سید حسین کاظمی با بیان این که آقای علیمردانی شما اطلاعی از پروژه‌های خود ندارید اظهار کرد: چرا باید شبانه به جای بتن پروژه‌‌ای را با سنگ پر کنند و شما هم هیچ نظارتی نداشته باشید.

خطرناک‌ترین جاده کمربندی کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد/۳۳ درصد فوتی‌ها در این جاده بوده است

در این نشست که از هر دری سخن گفته شد یکی از موضوعات در خصوص پل سوم بشار یاسوج بود که در این زمینه رئیس پلیس راهور استان به بیان نظرات خود در این خصوص و همچنین جاده کمربندی منتهی به آن پرداخت.
سرهنگ خوشوقت در این خصوص و سایر موضوعات ترافیکی در شهر یاسوج گفت: دهانه پل بشار در روزهایی که مسافارن زیادی در شهر یاسوج داریم جوابگوی عبور و مرور وسایل نقلیه نیست.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان افزود: این ترافیک کم‌کم به میدان استانداری هم کشیده خواهد شد و به همین خاطر باید راه گریزی وجود داشته باشد که پل سوم بشار یکی از این راه‌هاست.
خوشوقت افزود: یک آمبولانس در چنین ترافیکی بین ۳۰ تا ۴۰ دقیقه طول می‌کشد تا بتواند به بیمارستان امام سجاد و اورژانس برسد.
وی همچنین از جاده ساحلی به عنوان یکی از معابر پر خطر در استان یاد کرد و گفت: در سال گذشته ۳۳ درصد از تلفات رانندگی استان ما در همین جاده ساحلی به وقوع پیوست.

پای دلالی به ترمینال یاسوج رسید

در این نشست که همگان خواستار برخورد پلیس راهنمایی و رانندگی با مسافرکش‌های شخصی و توقیف وسیله نقلیه آن‌ها توسط پلیس بودند سرهنگ خوشوقت فرمانده پلیس راهور اظهار کرد: در این خصوص منع قانونی داریم و تا هنگامی که دستور قضایی نباشد تنها به جریمه اکتفا می‌کنیم.
وی گفت: ۵۰ هزار تومان جریمه کردن هیچ اثری ندارد لذا پیشنهاد می‌دهیم که چنین جلسه‌ای با حضور دادستان باشد چرا که در صورت توقیف خودروها بدون حکم دادستانی؛ خود باید در محکمه پاسخگو باشیم.
وی یکی از راه‌های برخورد را نصب دوربین در اطراف ترمینال دانست و گفت: مشکل مسافرکش‌های شخصی تنها در اطراف ترمینال نیست بلکه در همه نقاط شهر این مشکل وجود دارد.
معاون عمرانی استاندار نیز در این نشست از مسئولان دست‌اندرکار خواست تا برخورد جدی با این نوع از مسافرکش‌های بدون مجوز صورت گیرد و رایزنی با مقامات قضایی انجام شود و برای نصب دوربین در پایانه توسط شهرداری اقدام گردد.
سجاد بهرامی مدیرعامل تاکسیرانی یاسوج نیز در این نشست با بیان این که شهرداری یاسوج برای مکان کنونی ترمینال این شهر ۱٫۵ میلیارد تومان هزینه کرده است افزود: پلیس و اداره حمل نقل و سایر مسئولان مربوطه باید همکاری لازم را برای برخورد با تخلفات در این حوزه داشته باشند.
وی افزود: شهرداری در این ترمینال ضرردهی هم دارد به نحوی که اگر ماهیانه از تعاونی‌ها مبلغ ۲۰ میلیون تومان هزینه اجاره دریافت شود ولی در عوض هزینه ماهیانه شهرداری در آن ۳۴ میلیون تومان است.
بهرامی با بیان اینکه نماینده اداره حمل و نقل باید همواره در این ترمینال حضور داشته باشد همچنین از دلالی مسافر در ترمینال قرنی یاسوج خبر داد که مسافران را با خود به سوی مسافربرهای شخصی می‌برند.

نام شما

آدرس ايميل شما

نیکنام
Iran, Islamic Republic of
بنازم شجاعت و مردانگی اقای کاظمی را که فقط واقعیت را گفتن
محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی کیست و اتهامش چیست؟

محمد امامی از تهیه کنندگان جوان و مشهور سینماست که در سال‌های اخیر نامش با فساد کلان ...
آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

آوایی که جاودان شد؛ نگاهی به زندگی و کارنامهٔ هنری محمدرضا شجریان

محمدرضا شجریان، استاد موسیقی سنتی و ملقّب به خسرو آواز ایران، پس از یک دورهٔ طولانی دست‌وپنجه ...
ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

ترامپ: ابتلا به کرونا، نعمت خداوند بود

دونالد ترامپ که تنها دو روز پس از مرخصی از بیمارستان نظامی والتر رید، مشتاق احیای مبارزات ...
1