تاریخ انتشار
چهارشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۵۵
کد مطلب : ۲۵۵۲۹۵

همه در خوابند؛ برای آتش‌سوزی هزاران درخت بلوط یک دقیقه سکوت کنید

۱
۰
کبنا ؛خدابخش جنگلی*

یک کارشناس امور جنگل و مرتع در کهگیلویه و بویراحمد در یادداشتی نوشت؛ مهار آتش بر خرمن جنگل‌ها تنها وظیفه اداره منابع طبیعی نیست.
خدابخش جنگلی از کارشناسان حوزه جنگل در استان کهگیلویه و بویراحمد در جلسه‌ای که با حضور رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد، دادستان یاسوج و سایر مسئولان قضایی برگزار شد، اینگونه بیان کرد:  من به نمایندگی از همکارانم در اداره کل منابع طبیعی تمنا دارم یک دقیقه سکوت را به خاطر مرگ هزاران اصله درخت که طعمه زبانه‌های آتش می‌گردند دستور فرمایید «سکوت»، درختانی که هویت و تاریخ این سرزمین و منبع قوت و شناسنامه اشتغال و درآمد مردمان این استانند، وقتی که بنیان اشتغال و سفره اشتغال، در شعله‌های آتش می‌سوزد، وقتی که شعله‌های آتش تا منتهی علیه کوه‌های سر به فلک کشیده حوزه زندگی مدیرکل بحران و ستاد بحران از شرابگرو، جوخانه، کوه‌های عنا و بوستان باشت، راهمالی و ساورز و دیگرنقاط استان، که بهترین زمینه و پایه و منبع اشتغال این استانند، می‌سوزند و به خاکستر تبدیل می‌شوند، آنوقت بعضی مدیران درخوابند و هیچ احساس همدردی با ما ندارند، چگونه می‌خواهند زمینه و فرصت اشتغال را به وجود بیاورند؟
این استان استان صنعتی نیست و سهم و پتانسیل صنعتی شدن آن در ایجاد اشتغال نسبت به منابع طبیعی بسیار اندک است، عامل اصلی اشتغال در این استان درآمد سبزبا محوریت منابع طبیعی شامل «منابع طبیعی وصنعتی شدن» مانند توسعه گیاهان دارویی و ایجاد کارگاه‌های کوچک در زمینه تولیدات جنبی آن شامل خدمات بهداشتی، شویندگی، آرایشی و زنبورداری و صنایع دستی و پرورش مرغ و طیور، منابع طبیعی و اکوتوریسم در زمینه جذب توریسم و سرمایه گذار و گردشگری و میراث فرهنگی، ازطریق این مراتع و جنگلها با درختان کهن و آبشارها دره‌ها و مناظر و چشم اندازهای زیبا می‌باشد، که امروزه شاهد سوختن و خاکسترشدن خاموش و بی‌صدای آنها هستیم، آیا سوال شده از این مدیران که چه تعداد جوان، دانشجوی فارغ التحصیل و آماده کار در این استان وجود دارد و سهم ما از استفاده از این منابع آب و خاک و جنگل در تولید و اشتغالزایی آنها چقدر است؟ چرا برخی جوانان ما طعمه اعتیاد، خودکشی، بیکاری و افسردگی می‌شوند؟ چرا آمار طلاق و سن ازدواج بالاست؟ آیا این جوانان بی‌غیرتند و یا مدیران ما بی‌توجه؟ مگر همین جوانان نبودند که حماسه پدخندق را با آنهمه دلاوری و شجاعت به وجود آوردند؟ مگر همین‌ها نبودند که پژاک را به خاک نشاندند، مگر همین‌ها از نسل آریوبرزن درمقابل اسکندر و تیمورلنگ نمی‌باشند؟ پس جوانان ما آماده و جویای کار هستند که شما می‌فرمایید و زمینه و منابع کار هم منابع طبیعی است هم در بعد صنعت و هم توریسم که خدمتتان عرض کردم ، ولی متاسفانه برخی مدیران بی‌توجه‌اند همانطوریکه در یک پیام همدردی با مدیرکل منابع طبیعی بی‌توجه‌اند و کمیته بحران بی‌توجه؛ از بذل توجه و عنایت شما سپاسگزارم.
 
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
چرا سکوت باید فریاد زد
دو سه روز که جنگلهای کوه دیل داره در آتش میسوزه با این که همه میدونن که اتش سوزی کار کی بوده ولی عملا از طرف منابع طبیعی هیچ عکس العملی نشون نداده
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

جنجال فحاشي به عربستانی‌ها

ناراحتیم؛ از بازی ناجوانمردانه‌ای که پشت پرده صورت گرفته، عصبانی هم می‌شویم، ولی آیا ...
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
1