تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۳۸
کد مطلب : ۲۵۵۱۶۵

معارضاتی که هنوز دامن‌‌گیر پل سوم بشار است / پروژه‌ای که شبانه به جای بتن با سنگ پر شد / آقای کاظمی این اطلاعات را از کجا آورده‌اند؟ / تنها پل یاسوج ظرفیت ورود و خروج شهر را ندارد

۵
۰
کبنا ؛معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: رفع معارضات پل سوم بشار ضرورت دارد.
به گزارش کبنا از یاسوج، امروز نشست شورای ترافیک به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه وبویراحمد و  با حضور اعضای شورای ترافیک برگزار شد.
پژمان نیک‌اقبالی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کهگیلویه وبویراحمد در این نشست با اشاره به بازگشایی مجدد محور یاسوج-اقلید، گفت: مکاتباتی با استان فارس در این زمینه انجام می‌شود پیشنهاد می‎شود استان فارس به جای یک طرفه کردن مسیر نسبت به ایمن‌سازی و ارتقا مسیر محور یاسوج-اقلید اقدام کند و محور یاسوج-اقلید به دلیل تصادف اتوبوس زائران یزدی از طرف مسئولان استان مسدود شد و اجازه تردید به اتوبوس‌های عمومی نمی‌دهند.
نیک اقبالی تصریح کرد: باتوجه به اینکه اورژانس بین جاده‌ای در مسیر سده فارس تا کاکان وجود ندارد پیشنهاد می‌شود با همکاری دو استان این واحد درمانی جهت خدمات دهی مطلوب‌تر در این مسیر راه‌اندازی شود.

وی با اشاره به تصادف اتوبوس زائران یزدی در این جاده، بیان کرد: پوشش عملکرد اورژانس و سایر دستگاه‌های استان در این حادثه مطلوب بود و آنها در کمترین زمان به ارائه خدمت پرداختند.

وی افزود: برخورد جدی با سواری‌های مسافربری شخصی صورت بگیرد، شهرداری یاسوج نسبت به نصب دوربین مداربسته در محل پایانه مسافربری اقدام کند.
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد به پل سوم بشار یاسوج اشاره کرد و گفت: رفع معارض و مشکلات در راستای احداث پل سوم بشار لازم و ضروری است.
نیک‌اقبالی افزود: استفاده اولیه از پل برای خط رفت و برگشت در صورت اجرا شدن و اقدامات لازم در پایان نیمه اول سال جاری میسر است.
وی بیان کرد: لازم است در این مسیر شهرداری یاسوج نسبت به رفع معارضات اقدام کند و آب و فاضلاب نیز به دلیل قرارگرفتن لوله اصلی انتقال آب اقدامات لازم را انجام دهد. ۱۹ میلیارد و ۶۰۰میلیون تومان برای تکمیل این پروژه اعتبار لازم است. هزینه این پروژه از محل ماده ۱۸۰ تامین می شود و قرار شده است از محلی غیر از ماده ۱۸۰ ‌به این پروژه کمک شود. ‌همکاری و تعامل دستگاه ها در اجرای این پروژه ضروری است.
نیک اقبال بر ساماندهی سواری‌های مسافربری پلاک شخصی استان تاکید و اظهار کرد: این مصوبه و برخورد با این مسافربری‌ها باید از طریق دستگاه‌های اجرایی متولی به دادگستری استان ارجاع داده شود.

 
پروژه‌های که شبانه به جای بتن با سنگ پر می‌شود
به گزارش کبنا، سید حسین کاظمی مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در این نشست نیز گفت: پروژه راهسازی تنگاری تا سرگچینه در محور یاسوج-بابامیدان از لحاظ فنی ایراد دارد.
کاظمی افزود: در حالی که باید دیوار حائل به طول ۵۰۰ متر در این مسیر ساخته شود، اما حوزه عملیاتی نشده است.
وی با بیان اینکه در حوزه راه و شهرسازی در برخی از پروژه­‌ها نکات فنی رعایت نمی­‌شود، تصریح کرد: چرا باید شبانه به جای بتن پروژه‌‌ای را با سنگ پر کنند، و راه و شهرسازی هم هیچ نظارتی نداشته باشد.
این مسئول فنی استانداری با اشاره به اینکه شهرداری یاسوج بدون تایید شورای ترافیک اقدام به انجام برخی پروژه‌ها می‌کند، بیان کرد: تغییر کاربری در بعضی حوزه ها و فعالیت و اقدام به ایجاد میدان بدون مجوز شورای ترافیک انجام گرفته است.
مدیرکل دفتر فنی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از حمل و نقل و پایانه ها بخاطر ایمن سازی مسیر دشت­روم-بابامیدان و ایجاد عملیات نیوجرسی که اقدامی شایسته است، تشکر و قدردانی کرد.
آقای کاظمی این اطلاعات را از کجا آورده‌اند؟
به گزارش کبنا، محمدعلی علیمردانی مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد در این نشست خطاب به مدیرکل دفتر فنی استانداری نیز گفت: آقای کاظمی در چنین نشستی نباید پروژه ای را اینگونه زیر سوال ببرد.
علیمردانی اظهار داشت: حدود هزار و ۱۰۰ کیلومتر راهسازی در استان در دست اجرا داریم، اینکه بگوییم کیفیت خوب نیست حرف صحیحی نیست. منکر این نیستیم که ضعف‌هایی هم وجود دارد، و نمی‌گوییم که صد در صد پروژه‌ها درست انجام می‌شود. آزمایشات مکانیک خاک و بازید کارشناسی کیفیت، نحوه اجرا شدن پروژه ها را مشخص می کند.
وی در ادامه افزود: از آقای کاظمی می‌پرسیم که این اطلاعات را از کجا آورده‌اند؟ اینکه بر اساس پروژه‌ای  به‌طور کلی بگوییم کیفیت کار خوب نیست صحیح نیست؛ و برای کارهایی که انجام می شود ضریب خطا وجود دارد.
وی با بیان اینکه ۲۰ میلیارد تومان برای تکمیل پروژه پل سوم بشار یاسوج اعتبار لازم است، گفت: ‌پیمان‌کار فعلی قریب به ۴ میلیارد تومان از این پروژه طلب‌کار است.
وی بیان داشت: اگر برای مسئولین ارشد استان اهمیت دارد، برای   تامین اعتبار پل سوم بشار یاسوج کمک شود، که تا پایان شهریورماه سالجاری بهره‌برداری شود.
تنها پل یاسوج ظرفیت ورودی و خروجی این شهر را ندارد
به گزارش کبنا، سرهنگ اسماعیل خوشوقت رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی در این نشست نیز گفت: دهانه پل بشار یاسوج به دلیل تردد مسافران ترافیک سنگین ایجاد می‌کند.
خوشوقت تصریح کرد: در سال گذشته ۳۳ درصد از تلفات رانندگی در جاده ساحلی یاسوج رخ داده است.
وی بیان کرد: تلاش برای راه­اندازی پل سوم بشار ضرورت دارد و باید در این زمینه بیشتر تلاش شود .
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: شهر یاسوج تنها یک پل ورودی و خروجی دارد که ظرفیت این شهر را ندارد و باعث ایجاد ترافیک در محدوده ورودی پل تا میدان امام حسین(ع) شده است .
خوشوقت هم­چنین در خصوص برخورد با خودروهای مسافربری پلاک شخصی تصریح کرد: ما ۱۷۱تخلف داریم که یکی از آنها مسافرکشی خودروهای پلاک شخصی هستند.
وی ادامه داد: در زمینه توقیف این خودروها منع قانونی داریم و تنها می­توانیم جریمه ۵۰هزار تومانی برای آنها در نظر بگیریم .
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: مسافرکشی خودروهای شخصی در همه سطح شهر یاسوج ووجد دارد که ما تنها می­توانیم برای آنها جریمه ۵۰هزار تومانب در نظر بگیریم و برای توقف آنها به مصوبات قانونی نیاز است.
نام شما

آدرس ايميل شما

محمد
Iran, Islamic Republic of
کاظمی اقای با صداقتی است درست میکه اکر اسن طوری دردی نمیشه بس جرا جاده ای که امسال راه اندازی میشه سال بعد اینقدر هرابی درست میکنه که اینکار مال ده ساله
حقیقت
Iran, Islamic Republic of
شما که مدت چند سال است که در مورد پل سوم بشار صحبت میکنید که معمای حل نشده بویر احمد است بعد اون وقت حرف از تاجگردون هم میزنند
حقیقت
Iran, Islamic Republic of
یاخدا در دوران نیک اقبالی درست بشه
همشهري
Iran, Islamic Republic of
درود بر مهندس کاظمی فردی دست پاک وبدون از هیچ گونه خورد وبرد حرف حق را می زند ولی متاسفانه برای بعضی خوش ایند نیست
Iran, Islamic Republic of
درود بر کاظمی حقیقت بین وکارامد ،حرف کم وزیاد وبدون تعقل جاری نمی کند
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1