تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۸
کد مطلب : ۲۵۵۱۴۹

تغییر و اصلاح شهرداری اولویت شورای پنجم است / نظر دهراب‌پور در باره حرکت معنادار مردم

۲۶
۰
کبنا ؛
یک منتخب پنجمین دوره شورای شهر یاسوج گفت: تغییر شهردار و اصلاح شهرداری اولویت شورای پنجم است.
محمدرحیم دهراب­پور در گفت‌وگویی ضمن تقدیر و تشکر از حضور حداکثری مردم استان به پای صندوق­های اخذ رای افزود: رای مردم باعث تقویت اقتدار جمهوری اسلامی ایران، بیمه کردن انقلاب و افزایش ضریب امنیت در جامعه است.
وی در خصوص برنامه­های خود بیان کرد: ۴۵مورد برنامه را در نظر گرفته که امیدوارم طی ایام خدمت خود به شهروندان این برنامه­ها را اولویت­بندی کرده و آنها را به مرحله عمل برسانیم.
این منتخب شورای شهر یاسوج خاطرنشان کرد: امیدوارم بتوانیم در همه محورهای فرهنگی، اقتصادی، عمرانی و حتی محورهای آموزشی و بهداشتی با توکل بر خدا و حمایت مردم شهر یاسوج را که در قلب طبیعت قرار دارد، زیبایی ببخشیم.
دهرا­ب­پور تصریح کرد: آرامش بخشیدن به مردم، برقراری امنیت برای مردم به این معنا که مردم نسبت به مدیریت شهری اعتماد پیدا کنند و اعاده حقوق شهروندان از وظایف شوراهاست.
وی ادامه داد: اساس مدیریت، برنامه­ریزی است، ممکن است گاهی پول اولویت اول حل مشکلات جامعه نباشد بلکه اولویت اول برنامه­ریزی کارشناسی شده است. تعهد، تخصص و در عین حال دلسوزی برای مردم باید اولویت کار برای مردم باشد. باید در چارچوب و تابلو قانون برای حقوق مردم برنامه­ریزی شود و شورای دور پنجم حتما با برنامه عمل خواهد کرد.
این منتخب پنجمین دوره شورای شهر یاسوج عنوان کرد: شهر یاسوج موقعیت­هایی دارد که بالقوه برخوردار اما بالفعل برخوردار نیست و باید این شهر بالفعل به گونه­ای مدیریت شود که با طبیعت غنی که دارد، سنخیت داشته باشد. به طور کلی شهر یاسوج آنگونه که باید مطلوب نظر نیست.
دسترسی به آبشار یاسوج برای گردشگران به خوبی امکان­پذیر نیست
دهراب­پور تاکید کرد: شهر یاسوج با این وجود که قدمتی ۵۰ساله دارد اما برخی از امکانات آن به همان سالهای اول برمی­گردد و برخی از مشکلات همان سالهای اول را هنوز دارد.
وی گفت: شاخص اصلی شهر یاسوج در زمینه گردشگری آبشار آن است اما متاسفانه هنوز دسترسی به آن برای گردشگران به خوبی امکان­پذیر نیست. باید این منطقه را که شاخص اصلی این شهر و به نوعی منبع درآمد پایدار برای این شهر است را از این حالت خارج کنیم.
این منتخب پنجمین دوره شورای شهر یاسوج افزود: در دوره­های دوم و سوم که عضو شورای شهر یاسوج بودم، تلاشم این بود که باید امکانات در تمام نقاط شهر به صورت یکسان توزیع شود و حتی اعتقادم بر این بود که این توزیع امکانات از مناطق حاشیه­نشین شهر شروع شود تا مرکز برسد چرا که مستحق اصلی حقوق شهروندی این قشر از شهر هستند اما اکنون امکانات در شهر یاسوج به صورت متوازن نیست و تلاش بر این است که امکانات در شهر به صورت یکسان توزیع و از بافتهای جدید شهر شروع شود.
دهراب­پور بیان کرد: انسان عاقل باید سعی کند تا امروزش بهتر از دیروز و فردایش بهتر از امروزش باشد تا در عرصه خدمت به مردم به موفقیت برسد. معتقدم حرکت مردم در انتخاب شوراهای دور پنجم شهر یاسوج معنادار بود و تحقق حرکت، قیام و استقامت برای خدا، تلاش برای مردم است.
سرانه­ها و خدمات برای همه شهروندان یکسان توزیع نشده است
وی خاطرنشان کرد: باید پیگیری و تحقق برنامه­های شورای قبلی و عملی کردن سیاست­گذاری و کارهای به جا مانده آنها از وظایف شورای دور پنجم باشد.
این منتخب پنجمین دوره شورای شهر یاسوج تصریح کرد: خدمات که بخشی از آنها توسعه فضای سبز در شهر یاسوج به صورت عادلانه نیست، سرانه­ها به طور کلی اجرا شده و جاهایی که مردم بیشتر استحقاق دارند خدماتی مانند میادین ورزشی برای محلات پارکهای محله­ای برای همه شهروندان یکسان توزیع نشده است. فراهم کردن خدمات فضای سبز و امکانات ورزشی برای محله­های مختلف شهر یاسوج یکی دیگر از برنامه­های بنده به عنوان عضو دور پنجم شورای این شهر است.
دهراب­پور ادامه داد: شورا یک نهاد مردمی است و در واقع در ارتباط با همه دستگاه­ها می­تواند به مردم خدمت­رسانی کند گاهی اوقات جایگاه شوراهای شهر یک جایگاه مدیریت عموم در زمینه احقاق حق مردم و خدمت­رسانی به آنهاست.
وی عنوان کرد: مدیریت شهری تنها شهرداری نیست بلکه استانداری، راه و شهرسازی، دفتر فنی، شرکتهای خدمات­رسان همه باید دست به دست هم دهند و برای خدمات­رسانی مطلوب به شهروندان تلاش کنند.
تیم شهرداری یاسوج احیاء می شود
این منتخب پنجمین دوره شورای شهر یاسوج تاکید کرد: در دوره­های دوم و سوم شورای شهر یاسوج توانستیم دو رشته ورزشی والیبال و فوتبال را راه­اندازی کنیم. آن چیزی که باعث شد شهر یاسوج نه تنها در کشور بلکه در دنیا در رسانه­ها مطرح و معرفی شود، کسب موفقیت­هایی توسط تیم فوتبال شهرداری یاسوج بود و شاید می­توان گفت این تیم فرصتی ایجاد کرد تا شهر یاسوج به عنوان "پایتخت طبیعت ایران" شناخته شود.
دهراب­پور گفت: هویت­ بخشی علمی از طریق توسعه دانشگاهها، گردشگری با استفاده از منابع خدادادی و طبیعی و کارهای ورزشی با استفاده از استعدادهای جوانان و تیم­های ورزشی سه مورد از مولفه­هایی هستند که بنده در انتخابات سر لوحه کار تبلیغاتی خود قرار داده بودم.
وی افزود: تیم شهرداری یاسوج یک تیم استانی بود و تنها متعلق به شهر یاسوج نبود بلکه متعلق به تمام استان کهگیلویه و بویراحمد بود، یکی از مصوبات دوره­های دوم و سوم شورای شهر یاسوج استعدادیابی و شکوفایی استعدادهای این تیم بود که طی این دوره نیز در نظر داریم که این حرکت را احیا و به آن شکل دهیم و سازمان فرهنگی-ورزشی را در شهرداری یاسوج فعال و تمام رشته­های ورزشی را با توجه به امکانات موجود برای آنها فرصت ایجاد کنیم.
این منتخب پنجمین دوره شورای شهر یاسوج بیان کرد: ان­شاءالله طی کارهای کارشناسی شده و برنامه­ریزی­های دقیق تیم شهرداری یاسوج را احیا خواهیم کرد که البته این امر کمک مسئولین و متولیان امر را می­طلبد.
نبود سینما خلاء فرهنگی برای شهر یاسوج
 
دهراب­پور خاطرنشان کرد: باید اعتراف کنیم که شهر یاسوج در بحث کارهای فرهنگی که یکی از این کارها سینما است، نمره خوبی نگرفتیم و تنها سینمای شهر یاسوج تعطیل شد. جای دیگری که در دوره اول شورای شهر برای ساخت سینما در نظر گرفته شده بود، هم­چنان به حالت اولیه باقی و این یک خلاء و نقص در زمینه فرهنگی برای شهر یاسوج است.
وی تصریح کرد: در دور سوم شورای شهر یاسوج دنبال این بودیم که سینمای سالم را که شهرداری به صورت مشارکتی با بخش خصوصی وارد شده بود بخشی از آن به عنوان سینمای شهر باشد، اما اکنون اطلاع دقیقی ندارم که این مسئله رعایت شده باشد یا نه. دنبال این هستیم که اگر حتی این جا فراموش شده باشد، دوباره سینمای یاسوج را احیا کنیم.
این منتخب پنجمین دوره شورای شهر یاسوج ادامه داد: متاسفانه بافت اولیه این شهر به گونه­ای است که هیچ گاه فکر توسعه این شهر نبوده­اند و این بافت برای همان جمعیت اولیه ساخته شده است. همچنین تمرکز جمعیت و امکانات این شهر باعث شده است تا هر روز بر مشکلات ترافیک شهر یاسوج افزوده شود. باید خدمات از یک نقطه شهر به جاهای دیگر شهر کشانده شود و نقطه مرکزی نیز به صورت کارشناسی از طریق شورای ترافیک اصلاح شود.
دهراب­پور در خصوص ترافیک شهر یاسوج عنوان کرد: بر اساس اولویت­بندی می­توان گفت هر مشکلی از جمله ترافیک، فضای سبز، سرانه، مشکلات ورزشی و غیره جای خود را دارد، حتی می­توان گفت اخذ عوارض از کسبه­ها و ساخت و سازهای مختلف آنگونه که باید و شاید کارشناسی شده نیست و در آن تبعیض وجود دارد و به طور کلی بخشی از مشکلات شهر یاسوج به گونه­ایست که شهروندان را ناراضی کرده است که باید این مشکلات را اولویت­بندی، کاهش و رفع کنیم.
وی تاکید کرد: به ترکیب شورای دور پنجم شهر یاسوج خوش­بین هستم تلاش می­شود در این دور مسائل سیاسی، شبه­سیاسی و قومیتی را در شورا و شهرداری دخالت ندهیم و دست همه نیروهای فعال سیاسی و مردمی را می­بوسیم که در این زمینه به ما کمک کنند تا این مجموعه در جهت خدمت به مردم حرکت کنند و مسائل و سلیقه­های سیاسی را در این مجموعه دخالت ندهند.
این منتخب پنجمین دوره شورای شهر یاسوج گفت: تنها به حقوق مردم، خدمت به مردم و کار برای مردم فکر می­کنم و هیچگاه مسائل سیاسی را در مسائل کاری خود دخالت نمی­دهم. حرکت مردم در این دوره از انتخابات معنادار بود که به دنبال تغییر و اصلاح مدیریت شهرداری هستند.
تغییر و اصلاح شهرداری اولویت شورای پنجم است
دهراب­پور در زمینه ابقاء شهردار فعلی و یا انتخاب شهردار جدید عنوان کرد: بنا به خواست مردم تغییر و اصلاح شهرداری اولویت اول است و اکثریت اعضای شورا نیز این نظر را دارند. از آنجایی که بازوی قوی شورا برای سیاست­گذاری­ها و مدیریت شهری با محوریت شهرداری است به دنبال انتخاب شهرداری شایسته و خدمت­رسان مردم هستیم.
وی با بیان اینکه ۳۰گزینه­ برای شهرداری وجود دارد، تاکید کرد: اکنون در حال مطالعه برای انتخاب شهردار هستیم که گزینه مورد نظر را با توجه به یکسری آیتم­ها، شاخص­ها و سوابق کاری آنها شناسایی کنیم. شهردار باید کسی باشد که دارای سه ویژگی توانمندی بر اساس دانش و تجربه، تعهد و دلسوز مردم باشد.
این منتخب پنجمین دوره شورای شهر یاسوج با بیان اینکه خبرنگاران سربازان عرصه آگاهی بخشیدن و اطلاع رسانی به جامعه هستند، تصریح کرد: رسانه­ها رسالت انبیاء را بر عهده دارند و بنده خود خیلی به رسانه­ ها معتقدم. یکی از اهدافی نیز که دارم، به دست گرفتن کمیسیون فرهنگی برای کمک به رسانه­هاست.
ایجاد خانه مطبوعات در یاسوج
دهراب­پور اضافه کرد: یکی از اولویتهای کمیسیون فرهنگی شواری دوره پنجم ایجاد خانه رسانه و مطبوعات در شهر یاسوج به عنوان مکانی مشترک برای همه رسانه ها است تا یک نماد رسانه و مطبوعاتی را همانند سایر کارهای دیگر نظیر یادمان هشت سال دفاع مقدس و خانه مهر در این شهر داشته باشیم.(ایسنا)
نام شما

آدرس ايميل شما

Iran, Islamic Republic of
رای پاک حاج دهراب پور
یاسوج
Iran, Islamic Republic of
اقای .. خودت هم امتحان پس داد ی وهیچ کاری نکردی چه طور به خودت اجازه می دی زحمات دیگران رانا دیده بگیری تو که فقط داری سیاسی کار می کنی چرا این قد . دین وایمان میزنی درحالی که باجمع کردن شورای پنجم . دادن انها بزرگ ترین .. شدی
دانشجو
Iran, Islamic Republic of
شورا به معنی مشورت علنی با همه اعضا نه جلسات مخفیانه شبانه خیلی واضح است شماهم به دنبال‌ منافع خودتون هستید
همشهری یاسوج
Iran, Islamic Republic of
امیدوارم برنامه های خوبی که برای شهریاسوج دارید در حد قابل قبولی عملیاتی بشوند. تغییر مدیریت شهری و ساختار معیوب شهرداری بدون تردید پیام اصلی مردم شهر یاسوج به عدم انتخاب تیم قبل بود و امیدوارم اعضای منتخب این پیام را به روشنی دریافته باشند.
علی رحم
Iran, Islamic Republic of
اینها که به دنبال تیم فوتبال هستند دوران قبلی خودشان وابستگانشان زینفع بودند در ضمن احیا تیم فوتبال جز عقب انداختن حقوق کارگران بیچاره ثمری ندارد
سفلی
United States
در دو دوره ای که جناب دهراب پور در شورا حضور داشتن خیلی کارها شد و حداقل یه آرامش نسبی بر شهر حاکم بود . دوست عزیز شما نمی خواد بسوزی ، شکی نیست که شورای چهارم لکه ننگی بر چهره ی شهر یاسوج میباشد و سالهای سال پاک نمی‌شود
سفلی
United States
درود و سلام بر این مرد بزرگ
علی آباد یاسوج
United States
چهره ی ماندگار ایل و تبارم ، بهش افتخار میکنم و نام و یادش به انسان آرامش میبخشد
Iran, Islamic Republic of
درود بر حاج دهراب پور عزیز
محرابی
Iran, Islamic Republic of
تبریک به مردم یاسوج به خاطر انتخاب چنین شایستگانی
United States
درود بر حاج دهراب پور
زهرا
Iran, Islamic Republic of
درود بر شهردار فهیم خستگی ناپذیر وپاکدست شهر که به کسی باج نداده ونخواهد داد ویار یاور قشر ضعیف شهرداری
هم استاني
Iran, Islamic Republic of
..فشو!؟خخخخ
دنا
درود حاجی.همه میدونن جاوید در کجاها کار کرد فقط نور چشمی هاش.عوارض و جریمه پنج برابری.استخدام. ساخت ساز غیرمجاز. اگر هم کاری انجام داده از جیب مردم بوده
جناب دهراب پور فقط به دنبال نام و نشان و مطرح شدن هستن ولاغی/ آزموده را دوباره آزمودن خطاست
Iran, Islamic Republic of
سیچه درود؟
Iran, Islamic Republic of
جای خالی حاج دهرابپور در شورای قبل محسوس بود
Iran, Islamic Republic of
نظر اکثریت مردم تغییر شهرداره
Iran, Islamic Republic of
خدا حفظ کند حاج آقای دهراب پور را برای مردم یاسوج
Iran, Islamic Republic of
حق حاجی بیشتر از شورای شهره کاش بجای زارع حاج دهرابپور نماینده مجلس میشدن
Iran, Islamic Republic of
حاج محمدرحیم دنبال حل مشکلات مردم هستند
Iran, Islamic Republic of
اگه حاج دهرابپور اهل استفاده شخصی بود الان دوباره انتخاب نمیشد
ph[
Iran, Islamic Republic of
حاج دهراب پور چهره ای کاملا مردمی هستند و روی مردم با دیگران معامله نمیکند
ph[شهروند یزدی وشیرازی
Iran, Islamic Republic of
با سلام به نظر شما شهرداری که سلیقه کاری وفن ارزیابی سلایق را نداشته باشد به درد شهر داری می خورد آیا این شهردار ی که انتخاب می شود تا به حال به شهرهایی همچون شیراز اصفهان ویزد سر زده که بداند شهرداری می تواند با ایجاد فضاها ودستگاههای بازی ونشاط آور در درون پارکها وبخصوص پارک ساحلی وپارک جنگلی و.... چطور میتوان با آوردن ونصب این دستگاهها ووسایل ودریاچه های مصنوعی هم درآمد کلانی برای شهرداری بدست آورد وهم جایگاهی برای تفریح ونشاط مردم شهرش ایجاد نمود وهم با اجاره دادن این دستگاهها به مردم شهرش موجب اشتغالزای ورفع بیکاری وایجاد شغل برای مردم شهرش شود وهم موجب رضایت مسافرین نوروزی گرددآیا میتواند نظرات از وسلایق دیگران استفاده کردیاکاری با پروزه های قبلی ندارد وپرئزه ای جدید وپارکی جدید را شروع میکند کاش شهردار جدید از یکی از این شهرها بخصوص یزد انتخاب می شد یا شهردار جدید با بازدید خودبه همراه همه اعضای شورای شهر به فقط پاک شادی یزد یا یکی از پارکهای اصفهان یا شیراز به عینه میدید که در این شهر بی آب وکویری چه شاهکار وانقلابی همفرهنک مردم وهم برای رفع بیکاری واشتغالزایی و رضایت وشادی ورفاه ونشاط همشهریان خودو رضایت مسافران به این شهر انجام داده تا آنوقت محرومیت مردم شهر خود وبی سلیقه ای مسئولان استان وبخصوص شهرداری را میدید به امید حق وشهری زیبا وآینده نگر
Iran, Islamic Republic of
حاح دهراپ مرد عمل است توده مردم استان ایشون دوست دارنند حرفاش منطقی علمی
سعید محمد حسینی- کاندیدای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر یاسوج
Iran, Islamic Republic of
شهرداری به‌عنوان مهمترین و تأثیرگذارترین نهاد شهری، نقش مهمی در زندگی روزمره مردم یک شهر دارد و الزاماً یک شهردار موفق، شهرداری است که بتواند این تأثیر را در روند روزمرگی مردم ایجاد کند.
مردم از شهردارشان وابستگی به جناح‌های سیاسی خاص را نمی‌خواهند. مردم یک شهر به‌دنبال کسی خواهند بود که بتواند عمران و آبادانی را برای‌شان به ارمغان بیاورد.
برای یک شهردار موفق، پارامترهای بسیار زیادی برشمرده می‌شود. مدیریت شهرداری یک مدیریت خاص، متفاوت، پیچیده و چند بعدی است و شهردار باید تعاملات اجتماعی با بخش‌های جامعه را بداند، با مبانی اعتقادی و ایدئولوژی و اداری آشنا باشد و مؤلفه‌های اقتصادی را هم رعایت کند.
از دیدگاه مدیریت شهری، شهردار موفق شهرداری است که بتواند از ایده‌های دیگران استفاده کند. با توجه به تأثیر شهرداری بر روند زندگی شهروندان، شهرداری همه روزه بیشترین انتقادها و پیشنهادها را از سوی مردم عادی و کارشناسان می‌پذیرد. از میان همه این انتقادات و پیشنهادات می‌توان ایده‌های مناسبی را استخراج کرد و پس از کارشناسی، اجرایی نمود.
همچنین یک شهردار باید بتواند از مدیریت اقتصادی قوی برخوردار باشد. شهرداری سازمانی است با هزینه‌های بسیار و بودجه محدود. یک شهردار موفق باید بتواند از منابع موجود بیشترین استفاده را بکند و راه‌های درآمدزایی را بررسی و به بهترین نحو ممکن از آن‌ها استفاده نماید.
شهردار باید آشنایی کاملی در ارتباط با وضعیت شهر داشته باشد و فرصت‌ها و تهدیدات شهری را بشناسد.
در کنار این‌ها، شهردار باید یک مدیر فرهنگی هم باشد. از آن‌جایی که نقش شهرداری در یک شهر، تنها نقش خدماتی نیست و در تمام مسائل فرهنگی شهر نقش برجسته‌ای دارد، مدیریت فرهنگی شهرداری می‌تواند در تعاملات اجتماعی تأثیرگذار باشد.
در کنار همه این پارامترها و اولویت‌ها، باید ویژگی‌هایی را هم که مقام معظم رهبری مد نظر قرار دادند، برشمرد:
۱- کاردانی: در این تردید نیست که کار را باید به کاردان سپرد. یکی از مصادیق کاردانی یک شهردار، بی‌شک پرهیز از برنامه‌های زائد و انحرافی است که در کلام رهبر معظم انقلاب این‌گونه بر آن تأکید شده است: "شهرداری‌ها باید برنامه‌هاى زائد و منحرف‌کننده و حرف‌هاى غیرمرتبط با کار را که عده‌اى به آن‌ها مبتلا بودند و هستند، کنار بگذارند و فقط براى مردم کار کنند."
۲- لیاقت: لایق بودن یک شهردار برای رسیدن به صندلی مدیریت شهری تا حدود زیادی پس از انتخاب وی و البته نگاهی به گذشته او قابل تشخیص است. رهبر انقلاب در این ارتباط فرموده‌اند: "شهردارى جایى است که انسان در آن با پول، با مردم، با مراجعان و با کسانى که حاضرند براى بعضى از مقاصد خود ولخرجى کنند، مواجه مى‌شود. این‌طور جاها خیلى باید مراقب بود. این‌جاست که تقواى الهى به درد مى‌خورد. تقوا زره‌اى است که اگر انسان آن را پوشید، تیرهاى زهرآگین فساد و گناه در او کارگر نخواهد شد و او را از پا نخواهد انداخت."."
۳- امانتداری: زمانی که مردم افرادی را به‌عنوان اعضای شورا انتخاب می‌کنند، از آن‌ها انتظار دارند تا فردی امانتدار را به‌عنوان شهردار انتخاب کنند. انتخاب شهرداری که با امانتداری بیگانه است، بزرگترین خیانت به شهروندان،است. از همین رو است که رهبر انقلاب تأکید کرده‌اند: "شهرداران‌ سراسر کشور باید امانتدار رأی‌، اعتماد، محیط زندگی‌ و اخلاق‌ و فرهنگ‌ مردم‌ باشند که‌ یکی‌ از مصداق‌های‌ مهم‌ امانتداری‌ رأی مردم‌، انتخاب‌ شهرداران‌ امین‌، قابل‌ اعتماد، باکفایت‌، پاکدامن‌، متدین‌، شجاع‌، ساده‌‌ زیست‌، مردمدار و مقید به‌ انضباط مالی‌ است‌."
۴- پاکدامنی: پاکدامن بودن یک شهردار و منحرف نشدن وی و امانتدار بودن او به بیت‌المال از ویژگی‌هایی بوده که مردم از شورای شهر انتظار دارند تا در انتخاب شهرداران ملاک قرار گیرد.
۵- شجاعت: شجاع بودن و نترس بودن یک شهردار در مقابله با مشکلات، ویژگی غیرقابل انکار یک شهردار است.
۶- پاکدستی: یک شهردار پاکدست باید کوچکترین چشمداشتی به منافع شخصی خود در شهر نداشته باشد. رهبر انقلاب هم در این‌باره تأکید کرده‌اند: "شهرداری‌ها همواره در معرض افراد فرصت‌طلب و سودجو قرار دارند، اما ارتباط با مردم و دسترسی آسان آنان به مدیران شهرداری‌ها، موجب می‌شود زمینه بسیاری از فرصت‌طلبی‌ها از بین برود."
۷- خستگی‌ناپذیری: مشکلات متعدد و متنوع شهرها، نیاز بیش از پیش به یک شهردار خستگی‌ناپذیر را بیشتر نمایان می‌کند و بی‌شک شهردار باید جدا از تمامی این ویژگی‌ها، دارای روحیه خستگی‌ناپذیری در برابر مشکلات متعدد باشد.


با توجه به آن‌چه به‌عنوان پیشنهادهای کاربردی برای شوراها در زمینه‌ انتخاب شهردار خوب،‌ مطرح می شود؛ می‌توان درخواست نمود که اعضای محترم شوراهای شهر، آرمان‌گرایانه به شهردار نگاه نکنند و با توجه به وضعیت شهرها و نارسایی‌های شهرداری به انتخاب شهردار بپردازند. اعضای محترم شورای شهر لازم است ضمن توجه به موارد مطرح شده در مورد ویژگی‌های علمی، اجرایی و فردی شهردار خوب، در انتخاب شهردار بیشتر به برنامه‌های اجرایی و کاربردی شهردار توجه کنند و در صورت امکان، شهردار را با توجه به برنامه‌هایش برگزینند.
بی طرف
Iran, Islamic Republic of
دوره جاوید بهترین زمان برای تمام دوران شهرداری بوده .خودشان چکار کردند?
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1