تاریخ انتشار
سه شنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۲:۰۷
کد مطلب : ۲۵۵۱۳۳

بهانه یا حقیقت؛ سوت بیکاری ۷۰ کارگر مجتمع گلخانه‌ای فرودگاه یاسوج زده می‌شود؟

۱۴
۰
کبنا ؛با پیگیری‌های فرودگاه یاسوج بالاخره مجتمع گلخانه‌ای واقع در محوطه این فرودگاه جمع آوری می‌شود تا بعد از این ۷۰ بیکار دیگر به جمع بیکاران کهگیلویه و بویراحمد اضافه شود.


 سال ۸۸ مسئولان وقت در استان کهگیلویه و بویراحمد به توافق رسیدند تا یک مجتمع گلخانه‌ای در گوشه‌ای از محوطه فرودگاه یاسوج با هدف ایجاد اشتغال برای بانوان فارغ‌التحصیل رشته کشاورزی ایجاد شود.
قرارداد اجاره ۱۳ ساله مکان اجرای مجتمع گلخانه‌ای بانوان در محوطه فرودگاه یاسوج از سوی رئیس وقت شرکت فرودگاه‌های کشور به طرفیت از فرودگاه یاسوج امضا شد ولی گفته می‌شود رئیس فعلی شرکت فرودگاه‌ها با ادامه روند اجرای این قرارداد مخالف و خواهان لغو قرارداد شده است.
کمتر از ۴ سال از زمان اجرای قرارداد ۱۳ ساله بهره‌برداران با شرکت فرودگاه‌ها نگذشته بود که بحث و جدل‌ها بین فرودگاه یاسوج و کارفرمایان مجتمع گلخانه‌ای واقع در این فرودگاه از سر گرفته شد و هر روز شاهد نگرانی کارگران این واحدهای تولیدی -کشاورزی بودیم.
مشکل فرودگاه یاسوج و گلخانه‌داران سال گذشته در بیست و دومین نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با هدف رفع مشکل طرح شد ولی راه به جایی نبرد تا اینکه امروز به طور رسمی از ورود کارگران به گلخانه‌ها توسط فرودگاه جلوگیری شد و خواهان جمع آوری تاسیسات شدند.
در سالی که بنام اقتصاد مقاومتی؛ تولید - اشتغال نامگذاری شده و برای تحقق شعار سال راهی جز حمایت از تولید در بخش‌های مختلف از جمله کشاورزی و ایجاد اشتغال نداریم، چگونه فرودگاه یاسوج به بیکاری ۷۰ کارگر رضایت می‌دهد.
ترمینال فرودگاه یاسوج آنچنان شلوغ نیست که این مجتمع‌ها ایجاد مزاحمت کنند و البته در گوشه‌ای در کنار در ورودی واقع شده‌اند و حتی این امکان که مسیر تردد آنان را جدا از مسیر فرودگاه تعریف کنند، وجود دارد.

یتیمی دردسر دارد
یکی از کارگران مجتمع‌های گلخانه فرودگاه یاسوج گفت: من در کودکی پدرم را از دست دادم و الان مجبور هستم با چندرغاز حقوق در این گلخانه‌ کار کنم تا بلکه بتوانم تا حدودی هزینه مادر پیر و برادر محصلم را تامین کنم.
وی عنوان کرد: کارگران این مجتمع‌های گلخانه‌ای زن بوده و به نوعی تک تک این کارگران مشکلات عدیده‌ای دارند به گونه‌ای که به حداقل حقوق یعنی زیر ۵۰۰ هزارتومان راضی‌ هستند.
این کارگر مجتمع گلخانه‌ای فرودگاه یاسوج با بیان اینکه ترس از بیکاری کابوس هر شب ۷۰ کارگر شده است اظهار داشت: انتظار داریم مسئولان استانی برای رضای خدا هم که شده اجازه ندهند این واحدهای تولیدی تعطیل شوند.

واحدهای گلخانه‌ای فرودگاه مشکل امنیتی ایجاد نمی‌کنند/بیکاری ۷۰ کارگر
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه برای اجرای فرمان مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی یکی از حوزه‌های اثرگذار در استان بخش کشاورزی است،کمک به رشد تولید را در سایه تعامل همه دستگاه‌ها می‌داند و می‌گوید: اگر قرار است به فکر تولید باشیم و دستگاه‌ها با یکدیگر همکاری نداشته باشند کار عقیم می‌ماند.
جعفر گوهرگانی می‌افزاید: از سال‌ها پیش در فرودگاه یاسوج طرح گلخانه‌ای راه‌اندازی کردیم که ۱۰ میلیارد تومان هزینه آن شده و هنگام راه‌اندازی مشکل امنیتی نداشت اما امروز مسئولان فرودگاه یاسوج از امنیتی بودن آن صحبت می‌کنند که کاملا منافی و مغایر با روند تولید است.
وی با انتقاد از مسئولان فرودگاه یاسوج و با بیان این سؤال که در راه تولید در سال اقتصاد مقاومتی چرا باید مقاومت صورت گیرد می‌افزاید: ۷۰ نفر در حال نان خوردن در این مجتمع گلخانه‌ای هستند که اکنون فرودگاه کمر همت برای جمع کردن آن بسته در حالی که هیچ مشکل امنیتی به جز کار و تولید در این مکان رخ نمی‌دهد.
گوهرگانی با اشاره به اینکه تولید گل شاخه بریده استان را با همه زحمت و مشقت از ۶ میلیون شاخه به ۱۳ میلیون شاخه در سال رسانده‌ایم بیان می‌کند: اقداماتی مانند تعطیلی مجتمع گلخانه‌ای فرودگاه سبب ضربه زدن به روند رو به رشد تولید در استان می‌شود.

مسائل امنیتی بهانه است/دنبال افزایش اجاره هستند
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در نشستی که با برخی مسئولان فرودگاه‌ها داشتیم به این نتیجه رسیدم که طرح مسائل امنیتی بهانه‌ای بیش نیست و آن‌ها به‌دنبال افزایش اجاره بها و طولانی کردن قرارداد هستند.
گوهرگانی تصریح کرد: از شرکت فرودگاه‌ها خواستیم که زمینی به مساحت پنج هکتار دراختیار گلخانه داران قراردهد تا نقل مکان صورت گیرد هرچند زمین مورداستفاده گلخانه داران ۱۰ هکتار بوده و زیرساخت های آن از سوی دولت فراهم شده و کار انتقال هم سخت است اما شرکت فرودگاه‌ها این پیشنهاد را نیز رد کرد.
وی عنوان کرد: دولت برای ایجاد زیرساخت‌های لازم مجتمع گلخانه‌ای فرودگاه یاسوج ۱۵ میلیارد ریال هزینه کرده که در صورت جمع آوری این واحدهای گلخانه‌ای این مجتمع، زیرساخت‌ها بدون استفاده می‌ماند.
این روزها در کشور برای ایجاد حتی یک شغل به هر دری زده می‌شود اما در کهگیلویه و بویراحمد وضع به منوال دیگری طی شده و عدم تعامل برخی دستگاه‌ها از تعطیلی برخی طرح‌های اقتصادی و بیکاری کارگران نگران کننده بوده که انتظار می‌رود در این زمینه تدبیری اندیشیده شود.
نام شما

آدرس ايميل شما

ایثارگری
Iran, Islamic Republic of
در سال اقتصاد مقاومتی وافزون شدن تعداد بیکاران بر اثر بی تدبیری مسئولان وافت محصولات باعث می شود که در جامعه فساد ایجاد شده ومشکلات عدیدی وفقردامن گیر این خانوادها شود .فرودگاه مگر بین المللی است که مشکل امنیتی داشته باشد ،یک پروانه کوچک بدون مسافر می پرد بگذارید کارگران کار کنند.
ایثارگری از باوی
Iran, Islamic Republic of
با عرض سلام ،ببخشید فرودگاه جای کشاورزی نیست .امنیت فرودگاه لازم تر از گلخانه است
مرزبان از دهدشت
Iran, Islamic Republic of
سلام وقتی رئیس روئسای فرودگاه غیربومی باشد معلومه که دلش برای استان نمی سوزد
سی سخت
Iran, Islamic Republic of
در این فرودگاه که هفته ای دو سه هواپیمای بسیار کوچک بیشتر به زمین نمی نشیند و فکر نمی کنم این مجتمع هیچ گونه مشکلی برای آن ایجاد کند .پس یگذارید این بنده خداها حداقل از این امکانات استفاده کنند ... هم میخواهد بگوید ما هم هستیم و حد اق.. را بگیرد . حالا که این طور شد ما می بینیم که شما هم هستید و مدیر هم هستید و م..
Iran, Islamic Republic of
ایثارگر محترم بفرمایید چرا مدیر قبلی فرودگاه قراداد را امضا کرده حالا گناه فارغ التحصیلان بدهکار وبیکار چی این وسط ؟
گرمسيري
Iran, Islamic Republic of
ایثار باوی حرف ..لطف کن تو سر. و اینکه دکتر گوهرگانی باویه و طرفدار این گلخونه داراست از حسادت نظر میدی به تو چه اخه تو چه کاره ای منم یه باشتی و باوی هستم اونم از طایفه بزرگ دولیاری بهت میگم ب..
Iran, Islamic Republic of
فرودگاه را تعظیل کنید تا مدیر فرودگاه بیکار شه نه کارگران زحمت کش گل خانه
Iran, Islamic Republic of
مگر در فرودگاه گلخانه میزنند؟ جل الخالق
یک منبع آگاه
Iran, Islamic Republic of
سلام. بنده چون شاغل در بخش دولتی استان که مرتبط با این قضیه هست میباشم از تمامی جزئیات مطلعم. بر اساس قرار داد واگذاری گلخانه، واگذاری به قصد ایجاد اشتغال و درآمدزایی برای فارغ التحصیلان جوان بوده و این عده میتوانستند از این امکان دولتی که زمین فرودگاه و نرخ حمایتی استفاده کنند . این دسته ضمن بوجود آوردن مشکلات ایمنی و امنیتی که بارها مکتوب به ایشان گزارش شده، حق واگذاری به غیر و به تعبیر مقامات بلند پایه استان ، بورس بازی را نداشتندو ضمن اینکه که شاغل بخش دولتی نیز نباید نباشند. اما تقریبا تمامی ایشان یا کارمندان بخشهای دولتی و ادارات دولتی استان هستند که از.. های دولتی با خبر شده و قرارداد ها را با بهره برداران اولیه بستند و یا امثال... به غیر و به بهای ماهیانه ۱۵ میلیون تومان اجاره دادند. همین ... و دیگر دوستان در حالی واحدها را ماهیانه ۱۵ میلیون تومان اجاره میدهند که کماکان به فرودگاه ماهیانه ۵۰ هزار تومان اجاره پرداخت میکنند
به بهانه اشتغال زایی تولید و .... از... دولتی و امکانات فرودگاه برای ... نهایت استفاده را کردند
یک منبع آگاه
Iran, Islamic Republic of
مدیران فرودگاه و سایر مدیران ذیربط اگر به ادامه ای...گلخانه داران و به خطر انداختن امنیت و ایمنی فرودگاه ادامه دهند قطعا باید ...
حمید
Iran, Islamic Republic of
طبق سندی که منتشر کرده اید فرودگاه این اختیار را دارد که طبق قوانین خواستار تخلیه زمین های فرودگاهی که الان تحت تصرف گلخانه است بشود . شما خودت کلاهت رو قاضی کن آیا شرعا عرفا و قانونا درست است که عده ای به اسم اشتغال زمین ها را با ماهی ۷۰ هزار تومن اجاره کنند و تنها در یک مورد گلخانه آنرا به شخص دیگری به ۱۵ میلیون تومان اجاره دهد؟
تضییع بیت المال به قیمت اشتغال چند نفر که اون هم نوعی..ا این حقوقی که بهشون می دن یا جلوگیری از.. و پیروی از قوانین؟ کدام ارجحه؟
یک منبع آگاه
Iran, Islamic Republic of
دوستان عزیز در کبنا نیوز کبنا نیوز : سلام. بنا به نظر همکاران به دلیل حرمت ماه مبارک و به دلیل حفظ آبروی این .. که البته تمامی مسئولان ذیربط از ..مطلع هستند، نام ایشان را به صورت ...نمایید
وطن پرست
Iran, Islamic Republic of
با سلام.
به نظر نویسنده این گزارش و دوستانی که از این گزارش دفاع کرده اند ما تا کجا بایستی به دنبال اظهار نظر شخصی و قانون گریزی باشیم؟؟ . کدام یک از ما و یا آقای رئیس سازمان جهاد کشاورزی درک درستی از مسایل مربوط ب هوانوردی و ایمنی فرودگاه داریم که بخودمون اجازه بدیم در موردش نظر بدیم ؟ چرا هرجا که حکم قانون و مقام محترم قضایی به مذاق ما خوش نمیاد با سر و صدا و جوسازی بی مورد و سو استفاده از موقعیت شکننده کارگران زحمت کش سعی میکنیم جو متشنج کنیم . مگر رهبری معظم انقلاب چندین بار در سخنانشون تاکید نکردند که همه بایستی تابع قانون باشیم ؟
در این مورد هم چیزی که از روی اسناد بالا واضح و مشخص تخلف بهره بردار گلخانه ها از وظایف و عمل نکردن به تعهداتش و سو استفاده از اختیارات، و فرودگاه هم قاعدتا بر اساس حق قانونی خودش قرارداد را فسخ کرده وبصورت کاملا قانونی حکم تخلیه گرفته.از طرفی شرایط امنیتی کشور روز بروز در حال تغییر و با سال ۸۸ خیلی فرق داره و نمونش عملیات تروریستی تکفیریهای کور دل در تهران بود , که باید زنگ هشداری باشه برای تشدید موارد امنیتی در نقاط حساسی مثل فرودگاه.
گرمسيري
Iran, Islamic Republic of
اقای وطن پرست اصلا بحث امنیت نیست بحث طمع تو و مدیران فرودگاه به جیب این جوانانه که باید قسط بدن
دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

دیپ‌ فیک «ایران من» همایون شجریان و هنرنمایی جمعی از قهرمانان ایران زمین

جعل عمیق تصاویر و فیلم‌های موجود را بر روی تصاویر یا فیلم‌های منبع قرار می‌دهد و از یک ...
تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
1