تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۱۹
کد مطلب : ۲۵۵۰۷۲

اجرای ۹۰ درصد مصوبات سفر رئیس جمهوری به کهگیلویه وبویراحمد

۹
۰
کبنا ؛رهاورد سفر رئیس جمهوری و کاروان تدبیر و امید در قالب سی امین سفر استانی خود به کهگیلویه وبویراحمد ۴۶ مصوبه راهگشا بود که به گفته متولیان امر عملیات اجرایی افزون بر ۹۰درصد آنها آغاز و ۱۰درصد نیز بنا به دلایلی هنوز اجرایی نشده اند.
رئیس جمهوری و کاروان تدبیر و امید در سی امین سفر استانی خود روزهای ۲۴ و ۲۵ مرداد سال ۱۳۹۵ میهمان مردم دیار دلیرمردان و شیرزنان آریوبرزن بود که پیامدها و حلاوت های آن ۲روز از استقبال باشکوه مردم گرفته تا دیدار صمیمی رئیس جمهوری با عشایر و تصویب ۴۶ مصوبه کارگشا همه نوید بخش آینده ای پرامید برای توسعه همه جانبه این استان محروم داشته است.
آبرسانی به ۲ شهر سوق و دهدشت و روستاهای اطراف، تاسیس سه صندوق سرمایه گذاری کشاورزی در شهرهای یاسوج، دهدشت و گچساران، فازدوم آبرسانی به دشت امام زاده جعفر گچساران، کمک های فنی و اعتباری برای پرداخت ۵۰درصد سود تسهیلات سرمایه گذاری در استان و کمک به تکمیل بیمارستان بهمئی از جمله مصوبات اجرایی نشده سفر رئیس جمهوری به این استان است.
** کهگیلویه وبویراحمد در مسیر توسعه
استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت که این استان با وجود ظرفیت های متنوع در بخش های مختلف اما همواره درسایه برخی بی برنامگی و یا سوء مدیریت ها در گذشته دچار شکاف توسعه ای عمیق نسبت به سایر مناطق کشور بوده که هم اینک با تدبیر و تلاش دولتمردان یازدهم به مسیر اصلی توسعه بازگشته است.
خادمی با اشاره به تخصیص میزان بودجه سالانه و اعتبارات عمرانی استان در طول چهار سال گذشته نسبت به قبل از فعالیت دولت یازدهم گفت: در سال ۹۱ کل بودجه عمرانی این استان اعم از استانی و ملی سه هزار و ۴۲۰ میلیارد ریال بود که در سال ۹۵ با بیش از ۲ برابر رشد به رقمی افزون بر هفت هزار و۳۲۰ میلیارد ریال رسید.
استاندار اظهار داشت: سهم استان از کل اعتبارات عمرانی دولت در سال ۹۲ حدود ۶۲ صدم درصد بوده که در سال ۹۶ به ۱٫۷دهم درصد رسیده است.
خادمی تصریح کرد: کل اعتبارات تملک و دارایی های کهگیلویه و بویراحمد در سال ۹۱هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال بوده که در سال ۹۶ نیز به هفت هزار و ۹۳۰ میلیارد ریال رسید.
استاندار یادآور شد: شورای برنامه ریزی و توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد در حالی که در سال ۹۱ تنها مجاز به توزیع و تصمیم گیری راجع به هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال بودجه بود اما در سال ۹۶ میزان بودجه ای که استان می تواند بین شهرستان ها و مناطق مختلف توزیع کند به رقمی افزون بر هفت هزار و ۹۳۰ میلیارد ریال رسیده است.
استاندار، کل بودجه عمرانی مصوب در بودجه سال ۹۶ در استان کهگیلویه و بویراحمد با بیش از سه برابر رشد نسبت به سال ۹۲ رقمی افزون بر ۱۲ هزار میلیارد ریال است.
خادمی با اشاره به رویکرد منطقی برنامه ها و سفرپربرکت رئیس جمهوری به این استان محروم گفت: از زمان سفر پربرکت رئیس جمهوری و اعضای هیات دولت یازدهم توجه و حضور مسئولان کشوری به این منطقه در بخش های مختلف چندین برابر افزایش یافته است.
استاندار تصریح کرد: تاکید شخص رئیس جمهوری مبنی بر پیگیری و عملیاتی شدن وعده های دولت در این سفر، فرآیند پیگیری امور و حتی جذب اعتبارات در وزارتخانه ها و سازمان های مرکزی را تا حدود زیادی سهل تر کرده و برخی مسئولان کشوری خود در این زمینه پیگیر مستمر مصوبات سفر هستند.
** ۴۶ مصوبه رهاورد سفر پربرکت رئیس جمهوری
استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: ۴۶ مصوبه با اعتباری افزون بر ۹ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال رهاورد سفر رئیس جمهوری و اعضای هیات دولت به این استان بود.
سیدموسی خادمی اظهار داشت: این طرح‌ها درحوزه‌های راهسازی، بهداشت و درمان، کشاورزی، آب و فاضلاب، علمی و فرهنگی و توسعه شهری در سال‌های ۹۵ و ۹۶ مصوب شده است.
استاندار تصریح کرد: پنج هزار و ۸۹۰ میلیارد ریال از این میزان اعتبار برای سال ۹۵ و سه هزار و ۷۷۰ میلیارد ریال نیز برای سال ۹۶ مصوب شده است.
خادمی ادامه داد: چهار طرح از مجموع طرح‌های مصوب درحوزه عمران شهری، ۶ طرح در بخش کشاورزی، ۹ مورد درحوزه منابع آب، پنج طرح در بخش علمی، فرهنگی و گردشگری، هفت طرح در حوزه بهداشت و درمان و چهار مورد نیز در بخش حمل و نقل است.
وی یادآور شد: ۲هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال از این اعتبار در بخش راهسازی، ۲ هزار و ۱۹۰ میلیارد ریال آب و فاضلاب، یکهزار و ۷۴۰ میلیارد ریال عمران شهری، یکهزار و ۳۳۰ میلیارد ریال کشاورزی،۹۷۰ میلیارد ریال به چهار بیمارستان در حال ساخت و ۷۲۰ میلیارد ریال برای طرح‌های فرهنگی دانشگاه‌ها در نظر گرفته شده است.
** امضای سه تفاهم نامه اقتصادی
معاون هماهنگی و امور اقتصادی توسعه و منابع استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: در سفر هیات دولت به این استان سه تفاهم نامه مهم اقتصادی بین استانداری و سازمان اقتصادی کوثر وابسته به بنیاد شهید و امور ایثارگران، پست بانک ایران و کمیته امداد حضرت امام خمینی (ره) منعقد شد.
مجید محنایی اظهار داشت: راه اندازی هشت مجتمع تولیدی خدمات در شهرهای مختلف کهگیلویه و بویراحمد هم اکنون در حال مراحل کارشناسی و امکان سنجی است که تحقق آن سه سال آینده به کاهش نرخ بیکاری کمک می‌کند.
وی بیان کرد: بر اساس این تفاهم نامه‌ها سازمان اقتصادی کوثر متعهد به سرمایه گذاری افزون بر هشت هزار میلیارد ریال در بخش‌های مختلف کشاورزی، صنعت و خدمات در این استان شده است.
محنائی ادامه داد: امکان سنجی و مطالعه طرح فسفات چرام، پرورش مرغ گوشتی و اجرای طرح پرورش ماهی در شهرستان چرام از مهمترین تعهدات سازمان اقتصادی کوثر در انجام این تفاهم نامه که هم اکنون در حال انجام است.
معاون اقتصادی استانداری تصریح کرد: این سازمان همچنین متعهد شد که در هر یک از شهرستان‌های هشت‌گانه این استان ۲ طرح در بخش‌های کشاورزی و صنعت سرمایه گذاری کند.
وی بیان کرد: براساس تفاهم نامه منعقد شده با پست بانک نیز افزون بر ۱۵۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های خرد سرمایه گذاری در سطح استان برنامه ریزی شده است.
محنایی، انعقاد تفاهم نامه با کمیته امداد کشور با هدف ساخت بیش از پنج هزار و ۴۵۰ واحد مسکن شهری و روستایی برای نیازمندان، تعهد شرکت گاز برای گازرسانی به ۲۳۶ روستا و تصویب ۸۵۰ میلیارد ریال برای توسعه زیر ساخت‌های اینترنت را از دیگر دستاوردهای سفر کاروان تدبیر و امید به استان ذکر کرد.
** پرداخت ۸۰۰ میلیارد ریال وام ازدواج
معاون اقتصادی و توسعه منابع استانداری گفت: ۸۰۰ میلیارد ریال تسهیلات ازدواج برای جوانان این استان در سی امین سفر استانی کاروان تدبیر و امید در مرداد سال جاری اختصاص یافته بود که تمام این اعتبار پرداخت شد.
مجید محنائی افزود: مصوبه پرداخت یارانه پرداخت ۵۰ درصد سود بانکی به متقاضیان سرمایه گذاری در استان یکی از اقدام‌ها و مصوبه‌های ارزنده سفر رئیس جمهوری و هیات دولت به این استان است که تا پایان سال جاری یا اوایل سال آینده بخشی از آن عملی خواهد شد.
محنائی، پارک علم و فناوری، تلاش برای راه اندازی صندوق توسعه کشاورزی در سه شهرستان گچساران، باشت و کهگیلویه از دیگر برنامه‌هایی است که اجرا شد.
وی اظهار داشت: اختصاص ۲۰۰ میلیارد ریال به کارخانه سیمان مارگون، آغاز فعالیت پتروشیمی دهدشت و تأمین اعتبار پتروشیمی گچساران از دیگر دستاوردهای سفر هیات دولت به استان است.
محنایی بیان کرد: اجرای طرح‌های اقتصادی در مناطق محروم لوداب، قلعه رئیسی و باشت با سرمایه گذاری چهار هزار میلیارد ریال در بخش‌های کشاورزی با همکاری موسسه فرمان اجرایی امام خمینی (ره) از برنامه‌هایی است که هم اکنون در حال امکان سنجی است که با تحقق آن مردم طعم توسعه اقتصادی را در مناطق محروم لمس می کنند.
** کهگیلویه وبویراحمد میراث دار ۱۸۰۰ طرح نیمه تمام دولت گذشته
معاون هماهنگی امورعمرانی استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: افزون بر یکهزار و ۸۰۰ طرح عمرانی نیمه تمام استانی از دولت های نهم و دهم بر این استان تحمیل شده بود.
پژمان نیک اقبالی اظهار داشت: میانگین پیشرفت فیزیکی بخش عمده ای از آنها زیر ۲۰ درصد بوده و اکثر آنها نیز تعطیل و یا راکد بود.
وی بیان کرد: با توجه به کمبود اعتبار برای اجرا و تکمیل این طرح های عمرانی نیمه تمام  در استان مشکلات این طرح ها شناسایی و اولویت بندی شد.
وی ادامه داد: یک برنامه چهار ساله به دستور سیدموسی خادمی استاندارکهگیلویه و بویراحمد تدوین و با کار کارشناسی نیز شاخص ها مشخص شدند.
نیک اقبالی تصریح کرد: این برنامه به یک کتابچه تبدیل و در پایگاه خبری استانداری برای جمع آوری نقدها و نظرات کارشناسان به نمایش گذاشته شد و شاخص ها نیز سال به سال ارزیابی می شوند.
وی ابراز داشت: درصد اعتبارات عمرانی استان در بخش ملی به نسبت جمعیت، وسعت و حق آن پایین و در ابتدای دولت یازدهم هشت دهم درصد بود.
معاون عمرانی استانداری گفت: دلایل منطقی برای افزایش اعتبارات عمرانی استان به وزارتخانه ها اعلام و درخواست هایی نیز به سازمان برنامه و بودجه ارسال شد.
** بهره برداری از یکهزار و ۵۵۵ طرح در دولت یازدهم
معاون عمرانی استانداری کهگیلویه وبویراحمد گفت: یکهزار و ۸۳۹ طرح عمرانی و اقتصادی از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۵ در مناسبت های دهه فجر و هفته دولت در این استان کلنگ زنی و یا افتتاح شد.
نیک اقالی اظهار داشت: از این تعداد یکهزار و ۵۵۵ طرح معادل ۸۵ درصد افتتاحی و ۲۸۴ طرح معادل ۱۵ درصد نیز کلنگ زنی بوده است.
وی تصریح کرد: سیاست و رویکرد اصلی دولت تدبیر و امید در حوزه عمرانی به ویژه با تاکید مدیریت اجرایی استان آغاز نکردن طرح عمرانی جدید به جز در موارد ضروری بوده است.
معاون عمرانی افزود: اعتباری که برای این یکهزار و ۸۳۹ طرح عمرانی استان هزینه شده و یا باید هزینه شود، ۲۳ هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال است.
نیک اقبالی بیان کرد: یکهزار و ۸۵۶ طرح عمرانی از دولت دهم در این استان به جا مانده بود که از این تعداد ۴۳۸ مورد زیر ۲۰ درصد، ۸۹۴ مورد بین ۲۰ تا ۸۰ درصد و ۵۳۳ مورد نیز بالای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشتند.
وی با بیان اینکه، طرح های عمرانی شهرستان های هشت گانه استان بررسی و آسیب شناسی همه جانبه شد، افزود: ابتدای سال ۱۳۹۳ طرح های عمرانی استان از حالت رکود خارج شد.
** جذب ۱۰۰ درصدی اعتبارات طرح‌های عمرانی سفر هیات دولت
رئیس سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون ۶هزار و ۲۸۰ میلیارد ریال از مجموع ۹ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبارات مصوب سفر رئیس جمهوری و اعضای هیات دولت به این استان برای سال ۹۵ و از محل اسناد خزانه ابلاغ و جذب ۱۰۰ درصدی شده است.
حسن نوروزی اظهار داشت: علاوه بر این، حدود ۴۰۰ میلیارد ریال دیگر نیز نقدینگی از مصوبات سفر هیات دولت تاکنون ابلاغ شده است.
وی، اختصاص یکهزار و ۴۰۰ میلیارد ریال یارانه سود بانکی را فرصت مناسبی برای ترغیب سرمایه گذاران در این استان دانست و گفت: این امر نیز از سوی مسئولان دولت تدبیر و امید در حال پیگیری برای تحقق است.
** ۱۲ مصوبه با پیشرفت بالای ۵۰ درصد
رئیس سازمان برنامه وبودجه کهگیلویه وبویراحمد گفت: براساس ارزیابی ها و بازدیدهای میدانی از طرح های در حال اجرای سفر رئیس جمهوری به استان بیش از ۱۲ مورد از آنها پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰درصد دارند.
نوروزی تصریح کرد: انجام ۵۰ کیلومتر شبکه و ۱۰ کیلومتر خط انتقال فاضلاب شهر دوگنبدان، سامانه های نوین آبیاری، آبرسانی به شهر دوگنبدان، تکمیل موزه میراث فرهنگی در یاسوج، تکمیل مجتمع فرهنگی و هنری یاسوج، بیمارستان ۳۲ تختخوابی باشت، بیمارستان ۲۸۳ تختخوابی یاسوج و بیمارستان ۱۳۹ تختخوابی گچساران از جمله این طرح هاست.
وی، احداث دانشکده پرستاری و مامایی در یاسوج، تکمیل زیرساخت های هلال احمر استان، تامین آب شرب مادوان و روستاهای اطراف، جاده اصلی پاتاوه- دهدشت، احداث باند دوم بزرگراه بابامیدان- گچساران- بهبهان و جاده اصلی باغچه سادات - سرفاریاب را از دیگر طرح های با پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰درصد در قالب مصوبات سفر رئیس جمهوری به استان ذکر کرد.
نوروزی یادآور شد: آغاز عملیات اجرایی برخی از این طرح ها به بالای ۱۵ سال هم می رسد که به دلیل کمبود اعتبار و یا سوء مدیریت تاکنون راکد و یا روند اجرایی آنها به کندی پیش می رفت.
وی ادامه داد: با اولویت قراردادن این طرح ها در سفر پربرکت رئیس جمهوری به استان میزان اعتبار مورد نیاز آنها برای تکمیل و بهره برداری کامل تامین شده و اکنون روند اجرای شتاب بیشتری گرفته اند.
** اضافه شدن ۶ مصوبه جدید
معاون هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد هم گفت: تعداد مصوبات سفر رئیس جمهوری و هیات دولت به این استان از مجموع ۴۶ مصوبه به ۵۲ مورد افزایش یافته است.
امید موسوی اظهار داشت: میزان اعتبارات مصوب برای این ۶مصوبه جدید، افزون بر۷۰میلیارد ریال است.
وی تصریح کرد: احداث، تعمیر و تجهیز ساختمان های دادگستری، ایجاد زیرساخت های پارک جنگلی یاسوج، تکمیل و پرداخت مطالبات پارک علم و فناوری استان، مطالبات برگزاری کنگره ملی شهدا و تکمیل و تجهیز پارک بانوان یاسوج از جمله مصوبات و طرح های عمرانی جدید است.
موسوی یادآور شد: اضافه شدن ۶ مصوبه جدید به مصوبات سفر هیات دولت به کهگیلویه وبویراحمد از اواخر سال ۹۵ و با رایزنی استاندار، سازمان برنامه و بودجه، مجمع نمایندگان و همچنین اهتمام ویژه دولت یازدهم به این استان انجام شد.
معاون هماهنگی سازمان برنامه و بودجه گفت: کمتر از ۱۰ مصوبه از مجموع مصوبات سفر رئیس جمهوری در این استان اجرایی نشده که برخی از آنها نیز تامین اعتبار شده و به زودی عملیات اجرایی آنها آغاز خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما

مقلی
Iran, Islamic Republic of
بگو چه مصوبه ای دلشته کع اجرا شده .. نام ببر
کارشناس
Iran, Islamic Republic of
واقعا انصاف داشته باشید . چرا اینگونه با بی احتیاطی گزارش می دهید کجا بود ۹۰ درصد . لطفا آدرس پروژه ها و مصوبات سفر را منعکس کنید شاید حرف شما درست باشد .
رسا
Iran, Islamic Republic of
کمی انصاف داشته باشید اینقدر .. مردم نمیدهید.آمارهایتان راحتی باهم هماهنگ نکرده اید
ارسلان عرب پور لیشتر
Iran, Islamic Republic of
باسلام خدمت استاندارمحترم وهمه مدیران محترم استانی خصوصا بخش آب وکشاورزی

آبیاری دشت لیشتر ازسال ۸۴شروع شده ولی متاسفانه پمپاژهای آب ۲و۳و۴راکد مانده وزهکشی منطقه نیز درحال فرسوده شدن ونیاز مبرم به اعتبار جهت تکمیل وراه اندازی دارد لذا میطلبد که درراستای اقتصاد مقاومتی تولید واشتغال توجه ویژه صورت بگیرد وجوانان منطقه را نیز ازبیکاری مهلک نجات دهد خواهشمنداست اعتبار لازم تخصیص داده شود./
تو۹ما ۹۰ درصد
حق
Iran, Islamic Republic of
...بزرگ
خامی
Iran, Islamic Republic of
درود درود درود درود بر همه شما
محمد
Iran, Islamic Republic of
این گفته اغاز شده دیگه شاید از پنج درصد باشه تا مثلا بالای ۷۰درصد
حمید
Iran, Islamic Republic of
برخی از مصوبات صرفا تخصیص اعتبار بوده برای کمک به تکمیل پروژه و گرنه بسیاری از طرح ها آنگونه که در گزرش امده بیش از ۱۵ سال از شروع عملیات اجرایی انها هم می گذرد
مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

مصایب اعتمادزدایی میان دولت و مردم ( به قلم؛ محسن خرامین )

«اعتماد» از عناصر لازم‌ و ابتدایی حکومت‌داری است که حکومت‌ها باید در خلق و حفظ آن گام ...
اگر بایدن پیروز شود...

اگر بایدن پیروز شود...

بايدن با مطرح کردن بحث موشک‌ها، قصد توافق دارد و قطعا ايران هم خطوط قرمزي براي مذاکره ...
اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

اصلاح‌طلبان در سه راهی انتخاب

حزب ندای ایرانیان هم یک طیف نواصلاح‌طلب محسوب می‌شود خواهان حضور در رقابت‌های انتخاباتی ...
1