تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۱۶
کد مطلب : ۲۵۵۰۱۵

بهره مندی ۱۵ هزار زن سرپرست خانوار از خدمات کمیته امداد

۰
کبنا ؛
۱۵ هزار و ۴۷۶ خانواده از مددجویان کمیته امداد استان را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند.
به گزارش کبنا نیوز، نشست بانوان شاغل در کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد با هدف شناسایی مشکلات و آسیب های فراروی زنان شاغل و مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان با حضور مدیرکل کمیته امداد استان برگزار شد.
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در این نشست، با بیان اینکه یکی از مهمترین برنامه های کمیته امداد ارائه خدمت به خانواده های بی سرپرست و زنان سرپرست خانوار است، گفت: محور کار در رسیدگی به زنان سرپرست خانوار در این نهاد، توجه به سلامت، رفاه، نشاط، عزت و کرامت نهاد مستحکم خانواده در ارائه خدمات حمایتی و توانمند سازی به صورت هدفمند و زمان دار است.
فرید محبی تعداد کل زنان و دختران تحت حمایت کمیته امداد استان را ۴۴ هزار و ۹۵۹ نفر یعنی ۴۵درصد از افراد تحت حمایت عنوان و بر لزوم توجه هرچه بیشتر به مسائل، مشکلات و آسیب های فراروی آنان تاکید کرد و افزود: ۱۵ هزار و ۴۷۶ خانواده از مددجویان کمیته امداد استان را زنان سرپرست خانوار تشکیل می دهند که از این تعداد ۱۳ هزار و ۷۸۸ نفر به خاطر فوت سرپرست و مابقی به دلیل طلاق، متارکه، مفقودی، زندانی، سرباز و بدسرپرستی تحت حمایت هستند.
وی به فعالیتهای انجام شده در حوزه زنان و خانواده از سال گذشته تاکنون اشاره کرد و ادامه داد: آموزش فنی و حرفه ای به ۶۸۳ نفر، کاریابی برای ۱۲۲ نفر، اهداء جهیزیه به دو هزار و ۷۳۳ نفر، ارائه تسهیلات ازدواج مجدد به ۱۰۱نفر، زنان خودکفا شده ۲۲۹ نفر و پرداخت وام اشتغال به ۵۵۵ نفر از زنان تحت حمایت از مهمترین اقدامات این نهاد در این مدت است.
مدیرکل کمیته امداد استان اجرای طرح توسعه بیمه های اجتماعی از طریق پرداخت حق بیمه تامین اجتماعی زنان سرپرست خانوار شهری زیر ۵۰ سال را از دیگر اقدامات این نهاد برشمرد و گفت: در این زمینه حق بیمه ۹۱۱نفر از بانوان تحت حمایت از ابتدای سال گذشته تاکنون به شعب تأمین اجتماعی واریز شده است.
محبی ارائه خدمات مشاوره ای، برگزاری اردوهای خانوادگی، دانش آموزی و دانشجویی، تعمیر و ساخت مسکن برای زنان سرپرست خانوار را از دیگر اقدامات این نهاد در زمینه کمک به زنان تحت حمایت عنوان کرد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه از مجموع ۵۲۹ نیروی کمیته امداد در استان، ۵۳ نفر زن هستند که حدود ۱۰تا ۱۲درصد کل نیروهای این نهاد را تشکیل می دهند ادامه داد: کمیته امداد به عنوان یک نهاد خدمتگزار حمایتی و انقلابی در کنار خدمات تخصصی، به تعالی فکری و ارزشی نیروهای خود نیز توجه دارد.
خانم فروغ صدر، مشاور مدیرکل کمیته امداد استان در امور بانوان در این نشست، به تشریح عملکرد امور بانوان این نهاد از ابتدای سال گذشته تاکنون پرداخت و گفت: برگزاری کلاسهای آموزش خانواده، آموزش مهارتهای زندگی ویژه همسران جوان و نوعروسان، آموزش بهداشت فردی و توزیع وسایل بهداشتی بین مددجویان، دیدار با  خانواده های ایتام و زنان سرپرست خانوار، دایر کردن نمایشگاه و معرفی تولیدات و هنرهای دستی زنان از مهمترین اقدامات انجام شده است.
وی ایجاد تشکل غیر دولتی کانون فرهنگی اجتماعی بانوان در شهرستان بهمئی با هدف غنی سازی اوقات فراغت و اشتغال زنان خانه دار و دختران باز مانده از تحصیل و فارغ التحصیلان دانشگاهی، اجرای طرح اشتغال زایی ویژه بانوان سرپرست خانوار، جشن ازدواج  نوعروسان  تحت حمایت و توزیع کالا و سبد غذایی بین زنان سرپرست خانوار را از دیگر برنامه های این نهاد از سال گذشته تاکنون برشمرد.
نام شما

آدرس ايميل شما

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

تخریب یا نقد مجلس یازدهم؟!

هر چه مجلس کوتاه بیایید، دیگران او را به گوشه رینگ برده و مورد ضرباتی قرار می‌دهند. تخریب‌گران ...
اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

اختلال عاطفی فصلی؛ از علائم تا درمان

باور بر این است که اختلال عاطفی فصلی به دلیل اختلال در ریتم شبانه روزی بدن رخ می دهد....
سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

سبقت «واکسن آنفولانزا» از «دنا پلاس»

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در مصاحبه‌اش اشاره کرد که از 16 میلیون واکسن آنفولانزای ...
1