تاریخ انتشار
يکشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۱:۲۸
کد مطلب : ۲۵۴۷۳۳

از گلایه‌های مردم لوداب از عدم آنتن‌دهی تلفن همراه تا رونق شاهنامه‌خوانی در استان

۰
کبنا ؛
خبرهای کهگیلویه و بویراحمد /


اقدامی جهانی در حوزه شاهنامه‌‌شناسی کهگیلویه و بویراحمد


رئیس انجمن شاهنامه خوانی کهگیلویه و بویراحمد از اقدامی جهانی در حوزه شاهنامه‌‌شناسی و شاهنامه‌خوانی در این استان خبر داد.فیروز حسنی  با بیان این که استان کهگیلویه و بویراحمد استان حماسه‌هاست اظهار کرد: این استان در طول تاریخ توسط مردان و زنان غیورش حماسه‌ها آفریده که در تاریخ معاصر و در دهه‌های اخیر خود نیز شاهد این گونه حماسه‌ها بوده‌ایم.
رئیس انجمن شاهنامه‌خوانی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: شاهنامه در استان ما قداست خاصی دارد مردم استان برای این کتاب و متون آن احترام زیادی قائل هستند و به همین خاطر است که جریان شاهنامه‌خوانی همواره رونق دارد.
این مسئول در حوزه فرهنگی گفت: هر هفته نشست هفتگی شاهنامه‌شناسی در یاسوج و در روزهای دوشنبه از ساعت ۲۱ تا ساعت ۲۲:۳۰ جریان دارد و همه بزرگان و حوزه شاهنامه‌خوانی و دوستداران و علاقه‌مندان به آن دور هم جمع می‌شوند و از تجربیات یکدیگر استفاده می‌کنند.
حسنی با بیان اینکه این نشست‌ها در سالن جلسات شورای شهر یاسوج برگزار می‌شود تصریح کرد: در زمینه‌های مختلف از جمله در زمینه معنی واژه‌ها و اجرای موسیقی برنامه‌هایی در کنار این نشست‌ها وجود دارد که موجب شده این اقدام ما حتی به گواه بسیاری از بزرگان از جمله دکتر کزازی و یا دکتر یاحقی در سطح جهانی باشد.
وی گفت: چنین نشستی در سی‌سخت و گچساران نیز برگزار می‌شود که در یاسوج به طور متوسط بین ۸۰ تا ۱۰۰ نفر و در سی‌سخت از ۲۵ تا ۴۰ نفر و در گچساران بین ۳۰ تا ۵۰ نفر حضور دارند.
برگشت اعتبار در جهاد کشاورزی نخواهد بود


رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: برگشت اعتبار در این سازمان تاکنون نبوده و نخواهد بود.جعفر گوهرگانی در شورای اداری جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: اسناد خزانه اسلامی فرصتی بسیار خوب در نظام مالی کشور است که باید به بهترین شکل از آن برای افزایش خدمات به مردم بهره گرفت.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در بخش کشاورزی نیز باید از این فرصت استفاده کنیم، خطاب به همکارانش گفت که فرصت استفاده از اسناد خزانه اسلامی در حال اتمام است که باید به موقع شرایط و مقدمات استفاده از این اسناد فراهم شود.
گوهرگانی با اشاره به برخی شایعات افزود: برگشت اعتبار در این سازمان نبوده است.
او همچنین در بخش دیگری از صحبت‌هایش تآکید کرد که پای مدیران اهل کار و پاک‌دست تا آخرین ثانیه‌های مدیریتش خواهد ماند اما برای ثانیه‌ای ماندن مدیران بیخیال و کم‌کار را تحمل نمی‌کنم و از آنها دفاع نمی‌کنم.
لزوم حضور هنرمندان استان در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد گفت: طرح ضربتی اشتغال‌زائی صنایع دستی در روستاهای کاکان، کریک و سربیشه گچساران در حال اجرا است.محمود باقری در نشستی با استاندار کهگیلویه و بویراحمد که به مناسبت روز جهانی صنایع دستی برگزار شد با تأکید بر عملی شدن فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال گفت: صنایع دستی ظرفیت بالایی برای ایجاد اشتغال دارد که در همین راستا شعار هفته صنایع دستی، اشتغال‌زا، هویت‌زا و ارزآوری تعیین شده است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: سه روستای کریک، سربیشه گچساران و کاکان به عنوان روستاهای پایلوت صنایع دستی در استان کهگیلویه و بویراحمد مشخص شدند که در همین خصوص طرح ضربتی اشتغال‌زائی حوزه صنایع دستی در این روستاها در حال اجرا است.
وی به گسترش کارگاه‌های صنایع دستی در استان اشاره کرد و افزود: در ابتدای سال ۹۲ تعداد ۷ کارگاه صنایع دستی در استان وجود داشت که تا پایان سال گذشته این تعداد واحد به ۵۷ کارگاه رسید، ضمن اینکه در پایان سال جاری این آمار به ۱۰۰ کارگاه خواهد رسید.
این مسؤول از شناسایی هنرمندان صنایع دستی خبر داد و خاطرنشان کرد: طی سال‌های گذشته ۷ هزار هنرمند صنایع دستی شناسایی شده، که در سال جاری شناسایی ۴ هزار هنرمند دیگر در دستور کار صنایع دستی استان است و تاکنون ۲ هزار نفر از هنرمندان شناسایی شده و ۲ هزار نفر دیگر شناسایی می‌شوند.
باقری با بیان اینکه کار مستندسازی پیشکسوتان صنایع دستی انجام گرفته گفت: صنایع دستی در حوزه سنگ‌های قیمتی، پوست و جرم در حال فعالیت است، ضمن اینکه نبود بازارچه موقت صنایع دستی یکی از بزرگترین مشکلات در این حوزه است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی، گردشگری کهگیلویه و بویراحمد افزود: علی‌رغم اینکه گلیم بویراحمدی دارای سابقه هزار ساله است اما هنوز برند جغرافیایی این محصول تعریف نشده است.
وی در پایان بر لزوم حضور هنرمندان صنایع دستی در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی تأکید کرد و یادآور شد: حضور هنرمندان در این نمایشگاه‌ها لازم و ضروری است.
اجرای خط انتقال مخزن ۲ هزار مترمکعبی باشت


مدیر امور آب و فاضلاب شهری باشت از اجرای خط انتقال مخزن ۲ هزار مترمکعبی این شهرستان خبر داد.یعقوب گرجی‌زاده در جمع خبرنگاران از انجام عملیات لوله گذاری مخزن جدید باشت خبر داد.
مدیر امور آب و فاضلاب شهری باشت با بیان اینکه در این عملیات بیش از ۸۰۰ متر خط انتقال این مخزن انجام شد اظهار کرد: همزمان کار ایمن سازی و استحکام خط لوله نیز صورت گرفت.
وی با بیان اینکه مخزن ۲هزار متر مکعبی شهر باشت تا کنون ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد اظهار کرد:  اعتبار این پروژه ۱۶۰ هزار میلیون ریال است  و محل تامین اعتبار نیز ملی استانی است.
مدیر امور آب و فاضلاب شهری باشت جمعیت تحت پوشش این مخزن را بیش از ۶ هزار نفر عنوان کرد و گفت: تلاش خواهد شد که این مخزن در موعد مقرر تکمیل و در مدار بهره برداری قرار گیرد.
مسابقات والیبال جام رمضان بانوان در یاسوج آغاز شد
مسابقات والیبال جام رمضان بانوان در یاسوج با شرکت پنج تیم آغاز شد.
در این دوره از مسابقات پنج تیم آموزش و پرورش، علوم پزشکی، هیأت همگانی، مدیران خودرو و ورزش و جوانان شهرستان حضور دارند و به صورت دوره‌ای  با هم رقابت خواهند کرد.
در اولین شب این رقابت ها دو دیدار در سالن شهید پایدار شهر یاسوج برگزار شد و تیم‌های مدیران خودرو و هیأت همگانی برابر حریفان خود تیم‌های آموزش و پرورش و علوم پزشکی صاحب برتری شدند.
در اولین دیدار برگزار شده تیم مدیران خودرو با نتیجه دو بر یک از سد تیم آموزش و پرورش گذشت و تیم هیأت ورزش‌های همگانی بر تیم علوم پزشکی غلبه کرد.
در ادامه این مسابقات امشب شنبه ۲۰ خردادماه و از ساعت ۲۱ تیم‌های هیأت ورزش همگانی با ورزش و جوانان شهرستان و در دومین دیدار تیم‌های آموزش و پرورش و علوم پزشکی به مصاف هم می‌روند.
این مسابقات زیر نظر هیأت ورزش‌های همگانی استان و شهرستان بویراحمد با همکاری هیأت والیبال در حال برگزاری است.


نامه انتقاد‌آمیز مردم لوداب از وضعیت بد آنتن‌دهی تلفن همراه+تصویر نامه
طی نامه‌ای به مدیرعامل مخابرات کهگیلویه و بویراحمد، مردم لوداب از وضعیت بد آنتن‌دهی تلفن همراه در این منطقه انتقاد کردند.


یکی از مشکلاتی که همواره مردم مناطق مختلف لوداب در سفرهای مسوولان و نمایندگان مجلس مطرح می‌کنند به وضعیت بد آنتن‌دهی تلفن همراه در این منطقه برمی‌گردد.

مردم معتقدند که وضعیت بد آنتن‌دهی تلفن همراه موجب شده که بسیاری از کارها در این منطقه مختل شود و دسترسی آسانی برای ارتباطات نداشته باشند.

در همین خصوص مردم این منطقه نامه‌ای خطاب به مدیرعامل مخابرات استان کهگیلویه و بویراحمد تنظیم کرده و در آن خواستار توجه به این مشکل در برخی مناطق لوداب شده‌اند.




نام شما

آدرس ايميل شما

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

رفتار خوارج‫‌گونه برخی مدعیان!

حتی چندی قبل نیز این بی مسئولیتی و تکبر ناشی از عدم پاسخگویی، باعث شد که مدیر مسئول روزنامه ...
بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

بازخوانی تاریخ ترورهای نافرجام یک آیت الله

امروز هفتم آبان سالروز سومین ترور نافرجام سیدحسن طباطبایی معروف به سیدحسن مدرس است. هم ...
انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

انتخابات آمریکا و چشم انداز قیمت دلار در ایران

میثم‌ رادپور درباره اینکه اگر ترامپ پیروز شود چه اتفاقی رخ خواهد داد، گفت: «همین مسیرادامه ...
1